'Geruchten' rondom FC Twente: 'Assistent Pusic maakt seizoen af als hoofdtrainer'

    'Geruchten' rondom FC Twente: 'Assistent Pusic maakt seizoen af als hoofdtrainer'

    maandag 19 maart 2018 om 12:22

    FC Twente gaat op korte termijn mogelijk afscheid nemen van trainer Gertjan Verbeek, claimt TC/Tubantia. Het lokale medium meldt dat de kans aanwezig is dat assistent-trainer Marino Pusic het seizoen in Enschede gaat afsluiten als eindverantwoordelijke.

    Clubwatcher Leon ten Voorde baseert dit op onbevestigde, maar 'steeds sterker wordende geruchten' in en om de Grolsch Veste. Het zou voor Pusic de tweede keer dit seizoen zijn dat hij de spelersgroep van de Tukkers onder zijn hoede krijgt. Nadat René Hake in oktober werd ontslagen, fungeerde de geboren Bosniër drie wedstrijden lang als interim-trainer. Vervolgens moest hij plaatsmaken voor Verbeek.

    Sindsdien is het echter nauwelijks beter gegaan bij FC Twente. De club won slechts één competitiewedstrijd onder Verbeek en is inmiddels de hekkensluiter van de Eredivisie. Bovendien ligt Verbeek onder vuur bij de achterban: die vindt dat de trainer, net als commercieel directeur Jan van Halst, te veel tijd spendeert aan tv-klussen.

    Poll

    Zou FC Twente iets opschieten met een vertrek van Verbeek?

    (9458 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 maart 2018 om 12:24
    Twente is gewoon niet meer te redden punt uit
    Vind ik leuk
    redknap +934
    maandag 19 maart 2018 om 17:53
    Net als Sparta met dat duivenhok stadionetje.
    10.000 en dan heb je de tent vol.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 17:54]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 19:33
    Wij staan gwn 16e
    Vind ik leuk
    076Mike +252
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:23
    10.000

    Ze zouden willen dat ze die in het grolsch hok iedere wedstrijd hadden..!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19745
    maandag 19 maart 2018 om 12:25
    Gertjan met z'n schijtbakkenvoetbal. Gaat lekker met je eigen prestaties ouwe houthakker!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    maandag 19 maart 2018 om 12:28
    je zou kunnen zeggen.....karma is a bitch! hahha lekker voor em!
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:29
    Zo krijgt Twente alsnog de straf die het eigenlijk al had moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3942
    maandag 19 maart 2018 om 12:46
    Met je eens dkver.
    Vind ik leuk
    redknap +934
    maandag 19 maart 2018 om 17:57
    De meesten weten niet van de hoed of de rand en lullen maar wat raak.
    29.300 man Zaterdagavond. Wie heeft dat nog meer?
    O ja, Ojox, Feynoord en Pisvee.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4216
    maandag 19 maart 2018 om 18:20
    nadat ze de boel giga-besodemieterd hebben, hou toch op!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:40
    Moeilijk het om Ajax te typen en PSV? Je clubje gaat lekker degraderen en met de wetenschap dat jij dit erg zal vinden geniet ik er dubbel en dwars van.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    maandag 19 maart 2018 om 13:09
    Praat je ook zo als het om Groningen gaat? Of Ajax, NAC? Of wil je gewoon even selectief zijn en goedkoop scoren? Of maakt dat niet uit, omdat de KNVB daar voor wettelijk gezien zwaardere strafbare feiten geen sancties heeft opgelegd en bij Twente wel?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:17
    Ik praat juist zo in het geval van Twente. J
    Jarenlang willens en wetens de toko bedonderd, echte straf ontlopen en zoals Kopsterk al zegt "karma is a bitch".

    Vol gas de deksel op neus is dan ook hartstikke terecht. Eerst maar een jaartje JL en dan maar weer eens terug keren.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1194
    maandag 19 maart 2018 om 13:28
    Degradatie betekent faillissement had ik begrepen. Licentie verlies en terug naar de amateurs.

    #Twexit
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:31
    Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:59
    Twente zou bij degradatie niet falliet gaan hiervoor is de achterban te groot en sponsoren zouden nog altijd achter twente staan. Maar mochten ze niet meteen weer promoveren dan zal het wel eens een lastig verhaal kunnen worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:41
    Mooi!
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    maandag 19 maart 2018 om 13:48
    Gezien je de vraag ontwijkt, beantwoord je hem ook. Alsof andere fraude gevallen niet "willens en wetens zijn". Hoe dan? Ich habe es nicht gewust zeiden de anderen?

