'Zoekend PEC Zwolle richt pijlen op twee Eredivisie-spelers'

    'Zoekend PEC Zwolle richt pijlen op twee Eredivisie-spelers'

    maandag 19 maart 2018 om 23:45

    PEC Zwolle heeft de pijlen gericht op Mike van Duinen en Hicham Faik. Het duo maakt dit seizoen indruk bij Excelsior.

    Dagblad De Stentor maakt melding van de PEC-interesse in Van Duinen en Faik. PEC is druk op zoek naar versterkingen, omdat de club na dit seizoen afscheid neemt van een aantal spelers. Philippe Sandler vertrekt naar Manchester City, Mustafa Seymak en Youness Mokhtar lopen uit hun contract en Ryan Thomas wil hogerop. Van Duinen en Faik moet de selectie van PEC gaan versterken. Faik is na dit seizoen transfervrij, maar voor Van Duinen moet een afkoopsom op tafel gelegd worden.

    Maandag werd door Voetbal International gemeld dat PEC deze week Chelsea-middenvelder Isaac Christie-Davies en de Zuid-Afrikaanse aanvaller Luke Le Roux op proef heeft.

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8389
    maandag 19 maart 2018 om 23:52
    Mike van Duinen komt denk ik te kort voor Zwolle, maar Faik is een hele bruikbare speler voor middenmoot eredivisie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22046
    maandag 19 maart 2018 om 23:53
    Weer een PEC topic! Terecht ook. Ze zijn goed bezig in Zwolle. Hopelijk kunnen ze blijven verrassen en de selectie versterken. Faik en van Duinen zijn nuttige goede ED-spelers.
    Vind ik leuk
    Bennie +14
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:09
    Parzyszek is een betere spits als van duinen, Maar Faik wel leuk.
    Vind ik leuk
    JP038 +20
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:10
    Als we nou met 2 spitsen gaa. Spelen pjotr en mike kan een dodelijk duo worden!!!😁
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10303
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:18
    1 spits is voor Van 't Schip al teveel van 't goede, dus 2 spitsen zie ik al helemaal niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    JP038 +20
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:19
    Je hebt wel gelijk
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6944
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:24
    Zeker Faik is een prima speler voor PEC
    Vind ik leuk
    Rodajc +10908
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:36
    Faik lijkt me een typische PEC speler, Leemans ook trouwens. Al lijkt het me niet dat ze allebei gehaald worden, dan zou ik toch eerder voor Leemans gaan. Van Duinen is verder niet echt iets speciaals.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5072
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:45
    Wel weer typisch dat het beide ex RJC en dat ze het bij een andere club een stuk beter doen
    Vind ik leuk
    Hansdijk +392
    dinsdag 20 maart 2018 om 06:05
    Van Duinen zou een perfecte aankoop zijn voor PEC! Faik zou de zoveelste Marokkaanse miskoop zijn, zonde van het geld.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9714
    dinsdag 20 maart 2018 om 06:20
    Was Mokhtar een miskoop dan? Lijkt me niet.
    Vind ik leuk
    HanV +3412
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:37
    Mokhtar kwam transfervrij binnen.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +392
    woensdag 21 maart 2018 om 12:45
    Is wel een van de duurst betaalde spelers bij PEC. En veel te wisselvallig voor zo'n salaris.
    Vind ik leuk
    Mossie +54
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:24
    Faik is een heel goede speler. Van Duinen kun je er altijd bij hebben. Ik vraag me alleen af hoe PEC de afkoopsom van Mike van Duinen moet gaan betalen? Ik neem aan dat Excelsior toch minimaal 5 a 6 ton zal vragen voor Mike van Duinen.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:42
    Faik is een prima vervanger voor Saymak, alhoewel hij meer een verdedigende middenvelder is, maar toch regelmatig scoort. PEC moet doelpunten kopen. Faik kan een sterkhouder worden, maar dat is vooralsnog niet genoeg.
    Van Duinen is niet mijn gedroomde spits na de miskleunen Parzyczek en cultfiguur Achahbar, teveel van hetzelfde niveau. Na al die spitsen wordt het tijd voor een type Van Amersfoort of Veerman.
    Botteghin zou een goede routinier zijn, die waarschijnlijk niet meer bij Feyenoord aan het spelen toe komt en terug mag keren op het oude nest.

    Off Topic: Nog even een opmerking over slapjanus Nijkamp. Die heeft twee jeugdspelers ,,een waarschuwing'' gegeven omdat ze meegedaan hadden aan een zaalvoetbaltoernooi zonder toestemming.
    Welnu, wat is dit voor een drogreden. Deze twee spelers zijn betrokken geweest bij ernstige mishandeling van een trainer bij een amateurclub. Met een beetje ballen schop je dit soort gasten uit je club (de achtergrond van die gasten laat zich alweer raden). Nee, zegt slapjakkertje Nijkamp, dat is een zaak voor andere instanties. Dus, dit soort criminele figuren mogen gewoon hun opleiding vervolgen binnen PEC. Schandalig en de zoveelste poedel van de steeds meer van z'n voetstuk vallende Nijkamp. Schande!
    Vind ik leuk
    Tossa +1628
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:59
    Oh? Heb je meer info over die mishandeling dan er in de media stond? Ik lees alleen maar dat ze mee hebben gedaan bij een zaalvoetbalwedstrijd waarbij het tot een vechtpartij kwam. Het is onduidelijk of ze er werkelijk bij betrokken waren. Dat geeft te denken. Volgens mij weten ze echt wel of ze daarbij betrokken waren of niet.

    Naar aanleiding van die vechtpartij is een paar weken daarna een trainer aangevallen door een vijftal lafaards. Hoe kom jij erbij dat die PEC-spelers daarbij waren?
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:07
    Hoe kom jij erbij dat ze er niet bij waren? Betrokkenheid zou voor mij in wat voor een opzicht reden zijn om ze het ,,predikaat'' niet geschikt te geven. Ik weet wie er achter zitten!
    Ze dan schorsen voor onrechtmatig meedoen met een zaalvoetbaltoernooitje in de winter is een lachertje. Maar goed, kritiek op PEC's held Nijkamp is lastig te ontvangen door figuren zoals als jij! Zelfs betrokkenheid bij de mishandeling rondom de wedstrijd van dezelfde trainer/speler, is voldoende reden lijkt me. Op dergelijke figuren zit je niet te wachten in je opleiding, simpel! Zegt genoeg over de normen en waarden bij een BVO! Die zijn niets waard! En als het alleen om zo'n klein misverstandje gaat over het meespelen, waarom moet het dan zo groot worden uitgemeten. Het is nog steeds, ook voor de jeugdspelers, in onderzoek!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:21]
    Vind ik leuk
    Tossa +1628
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:04
    Je mag kritiek hebben, uiteraard! Maar bij jou is het met regelmaat gebaseerd op aannames.

    Voorbeeld 1: je zegt dat ze betrokken zijn. Er staat NERGENS dat ze daadwerkelijk bij die maffe aanval betrokken waren. Ze hebben, voor zover bij mij bekend, alleen mee gedaan bij een partijtje zaalvoetbal. Misschien heb jij meer info, daarom vraag ik er naar. Ik zou het walgelijk vinden als men iets in de schoenen wordt geschoven waar ze niets mee te maken hebben. En zoals ik er nu tegenaan kijk: schuif jij die walgelijk dingen in hun schoenen. Correct me if i'm wrong.

    Voorbeeld 2: jij zegt "Hoe kom je erbij dat ze er niet bij betrokken waren".
    Waar staat dat? Omdat ik stelling A betwijfel, denk jij dat ik automatisch voor stelling B ga? Denk je zo zwart-wit?

    Ik heb geen flauw idee wat er gebeurd Is, wie wat heeft gedaan en waarom. Daarom wil ik eerst info voor ik een oordeel vorm. Probeer het ook eens, zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:27
    Mijn kritieken worden altijd onderbouwd, dat in tegenstelling tot veel reacties, die op buikgevoelens zijn gebaseerd. Maar dat volledig ter zijde.

    De betrokkenheid en aanleiding richting het ernstige misdrijf is aanleiding genoeg om deze gasten te verwijderen uit de jeugdopleiding. Het gaat natuurlijk helemaal niet over het zonder toestemming deelnemen aan een voetbaltoernooitje in de zaal. Dat kun je af met een waarschuwing zonder uitgemeten publiciteit en commentaar van Nijkamp + foto!
    De betrokkenheid is duidelijk, de normvervanging bij BVO's ook en de directe deelname duidelijk. Rol bij mishandeling bij SV Zwolle is nog in onderzoek.
    Maar als jij de aanleiding niet genoeg vindt, mag jij dat vinden. Ik zou dergelijke figuren niet in mijn organisatie willen hebben. De aanleiding is al erg genoeg en zegt genoeg over de verantwoordelijkheid van de jeugdspelers. Die is er niet!
    De hele aanleiding + gevolg hebben ernstige schade en traumatische ervaringen opgeleverd bij jeugdige spelers en vrijwilligers bij SV Zwolle. Dat kun jij op geen enkele wijze goed praten! Dan moet je door je betrokkenheid meteen op de blaren zitten!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10303
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:17
    Het aanwezig zijn bij een toernooi is iets anders dan betrokkenheid bij een vechtpartij op datzelfde toernooi.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:48
    Dan weet je niet wat er bij dat toernooi is gebeurd! Maar goed, je hebt je mening weer gegeven! Als reeds gezegd, buikgevoelens en Peinke heeft het opgeschreven! Ik zeg succes!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10303
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:02
    Als je weet wat er bij dit toernooi is gebeurd wil je dat dan ook aan ons vertellen?
    Op dit moment maak jij alleen maar mensen zwart zonder ook maar een beetje bewijs.
    Als deze jongens hebben lopen vechten moet ze daarvoor gestraft worden, maar dan wil ik wel eerst weten of ze dit gedaan hebben.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:56
    Ik moet helemaal niets en wat jij wilt vind ik ook niet interessant. Doe je best!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10303
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:59
    Voor zover wij weten heeft de politie de verdachten opgepakt en zaten de jeugdspelers van pec hier niet bij, dus weet jij meer dan de politie?
    Vind ik leuk
    Tossa +1628
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:18
    Je onderbouwt het meestal met aannames.
    En op welke manier praat ik de mishandeling goed?

    Bij jou ben je dus niet onschuldig tot het tegendeel bewezen is?! Fijn dan...

    Ik laat het hierbij. Fijne dag!
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:48
    Jij wilt alleen horen of lezen wat je wilt lezen. Ik heb mijn stelling uitgelegd en dat is het, of jij het daar nu mee eens bent of niet. Accepteer dat er gewoon anders denkende mensen zijn, al is dat moeilijk bij de huidige generatie!

    Fijne dag!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Tossa +1628
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:44
    Ok, nog eentje dan want ik wil anders denkende heel graag begrijpen! Daarom vraag ik ook telkens om opheldering. Opheldering die jij TOTAAL niet geeft. Het enige wat jij doet is steeds dezelfde mensen zwart maken!

    Als dit je hele levenshouding Is, moet je het verdomd moeilijk hebben. Maar dat zul je wel weer ontkennen.
    Vind ik leuk
    52N6E +941
    zaterdag 24 maart 2018 om 10:17
    Begin wel steeds meer benieuwd te worden wie jij bent Peinke !? Off topic of on topic. Jouw mening over Nijkamp kennen we nu wel. Je zal daar ook hier en daar wel gelijk hebben. Ik kan genieten van jouw stukjes die over het algemeen blijk geven van iemand goed is geïnformeerd maar ik kan naast de feiten die je vermeld niet echt genieten van mensen die anoniem bashing doen.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    zondag 25 maart 2018 om 09:13
    Wat zeg je ..... 52N6E..... Dat lijkt ook niet op een typisch Zwolse naam! Mooi om dit te lezen maar niet een tikkie hypocriet? Het staat vrij om je naam er onder te zetten, met foto, maar schat zo in.... Toch maar niet?
    [Reactie gewijzigd op zondag 25 maart 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    52N6E +941
    zondag 25 maart 2018 om 16:03
    52N6E is Zwolse dan jij denkt. Maar je hebt je oordeel alweer klaar...
    Het zijn de begincoordinaten van het PEC stadion.

    Zwolser kan ik het niet maken...
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    maandag 26 maart 2018 om 09:17
    En dan ga jij hier niet anoniem door het leven? Hypocriet of niet? en weet je.... voor mij hoef je echt niet op mijn reacties of commentaren te reageren, zeker niet als dat uit frustratie gebeurd. Het is je eigen keuze! Gek dat er helemaal niemand hier op VP en/of VZ staat geregistreerd met z'n eigen naam. En dat vind jij merkwaardig?
    [Reactie gewijzigd op maandag 26 maart 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:03
    Twee prima spelers, erg knap dat Excelsior twee van zulke spelers uit de vergetelheid weet te halen en hun carrière een boost geeft.
    Vind ik leuk
    realist63 +172
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:03
    Het zou ADO Den Haag sieren als ze FAIK terughalen naar Den Haag als eventuele opvolger van El Khayati.
    FAIK heeft zichzelf goed ontwikkeld en als speler uit de opleiding van ADO zou hij gewoon in Den Haag moeten spelen.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:52
    Ik denk dat het zowel voor ADO als PEC niet meer haalbaar is. Deze jongen is ook al lang opgevallen bij subtoppers of in Europa. Die centjes zou ik, als ik hem was, dan maar pakken. Slagen bij een andere club is nog maar de vraag, maar het is een prima speler.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:51
    Zijn maar weinig spelers van Excelsior waarvan de stap hogerop goed uitpakt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zoekend PEC Zwolle richt pijlen op twee Eredivisie-spelers'