PSV'er gepasseerd voor Oranje: 'Teleurstellend, ik heb Koeman wel gesproken'

PSV'er gepasseerd voor Oranje: 'Teleurstellend, ik heb Koeman wel gesproken'

Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 08:26zo 18-03-2018 om 08:26

Luuk de Jong baalt ervan dat hij niet is opgeroepen door het Nederlands elftal. De spits van PSV werd persoonlijk op de hoogte gebracht door bondscoach Ronald Koeman.

"Teleurstellend", zei De Jong zaterdagavond na afloop van het thuisduel met VVV-Venlo tegen NUsport. "Ik heb Koeman er nog wel over gesproken. Hij legde het aan mij uit waarom ik er niet bij zat en toen begreep ik het ook wel weer. Ik vind het fijn dat hij de moeite nam om contact met me op te zoeken."

De Jong behoorde nog wel tot de voorselectie, maar legde het uiteindelijk af tegen spitsen als Wout Weghorst en Bas Dost. "Of ik dat terecht vind? Wij staan bovenaan en draaien goed als team. Dat doe ik zelf ook de laatste tijd. Het is de keuze van de bondscoach en die respecteer ik altijd", hield de veertienvoudig international zich op de vlakte.

De Jong hoopt de volgende keer wel weer op een uitnodiging van Koeman. "Ik zal door moeten gaan. Ik heb vandaag een goede pot gespeeld. Ik heb hard gewerkt voor het team. Deze lijn moet ik gewoon doortrekken. Ik scoor weer en geef bovendien assists. Als dat de komende tijd zo blijft, dan speel ik vanzelf weer in Oranje."

Poll

Had De Jong een oproep voor Oranje verdiend?

(1338 stemmen)

Plaats een reactie

Retweet +748
zondag 18 maart 2018 om 08:30
Kunnen ze zich mooi op de competitie richten..
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21060
zondag 18 maart 2018 om 08:33
Zie liever Weghorst. Prima dat de Jong er niet bij is.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34365
zondag 18 maart 2018 om 09:29
" of ik het terecht vind ?...we staan bovenaan en draaien goed als team "...uuuuh Luuk....dit gaat over Oranje waar je als individu beoordeeld wordt.
Vind ik leuk
3ziz +263
zondag 18 maart 2018 om 08:31
Deze man heeft niks te zoeken bij oranje. Te traag en te beperkt!
Vind ik leuk
Noudyo. +14167
zondag 18 maart 2018 om 08:38
Wout Weghorst overigens, technisch een wereldspeler, en fysiek niet alleen een sterke, maar ook supersonische jongen.
Vind ik leuk
jochempje +4223
zondag 18 maart 2018 om 08:40
Maar jong en talentvol. En laat dat nou net zijn waar oefenwedstrijden voor bedoeld zijn.
Vind ik leuk
Romario9 +13589
zondag 18 maart 2018 om 08:58
Jong? Ja. Talentvol? Mwah..
Vind ik leuk
Fifagekkie +845
zondag 18 maart 2018 om 22:40
25 jaar vind ik niet echt jong. Bergwijn, Kluivert, Til en De Ligt zijn jong.
Vind ik leuk
3ziz +263
zondag 18 maart 2018 om 08:47
Wout dost zijn bijna hetzelfde type spits als luuk maar vele malen beter. Maar hangt er ook van af hoe koeman wil spelen? Dit soort spitsen moeten wel bediend worden anders heb je er niks aan! Hij kan ook kiezen boor meer voetbal en loopvermogen dan kom je uit bij janssen lens en evt babel of promes die kunnen ook in de spits uit de voeten in een 2 spitsen formatie. We gaan het zien. Koeman is wel een trainer die kijkt naar de kwaliteiten van de spelers en past daar zijn opsteling op af. Keuze zat op elke positie misschien niet swerlds beste maar genoeg leuke spelers waarmee je goed team mee kan bouwen!
Vind ik leuk
Romario9 +13589
zondag 18 maart 2018 om 08:59
Vele malen beter hahaha
Vind ik leuk
3ziz +263
zondag 18 maart 2018 om 09:07
Met alle respect voor luuk! Hij is te statisch en te traag. Wout en dost zijn wat sneller zit meer beweging en hun handelings snelheid is vele malen hoger. Dan kan je lachen hoe hard je wil! Als het de luuk was van twente kon ik er nog bergip voor tonen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zondag 18 maart 2018 om 09:08
Weghorst is natuurlijk wel een pareltje, denk dat hij in de toekomst van grote waarde kan zijn voor clubs als Barca of Bayern....

Haha, het wordt met de dag gekker.
Vind ik leuk
Ale +5878
zondag 18 maart 2018 om 09:15
Elke spits is beter als Luuk.
Vind ik leuk
benny-boys +2031
zondag 18 maart 2018 om 09:51
Moeten we nog verder wegzakken dan met de Kleuterklas?
Vind ik leuk
Castromann +9078
zondag 18 maart 2018 om 08:49
Tja tis maar hoe je het bekijkt. Misschien is het niveau van het huidige ned elftal wel het niveau waarop luuk de jong acteert.
En van dat niveau zijn er meerdere geselecteerd ;-)
Vind ik leuk
3ziz +263
zondag 18 maart 2018 om 09:04
Oranje heeft op dit moment prima voetballers en genoeg alternatieven. Laatse eeuw te verwend met swerleds beste op elke positie. Maat wat er nu loopt kan je een prima elftal mee bouwen.. met alles respect voor luuk die is veel te traag en te statisch en wout en dost hebben net wat meer handelings snelheid en meer loopvermogen!
Vind ik leuk
Castromann +9078
zondag 18 maart 2018 om 10:23
Loopvermogen is juist de kracht van de jong ...zeker tov dost.....
De Jong verdedigt enorm veel mee terug en zorgt dan in de omschakeling dat hij weer voorin staat.
Maar ze zijn alledrie geen europese top...... sterker nog ...krap aan subtop.
Vind ik leuk
MeAgain +7167
zondag 18 maart 2018 om 10:29
Sorry hoor, ik begrijp dat Luuk er niet bij zit al is het een harde werker en zelfs verdedigend werkt hij mee, iets dat wout en drost niet echt doen. Wout en drost vind ik ook gewoon te kort komen voor het Nederlandse elftal. Het niveau in de eredivisie en oranje gaat hard achteruit.
Vind ik leuk
MojoRisin +15156
zondag 18 maart 2018 om 08:33
Denk dat Koeman in een oefenduel wat nieuwe spelers wil uitproberen..
Bij De Jong weet hij al precies wat hij aan hem heeft.. Om het echie had hij hem er vast wel bij gehaald denk ik..
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
zondag 18 maart 2018 om 08:37
Ik heb veel zitten zeiken op de Jong, maar hij is zich heel goed aan het herpakken. Hij speelde echt goed gister. Helaas denkt hij soms dat hij wat meer met een bal kan dan dat hij kan, maar gelukkig doet hij dat niet meer in te gevaarlijke posities. Iets waar die pseudo-captain Van Ginkel van mag leren op het middenveld.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 08:42
Je had je pas zorgen hoeven te maken op het moment je er wel bij zat mafklapper
Vind ik leuk
100%PSV +3248
zondag 18 maart 2018 om 10:08
Alles beter dan die oude Stuntelaar in de spits....
Vind ik leuk
Hansdijk +381
zondag 18 maart 2018 om 08:48
Als De Jong niet geblesseerd is verdient hij altijd de voorkeur voor Weghorst. Weghorst is een schande voor ons nationale elftal, zowel qua kwaliteit als qua uitstraling.
Vind ik leuk
Ale +5878
zondag 18 maart 2018 om 09:14
Nee met Luuk score je punten...hahaha
Vind ik leuk
benny-boys +2031
zondag 18 maart 2018 om 09:57
Hoop echt dat het een grote nederlaag wordt.
Dan worden ze eens wakker.
Vind ik leuk
Always PSV +17040
zondag 18 maart 2018 om 10:49
Ja, op dit moment zelfs 10 meer als de nummer 2!
Vind ik leuk
Hansdijk +381
zondag 18 maart 2018 om 11:19
Als ik Luuk was had ik bedankt voor de eer. Al die losers om je heen, daar wil je toch niet tussen lopen.
Vind ik leuk
koppig +538
zondag 18 maart 2018 om 09:53
de jong is alleen maar top met klagen de laatste tijd elke wedstrijd loopt hij te zeiken en dat zie je bij weghorst niet die gaat er juist harder in dus terecht de keuze van weghorst
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 10:13]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zondag 18 maart 2018 om 08:49
Luuk de Jong wordt wel gebeld en Veltman moet het op internet lezen. Beetje vreemd.

Of zat Luuk De Jong wel bij de voorselectie?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29741
zondag 18 maart 2018 om 08:56
De Jong wel bij de voorselectie en Veltman inderdaad niet.
Vind ik leuk
Rodajc +18684
zondag 18 maart 2018 om 09:02
Ben het er wel mee eens dat Weghorst gekozen wordt ipv de Jong. Vind het echter wel vreemd dat Locadia er niet bij zit, zowel als buitenspeler en spits.
Vind ik leuk
HJR +9013
zondag 18 maart 2018 om 09:34
Ik zal ook liever Locadia zien, maar die speelt geen basis. Er zijn op dit moment gewoon geen goede Nederlandse centrum spitsen. We zijn de laatste jaren ook wel verwend geweest : Van Basten, Bergkamp, Kluivert, Nistelrooij, Makaay, Hasselbaink, Van Hooijdonk, Van Persie, Huntelaar. En dan nu ja, Dost, Janssen, Locadia........ Weghorst en Luuk de Jong :(. NL elftal zal gewoon 5-3-2 moeten gaan spelen. Met 2 beweeglijke spitsen (depay, promes, babel, lens. Als ik Koeman was: Zoet--Tete, De Vrij, Van Dijk, Ake, Van Aanholt--Propper, Wijnaldum, Promes--Depay, Babel. Promes dus op 10.
Vind ik leuk
Rodajc +18684
zondag 18 maart 2018 om 09:39
Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens, al zou ik voor een 5-3-2 toch eerder voor Janmaat of Hateboer gaan dan voor Tete, die aanvallend toch iets minder is. Verder zou ik ipv Babel toch Dost neerzetten, je hebt die opkomende backs niet voor niks. Verder helemaal met je eens, Promes moet sowieso in de as komen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 10:11
Dat waren nog eens tijden ja met die namen. Die mis ik wel zeg.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:08
Luuk de Jong baalt altijd, geen nieuws dus.
Vind ik leuk
Senn +8123
zondag 18 maart 2018 om 09:18
Gisteren na de overwinning niet
Vind ik leuk
stratumseind +195513
zondag 18 maart 2018 om 10:40
Dat balen is straks weer over als ie voor de derde keer in 4 jaar tijd op de platte kar door de stad toert
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 11:24
Taalvaardigheid was al erg slecht bij jou (tegeltje hangt inmiddels) maar je weet zelfs dit niveau met rekenen nog te overtreffen.
Vind ik leuk
benny-boys +2031
zondag 18 maart 2018 om 12:25
Stratum,
Las gisteren in Duitse Krant dat PSV bezig is met Douglas Santos van HSV.
Vind ik leuk
stratumseind +195513
zondag 18 maart 2018 om 12:31
nog steeds? In welke krant als ik vragen mag
Vind ik leuk
Bizzy +23389
zondag 18 maart 2018 om 09:12
Prima zo. Bij dat Oranje is toch geen eer te behalen. Koeman moet helemaal geen Psv spelers oproepen. Focus ligt bij de competitie.
Vind ik leuk
2cents +61655
zondag 18 maart 2018 om 09:36
Die focus is er toch nooit twee weken lang. Het is juist lekker voor spelers er even tussenuit te gaan naar Oranje. Andere omgeving, andere coach, andere druk.

