'Op zeker opteert Ziyech voor een transfer na al zijn negatieve ervaringen'

    'Op zeker opteert Ziyech voor een transfer na al zijn negatieve ervaringen'

    Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 08:00ma 19-03-2018 om 08:00

    De kans bestaat dat Hakim Ziyech komende zomer vertrekt bij Ajax, schrijft De Telegraaf maandag. De 25-jarige Ajacied kreeg de afgelopen weken veel over zich heen, nadat hij onder meer lijnrecht tegenover een deel van de Ajax-aanhang stond.

    'Als het te laat is, zal in de ArenA uiteindelijk het besef neerdalen en de bewondering loskomen voor Ziyech', schrijft De Telegraaf. 'Op zeker opteert de Marokkaans international komende zomer - na al zijn negatieve ervaringen in de afgelopen maanden - voor een transfer.' Het gespeculeer over Ziyech komt niet uit de lucht vallen. Naast De Telegraaf denken ook andere media en critici dat de kans groot is dat Ziyech aan zijn laatste Ajax-maanden bezig is.

    'Zijn afwezigheid volgend seizoen zal dan ongetwijfeld als een groot gemis worden ervaren. Want iemand terughalen met zulke specifieke Ajax-kwaliteiten zal voor directeur spelersbeleid Marc Overmars geen sinecure worden', schrijft de ochtendkrant.

    Ziyech werd onder Peter Bosz binnengehaald en schitterde in zijn eerste jaar in Amsterdam. Onder Marcel Keizer ging het wat minder en onder Erik ten Hag presteert hij steeds beter, maar zocht hij wel de confrontatie met een groep Ajax-supporters, die zich kritisch toonde door hem uit te fluiten in het thuisduel met NAC Breda. Zakaria Labyad van FC Utrecht wordt als mogelijke opvolger van Ziyech genoemd.

    Poll

    Wat denk jij?

    (1268 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19049
    maandag 19 maart 2018 om 08:03
    Ziyech vertrekt. Daar is ie ook aan toe.
    Labyad is alleen nog niet de helft zo goed. Dus zou voor een andere vervanger gaan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:07
    Precies! Die jongen is 25. Eigenlijk een wonder dat hij nog in de Eredivisie speelt. Maar in deze vorm is niemand goed genoeg om Ziyech te vervangen
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12803
    maandag 19 maart 2018 om 09:45
    Ach
    Ziyech loopt lang genoeg in Nederland rond om te kunnen weten dat wat in de telegraaf staat onzin is.

    Ziyech doet wat Ziyech wil, daar heeft een deel van de Ajax aanhang helemaal geen invloed op.
    Als hij eerst kampioen wil worden, blijft ie nog een jaar
    Als er geen club komt waar hij een goed gevoel bij heeft, blijft ie
    Als er wel een goede club komt? Dan hou je hem echt niet tegen

