De Ligt: 'Snap de commotie wel, helemaal als jonge jongen de band krijgt'

    De Ligt: 'Snap de commotie wel, helemaal als jonge jongen de band krijgt'

    maandag 19 maart 2018 om 13:30

    Joël Veltman zat de laatste twee wedstrijden op de reservebank en daarom moest Ajax-trainer Erik ten Hag een andere aanvoerder kiezen. De keuze viel op de achttienjarige Matthijs de Ligt, die even moest wennen aan zijn nieuwe rol.

    De verdediger is pas bezig aan zijn tweede volledige seizoen in de Amsterdamse hoofdmacht. "Het is ook wel een gedurfde keuze van de trainer. Hij had kunnen kiezen om een meer ervaren, oudere jongen aanvoerder te maken. Dat zou ook logisch zijn geweest, maar hij kiest voor mij", zegt De Ligt in gesprek met Ajax Life.

    "Daarmee wil hij aangeven dat hij tevreden over me is en me de volgende stap wil laten maken", vervolgt de jongeling, met wie zo nu en dan de spot wordt gedreven. "De jongens op de club maakten er wat grapjes over, maar daarbuiten was het geen issue. Ik snap de commotie wel. Helemaal als een jonge jongen de band krijgt. Dat is wel even apart."

    Plaats een reactie

    Vak422 +589
    maandag 19 maart 2018 om 13:32
    Deze jongen komt er wel.
    Zijn houding en gedrag zijn ook uitstekend.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:33
    Prima aanvoerder voor Ajax. Leeftijd zegt niet veel!
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:57
    Eens dat leeftijd niet veel zegt, maar toch had ik het niet erg gevonden als hij voor Schone had gekozen.

    Je zet zo'n jongen natuurlijk nu wel nog meer in de spotlights...
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:33
    Door de aanvoedersband komt er toch al gauw weer een paar miljoen bij de (toekomstige) transfersom op.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:36
    Nu nog de juiste beslissing nemen over je toekomst. Hij komt er wel, maar zou nog eerst een tussenstap naar de subtop in Europa
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:43
    Natuurlijk geen tussenstop!
    Als hij vertrekt vangt Ajax liever 45 miljoen van een topclub, dan 20 miljoen van een subtopper
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:10
    Zou niet goed voor hem zijn.
    Vind ik leuk
    abraksas +1160
    maandag 19 maart 2018 om 14:54
    Liverpool zou een mooie tussenstop zijn, goeie club en trekken graag de geldbuidel wijd open voor verdedigers :D
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    maandag 19 maart 2018 om 17:09
    Misschien een club in Luxemburg .
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:36
    Reactie verwijderd door vp
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:51
    Beste verdediger van de ED en hjb met je kanker
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23532
    maandag 19 maart 2018 om 13:54
    https://www.kika.nl/ doe meteen even een donatie voor iedere keer dat je scheldt
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    maandag 19 maart 2018 om 13:38
    Prima aanvoerder inderdaad ! ik had persoonlijk eerder een Huntelaar / Schone aanvoerder gemaakt maar De Ligt heeft ook wel die leiderscapaciteiten. Slimme jongen en gaat zeker de goede stappen maken in zijn carriere
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:40
    Reactie verwijderd door vp
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    maandag 19 maart 2018 om 13:44
    Het zit je nogal diep allemaal. Zelfs voor jou is er hopelijk nog liGt aan het einde van de tunnel.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 13:50
    Heeft de pastoor gisteren weer je kringspieren gescheurd? Of ben je met je boere kop in de stierenstal wezen spelen?
    Vind ik leuk
    plein19 +1625
    maandag 19 maart 2018 om 14:12
    Eigenlijk te jong. Masr een hele natuurlijke keuze. Na Van Dijk zie ik hem als aanvoerder van het Nederlands elftal. Al zal dat nog wel een tijd duren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt: 'Snap de commotie wel, helemaal als jonge jongen de band krijgt'