'Vanwege een krasje geen recht gepikeerd te zijn omdat ze niet bij Oranje zitten'

    'Vanwege een krasje geen recht gepikeerd te zijn omdat ze niet bij Oranje zitten'

    maandag 19 maart 2018 om 07:49

    De meeste Nederlanders die niet zijn opgeroepen voor het Nederlands elftal hebben geen recht om gepikeerd te zijn. Dat schrijft De Telegraaf-journalist Valentijn Driessen, die negen spelers noemt.

    'De meeste voormalige bondscoaches gruwden van vragen over waarom bepaalde ’internationals’ afwezig waren. Aan de andere kant is het ontbreken daarvan een veeg teken', aldus Driessen. 'Het geeft aan dat Koeman onvoldoende te kiezen heeft. Davy Klaassen, Terence Kongolo, Michel Vorm, Jeffrey Bruma, Karim Rekik, Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat, Jürgen Locadia en Jetro Willems bezitten allen kwaliteiten voor Oranje. Maar vanwege een krasje hebben ze geen recht gepikeerd te zijn.'

    In plaats van spelers kiezen die hiervoor wel werden geselecteerd, kiest Koeman voor jonge spelers en debutanten. 'Guus Til, Justin Kluivert, Hans Hateboer, Marco Bizot en Wout Weghorst mogen de komende acht dagen aan Koeman laten zien dat zij na het debutantenbal blijvertjes worden bij het Nederlands elftal', schrijft Driessen.

    'Vooraf kun je vraagtekens en uitroeptekens bij deze spelers zetten of zij ondanks hun jeugdigheid, gebrek aan ervaring of vanwege hun kwaliteiten rijp zijn voor Oranje. Het zijn wel stuk voor stuk spelers, die de afgelopen weken hun neus tegen het venster hebben gedrukt. Op Hateboer na allemaal in de Eredivisie, terwijl wekelijks valt te constateren dat deze competitie kwalitatief almaar verder afkalft en verjongt.'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Azsub +159
    maandag 19 maart 2018 om 07:58
    Bedankt Valentijn.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10303
    maandag 19 maart 2018 om 08:08
    Weer een Driessen verhaal, waarin hij aantoont geen analist of kundige te zijn. Hij zegt weer niets.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:41
    Vertel?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12426
    maandag 19 maart 2018 om 08:09
    Als die Kongolo t nou is presteert fit te blijven kan t nog is wat worden anders komt hij niet verder dan Huddersfield
    Vind ik leuk
    PRICE +32058
    maandag 19 maart 2018 om 08:11
    Vorm is in dit rijtje wel een definitieve afvaller. Jetro Willems daar moet het onderhand eens echt mee gebeuren maar is momenteel wissel speler.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:19
    Geeft wel aan dat Koeman aan het verjongen is en zich richt op de toekomst van het Nederlands elftal. Gewoon even op 0 beginnen. En ik denk dat dat het beste is wat hij kan doen op dit moment.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3972
    maandag 19 maart 2018 om 08:26
    We hebben veel spelers van min of meer gelijk niveau. De bondscoach doet er dan goed aan om spelers te selecteren die wedstrijdritme hebben en mentaal goed in elkaar steken. We zullen het de komende jaren moeten hebben van een goede teamgeest, fitheid en vastberadenheid.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10303
    maandag 19 maart 2018 om 08:32
    Benoem de krasjes dan. Natuurlijk heb je, als je meer speelt, ook meer kans op ‘m’n foutje of fout. Wat ‘n inhoudsloos verhaal
    Vind ik leuk
    FSCeara +8408
    maandag 19 maart 2018 om 10:00
    Ik mag toch hopen dat koeman de spelers uit de eredivisie oproept om te kijken waar ze staan maar als het echt erom gaat speelt met spelers uit de zwaardere conpetities.anders word het weer een fiasco en gaan we weer alle eindtournooiten missen en blijven we uiteindelijk een oefenland waar gekwallificeerde landen tegen oefenen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13843
    maandag 19 maart 2018 om 10:23
    Gewoon geen spelers uit de eredivisie opstellen.
    Cillessen
    Hateboer de Vrij van Dijk Aké van Aanholt
    Wijnaldum Propper
    Promes
    Dost Depay
    Vind ik leuk
    tremere +635
    maandag 19 maart 2018 om 11:36
    Dit dus, snap echt niet waarom er spelers worden opgeroepen die voor het eerst een volle seizoen in de Eredivisie in de basis staan. Ik zal eerst kijken naar alles wat buiten Nederland speelt en wat je daarna tekort komt met Eredivisie spelers opvullen. Maar goed ik ben raar genoeg geen bondscoach :P. Neemt niet weg dat ik hoop dat Nederland gewoon gaat winnen natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    Pec010 +1909
    maandag 19 maart 2018 om 10:38
    Niemand noemt Elia, terwijl die al twee jaar constant presteerd. Hij kan een man passeren en heeft een voorzet, niet onbelangrijk met onze lange spitsen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Vanwege een krasje geen recht gepikeerd te zijn omdat ze niet bij Oranje zitten'