Energiedirect.nl laat gat van zes miljoen achter bij PSV: 'Dikke plus voor regio'

20 maart 2018 om 07:56

De nieuwe commerciële directeur Frans Janssen wacht een vuurproef bij PSV nu hoofdsponsor Energiedirect.nl van de voorkant van het shirt verdwijnt. Hij denkt potentiële sponsoren echter een aantrekkelijke deal te kunnen presenteren.

Energiedirect.nl betaalt zo'n zes miljoen euro per jaar. Uit de plekken op de mouw en achterzijde van het shirt haalt PSV nog ongeveer drie miljoen op. "Laat ik vooropstellen dat we alle in het verleden gestelde doelen met Energiedirect.nl en ook onze vorige rugsponsor Freo hebben bereikt", zegt Janssen in het Eindhovens Dagblad. "Daarmee kunnen we richting potentiële nieuwe sponsoren iets aantrekkelijks presenteren."

Toch ligt een shirtsponsor niet voor het oprapen. Zo veel werd drie jaar geleden wel duidelijk, toen Philips de bijdrage naar een lager niveau wilde brengen. Janssen hoopt met PSV echter te profiteren van de florerende economie in Zuidoost-Brabant. "Ik denk dat we de naamsbekendheid van onze Brainport-regio nog beter op de kaart kunnen zetten. PSV kan daar nationaal en internationaal een rol in spelen. Topvoetbal is voor het vestigingsklimaat in onze regio ook een dikke plus."

De Eredivisie-koploper wist eerder al grote bedrijven als VDL en ASML  als strategische partners te binden. Die ondernemingen kunnen de lasten van shirtsponsoring dragen, maar verkopen waarschijnlijk niet meer producten via shirtsponsoring.