    Echte straf ontlopen? Misschien heb je het niet gelezen. Maar twente: 9 punten aftrek, uitsluiting europees voetbal, uitsupporters gratis in de Veste, compensatie tv gelden. FIOD onderzoek loopt nog!!! Nog geeneens fraude bewezen dus! Bij andere clubs? BEWEZEN fraude, straf FIOD, soms vervolging OM, van de KNVB? NIETS! Dus in welke wereld leef jij dat je zegt dat Twente geen straf heeft gehad, terwijl bij ernstigere bewezen gevallen een straf van de KNVB ontbrak?
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:26
    Toch jammer dat je nu in geen velden of wegen te bekennen bent om te reageren. Bleek dus toch gewoon goedkoop scoren te zijn, zonder onderbouwing. Had je wat hoger ingeschat. Helaas.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:46
    Had het even over het hoofd gezien. Rustig blijven.
    Jij begint telkens over andere clubs, die hebben er in mijn optiek weinig mee nodig.
    Jullie kampioenschap in 2010 was allemaal leuk en aardig maar er kwam een gigantische berg schulden achter vandaan.
    In alles deden jullie alsof jullie een topclub waren, wat mij betreft de ergste vorm van grootheidswaanzin.
    Met een schuld aan de gemeente van buitengewone proporties (85 miljoen meen ik mij te herinneren) is het overduidelijk dat alles lang niet in de haak is. Boekhoudkundig een puinhoop en duidelijk jullie hand overspeelt.

    Twente heeft in een paar jaar de volledige goodwill verspeeld, de straffen die jij hierboven noemt zijn in alle opzichten te laag als je kijkt naar de omvang van de fraude. Degradatie is het terechte gevolg van jarenlang wanbeleid, fraude, grootheidswaanzin en onkunde.

    Dat jij als diehard fan alles wat krom is probeert recht te lullen moet jij weten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:40
    Tuurlijk blijf ik rustig. Vind het alleen jammer dat mensen vaak wegduiken wanneer ze met feiten worden geconfronteerd, en ze daar alleen hun eigen sentimentele gevoelens tegenover kunnen stellen.

    "Jullie kampioenschap in 2010 was allemaal leuk en aardig maar er kwam een gigantische berg schulden achter vandaan. "

    Graag onderbouwing. Waar haal je deze onzin vandaan? Heeft Wisgerhof zoveel gekost? Of was het terughalen van Bosschker een miljoenentransfer? Of hebben we heel veel betaald voor een huur van Stoch?

    Of zou je misschien toch kunnen inzien dat de, inderdaad, grootheidswaanzin van bepaalde bestuurders in gang werd gezet in de jaren NA het kampioenschap? Ik neem aan dat jij hier zelf ook van op de hoogte bent.

    "Degradatie is het terechte gevolg van jarenlang wanbeleid, fraude, grootheidswaanzin en onkunde. "

    Waarom is het in het geval van Twente terecht? Zou jij het terecht vinden als je een gevangenisstraf krijgt omdat je 30 kilometer te hard ging, terwijl iemand die 50 kilometer te hard ging slechts een boete krijgt? Hoe kom jij tot die logica? Zeer benieuwd.

    Met andere woorden, vind jij dat rechtvaardig? En ben ik nou degene die recht probeert te lullen wat krom is, of ben jij dat?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4105
    maandag 19 maart 2018 om 13:51
    Dat is 25 jaar geleden. Toen kreeg je nog een jaar gevangenisstraf als je iemand doodschoot.

    Bij FC Groningen werden flinke straffen uitgedeeld. voorzitter Renze de Vries en oud-penningmeester Siebe van der Pruik kregen 8 en 6 maanden.

    De zwart geld affaire van Ajax betekende een voorwaardelijke gevangenisstraf voor voorzitter Harmsen + een flinke boete.

    De voetbalwereld is nu veel strenger. Financial Fairplay staat zeer goog in het vaandel bij zowel de FIFA, UEFA als de KNVB. Bovendien tilt de EU ook heel zwaar aan het feit dat er geen ongeoorloofde steun vanuit de gemeente komt.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4152
    maandag 19 maart 2018 om 14:05
    Al die clubs hebben geen straf gekregen van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4105
    maandag 19 maart 2018 om 21:46
    Je vergelijkt nu een appel jatten met een gewapende overval.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4152
    maandag 19 maart 2018 om 22:26
    Klopt, want de fraude van Twente stelde niks voor vergeleken de fraude van die andere clubs. Daar gingen de bestuurders stuk voor stuk achter t gaas.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4105
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:21
    Dat ging om tonnen. In Twente om tientallen miljoenen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4152
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:25
    Tientallen miljoenen?? Vertel !
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4105
    woensdag 21 maart 2018 om 06:03
    Lees je in voor je post.
    FC Twente draait volgens jou winst.
    Volgens mij tel je het vermogen van Wijlen Dik Wessels mee. Maar helaas, Dik zijn erven hebben niets met de FC.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4152
    woensdag 21 maart 2018 om 07:35
    Volgen ben je aan het liegen en draai je er nu omheen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4105
    woensdag 21 maart 2018 om 12:02
    Ik? Hahaha

    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:46
    Ze hebben genoeg geld daar denk ik.. Verbeek zal ook wel geld mee moeten hebben. Een voordeel heeft Twente wel ze hebben volgend seizoen het mooiste stadion van de jupiler league
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:34
    Alleen een beetje spijtig dat het stadion vernoemd is naar rioolwater.
    Vind ik leuk
    5697956 +3032
    maandag 19 maart 2018 om 14:33
    Dus dat! God straft met terugwerkende kracht.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 17:03
    Welke strafbare feiten hebben ze gepleegd waarop jij vind dat ze destijds terug geplaatst moesten worden. Enige wat er was is dat ze een externe geldschieter hadden die invloed had op de gehele gang van zaken en dat mag niet. Sterker nog elke club doet dit want het gaat iedereen om het geld. Alleen twente had het pech dat deze partij opeens in het nieuws kwam en onderzoeken naar uit gingen. Hierdoor moest de KNVB wel actie onder nemen. Maar eigenlijk moeten we altijd alle eredivisie en eerste divisie clubs met elkaar helpen want we willen de competitie zo sterk mogelijk houden. Zo ook twente mag natuurlijk niet weg vallen uit de voetbal wereld
    Vind ik leuk
    redknap +934
    maandag 19 maart 2018 om 17:56
    Waarom straf, zoveel was er niet fout.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10158
    maandag 19 maart 2018 om 13:00
    Op meerdere sites wordt vermeld dat de bom is gebarsten en ook op het AD staat een verhaal.

    https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/fc-twente-op-dood-spoor-verbeek-en-van-halst-onder-zware-druk~a8c0e648/
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4216
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:55
    AD is lekker betrouwbaar ;)
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1481
    maandag 19 maart 2018 om 12:46
    je kan zeggen wat je wil over Twente, maar Gertjan had wel gelijk over PSV..
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19745
    maandag 19 maart 2018 om 12:53
    Wie ben jij (Gertjan) om kritiek te hebben op de koploper van de eredivisie, als je zelf coach bent van een club dat zich in een dieptepunt van de clubhistorie bevindt... dan moet je je waffel houden en al je focus op je eigen club leggen.

    Hij vond het zo nodig om zich kritisch over PSV uit te laten, dan mag hij nu ook kritiek krijgen. En voor iedereen die zo lekker zeikt op PSV.. waar blijft het commentaar op alle ploegen (Ajax, Feyenoord met name) die op grote achterstand staan van een club die schijtbakkenvoetbal speelt. HOE slecht zijn de prestaties bij die clubs dan wel niet. Juist.. nog veel triester. In Eindhoven behalen ze in ieder geval nog resultaat waarmee je prijzen kan pakken..
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1481
    maandag 19 maart 2018 om 12:57
    Gertjan mag zeggen wat hij wil ook al staat hij onderaan met Twente. Net zoals jij mag zeggen wat jij denkt, niet tot daar veel zinnigs uit komt maargoed.

    Het klopt dat er veel word gezeikt op psv en niet zozeer op Ajax, dat komt omdat psv telkens weer zakelijk en met geluk wint, kortom zeikbakkenvoetbal, kampioenonwaardig.
    Het is helaas zo dat mooi voetbal niet altijd winnend voetbal is. dat is iets waar andere clubs les uit moeten leren.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19745
    maandag 19 maart 2018 om 13:16
    Jammer dat je begint dat er niet veel zinnigs uit komt... je had ook gewoon alleen inhoudelijk kunnen reageren..

    Natuurlijk zien we graag dat de kampioen ook het mooiste voetbal speelt. Maar alleen in de top gaat dat sprookje op (Barcelona, City). In Amsterdam is het voetbal veelal minder lelijk dan in Eindhoven.. maar met mooi voetbal winnen ze daar al 4 jaar geen prijs. Dus misschien dat onze droom dat een kampioen mooi voetbal speelt wel niet zo realistisch meer... en moet een kampioen vooral resultaatvoetbal kunnen spelen...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    JustH +10625
    maandag 19 maart 2018 om 13:05
    WOBO als jij vind dat je club de sterren van de hemel speelt, hebben we met zijn allen niets gezegd.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19745
    maandag 19 maart 2018 om 13:14
    JustH... nergens beweer ik dat PSV de sterren van de hemel speelt. Nergens.

    Het is alleen bizar dat veel supporters, maar ook Gertjan, kritiek hebben op PSV, terwijl ze hun mond nauwelijks open durven te doen over de prestaties van hun eigen club. Als PSV zo dramatisch slecht is (wat deels zeker waar is qua spel)... dan zou de kritiek op clubs als Ajax en Feyenoord (die flink achter staan op dit PSV) echt ongekend moeten zijn toch? Ik zeg niet dat de kritiek op PSV niet terecht is, want daar ben ik het mee eens... maar die halen tot nu toe wel de beste resultaten.. en er zijn andere clubs met vergelijkbaar budget (of meer) die nog meer falen in hun doelstellingen.
    Vind ik leuk
    Cappie +6683
    maandag 19 maart 2018 om 13:12
    Waarmee had hij precies gelijk dan?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:26
    Ongelofelijk dat Twente het zo laat afweten.
    In mijn optiek toch zeker niet de slechtste selectie maar het spel is echt niet om aan te gluren.
    Degradatie lijkt bijna onvermijdelijk.

    Verbeek moet zich schamen voor de vele wanvertoningen van Twente.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:35
    Maar Verbeek eruitknikkeren gaat niets helpen denk ik.

    Dit laat gewoon opnieuw zien dat die hele club compleet de weg is kwijtgeraakt.
    Vind ik leuk
    Urzaiz +1033
    maandag 19 maart 2018 om 13:26
    Ik denk alleen dat verbeek aanhouden ook weinig tot niets op zal leveren. Dan kun je hem maar beter lozen voordat het publiek zich echt gaat roeren wat alleen nog maar meer onrust brengt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 15:10
    Dat gaat toch wel gebeuren als ze gaan degraderen. En dat begint steeds waarschijnlijker te worden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9418
    maandag 19 maart 2018 om 12:35
    Namen als Maher, Assaidi, El Hamdaoui en nog een paar staat allemaal wel heel erg interessant, als ze geblesseerd zijn of onderweg zijn geblesseerd te raken schiet je er geen reet mee op.
    Verdediging is een puinhoop. Een spits die het vooroordeel van "de topscorer uit de jupiler league bakt er geen pepernoot van in de eredivisie" bevestigd.

    Maar goed, als dit verhaal waar is, heeft Verbeek waarschijnlijk tot aan zijn pensioen tijd om op tv te komen want na door Nurnberg, Bochum en dan nu Twente op de keien gezet worden staat niet echt geweldig op je CV.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    maandag 19 maart 2018 om 14:43
    Ben het met je eens hoor, maar je kan het Boere ook niet zo kwalijk nemen. Hij brengt zeker te weinig als spits, ook in de afronding meermaals slordig geweest, maar als je het spel van Twente kijkt.. Er is 0 aanvoer vanaf de zijkant, en vanaf de middellijn weet niemand meer wat ze met de bal moeten.

    Dan geven ze de bal maar aan Assaidi, misschien kan hij 4 man uitspelen en een goal maken.. Of ze peren de bal naar voren zodat Boere de ondankbare taak heeft om maar achter elke bal aan te rennen, hopeloze taak als er niemand mee schuift en druk zet. Zit echt 0 voetbal in deze ploeg. Maher brengt voor iemand van zijn kunnen ook te weinig, vooral tegen Willem 2 en El Hamdaoui is helaas nog teveel geblesseerd geweest.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9418
    maandag 19 maart 2018 om 15:13
    Die Boere heeft een geweldig seizoen bij Oss gehad vorig seizoen.
    Maar dit kon je natuurlijk mijlen van te voren zien aankomen.

    60 jaar 1ste divisie top scorers en daarvan zijn er misschien 5 die het echt hebben gemaakt daarna. Dus hij is in best goed gezelschap ook.
    Vind ik leuk
    JustH +10625
    maandag 19 maart 2018 om 13:06
    Ik vind dat die spelers zich de ogen uit hun kop moeten schamen!
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:18
    De speelstijl lijkt nergens na. Een soort slechte imitatie van United op dit moment.
    Hoofdverantwoordelijke is nou eenmaal Verbeek. Dat de spelers het laten afweten is daarnaast ook beschamend.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:07
    De verdediging is het ergste.
    Vind ik leuk
    Dicky +17167
    maandag 19 maart 2018 om 13:17
    Dan moet je misschien wat meer het accent op aanvallen leggen als trainer. Je sterkste kant benutten zou misschien wel punten opleveren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:54
    De aanval is de laatste weken gewoon niet best in vorm. De verdediging is al zo slecht tja dan wacht een enkele reis naar Almere en den Bosch.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2777
    maandag 19 maart 2018 om 12:27
    Als dit zo is dan moet van Halst ook zijn conclusies trekken. En daarbij, wat schiet je er mee op?? Een assistent hoort zijn mening ook kenbaar te maken bij de hoofdtrainer. Die Pusic is dus mede debet aan het Twentse debacle..
    Vind ik leuk
    sooike1973 +668
    maandag 19 maart 2018 om 12:39
    Zou je wel denken ja. Toch gaat het bij ons ineens goed nu robbemond de plek van vd looi heeft overgenomen. Kan dus wel...
    En je weet niet wat er binnenskamers gebeurd he? Misschien heeft pusic wel kenbaar gemaakt dat hij het anders wil maar had verbeek daar lak aan....
    Vind ik leuk
    justinhafc +2777
    maandag 19 maart 2018 om 12:42
    Verbeek die ergens lak aan heeft klinkt wel als Verbeek
    Vind ik leuk
    JustH +10625
    maandag 19 maart 2018 om 13:08
    Ook de spelers van Willem 2 moeten hun ogen uit hun harses schamen, dat ze het nu wel kunnen opbrengen.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +668
    maandag 19 maart 2018 om 13:50
    Klopt....

