Nijhuis op Marktplaats gezet: Maar niemand verzendt mij, waardeloos man!

Nijhuis op Marktplaats gezet: "Maar niemand verzendt mij, waardeloos man!"

zondag 18 maart 2018 om 20:43

Bas Nijhuis krijgt regelmatig te maken met bedreigingen. De scheidsrechter heeft een eigen stijl van fluiten en dat valt lang niet overal goed. 

"Ik heb ook vaak op Marktplaats gestaan. Maar niemand verzendt mij, waardeloos man!", lacht Nijhuis bij FC Afkicken. "Ik ben wel eens bedreigd. Ik heb doodsbedreigingen via Twitter gehad. Ik heb het er wel eens over gehad met advocaten. Ze zeggen: Daar moet je iets tegen doen! Dan krijgen ze een taakstraf en moet ik elk weekend de bedreigingen naar het politiebureau brengen."

Nijhuis merkt dat bedreigingen tegenwoordig meer voorkomen, omdat het simpelweg makkelijker is geworden door bijvoorbeeld social media. "Zo werkt het, de drempel is tegenwoordig zo laag", vindt Nijhuis, die ook wel eens in persoon wordt bedreigd. "Als ik ergens loop, staat er een groep jongens die begint te schelden en tieren. Dat maak ik echt wel mee, hoor. Iedereen doet het maar gewoon. Gezag kunnen ze gewoon niet hebben."

Lees ook: Van Bronckhorst en gezin zwaar bedreigd: "Het is wel moeilijk geweest"

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

zondag 18 maart 2018 om 20:50
Nare man, maar doodsbedreigingen verdient hij natuurlijk niet.. Kansloos natuurlijk dat dat nog gebeurt
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 20:54
Doodsbedreiging? Gewoon doorspelen, niet zeuren.
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:06
Dat dat nog gebeurt...........................
Het is juiste iets van de laatste tijd Tim
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:08
Toch triest? Het wordt steeds gemakkelijker dus zulle een paar stoere gassies achter hun pctje zich even zo stoer voelen om iemand te gaan bedrijgen. Hoort echt niet
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:12
Heb je wel gelijk mee maar als je niet op social media participeert heb je er ook geen last van. Simpel toch? Ik heb 2 keer een account gehad en na stalking gewoon gestopt daarmee.
Ik ben mijn eigen baas daar in en ben dus ook zelf verantwoordelijk daarvoor.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 02:10
Ik vind ook dat het niet hoort om iemand aan z'n bed te rijgen! Je heb weer volkomen gelijk.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:13
Nare man?? Oh jij bent 16 pas! Hihi ok
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:18
"hihi"
Vind ik leuk
Forza +250
zondag 18 maart 2018 om 20:53
Hitler ook
Vind ik leuk
Kuip +4668
zondag 18 maart 2018 om 21:01
Mensen zoals Forza behoren tot de categorie die Nijhuis bedoeld. Kan VP dit soort onverlaten niet weren van dit medium?
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:07
Jouw generatie?
Vind ik leuk
Gein +207
zondag 18 maart 2018 om 20:54
'Gezag kunnen ze niet hebben'. Denkt deze man dan dat hij gezag zou moeten hebben over deze mensen? Ik vind het een iritante ijdeltuit maar dat je zo iemand gaat bedrijgen kan ik al helemaal met de pet niet bij.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 20:58
Ik denk dat hij bedoelt dat ze moeite hebben met zijn gezag binnen de lijnen. Of in algemene zin met mensen die binnen hun functie gezag uitdragen, zou ook kunnen.

Maar het staat er inderdaad niet erg duidelijk.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:03
Het geeft alleen wel aan waarom hij ze zal krijgen denk ik. Zijn personage van kijk mij eens het mannetje zijn

spreekt het niet goed hoor zeker niet
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 22:28
Dat was idd de zin die mij ook het meest opviel. Al praat dat de bedreigingen idd niet goed. Maar zeer kansloze opmerking van hem.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 20:55
Man doet zijn werk, en fluit niet voor niets in eredivisie. Bedreigingen zijn nooit te vergoeilijken
Vind ik leuk
Kuip +4668
zondag 18 maart 2018 om 20:59
Prima scheidsrechter. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Hij doorziet heel goed het theater van de spelers en het is geen thuisfluiter. Chapeau.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:18
Klopt
Vind ik leuk
Ajacied_8 +2845
zondag 18 maart 2018 om 21:00
Die laatste zin geeft precies aan waarom Nijhuis een waardeloze scheids is.

Zijn regels, zijn gezag. Wat nou KNVB?

