Perez legt vinger op de zere plek: 'Niveau van de Eredivisie gaat achteruit'

    Perez legt vinger op de zere plek: 'Niveau van de Eredivisie gaat achteruit'

    dinsdag 20 maart 2018 om 08:31

    Kenneth Perez herkent de trend in de Eredivisie dat spitsen minder goals maken. De goals worden verdeeld over meerdere spelers en daar is volgens de Deense analist wel een verklaring voor.

    "Er wordt minder traditioneel gevoetbald", zegt Perez in het Algemeen Dagblad. "De spits moest voor de doelpunten zorgen. En de buitenspelers en de nummer 10 ook een beetje. Maar nu willen ploegen meer mensen in het zestienmetergebied hebben. Daarom zijn ook de controlerende middenvelders daar vaker te vinden."

    Zo scoorden middenvelders Donny van de Beek en Lasse Schöne al tien keer voor Ajax. Dat is slechts één goal minder dan spits Klaas-Jan Huntelaar. Dezelfde ontwikkeling valt te zien bij Feyenoord, waar Tonny Vilhena al negen keer scoorde. Ook PSV'er Marco van Ginkel zit topscorer Hirving Lozano op de hielen met twaalf treffers.

    Toch is de trend van weinig scorende spitsen volgens Perez ook door een andere reden te verklaren. "Het zit hem natuurlijk ook gewoon in de kwaliteit", stelt de voormalig aanvaller. "Het niveau van de Eredivisie gaat achteruit. Dat geldt niet alleen voor de spitsen, maar ook voor de spelers die de spitsen in stelling moeten brengen."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 08:42
    Echt waar Kenneth?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11234
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:47
    Inderdaad

    Beetje raar verhaal
    Eigenlijk moet ie dan zeggen: Het zit em in de kwaliteit van de voorhoedes, die gaat als maar achteruit waardoor de verdedigers en de keepers het steeds makkelijker hebben

    Want als de kwaliteit overal op het veld, dus ook in de achterhoede achteruit gaat zou het aantal doelpunten van de spits niet perse omlaag hoeven, tenzij het jongens zijn die alles in de tribune schieten
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    Mad Max +9107
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:06
    Nee, het zit hem in de speelwijze. Perez heeft hier 100% gelijk, in mijn optiek.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    Castromann +5295
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:39
    Tja tis maar hoe je het bekijkt.
    VGinkel heeft 7pingels gescoord. Had lozano deze genomen ...dan had hij er nu 20+ inliggen. Voorheen namen vaak de spitsen de pingels....itt nu waar vaak de middenvelders dit doen. Maar goed als huntelaar en luuk wat zorgvuldiger met hun kansen was omgegaan...dan hadden ze er nu ook 20+ inliggen.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9107
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:44
    Je kunt toch niet ontkennen dat als alle clubs spitsen hebben die minder scoren, en meer middenvelders en buitenspelers hebben die scoren, dat het systeem en de speelwijze van de clubs over de hele linie toch veranderd is? Dit was 20 jaar geleden ondenkbaar. Bijv: de laatste 11 Ajax goals zijn gemaakt door 10 (!) verschillende spelers. Dat is toch bizar!?

    Buitenspeler die met hun goede been aan de binnenkant staan (een rechtspoot op links zoals Kluivert) zijn hier in mijn optiek vooral debet aan. Die geven geen voorzet meer, geen echte in ieder geval. En de klassieke nummer 10, die een steekpass of assist geeft, is ver te zoeken. Ze willen allemaal zelf scoren. Kijk naar Van Ginkel, Vilhena, Ziyech, Vd Beek etc.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2167
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:07
    Anders zou hij het toch niet zeggen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:43
    Er zijn geen nederlandse top spitsen meer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:01
    Jawel!