    Maar ook wel een teken dat het onder vd looi helemaal mis was. Sinds hij is vertrokken lijkt het wel of ze conpleet bevrijd zijn.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5701
    maandag 19 maart 2018 om 12:27
    Kunnen Verbeek en van Halst niet samen op tv?
    Het houdt niet op, niet vanzelf.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2793
    maandag 19 maart 2018 om 13:26
    Zijn ze toch al.Op dat balkonnetje.Hoe heet t ook alweer?Oh ja,de Muppetshow.
    Vind ik leuk
    3Bier +5877
    maandag 19 maart 2018 om 12:27
    Zo wat is die Verbeek even keihard op zijn muil gegaan bij Twente. Die Hake deed het veel beter met een mindere selectie. Verbeek en Twente leek een ideale combinatie. Vond Verbeek zelf ook. Misschien toch niet zo'n goede trainer als hij zelf denkt?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22102
    maandag 19 maart 2018 om 12:29
    Zwaar overschat volgens mij. In Duitsland lieten ze hem ook lekker in de tweede Bundesliga aanklooien.
    Vind ik leuk
    elmoo +584
    maandag 19 maart 2018 om 12:27
    Twente volgend jaar kampioen in de jupiler league.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    maandag 19 maart 2018 om 12:31
    Daar schiet Twente niks mee op, zie Ajax. Daar zijn ze ook niet ineens veel beter gaan ballen. Kan beter het vertrouwen in de selectie en huidige trainer geven, dan heb je pas ballen. Samen winnen, samen verliezen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    maandag 19 maart 2018 om 12:35
    Degene die eruit moet is van Halst. Verbeek is prima trainer voor Twente.
    Die is alleen opgezadeld met spelers die allemaal aan de bal willen zijn en teveel van hetzelfde.daar krijg je onmogelijk een team van. De verantwoordelijke daarvoor moet zijn conclusies trekken en ontslag indienen. Twente moet eens kijken wat ze volgend jaar kunnen en willen binnen hun migelijkheden.1 jaar JL is wel maximaal voor voortbestaan van Twente. Als ze niet promoveren ben ik bang dat het alsnog ophoort te bestaan.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10158
    maandag 19 maart 2018 om 12:40
    Jan van Halst heeft 11 spelers gekocht die het niveau van de Jupiler League niet eens hebben, verdient ruim 480.000 euro per jaar. Ze kunnen mij ook wel inhuren voor dat bedrag als ZZP'er.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    maandag 19 maart 2018 om 12:47
    Dat denk ik dus ook.met deze spelers word je in de JL echt geen kampioen ! Word nooit een team
    met zoveel eenlingen waar je geen team van krijgt gemaakt
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3059
    maandag 19 maart 2018 om 14:45
    Die 480.000 was voor een dubbel functie.
    Vraag me niet wat voor functie.
    Want het fuctioneerd niet
    Vind ik leuk
    harryheck +1250
    maandag 19 maart 2018 om 12:36
    Het bericht komt van ten Voorde/Wagenaar van TC Tubantia.....dus voorzichtig, want dit zijn de echte Twente-haters
    Vind ik leuk
    justinhafc +2777
    maandag 19 maart 2018 om 12:38
    Grapje zeker? Ten Voorde is Twentewatcher en Twentefan, zij het kritisch, en Wagenaar is als Heracleswatcher stiekem ook gewoon voor de FCT. Die hele krant is rood
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10304
    maandag 19 maart 2018 om 12:41
    De Tubantia met Leon voorop doen niets anders dan stoken bij FCT. Ze kunnen dit mischien voor zichzelf verklaren als clubliefde, maar FCT schiet er niets mee op.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2777
    maandag 19 maart 2018 om 12:45
    Ik denk altijd: 'Waar rook is, is vuur'. Geruchten zoals deze ontstaan niet doordat de hele organisatie bij Twente zich zo lekker voelt met Verbeek.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10304
    maandag 19 maart 2018 om 12:48
    Normaliter zou je dat denken, maar met Tubantia weet je dat nooit zeker.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2777
    maandag 19 maart 2018 om 12:51
    Zo'n papieren krantje brandt anders best goed normaal gesproken
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3059
    maandag 19 maart 2018 om 14:47
    Waar rook is is vuur?
    Daarom distancieerd de KNVB zich ook van Vitesse en Sluscky?
    Kijken hoe het afloopt dan met Fortuna en ..................
    Vind ik leuk
    harryheck +1250
    woensdag 21 maart 2018 om 06:43
    Justinhafc: waar rook is is vuur. Klopt, dat dacht ik ook toen ik jullie ex-voorzitter hoorde lallen over fc Twente en een jaartje Jupiler. Wel profiteren van onze jeugdopleiding en dan zoiets zeggen...inderdaad, waar rook is is vuur. En vuur kan hij krijgen van ons.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10158
    maandag 19 maart 2018 om 12:38
    Jan van Halst heeft alle spelers gekocht dus die is hoofdverantwoordelijk voor de neergang van Twente, ik had als Verbeek zijnde ook nooit deze job aangenomen met deze spelersgroep waar geen eer aan te behalen valt bovendien denk ik dat Twente beter was af geweest met Hake.

    Als Verbeek opstapt of ontslagen is of wordt kan Jan van Halst natuurlijk nooit blijven zitten, deze vol idioot heeft iets van 11 hoofdklasse amateur spelers aangetrokken en gaat het dan raar vinden dat Twente geen eredivisie waardig elftal heeft.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1584
    maandag 19 maart 2018 om 12:46
    Daar sluit ik mij volkomen bij aan.
    Vind ik leuk
    Founder +226
    maandag 19 maart 2018 om 12:39
    Echt ongelofelijk dat Twente met een redelijk middenveld en goede aanval zo slecht presteert. Verder heeft het wisslen avn trainders bijna nooit een positief effect. Zie hier zelfs Verbeek redt het niet.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8078
    maandag 19 maart 2018 om 12:40
    Over en uit voor beide, of verstandig is weet ik niet.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    maandag 19 maart 2018 om 12:40
    Gertjan zijn carriere is wel een beetje klaar/op.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:42
    Fuck alle negatievelingen hier... wij doen wat in Enschede het beste is. FC Twente hoort in de Eredivisie. Na dit seizoen aandelen verkoop en grondige schoonmaak. Marino Pusic we GO for it.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8078
    maandag 19 maart 2018 om 12:46
    En anders ff de gemeente weer vragen, komt alles weer goed
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1457
    maandag 19 maart 2018 om 12:46
    Marino Pusic we GO AHEAD EAGLES for it bedoel je ;)
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:48
    Op dit moment doen jullie in enschede gezien de stand inderdaad wat het beste is.... #ietsmetkarma
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8078
    maandag 19 maart 2018 om 12:50
    Karma is een bitch :)
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:58
    FC Twente hoort niet eens in de jupiler league. Beetje de boel express lopen te bedriegen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:09
    Haha in de Jupiler redt Twente het ook niet!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18366
    maandag 19 maart 2018 om 12:47
    Nauwelijks beter gegaan zou ik vervangen door "steeds slechter gegaan"
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:59
    Viel mij ook op die zin. Misschien was het de bedoeling om een poging tot positivisme te doen aanwakkeren.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18366
    maandag 19 maart 2018 om 17:26
    Zonder twijfel :-)
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3172
    maandag 19 maart 2018 om 12:48
    Als Verbeek eruit moet dan die kale gladjanus van een van Halst al helemaal!
    Vind ik leuk
    Ale +3611
    maandag 19 maart 2018 om 12:49
    Tijd dat twente degradeerd. Misschien leren ze ervan. Vind het jammer voor Gertjan Verbeek.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:50
    Gaat toch niet gebeuren
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2699
    maandag 19 maart 2018 om 12:52
    Kunnen we Twente aub laten degraderen naar de 2. Bundesliga? Tschüss.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:59
    3de bundesliga.
    Vind ik leuk
    RJC045 +575
    maandag 19 maart 2018 om 12:53
    #VerbeekIn
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3205
    maandag 19 maart 2018 om 12:56
    Twente krijgt wat het verdiend, de uitgestelde degradatie.
    Vind ik leuk
    allround +1484
    maandag 19 maart 2018 om 13:02
    waar heeft Verbeek eigenlijk successen geboekt. Ieder geval niet bij best geklede / gekapte man.
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1448
    maandag 19 maart 2018 om 13:05
    hoop dat ze degraderen.....oplichterssssss
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1527
    maandag 19 maart 2018 om 13:19
    Paniek voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:24
    Toen Pusic tijdelijk de trainer was tot verbeek er was en tegen Ajax speelde Twente VEEL beter!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1956
    maandag 19 maart 2018 om 13:26
    Wat een circus en wat een fout dat ze Rene Hake ontslagen hebben.. Twente heeft zijn eigen graf gegraven.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3274
    maandag 19 maart 2018 om 13:50
    Ja dat gaat helpen, wat een paniekvoetbal zeg. Denken ze werkelijk dat als ze Verbeek ontslaan het allemaal beter wordt? Is ook zonde want dan moeten ze weer een afkoopsom betalen.