Liever dat hij vandaag stopt dan morgen. Maar bedreigen en dan ook nog eens via Twitter, dan ben je gewoon triest.
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:15
Geen twitteraccount is ook geen dreiging vanuit die site. Simpel!!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +2845
zondag 18 maart 2018 om 21:18
Zo simpel is het inderdaad wel. Maar dan laat je je dus wegpesten van Twitter. Zelf gebruik ik het niet, kun je mensen niet gewoon blocken of prive zetten?
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:22
Snap wat jij bedoelt. Natuurlijk hoef je je niet weg te laten pesten maar dat is dan een eigen keuze. Ik kies ervoor om niet meer aan social media te doen omdat ik daar, gelet op de manier zoals men met je omgaat, geen behoefte aan heb.
Hele relaties gaan kapot hieraan maar het is de verslaving vd gebruikers. Kijk maar op verjaardagen. 15 personen aanwezig waarvan er 14 op de telefoon zitte te klooien!!! :-))
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:34
Zijn dat echt de verjaardagen bij jou in de buurt? Dat zou toch zeer zondne zijn
Vind ik leuk
Jur74 +5194
zondag 18 maart 2018 om 22:43
Dat lossen wij met een verjaardag mooi op. Telefoon inleveren of elke keer dat je onnodig op je telefoon kijkt €2 in een potje. Wij gaan elk jaar met vrienden een midweek weg en dat word dat geld voor gebruikt. Zit altijd erg weinig in het potje, omdat ze ervoor kiezen hem in te leveren.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 23:04
Precies zoals het hoort!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +2845
zondag 18 maart 2018 om 21:39
Internet is de beste uitvinding van mijn generatie. Social Media de slechtste..
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:41
Mooi gezegd A8. Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6030
maandag 19 maart 2018 om 05:47
Aan bijna alle dingen zitten 2 kanten, het is maar hoe je het / ze gebruikt / misbruikt.
Sociale media is fantastisch want je kan met elkaar over de hele wereld ideeen en gedachte uitwisselen en leren, of je kan elkaar kapot schelden en er een gedrocht van maken........De keus is aan de mens.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:18
Veruit de beste hier.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:11
We liggen allemaal te zeiken als ze volgens het boekje van de regels fluiten,
Hebben ze een eigen stijl dan is het ook niet goed?
Wat willen jullie dan?
Vind ik leuk
Ajacied_8 +2845
zondag 18 maart 2018 om 21:45
Eerst een beter boekje en daarna volgens het boekje fluiten. Beetje tussen Nijhuis en de rest in zeg maar. Nijhuis overdoet zichzelf en kickt op de bekendheid die dat hem geeft. Onze 'auteur'.
Vind ik leuk
mcmodd +17581
zondag 18 maart 2018 om 21:11
Ik vind van alles over Nijhuis, maar hier doet het er niet toe. Bedreigingen horen niet, mogen van de wet niet en de daders moeten worden aangepakt. Het aanpakken van Nijhuis moet je overlaten aan de KNVB. Dit laatste is moeilijk hoor, het is de Voetbalbond en die is blijkbaar nog niet geheel uitgemest. Dus moet Nijhuis toch maar wat rekening houden met supoorters van die hij achtelrlaat met soms behoorlijk gefrustreerde gevoelens. Hij laat daders ongestraft wegkomen en past in veel gevallen de regels niet meer toe. Nogmaals, bedreigers horen in de gevangenis, maar waar hoort Nijhuis dan? Toch niet op een voetbalveld?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:11
Trieste mensen die ook hier op VP zitten. Voetbal is een leuk spelletje waarvan duizende mensen genieten. Er worden fouten gemaakt maar nooit met opzet.
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:43
Jouw eerste zin is helemaal waar!!!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:15
Jaja. Hebben we 1 echt goede scheids, wordt hij bedreigt. Nog meer Pvda, gr links en meer v die linkse gruwelpartijen. Bah
Vind ik leuk
Bizzy +13254
zondag 18 maart 2018 om 21:17
Wat heeft links hiermee te maken dan ?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:20
Van linkse partijen mag en kan alles! Dat heeft het ermee te maken. Wordt nog erger, let maar op
Vind ik leuk
035 +2244
zondag 18 maart 2018 om 21:43
Helemaal gelijk Geert.
Vind ik leuk
Bizzy +13254
zondag 18 maart 2018 om 21:52
Hoe kom je erbij dat van linkse partijen alles mag en kan ? Terassen in Amsterdam zijn restricties opgelegd alsmede belachelijke sluitingstijden. Tel daarbij op de idiote milieuzones. Van links mag dus ook niet veel.

Rechts is ook niet veel beter. Neem als voorbeeld de afschaffing van de 1,4 miljard dividentbelasting. Gewoon een ordinaire cadeau voor beleggers. Mark Rutte heeft mij nog Eur 1000 beloofd. Tot op de dag van vandaag nog niks gezien.

Over de Pvv nog maar te zwijgen met hun rariteiten plannen. Als het aan hun ligt verschuilen we achter de dijken.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Dus niet links of rechts. En zo slecht gaat het niet in nederland.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 22:05
Rutte noemt zich rechts maar is links! Het gaat zo slecht nog niet in Ned en daarin heb je gelijk maar het wordt toch snel slechter!
Vind ik leuk
Bizzy +13254
zondag 18 maart 2018 om 22:11
Ben je gek, nederland kom in alle top 10 lijstjes voor. We hebben 1 van de sterkste (kennis) economien van de wereld. Bij tegenslag is er meteen paniek. Onzin natuurlijk.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er zoveel beknibbeld wordt of onderwijs en zorg. En ja ook naar sport mag er meer overgemaakt worden.
Vind ik leuk
Forza +250
zondag 18 maart 2018 om 21:34
Kuipie, ik ook van jou!!!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 23:50
Gewoon prima scheids, als er teveel wordt gefloten , dan wordt er hier ook weet gemekkerd! Sieme Mulder, dié is pas écht inconsequent !
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 03:31
Je kan er van vinden wat je wil maar de potjes die hij fluit zijn tenminste mooi om naar te kijken.
Helemaal als dat kunstgras er nog overal uit mikken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nijhuis op Marktplaats gezet: "Maar niemand verzendt mij, waardeloos man!"