Messi over ongezond eetpatroon: 'Ik was 22 en wist nergens wat vanaf'

Messi over ongezond eetpatroon: 'Ik was 22 en wist nergens wat vanaf'

maandag 19 maart 2018 om 10:49

Lionel Messi heeft niet altijd geleefd als een topsporter, onthult hij in een interview met het Spaanse medium Sport. De Argentijnse vedette van FC Barcelona laat weten dat vooral zijn eetgewoontes te wensen over lieten.

"Ik heb jarenlang heel slecht gegeten, vooral toen ik 22, 23 jaar oud was. Chocola, koekjes, frisdrank... Ik wist er niets van en dacht nergens bij na", vertelt Messi, die nog steeds weleens 'zondigt'. "Af en toe een glaasje wijn, maar dat kan één keer in de zoveel tijd wel. Maar verder houd ik het bij vis, vlees, groenten en salades. Alles in de juiste hoeveelheden."

Messi had aanvankelijk veel moeite met de omschakeling op culinair gebied. "Ik merkte het verschil eerst heel duidelijk en heb een aantal keer over moeten geven. Uiteindelijk ben ik eraan gewend geraakt en gebeuren dat soort dingen me niet meer."

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 10:52
Ok. Bedankt voor de informatie. Groetjes, Anton.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:55
De volgende aflevering van VPST: Ronaldo kreeg ooit een onvoldoende voor wiskunde!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:06
Sterker nog Ronaldo kreeg structureel een tien voor theater
En had alles in zich om de winnaar van so you think you van dance te worden
Ik weet dat ze opzoek zijn naar een nieuwe''topper''
Ik zie het al voor me CR7 met glittertjes op zijn Colbert
Vind ik leuk
power +3743
maandag 19 maart 2018 om 13:02
Goede informatie voor jonge spelers,
Vind ik leuk
Alain2708 +7580
maandag 19 maart 2018 om 10:52
Spannend verhaal!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:58
Ik vind dit altijd wel leuke verhalen
Vind ik leuk
Zippy +3456
maandag 19 maart 2018 om 11:03
E Messi deed nog meer.

. In een interview met het Argentijnse América TV zegt Messi hoe het was om in zijn jeugd telkens een spuit te gebruiken.

“Ik injecteerde mezelf met groeihormonen toen ik klein was, een keer per nacht”, doet Messi uit de doeken. “Elke dag stak ik het in een been. Ik begon er mee toen ik ongeveer elf jaar was. Eerst deden mijn ouders het, daarna leerde ik het. Het was als een potlood, een heel kleintje. Het deed niet meteen pijn en ik vond het na een tijdje maar normaal.” Het hielp uiteraard ook. Het gebrek aan groeihormonen werd gecompenseerd en anders dan de vooropgestelde 1m40 werd de Argentijn uiteindelijk 1m70 groot.
Vind ik leuk
Ale +2867
maandag 19 maart 2018 om 12:47
De toegevoegde waarde van je stuk tekst is mij ontgaan.
Vind ik leuk
Zippy +3456
maandag 19 maart 2018 om 14:59
Zie het maar als verhaal één en twee.
Vind ik leuk
Ale +2867
maandag 19 maart 2018 om 15:13
Oke.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:20
ik kan toveren: maak van brood poep. Paprika is nog lastig daar zitten vellen aan.
Vind ik leuk
Voebtal +1141
maandag 19 maart 2018 om 11:52
Dat geeft de opmerking "hij is onnatuurlijk goed" een andere wending. Doping dus.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:01
Dus kramer zijn kroket-verhaal is niks mis mee... hij scoort nu lekker bij sparta
Vind ik leuk
Sanders +2643
maandag 19 maart 2018 om 12:47
Hahah wie zei dat nou gisteren dat Memphis zijn mentaliteit niet goed was en dat hij niet genoeg z'n best deed en dat hij een voorbeeld moest nemen aan Messi en Ronaldo want die leefden 24/7 voor de sport??
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 13:43
Het meest opmerkelijke hieraan is dat hij destijds al 6 of 7 jaar op topniveau voetbalde voor Barcelona en ze daar dus kennelijk niemand hebben welke de jonge spelers van voedingsadvies voorziet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Messi over ongezond eetpatroon: 'Ik was 22 en wist nergens wat vanaf'