    Probleem van Twente is dat het elftal totaal niet in balans is. Achterin lopen veel eigen jeugdspelers rond die amper het Eredivisie niveau aankunnen. Krijgen ook amper ondersteuning van ervaren spelers. Alleen een Thesker is er als ervaren jongen en dan Hooiveld die op zijn laatste benen loopt. Die jonge gasten doen hun stinkende best maar hebben alle moeite, zijn door de matige prestaties onzeker en spelen daarom het liefst met weinig ruimte in de rug.

    Voorin lopen dan weer een hoop jongens rond die ergens een krasje hebben opgelopen. Vaak technisch prima spelers maar geen typische degradatie spelers echter. Bovendien vaak jongens met een kort contract die puur zich in de kijker willen spelen. Die spelen het liefst aanvallend, wil scoren en assists geven. Want dan komen ze weer in beeld bij de subtop.

    Ik zou niet weten hoe je hier een geheel van moet maken. Weer een nieuwe trainer gaat waarschijnlijk niet helpen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4565
    maandag 19 maart 2018 om 14:07
    Het kan altijd beide kanten opgaan met een nieuwe trainer. FC Twente hoopt natuurlijk op een positief effect, maar dat is nooit zeker. Rechtstreekse degradatie is het enige wat ze nog kunnen voorkomen, maar ik denk dat opnieuw bouwen aan FC Twente in de JL misschien zelfs beter is. Financieel is het een ander verhaal natuurlijk.
    Vind ik leuk
    twentegoal +482
    maandag 19 maart 2018 om 14:15
    Geen beter vermaak dan leedvermaak...
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:16
    Kessler is er niet meer om te helpen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10929
    maandag 19 maart 2018 om 14:40
    Beter blijft Verbeek gewoon.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7747
    maandag 19 maart 2018 om 14:43
    En hiermee denkt die Kale zijn baan weer te kunnen redden? Volgens mij is het stoere paard hard bezig om de Eerste Divisie in te galopperen.
    Vind ik leuk
    Bhj +766
    maandag 19 maart 2018 om 14:46
    Want daar zal je wat mee opschieten. Laat Verbeek lekker zitten man.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    maandag 19 maart 2018 om 14:52
    Dat Tubantia is alleen maar aan het stoken en het stelletje schorem van supporters aan het pleasen. Flikker op met die zogenaamde watchers Ten Voorde en hoe heet die andere lul ook alweer.
    Die willen graag weer in ,,De Tafel van Kees'' of welk ander voetballeuterprogramma ook. Die verwijten dus de pot!
    Twente moet de gelederen sluiten en wars zijn van alle invloeden van buitenaf. Als je mensen wilt bedreigen, dan is daar geen goed woord voor over. Daar zou die Tubantia zich druk over moeten maken.
    Nu weer die Pusic pushen die zich nu waarschijnlijk gaat gedragen als luis in de pels en het verlengstukje van die roddeljournalisten van Tubantia wordt. Waarom die Pusic? Die heeft al laten zien weinig loyaliteit te kennen aan de huidige trainer en z'n voorganger Hake. Met een beetje ballen was je toen al opgestapt! Als die Van Halst/Verbeek ballen hebben, flikkeren ze die gast er als eerste uit. Pusic, komt die uit Tukkerland?
    Wanneer je nu het management wegstuurt, is het sowiezo gedaan met FCT. Vooral die zich schofterig gedragende supporters gun ik het van harte, maar er zijn ook heel veel supporters die echt van Twente houden. Daarvoor is het verschrikkelijk, net als voor Verbeek, Van Halst en bijna alle spelers.
    Dat er wederom veel fouten worden gemaakt lijkt me duidelijk, of Gert-Jan Verbeek de juiste trainer is, valt te betwijfelen en of Jan van Halst FCT er weer bovenop helpt, is ook helemaal niet zeker. Maar volstrekt kansloos als je de mensen nu wegstuurd. Van enig effect zal geen sprake zijn.

    KOM OP TWENTE, DE RUG RECHTEN EN GEWOON EREDIVISIE BLIJVEN!!! HET GAAT LUKKEN! MET VAN HALST EN VERBEEK!

    Het kost me veel moeite, maar wat er nu gebeurd met FCT gun ik ze zeker niet. Alsof dat goed is voor het Nederlandse voetbal en voor FCT in het bijzonder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    guusje +934
    maandag 19 maart 2018 om 15:00
    men nemen een zaag en pakken de trainer zijn stoel...............
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    maandag 19 maart 2018 om 15:04
    Dat is wel heel vlug, maar laatste staan met dit team tov. VVV, Roda, Nac, Willem II etc. is wel heel treurig. En dat voor iemand die het overal beter weet bij Fox langs de lijn en in alle voetbalprogramma`s. Mocht dit gebeuren dan kan hij nooit meer optreden als analyticus. Iemand vertellen hoe hij het met doen en zelf zo`n wanprestatie leveren. Bij meerdere clubs overigens. Dat past niet.
    Vind ik leuk
    poklane +4280
    maandag 19 maart 2018 om 15:11
    Als je naar de statistieken kijkt kan je eigenlijk geen reden zien om Verbeek niet per direct op straat te zetten.
    1. Om maar is met iets simpels te beginnen: toen Verbeek begon bij FC Twente stonden ze 13e, nu 18e
    2. Onder Verbeek pakt FC Twente gemiddeld 0.556 punten per wedstrijd (10 punten in 18 wedstrijden). Onder Hake was dat 0.75 punten per wedstrijd (6 punten in 8 wedstrijden). Als Verbeek deze lijn had doorgetrokken had FC Twente nu 3 tot 4 meer punten gehad.
    3. Onder Verbeek scoort FC Twente gemiddeld 1.0556 doelpunten per wedstrijd (19 doelpunten in 18 wedstrijden). Onder Hake was dat 1.125 doelpunten per wedstrijd (9 doelpunten in 8 wedstrijden). Het verschil is hier wel miniem, als Verbeek de lijn van Hake had doorgezet had FC Twente 1 of 2 meer doelpunten gemaakt.
    4. Onder Verbeek krijgt FC Twente gemiddeld 2.0556 tegendoelpunten per wedstrijd (37 tegendoelpunten in 18 wedstrijden). Onder Hake was dat 1.5 tegendoelpunten per wedstrijd (12 tegendoelpunten in 8 wedstrijden). Vooral deze statistiek is schrikbarend: als FC Twente het gemiddelde dat ze onder Hake hadden vastgehouden hadden ze 10 minder tegendoelpunten geïncasseerd in de laatste 18 wedstrijden.

    Qua statistieken is FC Twente er dus op elk vlak achteruit gegaan onder Verbeek, en hij heeft in de winterstop ook nog is Maher, Maria en El Hamdaoui (die trouwens veel geblesseerd is) gekregen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    maandag 19 maart 2018 om 16:45
    Veel is terug te herleiden aan scorend vermogen. Er zijn te weinig spelers die echt kunnen afmaken en dan maakt het geen reet uit of je Hake, Pusic, Verbeek of Van Gaal voor de groep zet.
    Wanneer je er een meer maakt dan je tegenstander, dan win je, zo simpel is het nu ook weer!!
    Vind ik leuk
    poklane +4280
    maandag 19 maart 2018 om 19:28
    Met spelers als Jensen, Maher, Tighadouini, Assaidi en Boere (en El Hamdaoui als hij fit is) heeft Twente zat scoren vermogen voor een club uit het rechterrijtje hoor.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:40
    Leuk en aardig deze opmerking, maar ze laten het na, dus win je niet. Sparta had min of meer hetzelfde probleem en met het binnen halen van Kramer word er nu wel gescoord.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2163
    maandag 19 maart 2018 om 15:29
    Koude douche voor Verbeek...
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 15:30
    het probleem licht in de groep zelf dus dit is geen oplossing het licht niet aan verbeek maar de spelersgroep
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    maandag 19 maart 2018 om 16:47
    Liggen = in horizontale toestand te rusten worden gelegd
    Licht = komt van de zon
    Vind ik leuk
    Deltacraft +180
    maandag 19 maart 2018 om 15:39
    En dan zo snel mogelijk.Verbeek heeft de hele organisatie verziekt. Deze man heeft totaal geen managment-kwaliteiten en dat breekt op. Zijn omgeving is nl veel intelligenter dan deze straatschooier daarom neemt niemand hem serieus. Dus Verbeek ...sodemieter op, je hebt ook mijn club ten gronde gericht. Zielepoot
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11084
    maandag 19 maart 2018 om 16:25
    Ja Hake moest zo nodig weg om plaats te maken voor die blaaskaak, en nu willen ze van hem weer af. Goed beleid ook daar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:57
    Wie je er ook voorzet het zal niet veel beter worden denk ik ..
    Wat verbeek nu doet door overal binnen de club de lijnen tewillen bepalen had hij beter na dit seizoen kunnen doen want in alle lijnen nu veranderingen aanbrengen word het spel niet beter van ....had gewerkt alleen met eerste elftal en in de zomer de lijnen uitwerken om de hele club door telichten ..
    Maar nu maar hopen dat wanneer hij terzijde word gezet zijn oude club heerenveen er niet intrapt om hem aantestellen ..
    Ik vind gertjan prima trainer maar denk dat een kleine club die totaal opnieuw begint en doir gelicht moet worden een betere plek voor gert jan zou zijn ... die tijd kent hij ook nog van uit zijn eerste heerenveen jaren onder riemer en foppe ...
    Een club als helmond , top oss dat zijn clubs waar ik van denk stel hem aan en zet alles opnieuw op poten geef hem 3 jaar .
    Gertjan teveel bemoeial maar prima trainer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Geruchten' rondom FC Twente: 'Assistent Pusic maakt seizoen af als hoofdtrainer'