'Ik zeg altijd dat ik de beste ben, omdat ik dat geloof en het waarmaak'

    'Ik zeg altijd dat ik de beste ben, omdat ik dat geloof en het waarmaak'

    dinsdag 20 maart 2018 om 09:54

    Cristiano Ronaldo nam maandag de prijs voor Portugees voetballer van het jaar in ontvangst. De sterspeler van Real Madrid loofde na afloop zijn prestaties binnen én buiten het veld.

    "Ik zeg altijd dat ik de beste ben, omdat ik dat geloof en ik het waarmaak op het veld", zegt Ronaldo, geciteerd door onder meer Marca. "Dit is ook een prijs voor al mijn teamgenoten. Het was een ongelooflijk jaar op individueel en collectief niveau. Het was een historisch jaar voor Real Madrid. Vijf prijzen in een jaar, een vijfde Ballon d'Or en een tweede FIFA award."

    "Ik draag mijn prijzen ook op aan mijn kinderen", vervolgt Ronaldo. "Dat is een ander record, drie kinderen in drie maanden", grapt de 33-jarige aanvaller, die in 2017 goed was voor 53 goals voor club en land. Dit seizoen staat de teller alweer op 22 goals in de Primera Division en twaalf in de Champions League.

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 10:00
    En altijd zo bescheiden gebleven deze jongen.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:16
    maar dat maakt hem wel sterk.
    samen met messi van ongekend hoog niveau.
    messi komt idd sympathieker over, meer een natuurtalent. Ronaldo is dat ook door zijn harde werken
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:50
    Messi Sympathiek? Ik weet niet niet in welke wereld jij leeft... Als uit iemand nooit iets vriendelijks komt is het Messi wel...
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:52
    wel sympathieker dan ronaldo toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:58
    Vind ik niet. Ronaldo is ten minste een personality. Doet ook nog wel eens iets goeds buiten het veld.
    Vind ik leuk
    040-077 +890
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:11
    Ja want Messi doet niks goeds buiten het veld??
    Als je jezelf steeds moet loven om hoe goed je wel niet bent, heb je toch een behoorlijk ego.
    Ronaldo heeft die erkenning per se nodig, ik hoor Messi nooit zoiets zeggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:29
    Waarom mag je niet tegen jezelf zeggen dat je de beste bent en dat uitdragen? Kan je gestaafd onderbouwen waarom dat arrogant is?

    Het is een geweldige eigenschap als iemand daadwerkelijk durft te zeggen dat hij de beste is (mijn mening!). Christiano Ronaldo doet meer voor de maatschappij dan Messi, die niet verder dan de het maatschappelijk goed van Argentinië komt..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    040-077 +890
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:49
    Tuurlijk mag je tegen JEZELF zeggen dat je de beste bent dat is alleen maar goed. Maar hij zegt dat in de pers tegen de wereld, en niet een keer maar geregeld.
    Hij is natuurlijk een fenomeen maar als hij zich iets bescheidener zou opstellen zou hij ook wat meer credits krijgen. (die hij blijkbaar nodig heeft)

    Wat betreft de maatschappelijke betrokkenheid, het maakt niet uit waar of voor wie. Argentinië is een arm land daar is genoeg werk aan de winkel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:37
    Het is maar mijn mening. Maar ik vind een bescheiden mens interessanter dan iemand die te koop met zichzelf loopt. Vaak zijn bescheiden mensen ook veel prettiger in de omgang. Vind ik. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:37
    Hmm ik leuk om te horen! Bedankt voor jullie reacties, ik viind het zelf niet arrogant als je zeker bent van je zaak! Lijkt mij ook overduidelijk dat hij gewoon zeker weet dat hij de beste is en dit uitdraagt! :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31353
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:56
    Ronaldo is een persiflage van een mens!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:19
    O je ken hem?
    Vind ik leuk
    Youri99 +8777
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:47
    Je zult wel Messi zijn buurman zijn want Messi gaat niet zovaak met een cameraploeg naar kinderziekenhuizen zoals Ronaldo. Zo niet, hoe kun je dan zeggen dat Messi onvriendelijk is... Omdat je hem nooit wat vriendelijks hebt zien doen?

    Dan plas jij nog in bed want ik heb nooit gezien dat je niet in bed plast.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1472
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:17
    alsie zo blijft lullen blijft hij vijanden houden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:00
    Ben geen fan van hem oid.. Maar wat kan deze vent voetballen zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:01
    ronaldo een van de grootste sportman ter wereld ,allen 1 probleem er is een kleine argentijn en die is net iets beter ! !
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:09
    Daar gaan we weer.hahaha messi en ronaldo zijn niet te vergelijken.persoonlijk vind ik Ronaldo completer want kan alles.heb je keer gekekekb wat een sprongkracht en kopkracht die heeft ? Verder is er niemand die dodelijker is voor de goal. Maar nogmaals is appels met peren vergelijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:21
    Het vergelijken van Buffon met Ronaldo is appels met peren vergelijken.. Dit is meer vergelijken van Jonagold met Granny Smith. De positie is nagenoeg hetzelfde en ze zijn zelfs in dezelfde competitie werkzaam..
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:28
    Op papier staan ze op de bijna de zelfde positie ja maar Messi speelt toch echt meer als een nummer 10 dan een rechtsbuiten en deze spelers moet je niet met elkaar vergelijken ieder heeft ze eigen kwaliteiten had Messi 10 jaar later gekomen was Ronaldo de betwiste nummer 1 dus als voetballiefhebber geniet van deze twee nog even over paar jaar is het voor bij
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:47
    Los van de positie is het maar net welk criteria en welke feiten je aanhoudt om de 'beste' aan te wijzen.
    Het is volledig willekeur. Je kan 10 feiten pakken waaruit zal blijken dat Ronaldo de beste is. Andersom net zo.

    Het is maar net waar je van houdt, welke club je support en welk criteria je gebruikt om de afweging te maken.
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:23
    Ja joh vooral zijn vrijetrappen zijn fenomenaal...haha ronaldo mag nog niet de veters van messi strikken..
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:45
    Nee klopt, daarom heeft Ronaldo de Ballon 'd Or al een paar keer gewonnen waaronder 2016 en 2017
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:56
    Daarvoor is Messi fenomenaal met het hoofd ! Daarin mag Messi bij hem op les gaan.
    Het is maar waar je van houdt.
    Ik heb voorkeur voor de complete voetballer
    Vind ik leuk
    3Bier +7610
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:32
    Dit blijft een lastig onderwerp. Jouw voorkeur gaat uit naar de complete voetballer. Dus in jouw ogen is Ronaldo completer dan Messi. Ik vind Messi completer. Oké Ronaldo kan beter koppen en is misschien de betere afmaker, hoewel ik Messi ook weinig kansen zie missen.
    Ik vind Messi completer omdat hij de beste dribbelaar ter wereld is. Ook is hij samen met De Bruyne de beste passer ter wereld. Messi zou ook op het middenveld tot de absolute wereldtop behoren. Zijn vrije trappen zijn geweldig. In de kleine ruimte is hij fenomenaal. Zijn aannames altijd in de loop.
    Ronaldo is geweldig, maar kan op al deze onderdelen niet tippen aan Messi. Daarom is voor mij juist Messi de complete voetballer.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:53
    En zo is het maar net.neemt niet weg dat ook ik Messi fenomenaal vind.het is waar je persoonlijke voorkeur ligt.iedereen roept hier over beide beste allertijden maar dat zijn voor mij spelers die voor
    mij nog meer hadden als deze 2. Maar blijven fenomenen
    Vind ik leuk
    JG +266
    woensdag 21 maart 2018 om 03:05
    Aah dan toch voor messi?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:39
    Het heeft alles te maken met dat Barcelona hier ogenschijnlijk meer fans heeft als Real. Het is totaal niet objectief.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3645
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:35
    Appels met peren vergelijken en er toch vrolijk aan mee doen....
    Vind ik leuk
    JG +266
    woensdag 21 maart 2018 om 03:04
    Daar heb je het dan toch mis. Als er juist 1 van de 2 alles kan is het messi wel. Waar ronaldo het enkel van zijn kracht moet hebben heeft messi veel meer spel inzicht en gewoon meer talent. Ronaldo is heel goed, maar messi is fenomenaal.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31353
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:56
    Precies. Dat gelul....
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:02
    Wat een kwal.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:28
    Wie Messi ? Ach ja iedereen heeft daar wel een mening over.ik vond Messi bijna net zo sympathiek overkomen als Ronaldo.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:04
    Als je goed leest gaat het stuk over Ronaldo.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:43
    Ja daarom begreep ik jou reactie niet !
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:07
    Looft hij nu serieus zichzelf binnen en buiten het veld? Wat triest, heeft hij toch niet nodig lijkt me. Bescheidenheid siert de mens! (Unless you're Zlatan)
    Vind ik leuk
    Bennie +13
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:11
    Als je niet in jezelf geloofd, kun je nooit topsport bedrijven.maar zou het inderdaad niet elke week in een interview zeggen, terwijl ik in spiegel sta te loeren.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:12
    Ronnie is de baas!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14927
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:16
    Ronnie Vlaar! ??
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:16
    Die ja! :-D
    Vind ik leuk
    goreju +48
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:12
    Een enorme lul. Maar ook de beste voetballer van de wereld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5853
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:25
    Vind ik toch knap, met een enorme lul de beste voetballer van de wereld worden. Je zou denken dat die dan flink in de weg hangt.