    Lucy de Jong!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36031
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:28
    Je lacht maar, hij wordt wel 3 keer kampioen met psv.
    Wij lachen harder en vieren een feestje. Hopelijk al op 15 april.
    Zou toch mooi zijn als de Ajax spelers de PSVers op de schouders nemen en het stadion rondgaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Morris +20772
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:45
    Jullie blijven dit als argument gebruiken. Alsof Luuk alleen kampioen wordt.
    Het is een team prestatie waar hij onderdeel van is.
    Individueel gezien is Luuk een beperkte spits maar voor onze competitie zeer bruikbaar.
    Ook dit zegt iets over het niveau in NL.

    Feit is dat Luuk niet constant presteert wat je wel zou mogen verwachten gezien zijn leeftijd en ervaring. Ook dit is gebrek aan kwaliteit.

    Maar blijf strooien met je kampioen argument. Erg sterk.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2709
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:01
    Word je niet moe van jezelf ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:18
    Jawel, Kramer
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:44
    Heerlijke stukje open deuren intrappen is dit Kenneth.

    Wat verwacht je dan, de Top 3 raakt structureel hun bepalende/ betere spelers kwijt waarna er net iets minder spelers bij komen of het over moeten nemen. Of de betere spelers van de subtop middenmoot worden gekocht door de top 3 die vaak ook weer net iets minder zijn dan hun voorganger.

    Oftewel is het dus logisch dat het dan elk jaar wat minder word.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7194
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:50
    Top 3 ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:58
    Natuurlijk neem Ajax als voorbeeld.

    Afgelopen jaar gingen bij Ajax als belangrijkste spelers Klaassen en Sanchez. (VD Beek heeft nog lang niet het niveau van Klaassen, evenals Wober/Frenkie(als centrale verdediger) dus per saldo gaat het niveau dan weer iets terug.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7194
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:00
    Dat weet ik allemaal; maar de top 3 ?
    PSV en Ajax vormen de top 2 deze eeuw.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:14
    Ah op die manier bedoel je;)

    Ja qua prijzen e.d. heb je gelijk natuurlijk op vorig jaar na, maar in mijn ogen blijft Feyenoord ook qua achterban en noem het maar op ook gewoon top 3 toch.

    En die zijn ook belangrijke spelers verloren afgelopen jaar, waardoor het dit jaar een stuk minder is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7194
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:21
    Feyenoord heeft de meest waardevolle speler verloren en dat is Kuyt, maar ja dat krijg je als je een speler haalt die je niet kan verkopen en een tijdelijke houdbaarheid heeft....Dus de oorzaak is geen wegkopen van jong talent in deze bij Feyenoord.
    Ajax zit echt in de hoek waar de klappen vallen, zoals je volkomen terecht opmerkte.
    Vandaar; rijk in geld maar armoedig mbt de sportieve prestaties.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:26
    Eens, al vind ik dat ze met het vertrek van Elia en Karsdorp ook echt kwaliteit in hebben geleverd nu staat er ook gewoon veel minder. (is ook geen jong talent heb je gelijk in)

    Maar het klopt wat je zegt over Ajax, realisme helaas.. Maar op het moment dat deze jonge talentvolle voetballers bij PSV/ Feyenoord ook weer doorbreken zijn ze ook weer zo weg en dat is gewoon heel de pleuris zooi in de Nl competitie op het moment.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7194
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:43
    Ik ben het helemaal met je eens.
    Je moet je echter aanpassen aan deze omstandigheden en je scouting uitbreiden en je eerste prioriteit maken.
    Je wordt constant afgeroomd dus je moet constant aanvullen.......
    Ook met aanvulling, het blijft echter een handicap als je elk seizoen weer met een vernieuwd team moet beginnen, duurt weer 4 maanden met het nodige puntenverlies......
    Het blijft frustreren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:15
    Met alle respect, maar in welk opzicht is Ajax nog een topclub? je moet prijzen winnen als topclub en dat doet Ajax al jaren niet meer. Zelf al baken je de periode af op deze eeuw, dan nog is Feyenoord de enige club die buiten de grenzen iets heeft laten zien. Ken je plek, gappie ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:21
    Nee klopt. Moet je naar AZ kijken. Veel minder financiële mogelijkheden en toch voetballen ze beter
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2709
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:03
    Maak je daar een account voor aan ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:38
    Maak jij hier een account voor aan?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2709
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:04
    Kijk je wel eens wedstrijden ? want ik dacht dat AZ pas nog verloren had van Feyenoord
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 20:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:44
    Dat je je druk kan maken om zoiets kleins
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2709
    woensdag 21 maart 2018 om 06:55
    Ik maak me echt niet druk maar je zegt dat AZ beter voetbalt maar ze verliezen alle wedstrijden tegen PSV, Ajax en Feyenoord. Dat is dan toch niet waar. Dat is alles. Ze worden de hemel ingeprezen maar elke keer als het erop aankomt gaat het mis. Ajax, Feyenoord of PSV voetballen in hun goede wedstrijden toch een stuk beter als AZ ? Maar ik geef toe ik had het even anders moeten zeggen tegen je. Een terechte 3e plaats, dat wel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 07:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:32
    Haha. Idd
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7194
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:57
    "Topclub" benaming kan je alle kanten mee op:
    Maar als we ons beperken tot deze eeuw, dan zie je dat PSV en Ajax stuivertje wisselen om het Kampioenschap.
    Twente, AZ en Feyenoord behalen dat Kampioenschap 1 keer.......!
    Tegen die achtergrond en mede gezien de 23 punten achterstand van Feyenoord en de posities van PSV en Ajax nu, plus de recente EL finale van Ajax, denk ik dat het reel is om van een top 2 te kunnen spreken; PSV en Ajax.
    Feyenoord is een sub topper.
    Begrijp me goed; ik heb veel liever 5 toppers dan 2 hoor en dat Feyenoord dan daarbij aansluit is prima voor de competitie en voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2160
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:53
    De meesten met talent zitten al op hun 16e in het buitenland....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:17
    Helaas realiteit inderdaad.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1433
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:19
    Met geen enkel uitzicht op een plek in het eerste elftal. Heerlijk die zaakwaarnemers die enkel aan zichzelf denken.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2160
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:11
    Jep....maar het nekt wel onze favorite sport.
    Voetbal is voor de mensen....ja ja...
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1956
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:46
    Ook de reden waarom wij europees gezien afdwalen, de kwaliteit is er gewoon niet meer op een paar uitzonderingen die al na 1 jaar weer voor de hoofdprijs verkocht worden..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:22
    Is ook niet raar. Nederland is een klein land vergeleken met andere landen met topcompetities. Dus ook minder kans op goede spelers
    Vind ik leuk
    Garrie +3641
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:50
    Pff sluit maar achteraan in de rij van azijnzeikers die onze competitie de grond in trappen. We weten het wel, jullie roepen het namelijk al 10 jaar! Laat maar weten wanneer het weer beter is, gaan we dan pas weer met zijn allen kijken! Perez legt vinger op zere plek? Perez zit weer met zijn voet vast in een open deur!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:54
    Ach dikke bullshit dit. Dit is inderdaad een triest jaar.
    Vorig jaar was jorgensen nog goed voor 21.
    Daarvoor janssen met 27.
    Toen luuk de jong 21(als spits, depay 22)
    Daarvoor finbogason, bony en dost met +/- 30 goals.

    Dus beetje voorbarig dit....
    Vind ik leuk
    Garinsha +4113
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:57
    Klopt wel wat je zegt.. maar zie wat er gebeurd.. het word met de jaar minder... als je terug kijkt naar jou verhaal. Er zijn ook geen spitsen meer met de klasse van een Ronaldo.. Kluivert.. V.Nistelrooy.. die zelf iets konden creëren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:00
    Mwa vond jij v Nistelrooy wel een spits die echt zelf iets kon creëren?

    Topspits was van Nistelrooy zeker, maar ook afhankelijk van de kwaliteit om hem heen, was die kwaliteit er stond hij altijd op de goede plaats uiteraard.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4113
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:03
    Oké daar heb je een punt maar hij was wel een geweldenaar in de 16.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:16
    Jaa dat is zeker waar!

    Was me toch een tijd dat je als bondscoach gewoon kunt kiezen tussen Kluivert/ van Nistelrooy, en daarachter ook nog van Hooijdonk (die uiteraard wel minder was) en Haisselbank die gewoon even topscoorder van Europa werd had.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4113
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:40
    dat waren nog eens tijden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:00
    Overigens eens hoor dat we dit soort spitsen helaas niet meer hebben;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:25
    Ja maar die spitsen zijn stuk voor stuk uitschieters. En ook wel lang geleden. Als je kijkt naar iets recentere spitsen. Dan heb je. Het sneller over: zlatan, huntelaar, suarez. Die haalden dir aantallen ook en hebben redelijke carriere gehad. Maar dit zijn uitschieters, die je eens in de zoveel tijd hebt.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4113
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:37
    klopt zeker..
    Vind ik leuk
    Rodajc +10907
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:06
    Als spitsen veel hadden gescoord was de reden geweest: we spelen te naïef, verdedigen te slecht, dat is de reden waarom het Nederlandse voetbal achteruit gaat.

    Natuurlijk is het niveau in rap tempo achteruitgegaan, maar zo kun je wel meer dingen als reden aangeven. Ik blijf erbij dat we technisch en zelfs tactisch nog steeds bij de top 8 competities horen. Het grote probleem is een ontzettend groot gebrek aan ervaring, waardoor wedstrijden op Europees niveau niet over de streep kunnen worden getrokken. Hoevaak hebben we wel niet gehoord 'we speelden zo leuk mee, maar helaas verloren.' Jonge talenten zijn mentaal vaak te onervaren, we worden niet vaak compleet weggespeeld (tenzij er écht een groot kwaliteitsverschil is), bij een tegengoal gaan de kopjes echter wel snel hangen. Er is simpelweg behoefte aan kwaliteitsspeler. van 25-30 en per team 2-3 30+ spelers met ervaring. Met meer dan 4 spelers van 21 of jonger spelen is vragen om moeilijkheden, hoe groot de talenten ook zijn.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:06
    Het is niet alleen kwaliteit maar ook ervaring. Zat clubs waar ze zeker voorin louter jonkies rondlopen. Als je pak hem beet 25 bent dan ben je bij sommige clubs al te oud. Het is niet verkeerd om ook te investeren in ervaring, ook voor op de bank. Zorgt ook voor de broodnodige concurrentie.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:06
    Zolang clubs in het buitenland met grote schulden ongestoord spelers hier maar weghalen dan heb je dat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:07
    Voorbeeld aan jou nemen, lekker grensrechters met kanker neger uitschelden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:16
    Perez.heeft het niveau word nu word gespeeld zelf nooit gehaald.middelmatige negatieveling
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:21
    Waar zijn de tijden van Suarez malki junker bony. Die scoorden aan de lopende band.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:27
    Evenals jou commentaren Kenneth en ik was echt fan van je commentaren een paar jaar geleden. Je lijdt aan FOX besmetting. Die hele voetbalanalistencultuur is gewoon zielig slecht aan het worden en zelfs mensen die nog nooit tegen een bal aan hebben getrapt in hun leven weten het beter dan de profs. Daarnaast is het arbitrale niveau ook al tijden bedroevend voor iedere club overigens en kan de KNVB maar niet van het kunstgras af komen blijkbaar. Zal daar ook wel mee te maken hebben denk ik zo.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    Horas +420
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:28
    Die gluiperd was zelf ook alleen goed in het naaien van spelers.
    Vind ik leuk
    peinke +1836
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:06
    De spitsen worden geïsoleerd en vermoord door de buitenspelers die geen voorzet meer kunnen geven en allemaal gaan voor het schot in de verre hoek. Spitsen kunnen zich ook niet meer ontwikkelen tot afmakers, terwijl de effectieve buitenspelers v.w.b. het aantal doelpunten altijd tegenvalt.
    Van moderne backs wordt verwacht dat ze voorzetten gaan geven op de spits, maar ik kan er geen een bedenken die dat minimaal goed, zo'n twee keer per wedstrijd doen.
    Dat de totale kwaliteit terugloopt lijkt me logisch, zeker als goede spelers en zelfs de iets minder goede spelers op hun twintigste al verkassen naar het buitenland, vaak voor het geld. Ik geef ze geen ongelijk, maar al met al is de niveau-teruggang te verklaren. Bovendien denk ik dat er een frisse wind moet komen t.o.v. het huidige trainerskorps. De intrede van buitenlandse trainers is ingezet, om het suffige spelsysteem van positiespel en balbezit te doorbreken.
    Vind ik leuk
    goreju +38
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:11
    Hmmm... als alles in kwaliteit achteruit gaat geldt dat ook voor de verdediging en zou je dus weer gelijk uit moeten komen ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:23
    Haha, dat klopt inderdaad
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:13
    Moet je er wel even bij vertellen dat de helft van de goals van van Ginkel pingels zijn. Nou krijgen ze daar niet zoveel van...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:23
    Of penalties
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:28
    Met namen de vleugelspelers zijn meer spits geworden. Mini egotjes.
    Er komt amper een goeie voorzet vanaf.
    Ze schieten allemaal met hun ogen dicht op de penaltystip,terwijl ze juist naar medespelers moeten kijken.
    Laat ze maar filmpjes zien hoe het vroeger ging.
    Onbegrijpelijk dat het nu niet geleerd wordt terwijl oud spelers er wel rond lopen die het wel konden.
    Ze willen allemaal de eer van een doelpunt opstrijken terwijl juist het team belang voorop moet staan.
    Alleen kan je veel maar samen bereik je meer.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1123
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:47
    Dat komt omdat de backs niet meer moeten verdedigen, maar moeten opkomen en voorzetten moeten geven. Dan gaan de buitenspelers maar in de spits staan. En laat de spits zich zakken voor de afvallende ballen. De nummer 10 gaart dan terug om te controleren zodat de controlerende middenvelders centraal in de verdediging komen. Die bewegen zich dan weer naar de posite van de backs, want die zijn net naar voren opgestoomd.

