'De mensen vragen zich af waarom ik mopper, maar ik geef om Feyenoord'

    'De mensen vragen zich af waarom ik mopper, maar ik geef om Feyenoord'

    maandag 19 maart 2018 om 21:20

    Willem van Hanegem is teleurgesteld in Feyenoord, omdat de club de hoge verwachtingen dit seizoen niet waar heeft kunnen maken. De Kromme hoopte dat de Rotterdammers de titel beter zouden verdedigen.

    "Ik had gezien de aankopen zeker verwacht dat ze dit jaar zeker mee zou doen doen om de titel en ook makkelijker en beter zouden spelen", zegt Van Hanegem bij TV Rijnmond. "Het is verre van dat en dat doet pijn. Thuis kun je af en toe weglopen (bij de tv, red.). Soms doet het zo zeer. Dan ga ik gewoon heel intelligent achter een computer zitten en ga ik daarna even terug. Ik hoor wel hoe de wedstrijd zich ontwikkelt."

    Wat Feyenoord doet, interesseert Van Hanegem heel veel. Hij heeft dan ook een duidelijk antwoord klaar als mensen zeggen dat hij niet zo moet klagen. "Je houdt van die club. De mensen vragen zich af waarom ik mopper. Ik geef om die club. Als je ergens om geeft, terwijl het niet goed gaat, doet dat zeer. Als het je niet interesseert, maak je je ook niet druk en denk je: zoek het lekker uit, wat kan mij het nou schelen. Maar dat is gewoon niet zo."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    maandag 19 maart 2018 om 21:23
    Als er toch 1 niet meer hoeft te verdedigen dat hij om Feyenoord geeft dan is het De Kromme toch wel!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11231
    maandag 19 maart 2018 om 21:27
    Hij verwoord het ook prima.

    Maar realiteit )ook op dit forum) is dat er massa's fans zijn die geen spoortje van kritiek kunnen dulden op de beleidsbepalers bij zowel Feyenoord als Ajax terwijl; beide clubs een dramatisch en beschamend seizoen beleven.

    En dat dan weer duidelijk hoe gelijk Willem heeft.
    Bij beide clubs moet iets gebeuren om te voorkomen dat ze nog verder wegglijden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:33
    Dat is een feit.
    Ik denk dat we eerst gewoon ern trainer nodig heeft met wat meer lef en bravoure. Eentje die geeoon aanvallend durft te voetballen. Ook als dat in het begin betekent dat je een paar keer op je plaat gaat.

    Ik mis het vernuft een beetje.
    Vind ik leuk
    Florian1987 +7762
    maandag 19 maart 2018 om 21:28
    Mijn vrouw moppert ook altijd op mij, ik kan er dus zeker van zijn dat ze om mij geeft :D
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:31
    Gelukkig maar
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    maandag 19 maart 2018 om 22:09
    Hahahahaha wat ben jij toch een gelukig man Florian:0)
    Volgens mij mag ze dan Door blijven mopperen of zet der uiteindelijk toch het huis uit:0)
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    maandag 19 maart 2018 om 21:56
    Willem is PUUR,WERELD KEREL
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:57
    Prachtig zulke figuren. Swart, Van Hanegem, genieten van deze clubmensen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9418
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:01
    Leg dat maar eens uit aan 16-jarige entitled internet hooligans
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:22
    Tsja dat soort mensen snappen niet zo veel van respect.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9587
    maandag 19 maart 2018 om 21:23
    Wat een grootheid is het ook
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:24
    Wat een verademing om naar deze topper te luisteren. Hier kunnen sommige andere "toppers" iets van leren die vaak bij VP naar voren komen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:24
    Zo, vp, nu is die hele collumn wel uitgeknepen, toch?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:39
    Dit komt uit een theatervoorstelling.
    Vind ik leuk
    Kaar +91
    maandag 19 maart 2018 om 22:43
    Column? Dit heeft hij vanavond o.a. verteld tijdens zijn boekpresentatie in het Luxor theater.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9265
    maandag 19 maart 2018 om 21:32

    Met alle respect hoor Willem , maar met Boetius , Diks , Jones en Bilal wordt je echt kampioen. Dat zijn spelers die zelfs bij een Heerenveen op de bank zouden zitten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:35
    Zo heeft elke "top" ploeg in Nederland er wel een paar.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9265
    maandag 19 maart 2018 om 21:37
    Ja maar laten we eerlijk zijn. Welke aankoop die Feyenoord afgelopen zomer gedaan heeft zou in principe kampioenswaardig zijn?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:40
    Wat ik bedoel is dat PSV en ook Ajax matige spelers in hun elftal hebben. Het word steeds minder hier. Bij Feyenoord vind ik Haps en Larsson goede aankopen. De rest is minder dan die weg zijn gegaan verleden jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:42
    Haps en st. Juste. Alleen linksbuiten is een probleempositie. Maar Elia is ook gewoon niet op te vangen als Nederlandse club. Die was met ruime afstand de beste lb in de Eredivisie vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Glenn55 +55
    maandag 19 maart 2018 om 22:39
    Haps, St Juste , Larsson en Amrabat. Niks mis mee, er zijn meer kenners die Feyenoord in t begin van t seizoen kansen toedichten........... Alleen hebben ze nog niet door dat de trainer eigenlijk niet goed genoeg is om een team te laten voetballen en spelers beter te maken...... O ja, de kampioenschap, beker en JC beker, leuk, die bekers zijn enkele losse wedstrijden, kan, zo won Vitesse die beker ook. Kampioenschap was een samenloop van factoren met 1 goede 'bindmiddel', Kuijt! T team zat in een flow, een paar gelukkige wedstrijden en alles zat mee..... Niet zozeer omdat de trainer daar een grote bijdrage hoefde te doen. 1ste - en dit seizoen geven een beeld hoe Gio als trainer faalt, nu zijn bindmiddel niet meer is moet hij zelf t team een 'gereedschap' geven, tactiek, spelopvatting, groepsproces, motiveren, passioneren, affijn, spelers beter maken en goed te laten voetballen, zoals PEC, Utrecht en AZ ( met nog minder middelen en budget ) dat over t algemeen laten zien, verzorgd en herkenbaar voetbal!
    Verblind door die genoemde prijzen blijven ook de beleidsbepalers apathisch en willen de realiteit niet zien: bagger voetbal, met een selectie die lang niet zo slecht als sommige Gio - fans willen laten geloven, nog steeds in die hoera stemming van t kampioenschap en Gio al op een voetstuk plaatsen. Ja natuurlijk, ook ik ( en Willem) ben hartstikke blij en trots met die lang verwachte kampioenschap! Zondermeer!
    Maar wil nog niet zeggen dat we niet kritisch en realistisch naar de manier van voetballen blijven kijken, en ja, het doet zeer aan de ogen soms. Over zijn tactische onvermogen, wissels en opstellingen had ik al genoeg over geschreven en dit seizoen ( zelfs ALS ze de beker winnen) is - gezien de mega achterstand- voor mij gewoon gigantisch mislukt! Respect voor de ex voetballer en mens Gio van Bronckhorst, maar als trainer? Nee sorry, totaal niet!
    Door hem te laten aanblijven tot t einde van t seizoen ontneem je ook de nieuwe trainer om alvast een voorsprong te nemen op t volgende seizoen, de voorbereiding is toch al veel korter tegenwoordig met al die play-offs dan wel de voorrondes van de Europese wedstrijden........
    Vind ik leuk
    PRICE +17546
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:22
    T jonge wat een big story :-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 23:25
    Berghuis, St.Juste, Larsson, Haps.
    Diks is niet gekocht; Boetius is misgreep
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:40
    Jij hebt er kijk op, met 50% van die spelers is Feyenoord al kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9265
    maandag 19 maart 2018 om 21:42
    Bilal is al 4 jaar bankzitter en Jones speelde gewoon een seizoen lang boven zijn kunnen , dat blijkt nu wel. Feyenoord heeft gewoon teveel middelmaat in haar selectie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:48
    Een Jones in goede doen is op ervaring en rust gewoon de beste keeper in de ED. Dat liet ie vorig jaar zien en de laatste maanden is het ook gewoon weer stabiel. Bilal heeft het niet gered, maar is dan ook een aankoop uit een ander tijdperk en kan je dus niet meerekenen met de aankopen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2708
    maandag 19 maart 2018 om 21:57
    Nee dat blijkt niet. Hij kan nu ook onder zijn kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Sytz +2784
    maandag 19 maart 2018 om 22:04
    Diks doet het aardig nu maar is natuurlijk gewoon inderdaad middelmaat. Boetius was ontzettend goedkoop en was gewoon back-up, probleem zit bij hem niet bij voetballen maar bij het ontbreken van vertrouwen. Jones is denk ik toch op zeker een prima keeper, rustig en ijzer sterk met hoge ballen. Bilal zit er nu 3,5 jaar en heeft 3 prijzen gepakt. Prijzenpakker denk ik dus? ;)

    Zonder gekkigheid, we hebben inderdaad wat middelmaat in de selectie maar zo zitten die in elke ploeg. Vind dat PSV op papier niet een veel betere ploeg heeft dan wij. Toch staan ze een straatlengte voor op ons.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    maandag 19 maart 2018 om 21:32
    En zo is het willem.

    Pijn doet het zeker. Kutseizoen dit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:33]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:44
    Het seizoen laat zeker een soort mineurstemming achter. Maar, als je aan het einde van de rit toch de beker nog pakt is het eigenlijk zo slecht nog niet. Dan voelt het door de competitie misschien aan als een 4, maar is het op papier toch een 7 hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 22:02
    Ik vind t hooguit een 6- als we de beker pakken! Net voldoende dus, hoewel...veel teveel ergernis dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2386
    maandag 19 maart 2018 om 21:42
    Dit is gewoon clubliefde,zoals hij dat voor Feyenoord heeft en sjaak voor Ajax,ik vind het prachtig.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    maandag 19 maart 2018 om 21:50
    Kijk ... daar zou Sjaak, Rene en Willie eens een voorbeeld aan kunnen nemen.gewoon zien hoe het is zonder te zeiken over scheidsrechters en andere teams !
    Vind ik leuk
    Gid010 +670
    maandag 19 maart 2018 om 21:53
    Het is altijd leuk om te horen van hij te zeggen heeft. Inhoudelijk nog steeds heel verstandig, gooit er wat humor bij. Hij wilt zo graag dat het goed met Feyenoord gaat. Buitenspelers moeten vaker weer de actie aandurven gaan, niet bang angstig zijn om balverlies te lijden.
    Vind ik leuk
    Birdieman +515
    dinsdag 20 maart 2018 om 06:28
    Van Hanegem houd van Feyenoord . Wauw wat een wereldnieuws .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De mensen vragen zich af waarom ik mopper, maar ik geef om Feyenoord'