    Is echt 1 van de heel weinige spelers die zijn eigen plan trekt en daar heeft een fluitconcert echt geen invloed op
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:54
    Deels waar. Maar hij is wel een trotse en gevoelige jongen natuurlijk. Uit z'n reactie bleek wel dat hij zich de fluitconcerten erg persoonlijk aantrok. Het zou mij niks verbazen als hij denkt: Joh Ajax, bekijk het lekker.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    maandag 19 maart 2018 om 10:07
    zo een wonder is het niet dat hij nog in nl speelt 9 van de 10 keer speelt hij maar 20 min aar zijn kunnen hij is voor elke subtop club in de betere comp te min
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:53
    Ja ik geef toe dat hij veel mindere fases kent, maar als hij het op z'n heupen heeft dan is hij dodelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:59
    Jij vergist je duidelijk in Labyad. Die is zeker net zo goed als Ziyech. Maar als ajax verstandig is, laten ze de van Marokkaanse komaf voetballers achterwege. Toch typisch dat er vanuit die hoek vaak problemen doen voorkomen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19049
    maandag 19 maart 2018 om 09:02
    Nee hoor, vergis me helemaal niet;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28603
    maandag 19 maart 2018 om 09:25
    En met Labyad krijg je eenzelfde mentaliteit terug. Ook iemand die heel lastig kan worden als hij het niet naar z'n zin heeft..
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27436
    maandag 19 maart 2018 om 08:04
    Goed bezig Telegraaf! Stoken tussen Ajax en Ziyech en alvast weer speculeren over Labyad..
    Vind ik leuk
    plein19 +2449
    maandag 19 maart 2018 om 08:17
    De Telegraaf heeft geen schuld dat hij vertrekt
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28603
    maandag 19 maart 2018 om 09:26
    Zal de Telegraaf vast doen in opdracht van Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:46
    De Telegraaf schrijft niets over Labyad. VP schrijft alleen dat zijn naam hiervoor is genoemd als mogelijke vervanger. Heeft in dit geval niets met elkaar te maken
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27436
    maandag 19 maart 2018 om 18:37
    VP haalt dus een artikel aan uit de Telegraaf en vult dit zelf aan? Oke.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    maandag 19 maart 2018 om 08:04
    lekker laten gaan geen punt opvolgers genoeg in huis hopelijk neemt hij ten hag mee
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28603
    maandag 19 maart 2018 om 09:27
    Wie staat er al klaar met dezelfde kwaliteiten als Ziyech? Het zegt namelijk genoeg dat Ziyech dit seizoen, ondanks z'n optisch gebrek aan motivatie, met afstand de beste voetballer in de selectie is.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:04
    Goeie voetballer alleen een mentaliteit van een dweil
    Vind ik leuk
    Counterattack +10910
    maandag 19 maart 2018 om 08:05
    Moet dan naar Ik-ploeg, is geen team-speler, geen supporter-speler.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    maandag 19 maart 2018 om 08:07
    Wat een nieuws, dat wisten we al toen hij net getekend had. Tuurlijk gaat hij een transfer maken, hij is oud genoeg voor de stap en heeft aardig wat ervaring opgebouwd, daar kunnen anderen van leren!
    Vind ik leuk
    2cents +57845
    maandag 19 maart 2018 om 08:09
    Proberen de media met z’n allen de koppige Ziyech bij Ajax te houden door te roepen dat hij nu zeker weg wil?

    Hij is eigenwijs genoeg om in zo’n geval precies het tegenovergestelde te doen.

    Zou voor Ajax welkom zijn natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5153
    maandag 19 maart 2018 om 08:09
    Voor zowel ajax als ziyech zal het er dan niet beter op worden verwacht ik.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 19 maart 2018 om 08:39
    Voor Ziyech wel.daar ben ik zeker van. Voor Ajax gaat dit een probleem worden ben ik bang
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5211
    maandag 19 maart 2018 om 08:11
    Ziyech gaat alleen los als je al 3-0 voor staat.De bevrijdende 1-0 hoef je van hem nooit te verwachten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4679
    maandag 19 maart 2018 om 08:16
    Waarom niet?
    Bij Twente deed hij dat wel.
    Geregeld zelfs.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5211
    maandag 19 maart 2018 om 08:18
    Bij ons loopt hij dan te chagerijnen en springen ballen van zijn voet.Pas als de druk er af is en we voor staan gaan er dingen lukken bij Ziyech.Blij voor jullie dat hij dat bij Twente wel deed.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4679
    maandag 19 maart 2018 om 08:32
    Chagarijnen en de bal van zijn voet afspringen etc deed hij bij Twente ook maar dat werd nooit uitgelicht ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:15
    De vervanger van Ziyech is allang al binnen en daarnaast is die veel beter dan Ziyech. Zijn naam is Frenkie de Jong!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4925
    maandag 19 maart 2018 om 08:23
    Alweer een nieuw wereldwonder die uit de hemel is neergedaald om de godenzonen met zijn mirakels naar het licht te leidden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 09:07
    Als je niet ziet dat F. de Jong 1 van de beste is in de Eredivisie, dan moet je een andere sport gaan volgen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4925
    maandag 19 maart 2018 om 11:36
    Een nieuw wereldwonder dus
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4925
    maandag 19 maart 2018 om 08:21
    Ook zonder die negatieve ervaringen, welke dat ook mogen zijn, zal hij vertrekken. Hij is 25, dan gaan de betere spelers meestal naar het buitenland toe.

    Zoals het er nu voor staat gaat hij dan wel weg zonder prijs. Terwijl Ajax twee jaar terug niet voor niets elf miljoen heeft neergeteld voor hem, die hebben hem gehaald om prijzen te pakken. Incidenteel speelt Ziyech prima wedstrijden, maar ik vraag me af zijn wisselvalligheid in combinatie met zijn nukkige karakter wordt gewaardeerd in het buitenland.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:37
    Odegaard miss?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3322
    maandag 19 maart 2018 om 09:04
    Labyad niet nodig bij Ajax en er zijn tig betere gasten voor die plek
    Vind ik leuk
    pietprecies +7454
    maandag 19 maart 2018 om 09:07
    Ziyech speelde gisteren weer eens een puike pot voetbal, als hij zo speelt is hij onnavolgbaar, in de Eredivisie welteverstaan. Zelfs dan speelt hij ongeveer 1 op de 3 a 4 wedstrijden zo, de andere wedstrijden is het veel te mager. We doen hier alsof we die ene wedstrijd dan maar moeten koesteren maar als hij naar het buitenland gaat, dan kan hij 2 potjes op rij misschien goed spelen en is het hosanna, een mindere pot en ze kotsen hem nog 10x zo hard uit..

    Over het algemeen zal hij dan tegenstanders krijgen waarvan hij veel minder ruimte krijgt nog.

    Hij kan nog stappen maken maar zolang hij niet met kritiek om kan gaan heeft het voor hem weinig zin om naar het buitenland te gaan, hij hoeft ook niet te verwachten dat er teams zijn die alles om hem heen gaan bouwen.
    Vind ik leuk
    Aspers +548
    maandag 19 maart 2018 om 09:12
    Al zijn negatieve ervaringen? Ja, het is verschrikkelijk wat ze je hebben aangedaan Hakim. Nog een wonder dat het je lukt om plezier in het leven te vinden, want sommoge fans floten naar je.
    Vind ik leuk
    Tampert +70
    maandag 19 maart 2018 om 09:15
    Zullen meer sterkhouders weggaan omdat de NV Ajax het voordeel er van ziet. Na de zomerstop krijgt AFC Ajax voor het zoveelste jaar op rij te maken met puntenverlies die niet meer in te halen valt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 09:37
    Het is gewoon een topper !
    Maar wat maken we ons druk we hebben verdomme een geweldenaar voor op die plek in huis !!!
    FRENKIE DE JONG
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1770
    maandag 19 maart 2018 om 09:57
    Geweldig hoe zaken vergroot worden, er fluit 1200 man op de 54.000..en gelijk is het iedereen tegen Ziyech. Relativerend vermogen en objectiviteit zijn ver te zoeken in onze voetbalwereld..
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 10:01
    Manu garcia
    Vind ik leuk
    Morris +23171
    maandag 19 maart 2018 om 10:09
    Is er al belangstelling dan?
    Vind ik leuk
    Basik013 +475
    maandag 19 maart 2018 om 15:04
    Ziyech gaat sowieso , zou ik ook doen met zulke supporters.
    Ikdenk dat ze met frenkie de jong al een goeie vervanger hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 15:16
    Natuurlijk zullen daar de krokodillentranen zijn als Ziyech vertrekt. Net als we nu met weemoed terugkijken op het vertrek van Klaassen en Sanchez - ondanks de grote strikken die sommige 'fans' er voor dat geld wel om wilden doen. Met name Klaassen wordt node gemist op het middenveld waar de talentvolle Van de Beek toch nog steeds die blonde motor niet heeft kunnen doen vergeten. En met achterin natuurlijk een Sanchez zou Ajax dit seizoen met dat tweetal gewoon voor de titel zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 15:33
    Als hij weggaat wordt Ajax beter.
    Vind ik leuk
    xaja32 +191
    maandag 19 maart 2018 om 16:30
    Als deze Marokkaan denkt in de basis te staan in het buitenland komt hij van een koude kermis thuis met zoveel onnodig balverlies is het na 3 wedstrijden bank of tribune warm houden
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    maandag 19 maart 2018 om 18:31
    Kom op zeg! We moeten nou ook weer niet doen of Messi Ajax verlaat.We hebben met hem 0 prijzen.Misschien is 't voor 't team wel beter.Hem verkopen en proberen Blind te halen op 6 en F. De Jong op 8.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 20:20
    lekker laten gaan, is goed voor hem, ajax krijgt denk ik 10 miljoen voor hem, want ik weet niet hoeveel procent doorverkoop clausule bij hem zat toen ajax hem kocht van fc twente
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws