PSV'er gepasseerd voor Oranje: 'Teleurstellend, ik heb Koeman wel gesproken'

    PSV'er gepasseerd voor Oranje: 'Teleurstellend, ik heb Koeman wel gesproken'

    zondag 18 maart 2018 om 08:26

    Luuk de Jong baalt ervan dat hij niet is opgeroepen door het Nederlands elftal. De spits van PSV werd persoonlijk op de hoogte gebracht door bondscoach Ronald Koeman.

    "Teleurstellend", zei De Jong zaterdagavond na afloop van het thuisduel met VVV-Venlo tegen NUsport. "Ik heb Koeman er nog wel over gesproken. Hij legde het aan mij uit waarom ik er niet bij zat en toen begreep ik het ook wel weer. Ik vind het fijn dat hij de moeite nam om contact met me op te zoeken."

    De Jong behoorde nog wel tot de voorselectie, maar legde het uiteindelijk af tegen spitsen als Wout Weghorst en Bas Dost. "Of ik dat terecht vind? Wij staan bovenaan en draaien goed als team. Dat doe ik zelf ook de laatste tijd. Het is de keuze van de bondscoach en die respecteer ik altijd", hield de veertienvoudig international zich op de vlakte.

    De Jong hoopt de volgende keer wel weer op een uitnodiging van Koeman. "Ik zal door moeten gaan. Ik heb vandaag een goede pot gespeeld. Ik heb hard gewerkt voor het team. Deze lijn moet ik gewoon doortrekken. Ik scoor weer en geef bovendien assists. Als dat de komende tijd zo blijft, dan speel ik vanzelf weer in Oranje."

    Poll

    Had De Jong een oproep voor Oranje verdiend?

    (1338 stemmen)

    Plaats een reactie

    Retweet +205
    zondag 18 maart 2018 om 08:30
    Kunnen ze zich mooi op de competitie richten..
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16044
    zondag 18 maart 2018 om 08:33
    Zie liever Weghorst. Prima dat de Jong er niet bij is.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14524
    zondag 18 maart 2018 om 09:29
    " of ik het terecht vind ?...we staan bovenaan en draaien goed als team "...uuuuh Luuk....dit gaat over Oranje waar je als individu beoordeeld wordt.
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 08:31
    Deze man heeft niks te zoeken bij oranje. Te traag en te beperkt!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14647
    zondag 18 maart 2018 om 08:38
    Wout Weghorst overigens, technisch een wereldspeler, en fysiek niet alleen een sterke, maar ook supersonische jongen.
    Vind ik leuk
    jochempje +2223
    zondag 18 maart 2018 om 08:40
    Maar jong en talentvol. En laat dat nou net zijn waar oefenwedstrijden voor bedoeld zijn.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9704
    zondag 18 maart 2018 om 08:58
    Jong? Ja. Talentvol? Mwah..
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +692
    zondag 18 maart 2018 om 22:40
    25 jaar vind ik niet echt jong. Bergwijn, Kluivert, Til en De Ligt zijn jong.
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 08:47
    Wout dost zijn bijna hetzelfde type spits als luuk maar vele malen beter. Maar hangt er ook van af hoe koeman wil spelen? Dit soort spitsen moeten wel bediend worden anders heb je er niks aan! Hij kan ook kiezen boor meer voetbal en loopvermogen dan kom je uit bij janssen lens en evt babel of promes die kunnen ook in de spits uit de voeten in een 2 spitsen formatie. We gaan het zien. Koeman is wel een trainer die kijkt naar de kwaliteiten van de spelers en past daar zijn opsteling op af. Keuze zat op elke positie misschien niet swerlds beste maar genoeg leuke spelers waarmee je goed team mee kan bouwen!
    Vind ik leuk
    Romario9 +9704
    zondag 18 maart 2018 om 08:59
    Vele malen beter hahaha
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 09:07
    Met alle respect voor luuk! Hij is te statisch en te traag. Wout en dost zijn wat sneller zit meer beweging en hun handelings snelheid is vele malen hoger. Dan kan je lachen hoe hard je wil! Als het de luuk was van twente kon ik er nog bergip voor tonen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11899
    zondag 18 maart 2018 om 09:08
    Weghorst is natuurlijk wel een pareltje, denk dat hij in de toekomst van grote waarde kan zijn voor clubs als Barca of Bayern....

    Haha, het wordt met de dag gekker.
    Vind ik leuk
    Ale +3611
    zondag 18 maart 2018 om 09:15
    Elke spits is beter als Luuk.
    Vind ik leuk
    benny-boys +368
    zondag 18 maart 2018 om 09:51
    Moeten we nog verder wegzakken dan met de Kleuterklas?
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    zondag 18 maart 2018 om 11:14
    Prima,zeik luuk maar af. Luuk staat binnenkort met de schaal. Daag zyiech daag weghorst daag
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1741
    zondag 18 maart 2018 om 09:22
    door jou eerdere reacties weet ik dat jij
    PSV hater bent
    dus jij vind alles goed zolang er maar geen van PSV bij is
    wel objectief blijven jongen
    jammer voor jou Zoet is er ook bij!!
    zoet he
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 09:29
    Jij kraamt onzin uit. De laatse tijd begin ik me wel erg te ergeren om die arrogante houding van die boeren ja! Ik ben objectief en onderbouw het duidelijk voor je! En niet doen net of psv het voetbal heeft uitgevonden! Zoet is een matige keeper had liever cillessen daar gezien maar begrijp die keuze. Cillissen speelt niet veel dan is die keuze logisch.. en als zoet zo goed was dan stonden de clubs voor em in de rij! Jullie verwijten ajacieden van haat maar het tegendeel word hier elke dag bewezen..
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1741
    zondag 18 maart 2018 om 09:35
    nee je ergert je zelf meer aan het feit
    dat je al vier jaar niks wint
    en dat reageer je af op PSV
    kijk eerst naar je eigen club
    reageer daar op hoe slecht ze zijn
    vergeet niet 10 punten los man
    wie is hier nou slecht?
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 09:59
    Ik maak me niet zo druk. We zijn 10x meer kampion en hebben 4x CL. En toch blijven we bescheiden. Jullie zijn gewoon jaloers en het zit diep zo te zien! 4jr niks gewonnen i dont care vorige jaar EL finale elke jaar tot de laatste dag deden we mee. Psv heeft dankzij de graafschap een titel gewonnen en dit jaar door baton voetbal. En dan kunnen roepen wat jullie willen dan zijn de harde feiten! En financeel heeft psv moeten verkopen om het hoofd boven water te houden.. en als we dan zo gaan praten.. en je kan ook niet ontkennen dat ajax in alles beter is dan psv feitelijk! Tenzij je in sprookjes gelooft?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8461
    zondag 18 maart 2018 om 10:24
    KAMPIOENEN OLÉ OLÉÉÉÉ
    Vind ik leuk
    Emnu +1916
    zondag 18 maart 2018 om 10:45
    Feyenoorder geworden overnacht??
    Vind ik leuk
    Always PSV +7485
    zondag 18 maart 2018 om 10:45
    3ziz, heb je wel eens iets positiefs over PSV gepost?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 10:46]
    Vind ik leuk
    13 +8921
    zondag 18 maart 2018 om 10:51
    Bescheiden?
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    zondag 18 maart 2018 om 11:21
    3 ziz wat een kinderlijk gezeur dat je 10 titels en 3 europa cups meer hebt. Das allemaal van zolang geleden. In het huidige draai het totaal niet geweldig met jou drama club ajax.
    Altijd die interne ruzie bij jullie. Wie de macht heeft. Vreselijke sfeer daar.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1457
    zondag 18 maart 2018 om 12:32
    Men kan wel zeggen dat is het verleden maar als je zo denkt dan kunnen we net zo goed CV afschaffen bij sollicitaties want als je verleden niet telt of je staat van dienst heeft t geen zin en niet arrogant bedoeld maar Ajax is wel de betere club. Kijkend naar de behaalde voorgaande resultaten in de afgelopen jaren status enz
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +692
    zondag 18 maart 2018 om 22:43
    Leuk feitje: PSV wordt wèl kampioen, Ajax niet ;)
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1555
    zondag 18 maart 2018 om 09:52
    Ze denken al 50 jaar lang bij jouw club 3ziz dat ze voetbal hebben uitgevonden , maar als je kijkt naar de laatste 30 dan zie je dat psv het bewijst dat het voetbalspel ook anders gespeelt kan worden
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11899
    zondag 18 maart 2018 om 09:36
    “wel objectief blijven jongen“

    Hahah, dat je het uit je bek krijgt hé. Gewoon zonder enige schaamte roepen dat iemand objectief moet blijven, terwijl je zelf nog nooit objectief bent geweest.
    Dan heb je toch best een flinke plaat voor je kop zitten hoor.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1741
    zondag 18 maart 2018 om 09:38
    je hebt helemaal gelijk
    de kampioensplaat
    die jullie in het stof hebben staan
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11899
    zondag 18 maart 2018 om 09:48
    Het kost ook gewoon een hele hoop tijd om al die schalen af te stoffen, als klaar bent met de laatste dan kun je zowat weer opnieuw beginnen.
    Leuk zo’n gigantische prijzenkast, maar daar komt wel een hoop werk bij kijken hoor ;-)
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1741
    zondag 18 maart 2018 om 10:03
    ja zo oud dat je ze moet poetsen
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11899
    zondag 18 maart 2018 om 10:09
    Dus iets moet heel oud zijn om het te kunnen poetsen? Helder licht...
    Vind ik leuk
    iceman +1446
    zondag 18 maart 2018 om 11:51
    Met je Ajax brilletje op wel ja. Maar Luuk de Jong is na Dost toch echt de beste spits. Beter dan Huntelaar en Weghorst. Prima dat je dat niet wilt zien. Maar Komop Weghorst in Oranje. Net als die Janssen, waar is die trouwens gebleven? Ook zo'n AZ hype. Die lelijke Noord Hollanders denken allemaal dat ze kunnen voetballen. Hopelijk zakt de boel daar ooit onder de Noordzee. Misselijk schreeuwlelijk grafvolkje is dat daar in de provincie Noord Holland. brrrrrrr.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    zondag 18 maart 2018 om 11:13
    Houthakker Weghorst,goede kerel dat wel maar toch geenvstylist of absolute topper. Gaat nergens over is gewoon een subtop speler
    Vind ik leuk
    Castromann +5281
    zondag 18 maart 2018 om 08:49
    Tja tis maar hoe je het bekijkt. Misschien is het niveau van het huidige ned elftal wel het niveau waarop luuk de jong acteert.
    En van dat niveau zijn er meerdere geselecteerd ;-)
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 09:04
    Oranje heeft op dit moment prima voetballers en genoeg alternatieven. Laatse eeuw te verwend met swerleds beste op elke positie. Maat wat er nu loopt kan je een prima elftal mee bouwen.. met alles respect voor luuk die is veel te traag en te statisch en wout en dost hebben net wat meer handelings snelheid en meer loopvermogen!
    Vind ik leuk
    Castromann +5281
    zondag 18 maart 2018 om 10:23
    Loopvermogen is juist de kracht van de jong ...zeker tov dost.....
    De Jong verdedigt enorm veel mee terug en zorgt dan in de omschakeling dat hij weer voorin staat.
    Maar ze zijn alledrie geen europese top...... sterker nog ...krap aan subtop.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5146
    zondag 18 maart 2018 om 10:29
    Sorry hoor, ik begrijp dat Luuk er niet bij zit al is het een harde werker en zelfs verdedigend werkt hij mee, iets dat wout en drost niet echt doen. Wout en drost vind ik ook gewoon te kort komen voor het Nederlandse elftal. Het niveau in de eredivisie en oranje gaat hard achteruit.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10022
    zondag 18 maart 2018 om 08:33
    Denk dat Koeman in een oefenduel wat nieuwe spelers wil uitproberen..
    Bij De Jong weet hij al precies wat hij aan hem heeft.. Om het echie had hij hem er vast wel bij gehaald denk ik..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35854
    zondag 18 maart 2018 om 09:17
    Luuk de Jong is weer zeer bepalend voor PSV. Die omhaal was machtig mooi, maar ook belangrijk.

    Gisteren riep het publiek 'oooohhhhh' toen Luuk de jong een hoge bal dood legde vlakbij de zijlijn.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    munkikiii +1151
    zondag 18 maart 2018 om 12:22
    Is ook heel belangrijk voor een spits dat hij een bal dood kan leggen op zijn borst aan de zij lijn
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35854
    zondag 18 maart 2018 om 15:00
    Het toont zijn techniek.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1151
    zondag 18 maart 2018 om 16:24
    Lekker belangrijk als je nog niet in de top 5 doelpuntenmakers van de eredivisie staat het is gewoon een heel matige spits die niet in oranje thuis hoort
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1492
    zondag 18 maart 2018 om 08:37
    Ik heb veel zitten zeiken op de Jong, maar hij is zich heel goed aan het herpakken. Hij speelde echt goed gister. Helaas denkt hij soms dat hij wat meer met een bal kan dan dat hij kan, maar gelukkig doet hij dat niet meer in te gevaarlijke posities. Iets waar die pseudo-captain Van Ginkel van mag leren op het middenveld.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 08:42
    Je had je pas zorgen hoeven te maken op het moment je er wel bij zat mafklapper
    Vind ik leuk
    100%PSV +2526
    zondag 18 maart 2018 om 10:08
    Alles beter dan die oude Stuntelaar in de spits....
    Vind ik leuk
    Hansdijk +390
    zondag 18 maart 2018 om 08:48
    Als De Jong niet geblesseerd is verdient hij altijd de voorkeur voor Weghorst. Weghorst is een schande voor ons nationale elftal, zowel qua kwaliteit als qua uitstraling.
    Vind ik leuk
    Ale +3611
    zondag 18 maart 2018 om 09:14
    Nee met Luuk score je punten...hahaha
    Vind ik leuk
    benny-boys +368
    zondag 18 maart 2018 om 09:57
    Hoop echt dat het een grote nederlaag wordt.
    Dan worden ze eens wakker.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7485
    zondag 18 maart 2018 om 10:49
    Ja, op dit moment zelfs 10 meer als de nummer 2!
    Vind ik leuk
    Hansdijk +390
    zondag 18 maart 2018 om 11:19
    Als ik Luuk was had ik bedankt voor de eer. Al die losers om je heen, daar wil je toch niet tussen lopen.
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    zondag 18 maart 2018 om 11:24
    Ja klopt,luuk helpt ons aan weer een kampioen schap. Ajax weer NIKS.
    Vind ik leuk
    koppig +443
    zondag 18 maart 2018 om 09:53
    de jong is alleen maar top met klagen de laatste tijd elke wedstrijd loopt hij te zeiken en dat zie je bij weghorst niet die gaat er juist harder in dus terecht de keuze van weghorst
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12648
    zondag 18 maart 2018 om 08:49
    Luuk de Jong wordt wel gebeld en Veltman moet het op internet lezen. Beetje vreemd.

    Of zat Luuk De Jong wel bij de voorselectie?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22029
    zondag 18 maart 2018 om 08:56
    De Jong wel bij de voorselectie en Veltman inderdaad niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    zondag 18 maart 2018 om 09:02
    Ben het er wel mee eens dat Weghorst gekozen wordt ipv de Jong. Vind het echter wel vreemd dat Locadia er niet bij zit, zowel als buitenspeler en spits.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1741
    zondag 18 maart 2018 om 09:08
    Zegt genoeg over het nederlandse voetbal
    Weghorst? Weghorst?
    wat een lachertje zeg
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    zondag 18 maart 2018 om 09:18
    Juist omdat hij zo vervelend is en zoveel sleurt en zeikt is hij een ideaal breekijzer, dat kunnen we wel gebruiken. Brengt altijd leven in de brouwerij en is altijd gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7485
    zondag 18 maart 2018 om 10:51
    Het Nederlands elftal heeft een spitsenprobleem, internationaal komen ze allemaal te kort!
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1083
    zondag 18 maart 2018 om 11:13
    Dost kan internationaal anders prima mee.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7485
    zondag 18 maart 2018 om 11:16
    In de Champions League ook niet! Bij Sporting is de speelstijl op hem afgestemd. Dat is in het Nederlands elftal dus niet.
    Vind ik leuk
    Emnu +1916
    zondag 18 maart 2018 om 10:54
    Zegt nog meer dat die nog boven LdJ wordt verkozen.

    Terecht?
    Aan de hand vh huidige spel niet, maar het is natuurlijk ook evident dat Luuk niet de man is om het nl,voetbal uit t slop te halen.
    Dat, in combinatie met z'n leeftijd (geen progressie meer, hooguit vormpieken danwel -dalen), rechtvaardigt het overslaan van hem.

    Dat Weghorst dan t beste alternatief is, is idd een aanklacht tegen het Nederlands voetbal in zijn algemeen op dit moment.

    En ik maar denken dat we met Cees van Kooten t dieptepunt haden bereikt, nee hoor, we pakken gewoon fijn nog een bodem om doorheen te zakken.
    Vind ik leuk
    HJR +6364
    zondag 18 maart 2018 om 09:34
    Ik zal ook liever Locadia zien, maar die speelt geen basis. Er zijn op dit moment gewoon geen goede Nederlandse centrum spitsen. We zijn de laatste jaren ook wel verwend geweest : Van Basten, Bergkamp, Kluivert, Nistelrooij, Makaay, Hasselbaink, Van Hooijdonk, Van Persie, Huntelaar. En dan nu ja, Dost, Janssen, Locadia........ Weghorst en Luuk de Jong :(. NL elftal zal gewoon 5-3-2 moeten gaan spelen. Met 2 beweeglijke spitsen (depay, promes, babel, lens. Als ik Koeman was: Zoet--Tete, De Vrij, Van Dijk, Ake, Van Aanholt--Propper, Wijnaldum, Promes--Depay, Babel. Promes dus op 10.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    zondag 18 maart 2018 om 09:39
    Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens, al zou ik voor een 5-3-2 toch eerder voor Janmaat of Hateboer gaan dan voor Tete, die aanvallend toch iets minder is. Verder zou ik ipv Babel toch Dost neerzetten, je hebt die opkomende backs niet voor niks. Verder helemaal met je eens, Promes moet sowieso in de as komen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:11
    Dat waren nog eens tijden ja met die namen. Die mis ik wel zeg.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1741
    zondag 18 maart 2018 om 09:05
    Geweldig wij willen niemand bij Oranje
    wij willen kampioen worden
    dat is de doelstelling
    kut wedstrijden die nergens om gaan
    waar je alleen blessures oploopt
    s6
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 09:08
    Luuk de Jong baalt altijd, geen nieuws dus.
    Vind ik leuk
    Senn +5094
    zondag 18 maart 2018 om 09:18
    Gisteren na de overwinning niet
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 18 maart 2018 om 10:40
    Dat balen is straks weer over als ie voor de derde keer in 4 jaar tijd op de platte kar door de stad toert
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:24
    Taalvaardigheid was al erg slecht bij jou (tegeltje hangt inmiddels) maar je weet zelfs dit niveau met rekenen nog te overtreffen.
    Vind ik leuk
    benny-boys +368
    zondag 18 maart 2018 om 12:25
    Stratum,
    Las gisteren in Duitse Krant dat PSV bezig is met Douglas Santos van HSV.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 18 maart 2018 om 12:31
    nog steeds? In welke krant als ik vragen mag
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    zondag 18 maart 2018 om 09:12
    Prima zo. Bij dat Oranje is toch geen eer te behalen. Koeman moet helemaal geen Psv spelers oproepen. Focus ligt bij de competitie.
    Vind ik leuk
    2cents +49041
    zondag 18 maart 2018 om 09:36
    Die focus is er toch nooit twee weken lang. Het is juist lekker voor spelers er even tussenuit te gaan naar Oranje. Andere omgeving, andere coach, andere druk.

    Zelfs die 5-0 van 1 week eerder leken ze gisteren alweer vergeten, zo ongeïnspireerd leek het weer. Even inspiratie opdoen in een andere omgeving zou dan volgens mij beter werken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    zondag 18 maart 2018 om 09:49
    Die oeenpotjes gaat nergens over. Ontknoping competitie nadert. Niemand zit te wachten op blessures. Ook Ajax niet.
    Vind ik leuk
    2cents +49041
    zondag 18 maart 2018 om 10:03
    Ach, Frenkie de Jong raakte geblesseerd op de training. Kan altijd gebeuren. Bergwijn en Ramselaar spelen tegen Andorra. De kans op blessures tegen zo’n team is waarschijnlijk groter dan tegen de dure profs uit Engeland en Portugal die ook allemaal voor de ontknoping in hun competities staan.

