'Ziyech toont zijn emoties en dat begrijp ik. Hoezo is hij uitgefloten?'

    'Ziyech toont zijn emoties en dat begrijp ik. Hoezo is hij uitgefloten?'

    maandag 19 maart 2018 om 16:55

    Kiki Musampa heeft het opgenomen voor Hakim Ziyech, die komende zomer lijkt te opteren voor een vertrek bij Ajax. De voormalig linksbuiten snapt er niets van de spelmaker zo kritisch wordt benaderd.

    "Hij is de beste speler dit seizoen. Dat laat hij iedere keer weer zien en gisteren ook. Ik denk dat het heel jammer is als hij weggaat", zegt Musampa in een video van AjaxPrimeur. "De laatste tijd heeft hij wel zijn emoties laten zien. Dat kan ik ook wel begrijpen. Af en toe wordt hij uitgefloten, daar begrijp ik ook niets van. We hebben het over een speler waarvoor je naar het stadion wil gaan. Hij doet geniale dingen. Dat is wat je wilt zien wanneer je op de tribune zit."

    Waar Ziyech in positieve zin opviel tegen Sparta (2-5), geldt dat niet voor André Onana. "Nou laten we zeggen 'beneden zijn niveau'. Hij had natuurlijk weinig te doen, maar hzat een paar keer mis bij een voorzet. En bij die vrije trap in de laatste minuten reageert hij ook laat, omdat hij die bal heel laat ziet. Maar dat was niet des Onana. Hij was waarschijnlijk als enige een beetje beneden zijn niveau."

    De nieuwe aanwinst Rasmus Kristensen krijgt complimenten van Musampa. "Het is een jongen die durft op te komen en aanvallend is ingesteld. Gister heeft hij het weer laten zien. Wat dat betreft is het een goede aanwinst voor Ajax. Want je wilt natuurlijk op de helft van de tegenstander ook dat je backs meedoen. Dat ze vooruit durven en een man kunnen uitspelen. Dat zie je bij hem terug. We kunnen er tot nu toe blij mee zijn."

    Poll

    De kritiek op Ziyech gaat te ver

    (5490 stemmen)

    Plaats een reactie

    3ziz +270
    maandag 19 maart 2018 om 17:06
    Hopelijk dat ziyech nog een jaar blijft. En na het winnen van een titel en cl spelen en met meer ervaring ajax als een held verlaten..
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    maandag 19 maart 2018 om 17:25
    Laat hem maar lekker vertrekken. De Jong heeft meer potentie en heeft geen last van misplaatste arrogantie.
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    maandag 19 maart 2018 om 17:56
    De jong heeft nog niks laten zien! Eerst zien dan geloven! Vooroordelen over een mens die je niet kent dat is pas arrogant!
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    maandag 19 maart 2018 om 19:31
    Ken jij de Jong dan? Over oordelen gesproken. Ik beoordeel Zyech op het geen ik van hem zie en dat komt bij mij arrogant over. Daar verander jij niks aan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 19:48
    Alles wat niet "nederig" oogt vinden wij arrogant.
    "Lachen en ja, amen" daar houden we van.

    Wie denkt die Ziyech wel dat hij is ja?
    Gewoon vertrekken in de zomer, dan zijn we er lekker vanaf. En hebben we weer alleen ideale shoonzonen, zoals het hoort, niks aan veranderen.
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    maandag 19 maart 2018 om 20:22
    Heeft niks met nederigheid te maken, je slaat de plank volledig mis! Het gaat over zijn gedrag als hij een keer uitgefloten word. Elke speler word uitgefloten als je 30 foute passes geeft en bijna elke speler snapt dat. Behalve Zyech die ziet het als een persoonlijke aanval op zijn afkomst. Het gevolg is arrogant gedrag terwijl dat totaal NIET nodig is!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 20:23]
    Vind ik leuk
    King Kong +254
    dinsdag 20 maart 2018 om 02:33
    Indd vertrekken deze zomer. Die ondankbare show supporters bij Ajax verdienen geen spelers als Ziyech. En nu al roepen om de Jong die nog niks heeft bewezen op het hoogste niveau, eigenlijk best wel lachwekkend en triest tegelijkertijd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 02:51]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 18:57
    En toen werd je wakker. Goeie morgen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20470
    maandag 19 maart 2018 om 17:09
    Die vertrekt op zeker en geef hem eens ongelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +36091
    maandag 19 maart 2018 om 19:40
    Dat zal dan bepaald niet voor niets gaan. Ik vraag me af of clubs heel diep in de buidel willen tasten voor hem. Hij heeft nog een contract voor 3 jaar na dit seizoen.

    We zullen zien. Als er grof geld geboden wordt is ie weg natuurlijk, maar Ajax laat hem zeer terecht natuurlijk nooit gaan voor 15 miljoen of zo. Ziyech zou zoiets trouwens ook als waardering voor zijn capaciteiten kunnen uitleggen...;-)
    Vind ik leuk
    HansVites +4593
    maandag 19 maart 2018 om 17:10
    Hopelijk pleurt die snel op uit de eredivisie met zijn arrogante kop, ik erger me dood aan het gedrag van die gast.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +386
    maandag 19 maart 2018 om 17:18
    Ziyech kan het alleen tegen kleine clubjes, net als Kluivert. Overschatte k-spelers
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    maandag 19 maart 2018 om 17:35
    K= afkorting van Klasse?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    maandag 19 maart 2018 om 17:25
    Beste speler van Nl competitie. Die gaat het redden in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 19 maart 2018 om 18:01
    Eens
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    maandag 19 maart 2018 om 18:34
    Vindt het een vervelend arrogant kwalletje die Ziyech.denk dat de hele wereld om hem draait.
    Vind ik leuk
    EmmenPSV +20
    maandag 19 maart 2018 om 19:35
    Meer een emotionele lesbie, met dat diva gedrag van hem. Maar het blijft een geweldige voetballer, alleen moet hij nog werken aan zijn professioneel gedrag.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    maandag 19 maart 2018 om 19:38
    Nou dat heb je goed
    Vind ik leuk
    richard37 +1290
    maandag 19 maart 2018 om 19:43
    Hij is geniaal
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +139
    maandag 19 maart 2018 om 19:28
    Nou Kiki volgens mij heb je het nu over weken geleden.
    Hij gedraagt zich nu anders en hetzelfde geldt voor het publiek.
    Dus laat die oude koeien lekker waar ze liggen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 19:42
    Als je 5 geniale passes geeft en 45 keer balverlies is het dan onterecht dat je uitgefloten wordt ?
    We willen weer meedoen met de top.
    Als je in een europese wedstrijd 45 keer bal verlies lijd sta je met 30-0 achter
    Bovendien is hij niet de enige met geniale dingen kijk wat donny gisteren deed en die heeft niet zoveel balverlies als zyech. Of normaal frenkie de jong kan op de positie van zyech dezelfde geniale dingen laten zien met ook veel minder balverlies.
    Van mij mag ie gaan
    En vergeet niet hij scoort nu toevallig en schiet tussen de palen, maar vergeet niet hoe het voor de afgelopen wedstrijd was.
    100 vrije trappen hoog over ver naast, schoten op goal slap of ook ver naast/over. En ten 1e bleef hij de vrije trappen opeisen terwijl na 100 missers zou je zeggen dat een ander het maar eens moet proberen. en ten 2e elke aanval als hij de bal kreeg ging hij schieten alles mis over/naast slappe schoten zelfs zo erg dat als ik zag dat tijdens een aanval de bal kreeg dat ik al wist de aanval is afgelopen/vernaggeld want zyech gaat schieten. Of ik dacht neeeee niet schieten.
    Dus ik vind het terecht het comentaar en uit fluiten.

    Tegen den haag ook 45 x balverlies het spijt me maar soms zie ik hem op een geniale manier iemand passeren en dan denk ik wow vet en dan passed hij hem zo weer naar de tegenstander.

    En dan zeggen ze hij speelt met risico, leuk maar in europa meetellen met zoveel missers en balverliezen en risico (wat vaak nog fout gaat ook) is niet hetgeen ajax zoekt
    Vind ik leuk
    richard37 +1290
    maandag 19 maart 2018 om 19:45
    Gisteren Donny gezien? Was erg slecht, Ziyech speelde alles in 1 keer en dan gaat het fout. Was gisteren 10x beter dan Donny.
    Vind ik leuk
    richard37 +1290
    maandag 19 maart 2018 om 19:49
    Oneens. Kijk eens verder dan alleen zijn bal verlies, wat voor werk hij doet, zoals tegen Heerenveen. Liever 5 geniale paasjes en balverlies, maar kijk ook
    Baar schone, veel
    Balverlies, Donny ook, kluivert ook, neres ook, Huntelaar mist veel.

    En dan maar zeiken over Ziyech. Die man moet je op handen dragen, echt de beste voetballer van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 20:00
    Kiki wie?
    Vind ik leuk
    Bas49 +19
    maandag 19 maart 2018 om 23:01
    Ik word inmiddels niet goed van al zie pamperaars die maar niet op kunnen houden over een paar fluitconcerten. Ze hebben kennelijk niet gemerkt dat er per saldo vaker is geapplaudisseerd . Als je niet tegen een fluitconcert kunt hoor je niet in de top 3 in Nederland te spelen. Ziyech heeft desondanks steeds het vertrouwen gekregen . Als hij naar het buitenland gaat zal hij nog opkijken hoe snel hij op de tribune mag plaatsnemen . Maar... Ik vind het in potentie een fantastische speler!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ziyech toont zijn emoties en dat begrijp ik. Hoezo is hij uitgefloten?'