De Ligt over 'lastpak': Dat zie je niet vaak in de Eredivisie

    De Ligt over 'lastpak': "Dat zie je niet vaak in de Eredivisie"

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 21:16zo 18-03-2018 om 21:16

    Matthijs de Ligt heeft buiten Ajax om niet heel veel reacties gehad op het aanvoerderschap. Vorige week tegen sc Heerenveen nam hij de band plots over van Joël Veltman en ook tegen Sparta was hij de captain.

    Ajax heeft met Lasse Schöne en Klaas-Jan Huntelaar enkele routiniers in huis, maar toch koos trainer Erik ten Hag voor De Ligt (18) als aanvoerder. "Ja, het is een gedurfde keuze van de trainer", zegt De Ligt tegen Ajax Life. "Hij had kunnen kiezen voor een meer ervaren, oudere jongen aanvoerder te maken. Dat zou ook logisch zijn geweest, maar hij kiest voor mij. Daarmee wil hij aangeven dat hij tevreden over me is en me de volgende stap wil laten maken."

    Tegen Sparta kwam De Ligt regelmatig in duel met Michiel Kramer, die niet bepaald zijn handen thuishield. "Hij is wel een lastpak. Iemand die sleurt en ellebogen geeft. Qua stijl is hij niet de meest gepolijste spits. Dat zie je niet vaak in de Eredivisie. Ik denk dat Wout Weghorst ook zo’n type is. Dat zijn spitsen die iets anders brengen. Ik verheug me op elke wedstrijd die ik mag spelen met Ajax, maar dit soort tegenstanders zijn zeker een uitdaging voor me."

    Plaats een reactie

    zondag 18 maart 2018 om 21:17
    Mooie vent, Matthijs. Niet zo'n mietje als Joel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    zondag 18 maart 2018 om 22:18
    Nee, beslist niet. Maar het is wel raar dat de overtredingen die hij soms maakt allemmaal op een een achterbakse manier waarvoor tegenwoordig geen gele kaart lijkt te worden gegeven, door sommige scheidsen nog wel voor gefloten gebiedt de eerlijkheid te zeggen. Als je het nog niet zag, De Ligt is al enige tijd geleden tot het korps der enkeltrappers toegetreden: net even te laat komen voor de bal en, o wat toevallig, wel precies op de enkels. Zijn er er nog meer mensen die dit euvel herkenmen? Ala je het niet met me eens bent of dit nu mannelijk voetbal noemt, mag je ook reageren wat mij betreft. Maar doe het wel volwassen want ik ben onderhand de kinderachtige, pesterige reacties goed zat.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 22:20]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20726
    zondag 18 maart 2018 om 22:30
    Sorry hoor, mcmodd, maar de Ligt is bepaald geen EL Ahmadi....;-).

    Heb je vandaag ook op Chabot van Sparta gelet? Een Godswonder, dat ie de 90 min.kon volmaken.

    Nee.....voorlopig is de Ligt nog geen Pepe..;-).
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    zondag 18 maart 2018 om 22:42
    He, Ginovanni, ik ben het met je eens: er zijn er meer. Ik sprak al over toetreding tot het Korps der enkeltrappers.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20000
    zondag 18 maart 2018 om 22:42
    Ik zie geen vies spel bij de Ligt...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    zondag 18 maart 2018 om 22:50
    OkK, dan zie ik spoken. Eerlijk gezegd zag ik ze vandaag ook niet, maar ik bekijk elke wedstrijd van Ajax, als die van alle andere clubs.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20000
    maandag 19 maart 2018 om 00:30
    Of ik zie sommige dingen zelf niet goed, dat kan ook ;)... Maar naar mijn weten is Mathijs een eerlijke verdediger zonder valse ingrepen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 19 maart 2018 om 11:59
    Hij heeft ze weldegelijk, maar daarmee is hij niet iemand die bij onderscheid in zijn eentje al die ‘trucjes’ uithaalt. Ik was zelf ook voetballer en daarna wat langer basketballer op wat hoger niveau. Ik kende die ‘dirty tricks ook en paste ze zelf ook toe. Er was wel een verschilletje, noem het maar een heel belangrijk maar klein verschilletje met nu. Vroeger waren de meesten ook zo sportief, of eerlijk, om risico’s op een blessures bij de tegenstanders te vermijden. Wij leefden en speelden in de tijd van flowerpower. Van dat leven heb ik genoten, vraag het maar aan de Dam in Amsterdam. Maar dat spelen had niks met FP te maken, we vonden het gewoon onsportief om zo over de schreef te gaan. Voetballers in die tijd kregen, eerlijk waar, een halve kolom in de krant en om het wat erger te maken, jaren schorsing van de KNVB. Die wachtten eerst gewoon de medische rapporten af uit het ziekenhuis of van de huisarts. Als iemand langer dan zes maanden niet konden werken en misschien wel een jaar niet konden voetballen, dan kregen de daders een levenslange schorsing en altijd van de politierechter een betalingsvelichting van een aantal duizenden guldens, te voldoen in maandelijkse termijnen aan de patiënt of als ze dat niet deden, aan het OM. Er waren echt betere regels vroeger, niet alleen voor wat je nu een wat oudere vent mag noemen, maar ook voor het huidige voetbal missen we dat. Voor de zekerheid: ook als onze FC Utrechtspelers dat doen geldt mijn mening nog steeds: KNVB, keer op je schreden terug en straf weer als toen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    Nashua +6940
    maandag 19 maart 2018 om 06:46
    Behalve die van Utrecht want als Ajax daar speelt wordt schoppen van Utrecht als hard maar fair omschreven.

    Van de schopploegen in de eredivisie staat jouw club bij de top drie.


    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 19 maart 2018 om 09:57
    Ja vast, ik hoop daar met jou samen iets aan te doen, zeker en vast dat het zal helpen. Als je het liever alleen opknapt, prima. Want dat is echt een hele, hele zware klus. Dus ik ben het, ook inclusief jouw subjectieve suggeste, met je eens. Dat schoppen, zo staat dat in de spelregels, behoort.. alleen en uitsluitend te gebeuren tegen een ronde, met lucht gevulde bal, zeg maar:een voetbal.
    Vind ik leuk
    Guust +5808
    maandag 19 maart 2018 om 00:37
    Ah als Utrecht tegen Ajax speelt dan gaan de spelers van Utrecht nou niet bepaald rustig de duels in, dan gaan ze altijd net ff extra door, dus het is hoe je het bekijkt. En zoals gewoonlijk is Kramer ook een dwaas met vieze trucjes, dus die mag wel aangepakt worden. Maar volgens mij moet je even kijken wat Huntelaar te verduren had vandaag.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 19 maart 2018 om 09:29
    Huntelaar kreeg het zwaar, daarvoor had iemand als eerste door Huntelaar (binnen vijf minuten) zijn overtredingskracht (mooi hè?) al waargenomen. Vind jij het gek dat er wat spelers, in de rust of dicht bij elkaar staande voor die rust al zeggen: we zijn Hunter nog wat schuldig? Die gaan hun ‘schuld inlossen’ noemden we dat vroeger al. Wist je dat wel? En zeg ik dan dat FC Utrecht dat nooit doet? Zeg me wanneer ik dat zei en ik kom je een nieuwe auto brengen. Jij mag zelf het merk uikiezen (misschien is een Porsche iets voor je? Prijsklasse maakt me niet uit, de kleur mag je ook bepalen. Natuurlijk, ik heb ook mijn clubliefde voor FC Utrecht, maar dat leidt bij mij niet tot partijdigheid of domme subjectiviteit. Wel ben ik niet alleen op mezelf, maar ook op anderen zeer kritisch waar het gaat om feiten in een discussie, voldoende argumenten en eerlijkheid. Dit is geen scheldkorps, noch een leeghoofdenverzameling van betweters en clubblinden ( ik bedoel niet lichamelijk en visueel beperkte lieve menen die hier ook graag hadden willen meedoen), ook geen schoolkinderen die hun huiswerk nog niet afhebben en hier willen bewijzen of zich voordoen als volwassenen en vervolgens heel kinderachtig zitten praten, ook echte volwassenen horen soms in dat beeld, sorry ik vergeef het je wel voor de duizendste keer want het is ook moeilijk om volwassen te worden, maar een discussieforum voor mensen die leuk willen debatteren en daar plezier aan hebben. Mensen die wel objectief kunnen zijn en waar smmigen vinden dat ze een rotclub supporteren maar een week later het tegendeel (ook subjectief?) vinden. Voor die voetbalgekken is dit forum wel. welkom bij een leuk forum (als dit dat ooit worden mag?) lieve gekke voetbaldwazen, gedraag je een beetje en ook een beetje zelfkritisch. Dat is echt gezond hoor. Mensen zeggen van deze dwazen: Hij spiegelt zichzelf gelukkig wel, ze weten dat ze niet volmaakt zijn doch durven gelukkig voor hun eerlijke mening uit te komen. Een preek? Ja, dat was weer even hard nodig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 09:51]
    Vind ik leuk
    Nashua +6940
    maandag 19 maart 2018 om 14:12
    Ik vind dat jij helemaal niet kritisch bent t.o.v. Utrecht maar dat zal jij wel weer af doen als kinnesinne.

    Voorlopig heb ik recht op mijn eigen mening maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je regelmatig reageert in negatieve zin als het Ajax betreft.

    Zo, en dat moest ik effe kwijt, veel succes met je cluppie.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 19 maart 2018 om 16:44
    Allereerst ook veel succes met je mooie club. En ja, ik heb op onderdelen, ook wat betreft uitingen en soort interpretaties, weleens kritiek. Dat je dit als Ajacied negatief vind vind ik niet vreemd, want jij hebt daar een andere, misschien wel betere mening over. Die mag je hier geven en samen maken we er met zijn allen dan een liefst leuke discussie van. Dus negatief? Dat is natuurlijk wat subjectief, het schijnt met de hoek waarmee je naar iets kijkt te maken. Ik geef toe, jou hoek is vwb Ajax, beter dan die van mij. Dat ik geen kritiek op mijn club FC Utrecht hier deel is niet waar. Maar, eerlijk gezegd is dat veel minder dan over andere zaken. De kritiek op mijn club is vaak helemaal niet mals, maar je zult het me niet kwalijk nemen hoe ik die uit. Ga ik je nu vertellen. Ik vertegenwoordig een deel van de Utrechtsupporters, nieteens een groot deel. Maar daardoor heb je overlegavonden met de directieen technische staf en net als andere supporters mag ik ook gewoon een paar keer per jaar naar georganiseerde avonden, waar je met nog veel meer mensen, ook alle spelers kunt praten. Dat is heel gewoon. Ook gewoon is dat je de grote koffer met kritiek daar bespreekt en niet hier, tenminste, ik ben gewend om de ‘vuile was’ niet buiten te hangen. En owee, als ze niet maar me luisteren kan ik, namens de supporters ineens heel fel op reageren, dat moet zeg ik altijd maar. Moeten ze dan mijn zin doen of zo? Welnee beste man, in het geheel niet. Als ze daarmee rekening houden met de supporters die ik vertegenwoordig heb ik precies bereikt wat ik wil en daarvoor mag je best weleens fel reageren (en een beetje chargeren), toch? Dus ja, jullie moeten mijn kritiek op de club missen. Als ik via jullie wat hoor, en het is waar en rottig voor onze supporters, gebruik ik dat wel in mijn mening naar FC Utrecht toe. Eigenlijk moet ik hier zelfs een beetje dankjewel zeggen hiervoor. Dus bij deze.
    Zo, dat moest ik helemaal niet kwijt, maar tegenover jou wil ik wel eerlijk zijn.
    c
    Vind ik leuk
    Guust +5808
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:05
    Voor de rest gaat het? Chill, denk om je hart, je zegt het zelf het is een forum, relax. En ik hou niet van auto’s.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    woensdag 21 maart 2018 om 09:11
    Welke rest? Heb ik dan íets onbehandeld gelaten? Ik kan het niet geloven ;-/)
    Vind ik leuk
    Guust +5808
    zaterdag 24 maart 2018 om 13:01
    Hahaha dat is waar
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34385
    zondag 18 maart 2018 om 21:18
    Prima keus. Hopelijk blijft hij nog een jaar of 2.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:18
    Hij had het lastig tegen ons oude stormram... Die wel weer lekker een het etteren was...
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    zondag 18 maart 2018 om 21:22
    Ik kon er op bepaalde momenten best een beetje van genieten. De beperkte Kramer die het Ajax zo moeilijk maakt.

