'Sneijder blaast hoog van de toren door te zeggen dat hij een wedstrijd wil'

'Sneijder blaast hoog van de toren door te zeggen dat hij een wedstrijd wil'

dinsdag 20 maart 2018 om 08:47

Wesley Sneijder hoopte in de oefeninterland tegen Engeland afscheid te kunnen nemen van het Nederlands elftal, maar Ronald Koeman werkt daar niet aan mee. De bondscoach krijgt bijval.

"Het gaat er in de sport om dat de beste sportmensen van dit moment om de prijzen strijden. Dan ga je niet iemand die er niet meer bij is zomaar even op het veld halen. Een sportwedstrijd is geen concours", zegt Volkskrant-journalist Erik van Lakerveld bij Sportforum van de NOS.

Simon Zwartkruis denkt dat Sneijder pech heeft met de timing. "Koeman heeft nu andere dingen aan zijn hoofd. Bij de Nations League staan een aantal zware duels op het programma. Ik snap wel dat dit afleidt", stelt de journalist van Voetbal International. Hij noemt Clarence Seedorf als voorbeeld. "Hij heeft acht jaar moeten wachten op een afscheid en ik heb hem er nooit over gehoord."

Commentator Leo Driessen is kritisch. "Sneijder mag ook dankbaar zijn, omdat het hem gegund is om dat record te halen. Ik vind het nogal hoog van de toren blazend dat hij nu zegt dat hij een wedstrijd wil om afscheid te nemen." Van Lakerveld vult aan: "Je moet niet per se je oren laten hangen naar een grootheid die er niet meer bij is."

Poll

Had Sneijder een afscheid tegen Engeland of Portugal verdiend?

(3359 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 08:52
Onzin, als iemand het verdiend is het sneijdertje wel!
Vind ik leuk
dhrwobo +16079
dinsdag 20 maart 2018 om 09:50
Een mooi afscheid verdient hij wel. Zeker. Maar hij heeft besloten om in een zandbak te gaan ballen. Hij heeft besloten om zijn afscheid zo lang uit te stellen. En hij wist dat er een trainerswissel aan zat te komen met rigoureuse verjonging. Hij heeft teveel signalen gemist om zijn afscheidswedstrijd tijdig te plannen. Ik heb alle respect voor hem.. maar hij heeft het ook zelf wel heel erg zo laten lopen..
Vind ik leuk
Bertjes +223
dinsdag 20 maart 2018 om 10:35
Hij heeft wat dat betreft zijn eigen glazen wel een beetje ingegooid door in de woestijn te gaan ballen. Als hij lekker bij Ajax oid had getekend bleef hij iig op niveau spelen en had je hem eventueel nog kunnen oproepen..
Vind ik leuk
gustare +466
dinsdag 20 maart 2018 om 08:54
Leo Driessen heeft totaal geen gevoel voor hoe met sporthelden om te gaan. Typisch Nederlands. In de hele wereld worden dit soort spelers met zulke verdiensten geëerd. In NL laat men ze het liefst links liggen. Respectloos. Als record international is een afscheidswedstrijd wel het minste dat Sneijder verdient.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:09
Hoe zo respectloos? Sneijder kan toch opdraven tijdens de rust en een overdaverend applaus in ontvangst nemen? Kijk als hij zelf had bepaald wanneer hij zou stoppen dan had hij tijdens die wedstrijd zijn afscheid kunnen vieren, net als Robben. Dat heeft hij niet gedaan en nu hij niet meer wordt geselecteerd en hij die afscheidswestrijd niet krijgt zoals hij dat graag zou willen dan gaat hij janken.... get real. Het NL elftal is geen kleuterklas. Daarnaast deze oefenwedstrijden staan in het teken van wederopbouw....met Sneijder erbij zou de wedstrijd zeker tegen Engeland in het teken staan van het afscheid van Sneijder. Dan kan zeker nu het zo slecht gaat met het NL elftal nooit de bedoeling zijn.
Vind ik leuk
Alain2708 +7580
dinsdag 20 maart 2018 om 08:55
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sneu overkomen dat sneijder er zelf zo nadrukkelijk om vraagt.
Neemt niet weg dat hij een afscheidswedstrijd verdient hoor..
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 20 maart 2018 om 08:57
En die andere, voormalige recordhouders dus niet.......want dat is de consequentie.
Vind ik leuk
Alain2708 +7580
dinsdag 20 maart 2018 om 12:19
Ik snap jouw punt, en ik heb geen idee.
De KNVB is hierin tekort geschoten..
Nederland is gewoon heel slecht in het eren van hun helden, iedereen blijft altijd maar zeiken, bijvoorbeeld Seedorf, de man met de meeste Champions League bekers achter zijn naam!

Natuurlijk ben ik ook kritisch, maar hoe Nederland met topsporters en hun prestaties om gaat...
Ik schaam mij bijna!
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 20 maart 2018 om 19:09
Daar heb je een punt, zondermeer.
Je maakt dat beleid alleen nog maar slechter echter als je het bij de 1 doet en de ander niet, dan geef je "die andere" nog een klap in het gezicht ook.....!
Ik misgun niemand dus de "bekoring" maar: " gelijke monniken gelijke kappen".
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 20 maart 2018 om 08:55
Geen uitzondering maken, want dan doe je anderen die geen afscheidswedstrijd hebben gekregen tekort.
En dan.....er zelf om vragen....Sneijder zegt zelfs nog onlangs ; "in Nederland valt voor mij niets meer te winnen". ( dus gaat in Qatar spelen )
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 08:56
Nog nooit zo'n onzin gelezen... Iemand als Sneijder verdient zeker zo'n wedstrijd.
Vind ik leuk
Sazzz +10455
dinsdag 20 maart 2018 om 08:59
Iemand als Sar ook. En De Boer
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:04
Sar heeft echter wel een prachtige afscheidswedstrijd gehad. Dan wel niet bij Oranje, maar denk dat hij daar niet zo van wakker ligt.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:48
MIsschien verdient hij een wedstrijd.
Maar dan een wedstrijd rondom hem EN anderen.
Oefeninterland in de komende periode is volgens mij vooral om nieuwe spelers te bekijken en een nieuw team met perspectief voor de toekomst te formeren,
IK wens Ronald daar veel succes mee
Vind ik leuk
Rodajc +6890
dinsdag 20 maart 2018 om 08:56
De KNVB heeft gezegd dat hij een passend afscheid krijgt, dit bericht slaat dus nergens op.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 08:57
Sneijder was het Nederlands Elftal, die man verdiend een geweldig afscheid... van mij mag Leo Driessen ook afscheid nemen.. wat een respect, dat 'Sneijder blij mag zijn dat ze dat record hem gegund hebben' # Schaam je kapot Leo.
Vind ik leuk
0260165 +591
dinsdag 20 maart 2018 om 08:59
Sneijder verdient best een afscheidswedstrijd zoals Bergkamp heeft gehad maar natuurlijk niet tijdens de echte wedstrijden van Oranje. Het is nu belangrijk zo goed mogelijk voor te bereiden zodat we klaar zijn voor het echte werk en bij die voorbereiding heeft Sneijder niets te zoeken.
Vind ik leuk
pos +6988
dinsdag 20 maart 2018 om 09:00
Als je er zelf om vraagt is het een tikkeltje sneu. En zeker als je er gelijk nu al over begint. Gewoon een wedstrijd over een jaar ofzo.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:02
Sneijder had er verstandig aan gedaan om net als Robben zijn oranjeshirt aan de wilgen te hangen na Zweden thuis....
Maar ja hij dacht (overschatting wellicht) dat hij nog steeds van toegevoegde waarde zou kunnen zijn voor het NL elftal ...ondanks dat hij wist dat er gebouwd moet worden aan een nieuwe jonge lichtinh... maar uit tegen Frankrijk is wel duidelijk gebleken dat het beste bij hem eraf was....en dan de overstap maken naar de zandbak na bij Nice voornamelijk op de bank te hebben gezeten en dan gaan janken dat je geen afscheidswedstrijd krijgt. Kijk had hij eens wat beter in de spiegel gekeken en net als Robben zelf bepaald wanneer zijn laatste wedstrijd voor het NL elftal zou zijn op het moment dat hij nog er goed was, dan was deze discussie helemaal niet nodig geweest. Het NL elftal is er om top prestaties neer te zetten, zeker nu en niet om individuele spelers the "pleasen" al zijn ze record international.
Hij kan toch opdraven tijdens de rust en een welgemeend overstaand applaus in ontvangst nemen?
Vind ik leuk
Dicky +13396
dinsdag 20 maart 2018 om 09:11
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:11
Hoeveel afscheids wedstrijden moeten er dan wel niet komen???? Wel gun ik die generatie zo'n wedstrijd, maar dan gelijk allemaal afscheid laten nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:16
Klopt Sneijder heeft alleen een verschrikkelijke grote bek,heeft al cadeautjes genoeg gekregen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:22
Maar die verschrikkelijke grote bek heeft er samen met zijn over m'n lijk mentaliteit wel voor gezorgd dat hij zover is gekomen.

In de media richting een afscheidswedstrijd sturen is misschien niet helemaal de manier inderdaad, maar hij verdient het zeker.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:24
Maar niet bedelen als een klein kind.
En zeker niet over andere praten van hij krijgt dat wel.
Dat siert hem zeker niet
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:27
Eens Henk, zie laatste stukje.
Siert hem zeker niet...

