'Gepasseerde' Ajacied: 'Ten Hag heeft het even uitgelegd, dat vind ik wel netjes'

    'Gepasseerde' Ajacied: 'Ten Hag heeft het even uitgelegd, dat vind ik wel netjes'

    zondag 18 maart 2018 om 12:31

    Niet routinier Lasse Schöne, maar de achttienjarige Matthijs de Ligt was vorige week aanvoerder van Ajax toen Joël Veltman op de bank moest plaatsvinden. In de ogen van veel mensen was Schöne wellicht een meer logische vervanger van de vaste captain geweest. Schöne vond de keuze van Ten Hag geen probleem. 

    "Ik heb geen band om mijn arm nodig om me te kunnen uiten en coachen. Ik sta liever op de achtergrond", aldus Schöne met een glimlach voor de camera van FOX Sports. 

    Het was dus zeker geen principekwestie voor de Deense dertiger. "Het was de keuze van Ten Hag en dat vind ik prima. Hij heeft het even uitgelegd, dat vind ik wel netjes."

    Hoewel het gat naar koploper PSV groot is en er nog maar een paar duels te spelen zijn, blijft Schöne onverminderd optimistisch over de titelrace. "Het zijn nog zeven wedstrijden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het zou kunnen." PSV won zaterdag met 3-0 van VVV-Venlo. Ajax gaat zondag op bezoek bij Sparta. 

    Plaats een reactie

    Denhaag6 +693
    zondag 18 maart 2018 om 12:38
    Ik hoop wel dat Lasse weer even voor de camera komt, zodat we weer wat te lachen hebben!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6520
    zondag 18 maart 2018 om 12:58
    Een vrouw met een baard is altijd lachen inderdaad :)
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:16
    Haha geweldig kerel.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4216
    zondag 18 maart 2018 om 14:26
    hij wil ook nog zeggen dat hij zeker weet dat ze kampioen gaan worden..
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 14:28
    Dromen zijn bedrog ........nee PSV wordt kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:15
    Ja altijd mooi om te horen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:38
    Das logisch
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 12:40
    Kapion worden we niet! Maar je weet nooit wonderen zij de wereld nog niet uit! Hopelijk wel plaatsing in de CL!
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +693
    zondag 18 maart 2018 om 12:41
    Ik mag hopen van niet, daar heeft Ajax weinig te zoeken. Ga maar punten sprokkelen in de Europa League..
    Vind ik leuk
    zwollie +6552
    zondag 18 maart 2018 om 12:50
    Psv en Feyenoord ook niet
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:51
    Psv wel wil je zeggen?
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +693
    zondag 18 maart 2018 om 12:55
    Meer dan Ajax, ze staan niets voor niets 7 punten voor. Dat komt niet alleen door geluk of iets dergelijks, zonder scheidsrechterlijke dwalingen had PSV minimaal een voorsprong gehad van 13 punten..
    Vind ik leuk
    Nouwske +2052
    zondag 18 maart 2018 om 13:19
    HAHAHA, zonder scheidsrechterlijke dwalingen hadden ze een achterstand van 10 punten
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 13:55
    Heel kinderachtig Nouwske, trouwens ook Den Haag6 (ik heb het maar even goed gespeld, ik kan er niet goed tegen als de naam van mijn geboorteplaats zo woordt verkracht) ook erg onrealistisch gesteld. De feiten tellen, wat als is een spelletje voor kinderen. Op mijn negende had ik al genoeg van dat spelletje. Ik wist: de feiten zijn toch anders. Edit (ivm toevoevoeging) : Zouden jullie je leeftijd even eerlijk in je profiel kunnen zetten?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    Gizmo +3817
    zondag 18 maart 2018 om 14:01
    Maak er dan Den Haag 6 van i.p.v. Den Haag6
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 14:11
    Nog beter.
    Vind ik leuk
    tim1234 +324
    zondag 18 maart 2018 om 14:08
    Ga eerst eens op je eigen spelling letten. Op mijn negende schreef ik al beter dan dit ;p
    (Edit: ik zeg niet dat het geen kinderachtige reacties waren...)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 14:15
    Ja, ik maakte een schrijffout, het is natuurlijk toevoeging, laat ik zeggen: je hebt groot gelijk. Dat woord schreef ik al voor mijn negende in de juiste spelling, dus laten we zeggen: een dikke typefout. Dat kan gebeuren als jr met koorts op bed ligt maar toch graag meedoet met de andere grote, niet zo kinderachtige,mensen.
    Vind ik leuk
    tim1234 +324
    zondag 18 maart 2018 om 14:46
    Goed idee, is ook totaal niet interessant verder, ik vond het gewoon wat hypocriet tegenover Denhaag6 ;) Beterschap in ieder geval!
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +693
    zondag 18 maart 2018 om 15:49
    Ik woon in Den Haag, geboren en getogen en zal echt niet minder trots op mijn stad zijn dan jou. Dit is maar een nickname, het is maar waar je je druk om kan maken haha.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:32
    Wat een onzin kraam jij uit lol
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 14:27
    Gerapporteerd, ook al breng je het met een grapje, daarmee kom je met een belediging niet weg. Geef een eigen mening, prima, gebruik ook eigen argumenten, vooral die. Daarvoor is een forum en niet om anderen zonder reden te beledigen. . Hierin heb ik geen zin ajacriesje
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:37
    Heb je een punt.
    Echter Ajax speelde psv helemaal van de mat.
    Als psv van Ajax thuis wint.
    Dan zijn ze voor mij echt de terechte kampioen
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +823
    zondag 18 maart 2018 om 13:59
    Kampioen worden bestaat niet uit 2 wedstrijden maar de overige 32 moeten ook gewonnen worden. Anders had je beter een competitie kunnen maken met alleen psv en Ajax en 1 tegenstander kan je liggen of niet als zou Ajax nog een keer van psv winnen dan is dat toch voorschut dat een club met zoveel geld en volgens de ajaxieden de beste spelers het in een seizoen moet hebben van eventueel 2x winst tegen de koploper en verder geen ene prijs weet binnen te halen...
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:49
    Jij hebt wel rare dromen hoor ,als je niet eens door de voorronde EL kan komen!.
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    zondag 18 maart 2018 om 13:06
    Dan heb je ajax niet gevolgd de laatsten jaren! Ajax speelt altijd goed tegen betere tegenstanders ze laten het te vaak afweten tegen de kleintje!
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:04
    In analogie met de door jou gebezigde criteria om PSV ongeschikt te vinden aan deelname voor de CL, valt uiteraard ook Ajax als consequentie af.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7199
    maandag 19 maart 2018 om 03:27
    Voor Nederlandse clubs lijkt mij de EL aantrekkelijker, je kan dus betwijfelen of ; kampioen worden en in de CL te spelen, of tweede worden en de EL in te gaan, wel zo'n voordeel is......
    Het heeft Ajax geen windeieren gelegd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:40
    Dat is de pers hè, die maken daar meteen een ''dingetje'' van. Hopen dat er dan een conflict ontstaat maar dat gaat ze niet lukken. Er zal vanmiddag bij Fox ongetwijfeld weer over gezwetst worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138568
    zondag 18 maart 2018 om 12:44
    Maakt niet uit wie er daar die band draagt , er hoeft toch niemand de schaal in ontvangst te nemen dus.....
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:46
    Dus dat.
    Vind ik leuk
    2cents +49135
    zondag 18 maart 2018 om 12:49
    Dat straks een huurling van Chelsea de schaal in ontvangst mag nemen is ook een beetje een aanfluiting.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138568
    zondag 18 maart 2018 om 12:55
    dat vinden vooral de niet psvers, ons zal het werkelijk een reet roesten.

    Bij ons gaat het om het team en om de prijs , niet het individu
    Vind ik leuk
    2cents +49135
    zondag 18 maart 2018 om 13:11
    Clubgevoel, daar gaat het bij PSVers blijkbaar niet om. Goed verwoord.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138568
    zondag 18 maart 2018 om 13:14
    Het team is de club niet dan?
    Vind ik leuk
    2cents +49135
    zondag 18 maart 2018 om 13:27
    Dat je niet begrijpt wat ik bedoel zegt alles in deze.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138568
    zondag 18 maart 2018 om 13:37
    ja want club gevoel verdwijnt als ze een speler die voor het derde jaar gehuurd is captain maken.......
    Vind ik leuk
    2cents +49135
    zondag 18 maart 2018 om 13:56
    Verdwijnt? Ik heb het over het clubgevoel van de speler. Na twee keer een half seizoen PSV maak je die speler als huurling in mijn ogen geen aanvoerder. Zeker niet als je spelers in je team hebt lopen met veel meer tijd bij de club.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138568
    zondag 18 maart 2018 om 13:57
    zoals ik al zei : dat boeit ons 3 x niks
    Vind ik leuk
    2cents +49135
    zondag 18 maart 2018 om 13:59
    En zoals ik al zei, dat zegt veel over hoe jullie kijken naar clubgevoel.
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1710
    zondag 18 maart 2018 om 14:11
    Waarom jullie in deze onzinnige discussie gebruiken. Ik zeg toch ook niet alle ajaxieden zijn arrogant??
    Vind ik leuk
    2cents +49135
    zondag 18 maart 2018 om 14:15
    Excuus, ik generaliseer. Maar dat doe ik wel in antwoord op iemand die stelt voor de hele groep te praten. “ons zal het werkelijk een reet roesten”
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1710
    zondag 18 maart 2018 om 14:53
    Geen probleem man!
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:50
    schaal met bitterballen gaat hem ook voorbij, die is voor Advocaat, niet zelf betaald door Dicky, natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:34
    Stratum zie jullie in eindhoven
    Vind ik leuk
    stratumseind +138568
    zondag 18 maart 2018 om 13:37
    kom je ook mee vieren? mooi man ,iedereen is welkom
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 14:27
    Geen probleem stratum.. het leven in Brabant is goed
    Vind ik leuk
    iceman +1446
    zondag 18 maart 2018 om 12:46
    "Het zijn nog 7 wedstrijden"... Voor Ajax wel ja.
    Voor PSV zijn het er nog 6, waarvan ze er 4 moeten winnen.
    Dus nog 4 wedstrijden PSV, tegen 7 wedstrijden Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5670
    zondag 18 maart 2018 om 12:46
    Ten Hag ziet dus duidelijk ook dat Veltman de band niet waardig is.
    Vind ik leuk
    Haarbal +1097
    zondag 18 maart 2018 om 13:52
    Helemaal met je eens. Best dapper van de trainer om de "zoon" van de club op de bank te zetten. Het lijkt erop dat de vorige trainers het niet durfde..
    Vind ik leuk
    Sil95 +9287
    zondag 18 maart 2018 om 12:46
    Beste Lasse , die tweede plaats is het gehele seizoen al het hoogst haalbare. Ajax heeft voldoende mogelijkheden gehad om de voorsprong van PSV te verkleinen. Echter heeft de ploeg het helaas laten liggen wanneer het moest. Denk bijvoorbeeld aan de wedstrijden tegen Utrecht , Vitesse en ADO.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    zondag 18 maart 2018 om 13:03
    Dat is typerend voor dit seizoen. Zal me niets verbazen als Ajax in Eindhoven wint. Dan win je 2x van PSV en 2x van Feyenoord in 1 seizoen en laat je de punten liggen tegen de wat ‘mindere’ ploegen met alle respect.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9287
    zondag 18 maart 2018 om 13:07
    Ja echt he. Ook AZ versla je gewoon met prima voetbal. Om vervolgens de titel te verspelen tegen ploegen als Heracles , ADO en dergelijke.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    zondag 18 maart 2018 om 13:17
    Daarom des te pijnlijker ouwe. Maar ja, wie de meeste punten behaald is terecht kampioen. En daar moeten we maar mee dealen :)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18374
    zondag 18 maart 2018 om 13:29
    Door winst op "de kleintjes" wordt je kampioen. Dat hebben "we" nagelaten te doen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:47
    Lassie voelt zich natuurlijk wel gepasseerd ,maar houd zich koest,anders zit hij volgende week samen met younes in de J.L..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10028
    zondag 18 maart 2018 om 12:52
    Denk ook dat er een reden achter zit dat De Ligt nu aanvoerder is.. Los van zijn imposante opmars willen ze hem volgend jaar ook nog graag bij Ajax zien.. Dan kan zoiets wel helpen om hem langer te behouden..
    Vind ik leuk
    FSCeara +7829
    zondag 18 maart 2018 om 13:17
    Ten Hag kijkt af bij Fortuna. Je neemt degene die als een leider overkomt en er staat als een echte leider. NIet van die halve warme die wat meer wedstrijden hebben gespeeld, dat is gewoon van de zotte !
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:18
    Bij vrije trappen is hij beter op voorgrond en Ziyech op achtergrond
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:20
    Psv met 2 vingers in de neus gisteren!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 18 maart 2018 om 13:39
    Misschien moet je kussens gooien Lassie ?
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zondag 18 maart 2018 om 13:39
    Hij ziet het langzaam aan ook somberer in. In vroegere interviews zei hij altijd: als wij alles winnen ...enz. enz. En dan ging het prompt mis met Ajax, afwachten maar.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23580
    zondag 18 maart 2018 om 14:01
    De wonderen zijn de wereld wel uit lasse ;).
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1762
    zondag 18 maart 2018 om 14:54
    ze hebben weer de vallende zieke bij Ajax
    Vind ik leuk
    El Cazador +4741
    zondag 18 maart 2018 om 15:30
    De complete hiërarchie is zoek, geen hond neemt die Ten Hage nog serieus met zijn vreemde woorden en wissels. Waar blijven de witte zakdoeken?????
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 22:51
    De jong ff in de basis en nu al praatjes, rot toch op man!!!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    zondag 18 maart 2018 om 23:32
    Maakt niet uit wie aanvoerder is zolang ze maar voetballen en winnen.
    Vind ik leuk
    buddha +7663
    maandag 19 maart 2018 om 00:02
    lekker boeiend zo,n band. maakte mij nooit uit of ik hem wel of niet om kreeg. was wel niet op het hoogste niveau maar toch.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Gepasseerde' Ajacied: 'Ten Hag heeft het even uitgelegd, dat vind ik wel netjes'