    Alleen met je heup bewust tegen het hoofd springen van bijvoorbeeld De Ligt wordt ik dan weer misselijk van.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:27
    Ja dat is allemaal niet nodig... Alleen daarom zag je al dat ie het nooit zou redden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:27
    Die beuk op Schöne dan?
    Ook zoiets waar je rood voor kan krijgen.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    zondag 18 maart 2018 om 21:42
    Klopt, ik had het over die heup op dat hoofd omdat je daarmee bewust het risico neemt dat je iemand zwaar verwondt. Dat zegt toch weer iets over hoe hij (in ieder geval op het veld) in elkaar steekt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:49
    Hij houd niet eens van voetbal zegt ie.
    Doet het voor de poen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9116
    zondag 18 maart 2018 om 22:47
    Hij heeft nog gelijk ook, ik hou ook niet van werken maar het zal toch moeten.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13086
    zondag 18 maart 2018 om 21:25
    Bij hem mag je ook wel een of twee ellebogen gebruiken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:30
    Bij guus?
    Vind ik leuk
    Hoen1 +40
    zondag 18 maart 2018 om 21:25
    Mooi ventje die de Ligt. Loopt nog niet naast zijn schoenen. Wordt een grote. Die gaat van Dijk voorbij in transfersom.
    Vind ik leuk
    Wzpwwk +131
    zondag 18 maart 2018 om 21:28
    Tuurlijk
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    maandag 19 maart 2018 om 05:55
    1203405 miljard
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:29
    Dat is niet belangrijk.Laat hij maar zorgen dat hij beter wordt als van Dijk,dan hebben we er wat aan!
    Vind ik leuk
    DrDeef +2198
    zondag 18 maart 2018 om 21:39
    Misschien bij z'n volgende stap maar niet als hij straks bij Ajax vertrekt. Er is geen club die meer dan 80 miljoen voor een verdediger uit de Eredivisie gaat betalen.
    Vind ik leuk
    Hoen1 +40
    zondag 18 maart 2018 om 21:51
    Dat bedoel ik ook. Van Dijk ging van Groningen voor 1 miljoen weg. Paar jaar later en rijper...kassa.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    woensdag 21 maart 2018 om 09:18
    Nee, zo gek is er niemand, maar er is ook geen grotere gek te vinden die niet met veel minder genoegen neemt. Als hij, jongen van 19 jaar, 30 oplevert (hij is geen aanvaller, die ‘doen’ altijd meer) is Ajax spekkoper. Alles wat ze meer kunnen vangen zetten ze lekker in voor...,, nee het is ‘zetten ze lekker ‘ o p’ de spaarrekening bij de ABN enz.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:41
    HAHAHA je bedoeld DIJKS waarschijnlijk!.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7634
    zondag 18 maart 2018 om 21:32
    Meer dan beetje ellebogen uitdelen enz kan Kramer ook niet, kreeg vanmiddag per ongeluk een bal op zn knar via Schone, nou joepie
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13946
    zondag 18 maart 2018 om 22:02
    Die Kramer had allang voor het leven geschorst moeten worden, wat een vreselijke draak is dat toch.
    Profvoetballer onwaardig, lekker in de derde divisie laten spelen of bij de FEBO kroketten laten bakken, niemand die hem zal missen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 22:03]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 23:18
    Kramer is goed genoeg voor onze comp. In duitsl en Eng wel 3e divisie niveau
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 23:15
    Vandaag zwak tegen Kramer. Volgend seizoen naar Juve en daar 1 jaar in de leer bij topverdedigers. Dan kan hij ern echt goede worden.
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    zondag 18 maart 2018 om 23:45
    Vind je Kramer een lastpak, mag maar tot je naar buitenland gaat, kom je er genoeg tegen!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 04:22
    Ik vindt die zielige huilebal lozano nog veel erger dan houten kramer...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 19 maart 2018 om 09:53
    Schelden doen ze op de Wallen w.s graag, dat zie je hier op VP zomaar terug. Maar intussen mis je de betekenis van de Wallen, net als de functie van een forum.
    Vind ik leuk
    Andreh +1177
    maandag 19 maart 2018 om 06:48
    Dat Kramer alles geeft voor een resultaat is prima, maar Higler zat er toch wel heel veel naast. Toen de Ligt geel kreeg, was het eigenlijk geel voor Kramer, en vrije trap andersom. Kramer geeft de Ligt een behoorlijke elle boog, en trekt hem ook aan zijn shirt mee, waar is de grensrechter? En zo maakte Kramer heel veel geniepige overtredingen die niet gezien werden. Ik ben geen Ajax fan, maar vond Higler niet goed fluiten.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +983
    maandag 19 maart 2018 om 08:46
    Ik vind het raar dat niemand iets zegt over het feit dat de Ligt GRAAG zijn aanvoerdersband aan Veltman wilde geven. Dit is eigenlijk al een signaal dat de Ligt deze verantwoordelijkheid nog niet aankan. In potentie wordt dit wel een aanvoerder. Dat zeker.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws