Oranje-discussie met Bruggink en De Boer: 'Dan kies ik Bergwijn en niet Kluivert'

    Oranje-discussie met Bruggink en De Boer: 'Dan kies ik Bergwijn en niet Kluivert'

    Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 08:12ma 19-03-2018 om 08:12

    Arnold Bruggink en Ronald de Boer zijn het oneens over PSV-aanvaller Steven Bergwijn. Bruggink begrijpt dat Bergwijn niet is geselecteerd voor het Nederlands elftal, terwijl De Boer wél een potentiële international ziet in Bergwijn.

    "Ik vind het prima dat hij er niet bij zit en Justin Kluivert wel", stelt Bruggink zondagavond bij Dit was het Weekend op FOX Sports. "Je moet die plek echt gaan verdienen. Ik heb Bergwijn de afgelopen weken zien spelen en ik zie zeker een stijgende lijn bij hem. Maar als je zo snel bent, moet je dat nog vaker gebruiken. Dat mag hij wel wat beter beseffen", plaatst Bruggink zijn kritische kanttekening

    Collega De Boer wijst echter naar de betere statistieken die Bergwijn kan overleggen: de PSV'er zorgt voor meer doelpunten en assists dan Kluivert. "Ik heb ongelooflijk veel vertrouwen in Kluivert, maar Bergwijn brengt het team meer dan hij. Als je nu vraagt: wie is er beter in vorm en belangrijker voor zijn team? Dan is dat in mijn ogen Bergwijn."

    Lees ook: Bravoure in Eindhoven: "Maling aan mensen die altijd maar slecht praten over mij"

    Poll

    Wie zie jij liever in Oranje?

    (821 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 maart 2018 om 08:16
    Lastige discussie, maar zeer hoopvol voor de toekomst. Kunnen beiden grote spelers worden!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19052
    maandag 19 maart 2018 om 08:19
    Op dit moment is Bergwijn gewoon beter.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:20
    Ik zeg toch niet dat Kluivert beter is, of wel? ;)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19052
    maandag 19 maart 2018 om 08:22
    Nee.
    Dacht dan slingeren we die lastige discussie ff aan:p
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:26
    Haha ja ik kijk te weinig wedstrijden van PSV om Bergwijn goed te kunnen beoordelen. Wat ik zie van Kluivert vind ik zeer hoopvol, maar is nog niet constant.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19052
    maandag 19 maart 2018 om 08:31
    Wat je zelf al zegt, het zijn beiden grote talenten alleen is Bergwijn, vind ik, op dit moment verder.
    Wie over 3 a 4 jaar de betere is moeten we nog zien.
    Dat ligt natuurlijk ook aan de keuzes die ze maken wat betreft volgende clubs.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:34
    Ja hebben beiden niet die Rioolrat als zaakwaarnemer? Kluivert in ieder geval wel..
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19052
    maandag 19 maart 2018 om 08:39
    Bergwijn heeft Fulco van Kooperen. Die rioolrat moet je buiten de deur houden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:29
    Bergwijn is een veel betere speler, dat niveau gaat Kluivert nooit halen dat is een matige speler.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19052
    maandag 19 maart 2018 om 08:35
    Dat gaan we nog zien.
    Vind Kluivert zeker geen matige speler.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:18
    Zijn beide nog niet goed genoeg!
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:29
    Beide leuke jong oranje spelers. Weet iemand of spelers al lens, narsingn, Babel en affelay nog spelen, goed spelen ?
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    maandag 19 maart 2018 om 08:57
    Affelay speelt niet, Lens is vaak wissel bij Besiktas, waar Babel weer in de basis speelt en Narsingh is gewoon te slecht. Kan je beter Elia erbij halen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15780
    maandag 19 maart 2018 om 10:12
    Laatste weken heeft Lens weer een basisplaats veroverd. Dit weekend speelden Babel en Lens op de vleugels tegen Basaksehir.
    Vind ik leuk
    Castromann +7909
    maandag 19 maart 2018 om 08:31
    Koeman moet ook keuzes maken....bergwijn en kluivert jr zijn gelijkwaardig. Nu kiest hij kluivert. .... prima toch.
    Maak mij meer zorgen om het selecteren van andere spelers ......oa wout weghorst
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    maandag 19 maart 2018 om 08:36
    Ik heb meer het vermoeden dat Koeman een paar spelers, oa Weghorst, heeft geselecteerd om te kijken of ze definitief afgeschreven moeten worden, of dat ze misschien ooit van pas kunnen komen.
    Zijn oefenwedstrijden hè.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7748
    maandag 19 maart 2018 om 08:39
    Waarom moet hij een keuze maken tussen Kluivert en Bergwijn dan? Hij kan ze toch allebei oproepen? Het is een oefenwedstrijd he...
    Vind ik leuk
    Castromann +7909
    maandag 19 maart 2018 om 10:13
    Ooow ....dan had hij elia locadia ook kunnen oproepen.... die kunnen daar ook spelen.
    Ow wacht..... misschien niet zo handig om 7 linkerspitsen op te roepen als er toch hooguit 2 gaan spelen...... ;-)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13291
    maandag 19 maart 2018 om 08:46
    Ik denk dat Kluivert de wat completere speler is/gaat worden..
    Beide grote talenten, maar ik vind dat ze er allebei nog niet bij horen, hebben nog veel te leren..
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:51
    Steven laat dit seizoen pas zien dat ie iets kan, in dat opzicht heeft Justin het meer verdient. Ik hoop dat beiden grote spelers zullen worden.
    Vind ik leuk
    derksen +8937
    maandag 19 maart 2018 om 08:51
    Bergwijn en Kluivert kunnen beiden de top halen
    Snap discussie nu niet bergwijn was toch niet geselecteerd in overleg met cocu?
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 19 maart 2018 om 09:13
    Zag Cocu hem liever in Jong Oranje? Of ben je in de war met Van Ginkel?
    Vind ik leuk
    derksen +8937
    maandag 19 maart 2018 om 10:50
    Van v ginkel weet ik zeker maar had begrepen dat ze ook over bergwijn hadden gesproken
    Vanmiddag zal wel meer duidelijkheid komen denk ik
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 19 maart 2018 om 11:20
    Als dat zo is had Cocu het even met Bergwijn moeten communiceren. Die wist tijdens zn interview namelijk van niets.

    Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:53
    Vandaar dat dhr Arnold Bruggink analyticus is bij Fox Sports en dhr Ronald Koeman bondscoach van het Nederlands Elftal. Chapeau Arnold!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    maandag 19 maart 2018 om 09:00
    Goh, De Boer die het opneemt voor een PSV'er... dat ik dat moment nog mag meemaken. Inhoudelijk vind ik dat hij wel een punt heeft.

    Bruggink kan wel klagen dat hij Bergwijn heeft zien spelen en dat hij nog ruimte voor verbetering heeft.. maar als je dit seizoen kijkt naar Kluivert en Bergwijn dan zijn beiden getalenteerd en hebben beiden nog ruimte voor verbetering. En als je dan kijkt wie individueel meer bepalend voor z'n ploeg kan zijn, dan is dat momenteel Bergwijn. Als ik Koeman was geweest, dan had ik beiden erbij gehaald.. maar de voorkeur voor Kluivert versus Bergwijn is qua prestaties niet geheel te verklaren volgens mij.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 19 maart 2018 om 09:13
    Is hard gegaan. Nog geen twee jaar geleden was Kluivert nog wisselspeler achter Ché Nunnely op de EK onder 17.

    Nunnely speelt nu deels voor Ajax o19 en deels voor Jong Ajax. Kluivert staat in Ajax 1 en is opgeroepen voor het grote Oranje.
    Vind ik leuk
    3Bier +10755
    maandag 19 maart 2018 om 12:24
    Kluivert is in de opleiding ook nooit gebombardeerd tot 1 van de grootste talenten. Waar je bij Kishna, Nouri, Klaassen ronkende verhalen hoorde was het bij Kluivert wat stiller. Hij deed het best leuk maar meer ook niet.
    Die jongen heeft gewoon een prima mentaliteit en dat in combinatie met zijn zelfvertrouwen en lef heeft hem gebracht tot waar hij nu staat. Ik had dit nooit verwacht. Maar nuoet hij zich wel doorontwikkelen. Eigenlijk begint het nu pas voor hem.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 19 maart 2018 om 12:29
    Exact zo zag ik hem ook altijd.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 09:17
    Maak niet uit wie van die twee. Nederlands elftal moet nu uit spelers kiezen die een paar jaar geleden nooit in beeld zouden zijn bij Oranje.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 09:57
    De beste moet spelen.
    Bergwijn kluivert ontlopen elkaar niet zoveel.
    Koeman heeft gekozen maar persoonlijk was ik nu voor bergwijn gegaan want die is beter in vorm. Een paar weken terug was kluivert beter in vorm.
    In het nederlands elftal moet gewoon die op dat moment de beste is spelen.
    Vind ik leuk
    Ale +5050
    maandag 19 maart 2018 om 10:04
    Bergwijn is een depaytje
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:32
    Wordt dus never nooit niks
    Vind ik leuk
    myrthewit +1659
    maandag 19 maart 2018 om 12:52
    Ik zou toch voor Kluivert gaan. Meer potentie, al komt het er niet altijd uit. Hij heeft ook meer flair. Ik denk ook dat Koeman meer door Engeland beinvloed is waar ze helemaal weg zijn van Kluivert....
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:32
    Maakt niet uit wie van de 2, ze brengen allebei weer een beetje kleur in het spel
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 15:35
    1e keer dat ik het met botoxboy eens ben!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws