Bravoure in Eindhoven: Maling aan mensen die altijd maar slecht praten over mij

    Bravoure in Eindhoven: "Maling aan mensen die altijd maar slecht praten over mij"

    maandag 19 maart 2018 om 07:05

    Steven Bergwijn kan ermee leven dat hij niet in de Oranje-selectie voor de oefeninterlands tegen Engeland en Polen is opgenomen. De vleugelaanvaller van PSV is bezig aan het seizoen van zijn doorbraak in Eindhoven, maar werd daarvoor niet beloond door bondscoach Ronald Koeman.

    "En dat is zijn goed recht. Wie weet zit ik er volgende keer wel bij. Ik moet gewoon zo blijven doorgaan", aldus Bergwijn in gesprek met De Telegraaf. De twintigjarige buitenspeler kreeg eerder dit seizoen nog veel kritiek van supporters en analisten, maar de stemming in Nederland begint langzaam om te slaan. "Dat is de voetballerij. Als het goed gaat praat iedereen positief over je. En als het wat minder gaat, kan je er opeens niks meer van", haalt de jeugdinternational zijn schouders op.

    Bergwijn laat weten dat hij zich nooit van de wijs heeft laten brengen door alle kritiek en dat hij zeker niet van plan is om dat in de toekomst wél te laten gebeuren. "Ik heb altijd vertrouwen in mezelf gehad en dat betaalt zich nu uit. Ik heb gewoon maling aan de mensen die altijd maar slecht praten over mij. Ze mogen zeggen wat ze willen. Als de trainers mij blijven steunen en helpen komt alles goed."

    Poll

    Is Bergwijn al goed genoeg voor Oranje?

    (1167 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 maart 2018 om 07:09
    Als kluivert goed genoeg is dan Bergwijn helemaal. Laat al langere tijd zien dan kluivert dat hij in vorm is. Maar ze zijn allebei niet goed genoeg voor oranje
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3607
    maandag 19 maart 2018 om 07:16
    En dooor.
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +676
    maandag 19 maart 2018 om 07:12
    Je bent beter dan Kluivert, jouw kans komt echt wel! Zet deze lijn door, eerst kampioen worden met PSV..
    Vind ik leuk
    Ehv-er +757
    maandag 19 maart 2018 om 07:18
    Beide nog niet goed, wel de toekomst
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1435
    maandag 19 maart 2018 om 07:21
    Engeland en Polen dus, goedemorgen VP.
    Vind ik leuk
    vos199 +1143
    maandag 19 maart 2018 om 09:45
    Hoop dat Ronaldoski niet mee doet bij Polen..
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 07:24
    Het is toch wel een toptalent en vreemd dat Koeman dit niet wilt zien. Verder moet hij zich niet druk maken om wat anderen zegt. Hij komt er wel.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3549
    maandag 19 maart 2018 om 07:32
    Zou hij ook VP lezen ;-)
    Vind ik leuk
    Jordtt +1086
    maandag 19 maart 2018 om 08:41
    Dat hoop ik niet, dan zit hij straks misschien wedstrijden van Polen te kijken
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3987
    maandag 19 maart 2018 om 08:39
    Ten opzichte van Kluivert is Bergwijn toch een stuk verder. Kluivertje is in alles nog echt een kind.

    Bergwijn vond ik tot voor kort alleen in invalbeurten indruk maken, maar stelde altijd teleur als hij mocht starten. Na de winterstop is hij wel gegroeid en is hij beslissender geworden. Het is geen toptalent (net zo min als Kluivert) maar hij is wel goed bezig. Bij gebrek aan beter had hij er zo bij kunnen zitten.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1086
    maandag 19 maart 2018 om 08:43
    Beiden zijn gewoon niet toe aan oranje, maar... Oranje is oranje niet meer dus is er plaats.

    Ik zou inderdaad ook voor Bergwijn gaan, maar puur op basis van vorm. De laatste weken is kluivert juist wat minder goed bezig, en begint bergwijn te ontketenen als basisspeler.

    Achja, het zijn toch maar flutpotjes en Oranje wordt van beiden echt niet beter.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23557
    maandag 19 maart 2018 om 09:02
    Ik ben ergens ook wel blij dat hij niet is opgeroepen. Dit kan hem alleen maar stimuleren. Als het te gemakkelijk gaat, zoals bij zoveel Nederlandse talenten, dan denk je dat het allemaal wel komt aanwaaien. Dit houdt hem scherp en brengt hem denk ik verder.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 09:21
    Amsterdamse bravoure welteverstaan
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 11:48
    Hoort daar niet thuis en Kluivert ook niet.
    Vind ik leuk
    slaski +2216
    maandag 19 maart 2018 om 13:23
    En volgende week de vinger op de lipjes ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bravoure in Eindhoven: "Maling aan mensen die altijd maar slecht praten over mij"