    Edit: flauw..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:21
    Maar er kan er maar 1 de aller beste zijn en dat is Messi(as)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:46
    Als je er niet objectief naar kijkt wel ja
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:24
    Als ik in de kroeg rond loop roep ik dat ook altijd tegen de vrouwtjes!


    En op het moment dat ik het waar wil maken laat mijn jongeheer mij in de steek :(
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1583
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:35
    Geef mij maar Messi
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:41
    Ronaldo is een extreme narcist. Het wordt tijd dat hij z'n oogkleppen is afdoet en ziet dat Messi z'n meerdere is. Het mooiste is nog dat Messi helemaal niet bezig is met die obsessie van Ronaldo om de beste te zijn.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:48
    Dus als voetballer moet je niet proberen om de beste te zijn ? En Messi zijn meerdere ? Ronaldo heeft toch de laatste 2 jaar de Ballon 'd Or gewonnen of heb ik dat mis ?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:53
    Begrijpend lezen. Ik zal het anders verwoorden voor je; Messi is niet bezig met die strijd van Penaldo om de nummer 1 van de wereld te zijn. Het leuke van het hele verhaal is dat iedere kenner zegt dat Messi de beste is. Messi zelf zegt dat het aan de fans is, en de enige (naast z'n fanboys) die zegt dat Ronaldo de beste is, is hij zelf.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:14
    Begrijpend lezen. Ik zal het anders verwoorden voor je: Jij zegt dat Messi zijn meerdere is maar Ronaldo heeft de ballon 'd or ( toegekend door de bondscoaches, aanvoerders van de nationale ploegen en journalisten van over de hele wereld) in 2016 en 2017 gewonnen. dus hij is duidelijk niet de enige die vindt dat hij de beste is. Zelf vind ik ze gelijkwaardig. Alleen willen de fanboys van Barcelona dat niet horen. Daarbij weet jij helemaal niet of Messi er mee bezig is
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 11:48]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12000
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:41
    Altijd maar die vergelijkingen tussen hem en Messi, laten we gewoon blij zijn dat we zulke grootheden mogen bewonderen in ons leventje..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:27
    Hij roept het omdat iedereen met een beetje voetbalverstand Messi gewoon beter vind.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:06
    Hoe komt het dan dat hij de Ballon 'd Or won in 2016 en 2017 ? Ik weet niet of jij weet door wie die uitgereikt worden ?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    El torro +273
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:01
    Die man die geilt op zichzelf dat niet normaal elke avond zit hij te rukken ik ben beter als messi beter als messi beter als messi haha mooi niet.de slet
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7278
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:22
    Het is en blijft een bijzondere speler
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31353
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:55
    "De sterspeler van Real Madrid loofde na afloop zijn prestaties binnen én buiten het veld."

    Jezelf loven.... die gast kent echt geen schaamte. Wat een sukkel zeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik zeg altijd dat ik de beste ben, omdat ik dat geloof en het waarmaak'