Maar is wel een beetje het mannetje Sneijder natuurlijk;)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:27
Bloemetje voor de wedstrijd en een dikke zoen, rondje om het veld en wegwezen ....net als elk ander... Het is een eer om voor oranje te spelen en niet andersom...precies wat Koeman eigenlijk al een aantal keer in interviews duidelijk heeft gemaakt.....geniale reactie van Koeman trouwens dat kluivertje blij moet zijn met een bondscoach die hem selecteert. En prachtig dat er eindelijk weer iemand als Kluivert bij zit die dankbaarheid uitstraalt en dat met zijn voeten wilt terugbetale
Vind ik leuk
Hammie +1008
dinsdag 20 maart 2018 om 09:29
Eens klaar is klaar
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:34
Beschamend hoe Wesley Sneijder als een bedelmonnik naar een aalmoes van herkenning hengelt.

Hij verloor zijn sociale krediet met de gênante en respectloze camera-vrijage tijdens zijn tv-audiëntie bij zijn vrouw in een privé tête à tête .

Het zijn verwarrende tijden voor iconoclasten.

Goed om te zien dat in Nederland calvinistische nuchterheid prevaleert boven armoedige mediterrane heldenverering.

Op 1 Janauri 2018 afscheid tegen KHFC in Haarlem met de oud-internationals olv gelegenheidscoach Sjaak Swart.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:36]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:39
Hij had het absoluut verdient, maar ik snap wel dat hij um niet krijgt. Op dit moment, in deze fase van het Nederlands elftal kan dat gewoon niet.

Laatst hoorde ik een suggestie dat alle oude strijders 1 afscheidswedstrijd moeten krijgen. Dat zou toch een prachtig gebaar zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:42
Typisch Nederlands dit. Patrick kluivert kreeg ooit ook geen kaartjes voor een wedstrijd.. was all time topscorer. Ondenkbaar hier in Italie dat helden zo behandeld worden.
Vind ik leuk
Tsja +214
dinsdag 20 maart 2018 om 09:45
Echt weer een ex ajacied die aan het piepen slaat. Wordt je toch moe van.
Vind ik leuk
JD85 +531
dinsdag 20 maart 2018 om 10:07
Alsof iemand waarde hecht aan de mening van Leo Driessen.
Sneijder verdient gewoon een afscheid, kan ook een wedstrijdje zijn met oud-profs waar Sneijder mee heeft samengespeeld in het Nederlands Elftal.

Er is niemand die heeft gezegd dat Sneijder per se wilt invallen tijdens de oefeninterlands of tijdens de Nations League...

Een afscheidswedstrijd met spelers van Ajax en het Nederlands Elftal (Robben, v/d Vaart, Ibrahimovic, etc etc) dat zou voor Sneijder toch geweldig zijn. Ik snap werkelijk niet dat er zo met grootheden wordt omgegaan.

Bij de KNVB zitten echt alleen maar mensen die de ene wanprestatie na de andere neerzetten, en er nog voor betaald worden ook. Werkelijk een schande.
Vind ik leuk
B.O.B. +140
dinsdag 20 maart 2018 om 10:10
Laat Sneijder een afscheid hebben met een benefietwedstrijd.
Hij mag zijn eigen Nederlands elftal selecteren met mannen waarmee hij heeft gespeeld. En een goed doel voor de opbrengsten.
En dan een wedstrijden tegen het huidige Nederlands elftal "de nieuwe lichting".
Weet zeker dat er een stadion uitverkocht wordt wie wil nou niet nog 1x de net niet generatie zien samen spelen;)?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:35
Ga toch weg man. Sneijder zijn ego is vele malen groter dan Sneijder zelf. Natuurlijk is het geen liefdadigheidsevenement. Hij kan het al tijden niet meer belopen. Hij speelt nu in de zandbak bij hooguit qua niveau een topklasser.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
Cookee +8065
dinsdag 20 maart 2018 om 19:01
Gaat dit om een benefiet, nee toch?
Wesley is al binnen dacht ik.
Vind ik leuk
peinke +1556
woensdag 21 maart 2018 om 09:33
Dat afscheid zal er heus wel komen toch! Wel vervelend dat er nu toch weer teveel aandacht wordt besteed aan Sneijder. Enerzijds over het min of meer afdwingen van een afscheidswedstrijd en anderzijds jegens de KNVB over een verkorte trainersopleiding. Beide mag punt van aandacht zijn, maar als topsporter en de huidige situatie in het voetbal zou hij moeten weten dat de timing niet correct is. Dit is een beetje showbusiness-gedrag, wat hun niet vreemd is overigens.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Sneijder blaast hoog van de toren door te zeggen dat hij een wedstrijd wil'