Teleurgesteld door Vitesse-reserverol: Koos voor Eredivise vanwege de kansen

    Teleurgesteld door Vitesse-reserverol: "Koos voor Eredivise vanwege de kansen"

    dinsdag 20 maart 2018 om 12:19

    Voor Mukhtar Ali worden het spannende maanden. De Vitesse-middenvelder, zoon van Somalische ouders, heeft zich laten naturaliseren tot Saoedi-Arabiër en kan naar het WK, maar hij komt in Arnhem niet aan spelen toe.

    "Natuurlijk ben ik niet blij met die gang van zaken", zegt Ali in de Gelderlander. "Maar daarmee móet ik in de zomer helemaal niet weg. Ik ben overtuigd van mijn kwaliteiten en wil vechten voor mijn kansen. Ik heb vorig jaar met mijn volle verstand voor Vitesse getekend."

    "Ik kende de club, nadat ik er een half jaar op huurbasis had gezeten", vervolgt de twintigjarige door Chelsea opgeleide middenvelder. "Bij Chelsea zou ik niet doorbreken. Daar lopen allemaal wereldsterren rond. Ik koos voor de Eredivisie, omdat daar jonge spelers juist volop kansen kregen. Het is teleurstellend dat ik niet speel bij Vitesse. Maar ik werk keihard en leer elke dag weer van een speler als Thulani Serero. Hij is naar mijn mening de beste middenvelder van de Eredivisie."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 12:30
    Beste middenvelder? Hij heeft ook zn hersens op standje reserve staan volgens mij
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:32
    Hij is wel erg sociaal in ieder geval! haha
    Vind ik leuk
    NederBelg +1531
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:46
    Serero beste middenvelder. Jeetje.
    Speelt fifa thuis enkel met vitesse en engelse teams denk ik?
    Vind ik leuk
    Manolo +2306
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:46
    Iedereen heeft recht op z´n mening, toch? Er zijn ook mensen die NAC de mooiste club van Nederland vinden. Mag ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:51
    Dat mag, inderdaad. Goed gezegd. Het is alleen niet een echt realistische mening, naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:12
    Dat NAC de mooiste club is?? ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:34
    Wat een blaaskaak, ventje moet nog iets meer naar voetbal kijken! Thulani....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1486
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:42
    Serero speel je ook niet eenvoudig uit het elftal. Goed spelertje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:45
    Hij speelde als huurling vorig seizoen ook al weinig, dus zijn verwachtingen zijn een beetje raar. (Alhoewel hij niet letterlijk zegt dat hij meer speeltijd verwachtte)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31559
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:59
    Next.
    Vind ik leuk
    Busk +1413
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:01
    Een hardwerkende Saudiër...Dat is inderdaad nieuws...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13181
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:19
    Een tot Saudi genaturaliseerde gevluchte (neem ik maar even aan) Somaliër die door een Engelse ploeg aan een in Russische handen zijnde Nederlandse ploeg is uitgeleend.

    Right.

    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:25
    In eerste instantie geleend, daarna transfervrij overgenomen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:28
    Komt totaal niet voor in de plannen van Fräser. Serero toch best veel niet kunnen spelen, maar altijd voor andere oplossingen gekozen
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:37
    Snap niet waarom Vitesse deze jongen destijds gehaald heeft. Was vorig seizoen als huurling al geen succes en dit seizoen amper gespeeld. Typisch geval van een buitenlandse speler die niks toevoegt aan de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:41
    Niet echt bijzondere speler, maar ook nooit door het ijs gezakt. Heb m al een tijd niet zien spelen
    Vind ik leuk
    El Cazador +6128
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:24
    Mukhtar Ali wie??
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    woensdag 21 maart 2018 om 09:57
    Vrezer vreest om talenten een kans te geven. Behalve Faye dan, omdat hij zichzelf in hem ziet...
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    woensdag 21 maart 2018 om 10:06
    Ik vond Nakamba echt beter dan Serero. Serero kan soms ineens heel nonchalant zijn en/of lui overkomen. Ik weet niet hoe oud ie is maar daar moet echt verandering in komen. En trouwens, Mason Mount is toch echt de beste middenvelder van de Eredivisie. Misschien wel de beste speler van de hele Eredivisie. Haat maar raak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws