Van Hooijdonk maakt Oranje-opstelling zonder Wijnaldum en Strootman: Desastreus

    Van Hooijdonk maakt Oranje-opstelling zonder Wijnaldum en Strootman: "Desastreus"

    maandag 19 maart 2018 om 07:43

    Pierre van Hooijdonk denkt dat het Nederlands elftal het beste in een systeem met vijf verdedigers kan spelen. De oud-spits was zondagavond te gast bij Studio Voetbal en stelde daar zijn ideale Oranje-opstelling samen.

    "Ik ga uit van 5-3-2, zeker gezien de tegenstanders die je straks in de Nations League gaat krijgen (Frankrijk en Duitsland, red.) en nu in de vriendschappelijke potjes (Engeland en Portugal, red.)", was het 'advies' van Pi-Air aan bondscoach Ronald Koeman. "We hebben nu gelukkig genoeg goede centrale verdedigers", stelt Van Hooijdonk vast. De Brabander doelt op Virgil van Dijk, Matthijs de Ligt en Stefan de Vrij, die in Van Hooijdonks opstelling worden geflankeerd door backs Hans Hateboer en Patrick van Aanholt.

    Bas Dost en Quincy Promes zijn voorin 'een zekerheidje' en op het middenveld krijgen Tonny Vilhena, Davy Pröpper en Donny van de Beek de voorkeur boven Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum. "Ik heb gekozen voor de spelers die wekelijks écht spelen bij hun club. Strootman doet dat wel bij AS Roma, maar ik vond hem werkelijk waar desastreus de afgelopen kwalificatieperiode. We zijn die wedstrijden tegen Bulgarije en Zweden toch niet vergeten?"

    De opstelling van Van Hooijdonk: Zoet; Hateboer, De Vrij, De Ligt, Van Dijk, Van Aanholt; Van de Beek, Pröpper, Vilhena; Dost, Promes.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Eens met Van Hooijdonk?

    (2197 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +16087
    maandag 19 maart 2018 om 07:46
    Van mij mag Pierre zelf wel gepasseerd worden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:32
    Van de Beek en Vilhena alsjeblieft zeg, wat zijn dat een slechte spelers. Liever nooit meer oproepen hebben ook geen potentie beide.
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    maandag 19 maart 2018 om 12:11
    verdediging ziet er niet slecht uit, maar middenveld met Vilhena en vd Beek? Komop zeg. En dan noemt v Hooijdonk zich een kenner? Wijnaldum en Strootman spelen wekelijks in topcompetities, terwijl Vilhena met Feyenoord een straatlengte achter staat in de competitie en vd Beek nog erg wisselvallig is. Voorin zou ik met Dost en Depay spelen.
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    maandag 19 maart 2018 om 14:38
    Was ik het bijna met je eens kom je met Depay aanzetten

    Jammer, Depay moet je altijd wissel zetten zodat als hij erin komt erg geagiteerd is en zich wil bewijzen en uiteindelijk zo het beste uit hem haalt wat wel weer gepaard gaat met allerlei maniertjes, rebona's en hakjes achter zijn standbeen maar dat neem je dan op de koop toe als hij er een balletje intrapt

    Gewoon Babel of Promes naast Dost
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    maandag 19 maart 2018 om 16:28
    ik hoop eigenlijk dat Koeman Depay wel aan het voetballen krijgt, en dan is hij een onbetwiste basisspeler. Hij zal toch wel een keer volwassen gaan worden?
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    maandag 19 maart 2018 om 17:31
    Ja, dat dacht men ook over Balotelli

    Uiteindelijk gaan zij het licht wel zien maar dan zit een bepaald soort gedrag er zo in dat het er nog moeilijk uit te krijgen is
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14565
    maandag 19 maart 2018 om 14:04
    Zoet

    Tete - van Dijk - De Ligt - van Aanholt

    Pröpper - Wijnnaldum - strootman

    Kluivert Dost Depay
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 15:29
    Kluivert??? En als het waait dan?
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    maandag 19 maart 2018 om 16:29
    deze opstelling vind ik ook niet verkeerd op de Ligt na. zie dan liever de Vrij.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +668
    maandag 19 maart 2018 om 07:47
    Vilhena wel en wijnaldum niet? Ook van de beek is nog veel te licht
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3140
    maandag 19 maart 2018 om 07:47
    Wauw, wat een k*t opstelling.
    Vind ik leuk
    Hyena +27301
    maandag 19 maart 2018 om 07:49
    Je hebt helemaal niks aan Dost in zo'n systeem. Donny en Vilhena opstellen boven een Wijnaldum lijkt mij ook iets teveel van het goede.
    Vind ik leuk
    Ale +3614
    maandag 19 maart 2018 om 07:53
    Ja die Wijnaldum speelt altijd de pannen van het dak in het Nederlands elftal. Verdiend de bank net als strootman.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19874
    maandag 19 maart 2018 om 08:39
    Exact. Hoe kan je met een twee spitsen systeem gaan spelen met Dost als één van de twee spitsen. Of Dost moet de enige diepe spits zijn, gevoerd worden vanuit de vleugelverdedigers en Promes met een vrije rol er omheen.. maar Pierre zal dit niet bedoeld hebben vrees ik.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    maandag 19 maart 2018 om 09:58
    Ben het eens maar als je met Promes en Depay voorin zou spelen, of een Kluivert/Bergwijn, dus zonder kapstok spits, wie gaat ze een steekbal of diepe pass geven? Dat kunnen deze middenvelders niet...
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1022
    maandag 19 maart 2018 om 10:57
    met hateboer en van aanholt kun je wel voorzetten
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    maandag 19 maart 2018 om 12:22
    Koeman speelde zijn laatste 8 wedstrijden bij Feyenoord ook 5-3-2 met Pelle. Ook niet de eerste waarvan je denkt dat die in zo'n systeem kan.
    Als de backs het goed invullen krijgt Dost daar de aanvoer van. Waarschijnlijk meer dan van een rechtsbenige linksbuiten en een linksbenige rechtsbuiten
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4594
    maandag 19 maart 2018 om 07:50
    dat vilhena er bij zit is al teveel.
    Vind ik leuk
    Blademarc +678
    maandag 19 maart 2018 om 07:52
    Met Zoet win je de oorlog niet
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:51
    Met cilessen ook niet.
    Vind ik leuk
    Pep1964 +289
    maandag 19 maart 2018 om 12:45
    Ok, dat wordt dan Bizot.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    maandag 19 maart 2018 om 07:57
    Spelers moeten in het vervolg veel meer geselecteerd worden op hun prestaties bij de trainingen en wedstrijden van Oranje.
    Dat bezadigde "uitje" bij Oranje moet nu maar een afgelopen zijn, Wijnaldum en Strootman krijgen nog wel een kans maar moeten die wel pakken.
    Koeman stelde al dat een uitnodiging voor Oranje geen adem pauze of een uitje mag zijn.......hij heeft het dus goed in de gaten. ( van Gaal ook )
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 19 maart 2018 om 08:02
    Promes vind ik vaak ook tegenvallen. Volgens mij 1 goede wedstrijd gespeeld.
    Wie ga je nu aanvoerder maken?
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    maandag 19 maart 2018 om 08:45
    De Vrij.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    maandag 19 maart 2018 om 15:58
    van Dijk
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 19 maart 2018 om 18:53
    Zou best eens kunnen ja
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    maandag 19 maart 2018 om 19:03
    Hij heeft de uitstraling, gedraagt zich en heeft de status.....wat wil je nog meer....
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 19 maart 2018 om 19:04
    Een wk ;-)))))))
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    maandag 19 maart 2018 om 20:10
    ha ha dat is het enige juiste antwoord !
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2896
    maandag 19 maart 2018 om 07:57
    Op het middenveld na ben ik het wel met hem eens.
    Vind ik leuk
    Morris +20969
    maandag 19 maart 2018 om 08:02
    Ik ook. Achterin hebben we kwaliteit. De backs zijn te licht om met 2 centrale verdedigers te spelen.
    Zorg voor een goed blok en een beetje op de counter gaan spelen.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1154
    maandag 19 maart 2018 om 08:12
    De Roon ipv van de Beek en Wijnaldum ipv vilenha. Jammer dat Fer geblesseerd is, zo'n powerhouse zouden we goed kunnen gebruiken op het middenveld. Strootman nooit meer oproepen, die denkt dat hij de spil moet zijn bij Oranje maar dat kan deze meehobbelaar helemaal niet.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +828
    maandag 19 maart 2018 om 08:15
    Maakt echt niet veel uit wat van opstelling je maakt, we moeten lang wachten tot er een generatie opstaat wat beter is dan dit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:18
    In 5 -3 - 2 liever een Memphis ipv Dost, bij 4-3-3 kan beter met Dost. Verder had de kracht, snelheid en werklust van Locadia in een oranje vanuit organisatie / reactie niet misstaan ipv frivole Kluivertjee (18 -> jong oranje).
    Vind ik leuk
    peinke +1832
    maandag 19 maart 2018 om 08:22
    Ondanks een nieuwe weg die Koeman zeker gaat in slaan, zal hij de komende week toch weer gaan spelen in een 4-4-2 als 4-3-3 opstelling met buitenspelers. Let maar op, dat gaat nooit uit de genen bij ,,de Nederlanders''.
    V.w.b. spelers, verdedigers prima, middenveld zal Vilhena en Pröper nooit de basis vormen; voorhoede zonder echte centrale spits Dost of Weghorst maar met Depay en Promes.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:27
    Dit is een vrij trieste basisopstelling. Nog triester is dat ik het er op een enkele wijziging na (de Roon voor vd Beek) eens mee moet zijn.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3277
    maandag 19 maart 2018 om 08:31
    Vilhena? Wat doet die daar? Beperkte speler. Onbegrijpelijk dat die geselecteerd is.

    Overigens begint SV echt een heel irritant programma te worden. Tom Egberts is een hele zwakke gespreksleider, wat die Turk zonder voetbal achtergrond daar doet is mij niet duidelijk, Pierre is zijn gebruikelijke irritante zelf en doet alleen zichzelf een plezier. Jammer dat Jack van Gelder, Hugo Borst, Co Adriaanse en dat soort mensen niet aanschuiven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Wurmpie +231
    maandag 19 maart 2018 om 08:40
    Ben ik blij dat hij geen bondscoach is anders zouden ze ons nog meer uit lachen
    Vind ik leuk
    yuuup +8572
    maandag 19 maart 2018 om 08:59
    Pff kijk die namen dan. Dit elftal zou in de Eredivisie niet eens top 3 eindigen.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1142
    maandag 19 maart 2018 om 09:11
    Geeeeeen 532
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 09:17
    Whatever
    Vind ik leuk
    noblesse +804
    maandag 19 maart 2018 om 09:40
    Wie is in hemelsnaam van Hooijdonk.
    Hier ligt heel Nederland wakker van
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2679
    maandag 19 maart 2018 om 09:50
    Juist Vilhena en v Beek hebben niks te zoeken in oranje.

    Ake moet altijd boven de Ligt verkozen worden. Speelt alles in grotere competitie en is gewoon beter.

    Opstelling:

    Zoet

    Hateboer - de Vrij - v Dijk - Ake - v Aanholt

    De Roon - Wijnaldum - Propper

    Depay - Promes
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    maandag 19 maart 2018 om 10:12
    Dit is inderdaad goeie opstelling. Al zie ik liever Promes op 10 spelen, met achter hem Propper en Wijnaldum. En dan Babel er voorin bij
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 19 maart 2018 om 10:03
    =============Cilissen===========

    =Aanholt==de Vrij==v Dijk==Ake==Tete

    ===Van Ginkel======Propper======
    ===========Wijnaldum==========

    ===Depay==============Kluivert
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    maandag 19 maart 2018 om 10:10
    Bijna goed ;):

    - Zoet (Cillessen speelt bijna niet, en Zoet is in vorm)

    - verdediging volledig met je eens

    - Wijnaldum, Propper en Promes op 10

    - Depay en Babel

    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 19 maart 2018 om 10:19
    Cilissen keepte aardig in de Copa de Rey. Dat is toch op niveau.
    Promes kan niet op 10 spelen. Mist het fysiek en gogme daarvoor.
    In het kader van verjonging zou ik Babel niet snel meer oproepen.
    Als backup wellicht bruikbaar maar jongens als Kluivert en Bergwijn kloppen nu aan de deur. Dat mag je niet negeren.
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    maandag 19 maart 2018 om 10:26
    Van mij mag Cillessen hoor (hij is beter dan Zoet), maar als trainer geef je wel een signaal af, niet spelen bij je club ook niet in Oranje.

    Ik denk dat Promes de creativiteit wel moet hebben voor op 10. Zeker als hij een niet teveel hoeft te verdedigen.

    Met verjonging moet je zeker bezig zijn, jongens als De Ligt, Kluivert en Bergwijn kan je langzaam aan brengen. Maar ik blijf erbij dat de beste moeten spelen bij Oranje.

    En die jongens moeten dat eerst nog maar eens laten zien in Oranje. Babel speelt net als Lens bij een topclub en zij hebben al ervaring.

    Maar goed voor beide meningen is wat te vinden natuurlijk.
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    maandag 19 maart 2018 om 10:14
    Zoet,
    Hateboer, De Vrij, Van Dijk, Ake, Van Aanholt
    Wijnaldum, Propper, Promes
    Depay, Babel

    Tete en Dost mogen van mij ook nog wel.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 19 maart 2018 om 10:24
    In een 5-3-2 heb je weinig aan Bas Dost. Aanvallers moeten individueel een actie kunnen maken. Bas Dost en een indiv actie maken :(

    Vind ik leuk
    HJR +6367
    maandag 19 maart 2018 om 10:29
    Dost kan je brengen ipv een verdediger mocht je achter komen en omschakelen naar 4-3-3.

    En in wedstrijden tegen mindere tegenstanders zoals (Luxemburg, San Marino en Malta) kan je met hem starten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 19 maart 2018 om 10:33
    Of iets minder risico nemen en omschakelen naar 4-4-2. Extra aanvallende middenvelder ? Voor alles is iets te zeggen.

    Zullen wij het stokje maar overnemen in Zeist :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    maandag 19 maart 2018 om 11:49
    Prima! Veel slechter zal het niet gaan.

    Ik woon in Portugal dus als jij de eredivisie in de gaten houdt samen met de spelers die in Belgie en Rusland spelen, offer ik me wel op om de Nederlandse spelers in Spanje, Engeland, Duitsland, Italie, Turkije, Frankrijk en Portugal te bekijken ;).
    Vind ik leuk
    kees ee +479
    maandag 19 maart 2018 om 10:36
    bijna eens met piet, . . te ligt en te van dijk nog wel ff vervangen !!
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    maandag 19 maart 2018 om 11:46
    Wat betreft Strootman heeft hij wel gelijk ik kan me geen goede wedstrijd van Strootman in Oranje herinneren.
    Vind ik leuk
    Sliceland +45
    maandag 19 maart 2018 om 11:55
    zowel liverpool als AS Roma is in vorm. Beide spelen bij hun team op een bepaalde plaats en doen dat erg goed. Deze 2 moeten echt zeker spelen! hebben tenminste ervaring tegen de grotere jongens!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10257
    maandag 19 maart 2018 om 12:26
    Wat een lulkoek verhaal, Strootman schopt nog geen deuk in een pakje boter zijn bal beheersing is waardeloos net zo als zijn passing en inzicht en hoort dus niet in het Nederlands elftal wat Wijnaldum betreft die altijd in dienst speelde van Coutinho en het elftal bij Liverpool is het raar dat het bij Oranje niet echt lukt om in dienst van het elftal te spelen.

    Dat Koeman Klaassen laat vallen een speler die hij wou bij Everton verbaast mij dan weer wel
    Vind ik leuk
    Obl93 +1845
    maandag 19 maart 2018 om 12:27
    Als je zo'n opstelling maakt, zorg er dan voor dat Depay en Promes de aanvallers zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:30
    Van Hooijdonk, dat is toch de Peter R de Vries van de publieke omroep. Ook zo'n galtrekkende alles weter.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2197
    maandag 19 maart 2018 om 12:42
    Lichtgewicht middenveld, Pierre...
    Vind ik leuk
    Padason +734
    maandag 19 maart 2018 om 12:59
    Met 2 aanvallers kun je beter geen Dost gebruiken die moet aanvoering krijgen, dan moet je 2 snelle aanvallers hebben
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:29
    Cillissen, Tete, De Ligt, De Vrij, van Dijk, Fosu-Mensah, van de Beek, Pröppert, Strootman, Depay, Promes.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1128
    maandag 19 maart 2018 om 14:32
    Van de beek en Vilhena... doe maar dan toch Gini en Strootman maar hoor
    Vind ik leuk