    Maar mogelijk haken Bergwijn en Ramselaar nog af met kleine pijntjes?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 18 maart 2018 om 12:32
    als psv slim is doen ze dat wel inderdaad
    Vind ik leuk
    HJR +6364
    zondag 18 maart 2018 om 09:40
    Waarom wordt er dan geklaagd als er 'teveel' van een andere club bij zitten ;)
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1083
    zondag 18 maart 2018 om 11:18
    Dat is onvolwassen gedrag.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Ale +3611
    zondag 18 maart 2018 om 09:12
    Die Luuk hoort niet in oranje. Geen land neemt je serieus als Luuk mee zou doen.
    Vind ik leuk
    13 +8921
    zondag 18 maart 2018 om 11:01
    Maar met Wout Weghorst nemen ze ons wel serieus? (Heb niets tegen Wout overigens.)
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 18 maart 2018 om 09:47
    1 team 1 doel 1 titel Luukske , de rest kan ons gestolen worden
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    zondag 18 maart 2018 om 11:30
    Stratum kij begrijp t het.
    Eendracht samen met LUUK
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +188
    zondag 18 maart 2018 om 09:51
    We hebben geen goeie spitsen op dit moment, dus Koeman had iedereen kunnen selecteren of thuislaten. Het is maar hoe je het bekijkt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:00
    Luuk de jong mag niet eens praten over oranje...
    Vind ik leuk
    13 +8921
    zondag 18 maart 2018 om 11:03
    Zou niet weten waarom niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 18:40
    1 rede......niet goed genoeg
    Vind ik leuk
    13 +8921
    zondag 18 maart 2018 om 21:17
    Wie wel dan?
    Vind ik leuk
    benny-boys +368
    zondag 18 maart 2018 om 12:31
    Neen, Bas Dost, Janssen en houten Klaas wel?
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 18:38
    Bas dost zeker, die andere 2 ook niet.. luuk is gewoon een matige speler, niet goed genoeg eigenlijk voor psv, meer noodzaak dan iets anders
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:08
    Het is kiezen dus allemaal B merken dus de keuze voor Weghorst boven de Jong kun je maken. Dost is wel wat beter en de eerste keus lijkt me.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 18:39
    Wat beter, die gast heb alweer 25 doelpunten gemaakt ofzo dit seizoen...ga eens voetbal kijken, hij is al jaren weg bij heereveen
    Vind ik leuk
    munkikiii +1151
    zondag 18 maart 2018 om 10:13
    Luuk heeft geen zelfreflectie! Luuk faalt eingelijk overal als spits ... in Duitsland in Engeland... alleen heel af en toe schopt hij er 1 in , in de Nederlandse competitie ! Nee Luuk jij hoort niet in Oranje vandaag niet morgen niet nooit niet
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18366
    zondag 18 maart 2018 om 10:20
    Hij hoort ook niet in Oranje.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    zondag 18 maart 2018 om 10:22
    Weghorst is toch net ietsje beter.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 18 maart 2018 om 11:34
    wat een gelul , wat heeft weghorst gepresteerd?

    een blauwe maandag als invaller el gespeeld?
    Nooit kampioen geworden
    CL alleen op tv gezien
    Vind ik leuk
    Blindsy +7747
    zondag 18 maart 2018 om 10:25
    Ene Luuk de Jong, gefaald bij BMG en Newcastle, bij PSV na een aardig begin enorm teruggevallen en pas sinds n paar maanden weer redelijk in vorm.. wordt door de bondscoach persoonlijk gebeld met n afwijzing, en mag dan zelfs aan de pers daar zijn ongenoegen over uiten..
    Zover zijn we dus gezakt met ons Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    ja_daarom +148
    zondag 18 maart 2018 om 10:26
    Hij kan misschien best wel ballen, maar ik vind het een overschat naar en vervelend mannetje die gaat huilen als die zijn zin niet krijgt.