Zelfs die 5-0 van 1 week eerder leken ze gisteren alweer vergeten, zo ongeïnspireerd leek het weer. Even inspiratie opdoen in een andere omgeving zou dan volgens mij beter werken.
Vind ik leuk
Bizzy +23389
zondag 18 maart 2018 om 09:49
Die oeenpotjes gaat nergens over. Ontknoping competitie nadert. Niemand zit te wachten op blessures. Ook Ajax niet.
Vind ik leuk
2cents +61655
zondag 18 maart 2018 om 10:03
Ach, Frenkie de Jong raakte geblesseerd op de training. Kan altijd gebeuren. Bergwijn en Ramselaar spelen tegen Andorra. De kans op blessures tegen zo’n team is waarschijnlijk groter dan tegen de dure profs uit Engeland en Portugal die ook allemaal voor de ontknoping in hun competities staan.

Maar mogelijk haken Bergwijn en Ramselaar nog af met kleine pijntjes?
Vind ik leuk
stratumseind +195513
zondag 18 maart 2018 om 12:32
als psv slim is doen ze dat wel inderdaad
Vind ik leuk
HJR +9013
zondag 18 maart 2018 om 09:40
Waarom wordt er dan geklaagd als er 'teveel' van een andere club bij zitten ;)
Vind ik leuk
Maxx Jw +1458
zondag 18 maart 2018 om 11:18
Dat is onvolwassen gedrag.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
Ale +5878
zondag 18 maart 2018 om 09:12
Die Luuk hoort niet in oranje. Geen land neemt je serieus als Luuk mee zou doen.
Vind ik leuk
stratumseind +195513
zondag 18 maart 2018 om 09:47
1 team 1 doel 1 titel Luukske , de rest kan ons gestolen worden
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 10:00
Luuk de jong mag niet eens praten over oranje...
Vind ik leuk
benny-boys +2031
zondag 18 maart 2018 om 12:31
Neen, Bas Dost, Janssen en houten Klaas wel?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:38
Bas dost zeker, die andere 2 ook niet.. luuk is gewoon een matige speler, niet goed genoeg eigenlijk voor psv, meer noodzaak dan iets anders
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 10:08
Het is kiezen dus allemaal B merken dus de keuze voor Weghorst boven de Jong kun je maken. Dost is wel wat beter en de eerste keus lijkt me.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:39
Wat beter, die gast heb alweer 25 doelpunten gemaakt ofzo dit seizoen...ga eens voetbal kijken, hij is al jaren weg bij heereveen
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
zondag 18 maart 2018 om 10:20
Hij hoort ook niet in Oranje.
Vind ik leuk
Smithsonian +43383
zondag 18 maart 2018 om 10:22
Weghorst is toch net ietsje beter.
Vind ik leuk
stratumseind +195513
zondag 18 maart 2018 om 11:34
wat een gelul , wat heeft weghorst gepresteerd?

een blauwe maandag als invaller el gespeeld?
Nooit kampioen geworden
CL alleen op tv gezien
Vind ik leuk
Blindsy +18895
zondag 18 maart 2018 om 10:25
Ene Luuk de Jong, gefaald bij BMG en Newcastle, bij PSV na een aardig begin enorm teruggevallen en pas sinds n paar maanden weer redelijk in vorm.. wordt door de bondscoach persoonlijk gebeld met n afwijzing, en mag dan zelfs aan de pers daar zijn ongenoegen over uiten..
Zover zijn we dus gezakt met ons Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
ja_daarom +359
zondag 18 maart 2018 om 10:26
Hij kan misschien best wel ballen, maar ik vind het een overschat naar en vervelend mannetje die gaat huilen als die zijn zin niet krijgt.