    Alleen de keeper blijft op doel.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3839
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:44
    Jarenlang was het dat juist in de eredivisie een spits (hoe matig dan ook) er lustig op los kon scoren. Die tijden lijken voorbij wellicht omdat clubs niet meer zo naief voetballen. Tijden dat een ajax tegen degradanten met 8 a 10 nul konden winnen zijn allang vervlogen. Zie hoe moeilijk clubs als Exelsior het PSV maken. Je kunt dan ook stellen dat wellicht de topclubs (als je daar over kan spreken) minder zijn geworden maar dat kleine clubs juist sterker zijn geworden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:15
    Ach Kenneth is het echt zo.Als je er nu pas achter komt ben je een echte stumpert.Het ligt niet aan de clubs en de voetballers dat het niveau in nederland achteruit gaat.
    Maar aan die stinkende spanjaarden Italianen en engelse die alles weg kopen zodra ze maar een beetje talent zien.
    En dan zijn ze weg gekocht en dan worden ze in het buiteland verpest omdat ze daar geen talent kunnen opleiden.
    Daar denken dat talent uit zich zelf top word.
    Heel dat transfersysteem is klote en maakt alleen de sterke clubs sterker en clubs met veel geld die worden gesteunt door criminelen.
    Nederland leid goede spitsen op.Maar voordat zij zich hier kunnen bewijzen worden ze weg gehaalt.Daar ligt het aan.Daar moet die kut KNVB iets aan doen.Maar die verpesten de afgelopen 20 jaar al het voetball met rare praktijken
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3204
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:16
    Te veel (hobby)clubs die de eredivisie op geen enkele wijze sterker zullen gaan maken. Breng zowel de eredivisie als de Jupiler League terug naar 14 i.p.v. 18 clubs waarvan de bovenste 4 uit beide divisies een nacompetitie zullen gaan spelen voor het kampioenschap. Op die manier krijg je sterkere (fusie)clubs omdat inkomsten dan over minder clubs verdeeld wordt. Nederland is veel te klein geworden voor 36 (semi)profclubs.
    Vind ik leuk
    HanV +3412
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:42
    Hoe toch op, met 14 clubs zou elke club er 5 ton bij krijgen aan tv-gelden. Je brengt alleen maar clubs om zeep. Die 4 kleinste begrotingen te samen is 34 miljoen, maar dat zijn vast lokale sponsoren dus die raak je kwijt die gaan heus niet opeens een topclub sponsoren. Je raakt alleen maar supporters kwijt omdat hun lokale club om zeep is geholpen. Denk je echt dat er fans van Roda JC, Sparta of Twente overstappen naar VVV, Feyenoord of Heracles? Over 5 jaar moeten er dan zeker weer 2 af, er zijn altijd kleinere clubs dan de anderen, anders zouden ze allemaal even groot zijn.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3204
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:39
    Jou betoog is gebaseerd op sentimenten maar de feiten liggen totaal anders. Als zouden de topclubs helemaal geen TV rechten meer krijgen dan nog is het maar een druppel op de gloeiende plaat voor sommige hobbyclubs die met oude kranten overeind gehouden wordt. B.v. Excelsior heeft een stadion dat even groot is als b.v. het uitvak in de J.C. Arena en dit soort clubs moeten kunstmatig overeind gehouden worden als de grote clubs maar blijven subsidie verstrekken? Toe zeg, het word nu eens tijd dat er eens flink gesneden gaat worden in de aantal clubs wantdie hobbyclubs trekken op een gegeven moment de competitie verder naar beneden.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +5869
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:54
    Komt door al die buitenspelers die naar binnen komen.
    Vind ik leuk
    soksa +1379
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:08
    Die laatste redenatie vind ik dan weer een beetje vreemd. Als het niveau 'in zijn algemeenheid' achteruit gaat betekent dat toch ook dat de verdedigers minder goed zijn dan vroeger? Dus dan zouden de spitsen het weer makkelijker moeten krijgen met scoren?
    Vind ik leuk
    El Cazador +4733
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:38
    Ook het voetbal goochem is verdwenen met al die eenheid worsten van trainers.
    Het is een beetje van dit;
    Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:27
    Denk vooral dat het niveau van de voetbal analistren zeer bedenkelijk is!!
    Vind ik leuk
    5by5 +1260
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:32
    De kwaliteit van zijn opmerkingen ook, afgelopen maandag bij de tafel van Kees was die letterlijk de woorden van Gijp en Dereksen van VI aan het herhalen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8811
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:54
    Zijn weinig spelers die de veters van Litmanen mogen strikken of Bergkamp... of mag die naam niet meer?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:32
    Elke keer als zijn mond open gaat sluiten mijn oren zich vanzelf. Momenteel lopen er juist weer een aantal goede talenten rond in Nederland. PSV en Ajax zorgen ervoor dat er goede spelers worden klaargestoomd.
    Kluivert Bergwijn Malen Obispo F. de Jong De Ligt over als deze spelers hun potentie waarmaken staat er over een paar jaar een mooi nieuw Oranje met stylisten. Defensief komt het goed met ook Van Dijk erbij. Het is een kwestie van een paat jaar en verstandig gefaseerd doorselecteren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Perez legt vinger op de zere plek: 'Niveau van de Eredivisie gaat achteruit'