    Ik snap koeman wel in deze.
    Vind ik leuk
    JoeyC +924
    zondag 18 maart 2018 om 10:29
    Eigenlijk wel schandalig dat van de Nederlandse koploper en waarschijnlijk aanstaand landskampioen er maar 1 speler bij de selectie van Oranje zit. Overal hoor en lees je verhalen dat PSV alleen eerste staat omdat de rest van de clubs zo falen. Hoe kan het dan dat van die faalclubs in totaal 8 spelers bij Oranje zitten?
    Koeman heeft zich al direct ongeloofwaardig gemaakt. En of hij zelf de selectie heeft gemaakt of dat hij valt voor opdrachten van bovenaf, dat maakt dan niets uit.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:06
    Het gaat niet om namen maar om het team.
    Er zijn meerdere bondscoaches op hun bek gegaan omdat ze namen voor het team lieten gaan.
    Koeman krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
    Hij probeerd tenminste wat nieuws waar hiddink en blind niet de ballen voor hadden.
    En een bondscoach kan niet iedereen tevreden houden.
    Nederland moet gewoon presteren en bij de basis beginnen.
    Advocaat liet zien dat dat makkelijk kon met de spelers die we hebben.
    Alleen tegen frankrijk had hij mis gegokt kwa tactiek maar de rest deed hij het prima.
    Dus het is wel degelijk mogelijk.
    Vind ik leuk
    13 +8921
    zondag 18 maart 2018 om 11:08
    Beste JoeyC, Van Ginkel is in overleg met PSV niet opgeroepen, dus het lijkt me voor jullie juist hartstikke fijn dat Koeman rekening houdt met het belang van PSV hierin. Bergwijn had ik eigenlijk wel verwacht. En Kluivert nog niet. Oproepen Berghuis en Vilhena wel logisch, ook op grond van wat ze eerder hebben laten zien in Oranje.
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    zondag 18 maart 2018 om 11:34
    Vilenha,t jonge wat een geblokte vierkante speler. Zit niets frivool sierlijks aan. Word nooit niks na Feyenoord.
    Vind ik leuk
    13 +8921
    zondag 18 maart 2018 om 11:38
    Aan Kuyt zat ook weinig frivools, sierlijks, maar nuttige speler.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 18:42
    Vilhena is na een jaar nog niet over de dood van zijn moeder heen. Lijkt me logisch dat ie af en toe nog niet helemaal terug is...zit best nog rek in tonny, nog erg jong
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:46
    Jammer dat we geen goede spits hebben in Nederland maar als 2e spits weghorst of de jong ik zie niet echt verschil. 2 klunzige houten voetballers mis de jong voor de ervaring, en weghorst voor zijn inzet, hadden meer spelers maar zo'n inzet als weghorst. Puur qua dat al een held.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:58
    Dost presteerd beter dus terecht dat luuk er niet bij zit. Twee dezelfde type spitsen is niet nodig. Of je moet messi of ronaldo zijn dan zou het fantastisch zijn.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +1828
    zondag 18 maart 2018 om 11:11
    Dat de helft nog vindt dat hij er bij hoort. Het gros daarvan kotste hem vorig jaar nog uit toen het zo slecht met PSV ging...
    Vind ik leuk
    soccer02 +475
    zondag 18 maart 2018 om 11:55
    Toen ging het niet om dost en weghorst als concurrentie. Toen had je jansen vd spurs. Dit is gewoon lachwekkend. Az staat 3e hoeveel doelpunten heeft de heer weghorst dan gemaakt. Als hij ze nou aan de lopende band zou scoren. Zoals jansen dat deed. Dan had je er nog over kunnen nadenken, maar az heeft van geen 1 topclub uit de eredivisie gewonnen. Dus weghorst laat het structureel nooit zien tegen topclubs. Hoe kun je dan denken dat hij het wel even bij het nederlands elftal gaat laten zien. Dat is op niks gebaseerd.
    Vind ik leuk
    Smash +2546
    zondag 18 maart 2018 om 11:57
    Hoop negativiteit weer hier! We hebben geen echt goede spitsen in Nederland. Ook Weghorst gaat het niet redden. Hij wordt nu bewierookt, maar het is gewoon een iets langere Vincent Janssen. Ook hij gaat het niet redden hogerop. Dost presteert wel, maar is een zelfde type als De Jong. Hij scoort echter wel vaak. Ligt ook aan de manier van spelen. Met Bergwijn en Lozano, wordt De Jong wederom slecht bediend. Deze jongens kiezen vaak voor de eigen actie. Neemt niet weg dat De Jong gisteren weer een puike pot speelde, ondanks dat hij niet scoorde. Dat hij niet geselecteerd is, kan ik mij echter wel iets bij voorstellen.
    Vind ik leuk
    Bullet +2617
    zondag 18 maart 2018 om 13:08
    Waarom hoor ik voortdurend: wij staan bovenaan. Dat is toch geen goed argument??? Het is gewoon een beperkte spits. Het is al erg genoeg dat spelers van dit niveau denken een kans te maken. En ja, ook de Ajacieden zijn nog niet van het niveau Nederlands elftal, voordat ik daar commentaar over krijg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV'er gepasseerd voor Oranje: 'Teleurstellend, ik heb Koeman wel gesproken'