Ik snap koeman wel in deze.
Vind ik leuk
JoeyC +4038
zondag 18 maart 2018 om 10:29
Eigenlijk wel schandalig dat van de Nederlandse koploper en waarschijnlijk aanstaand landskampioen er maar 1 speler bij de selectie van Oranje zit. Overal hoor en lees je verhalen dat PSV alleen eerste staat omdat de rest van de clubs zo falen. Hoe kan het dan dat van die faalclubs in totaal 8 spelers bij Oranje zitten?
Koeman heeft zich al direct ongeloofwaardig gemaakt. En of hij zelf de selectie heeft gemaakt of dat hij valt voor opdrachten van bovenaf, dat maakt dan niets uit.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 11:06
Het gaat niet om namen maar om het team.
Er zijn meerdere bondscoaches op hun bek gegaan omdat ze namen voor het team lieten gaan.
Koeman krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
Hij probeerd tenminste wat nieuws waar hiddink en blind niet de ballen voor hadden.
En een bondscoach kan niet iedereen tevreden houden.
Nederland moet gewoon presteren en bij de basis beginnen.
Advocaat liet zien dat dat makkelijk kon met de spelers die we hebben.
Alleen tegen frankrijk had hij mis gegokt kwa tactiek maar de rest deed hij het prima.
Dus het is wel degelijk mogelijk.
Vind ik leuk
san the man +1122
zondag 18 maart 2018 om 10:46
Jammer dat we geen goede spits hebben in Nederland maar als 2e spits weghorst of de jong ik zie niet echt verschil. 2 klunzige houten voetballers mis de jong voor de ervaring, en weghorst voor zijn inzet, hadden meer spelers maar zo'n inzet als weghorst. Puur qua dat al een held.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 10:58
Dost presteerd beter dus terecht dat luuk er niet bij zit. Twee dezelfde type spitsen is niet nodig. Of je moet messi of ronaldo zijn dan zou het fantastisch zijn.
Vind ik leuk
Bud Spencer +2847
zondag 18 maart 2018 om 11:11
Dat de helft nog vindt dat hij er bij hoort. Het gros daarvan kotste hem vorig jaar nog uit toen het zo slecht met PSV ging...
Vind ik leuk
soccer02 +703
zondag 18 maart 2018 om 11:55
Toen ging het niet om dost en weghorst als concurrentie. Toen had je jansen vd spurs. Dit is gewoon lachwekkend. Az staat 3e hoeveel doelpunten heeft de heer weghorst dan gemaakt. Als hij ze nou aan de lopende band zou scoren. Zoals jansen dat deed. Dan had je er nog over kunnen nadenken, maar az heeft van geen 1 topclub uit de eredivisie gewonnen. Dus weghorst laat het structureel nooit zien tegen topclubs. Hoe kun je dan denken dat hij het wel even bij het nederlands elftal gaat laten zien. Dat is op niks gebaseerd.
Vind ik leuk
Smash +4133
zondag 18 maart 2018 om 11:57
Hoop negativiteit weer hier! We hebben geen echt goede spitsen in Nederland. Ook Weghorst gaat het niet redden. Hij wordt nu bewierookt, maar het is gewoon een iets langere Vincent Janssen. Ook hij gaat het niet redden hogerop. Dost presteert wel, maar is een zelfde type als De Jong. Hij scoort echter wel vaak. Ligt ook aan de manier van spelen. Met Bergwijn en Lozano, wordt De Jong wederom slecht bediend. Deze jongens kiezen vaak voor de eigen actie. Neemt niet weg dat De Jong gisteren weer een puike pot speelde, ondanks dat hij niet scoorde. Dat hij niet geselecteerd is, kan ik mij echter wel iets bij voorstellen.
Vind ik leuk
Bullet +3353
zondag 18 maart 2018 om 13:08
Waarom hoor ik voortdurend: wij staan bovenaan. Dat is toch geen goed argument??? Het is gewoon een beperkte spits. Het is al erg genoeg dat spelers van dit niveau denken een kans te maken. En ja, ook de Ajacieden zijn nog niet van het niveau Nederlands elftal, voordat ik daar commentaar over krijg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws