Oranje-debuut in de maak: Ik heb natuurlijk grote stappen gemaakt

Oranje-debuut in de maak: "Ik heb natuurlijk grote stappen gemaakt"

dinsdag 20 maart 2018 om 14:10

Hans Hateboer vindt het geweldig dat zijn debuut in het Nederlands elftal lonkt. De vleugelverdediger van Atalanta Bergamo is vereerd dat hij tot de 25-koppige selectie van bondscoach Ronald Koeman behoort. 

"Ik heb heel veel berichten gehad van vrienden en familie. Het is allemaal nieuw en ik ben blij dat ik erbij zit. Het was een leuke week", aldus de oud-speler van FC Groningen in gesprek met Ons Oranje. 

Hoe hij het nieuws over zijn uitverkiezing voor Nederland te horen kreeg? "Ik zat thuis met mijn vriendin en we moesten 's middags trainen. Vlak voordat ik wegging, kreeg ik de mail en daar stond in dat ik erbij zat."

"Ik had het niet verwacht, maar ik had er wel op gehoopt natuurlijk. Afgelopen jaar heb ik natuurlijk grote stappen gemaakt bij Atalanta. We hebben het Europees goed gedaan en in de competitie doen we het goed. Dan wordt door de Europese wedstrijden je naam steeds meer genoemd in de media. Dan weet je dat je er rekening mee kan gaan houden."

Lees ook: Koeman gaat nieuw systeem bij Oranje introduceren: "Op mijn gemak bij die tactiek"

Poll

Hateboer direct in de basis?

(265 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 14:14
Zeer terecht, heb een aantal wedstrijden van Atalanta gezien waar hij erg goed speelde. Had ik overigens totaal niet verwacht van de Hateboer die ik in de eredivisie gezien heb. Zal niet misstaan in het NL elftal.
Vind ik leuk
Koeien +1855
dinsdag 20 maart 2018 om 16:04
Toch was hij toen al eentje die anderhalf uur lang de flanken op en neer racete, assists gaf en combinerend met as- en buitenspelers richting achterlijn ging.

Ook speelde hij onder v.d. Looij wel eens 5-3-2, waardoor hij helemaal vrij spel had naar voren.

Ik denk dat ie vooral beter geworden in waar ie al goed in was en dat menig FC liefhebber al zag dat hij er wel ging komen.
Vind ik leuk
Farmer +7851
woensdag 21 maart 2018 om 04:49
Beetje hetzelfde als met van Dijk: had best een half jaartje eerder opgeroepen kunnen worden misschien(als je kijkt wie ze bv wél een kans hebben gegeven :P)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:15
Leuke speler en doet het prima bij Atlanta. Ik hoop voor hem dat hij de kans krijgt, dat is in mijn ogen meer dan verdient.
Vind ik leuk
Shenzen +311
dinsdag 20 maart 2018 om 14:16
Daar zijn oefenwedstrijden voor, mocht je opgesteld worden of een invalbeurt krijgen, succes jongen!
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:25
Leuke, enthousiaste speler die altijd 100% gas geeft, maar ben benieuwd of hij voetballend gezien ook iets toe kan voegen aan het Nederlands elftal. Ik denk wel dat hij het niveau van Oranje aankan, want dat kun je al gauw als je een basisplaats hebt in de Engelse, Spaanse of Italiaanse competitie tegenwoordig, maar onze Hansie kent natuurlijk wel z'n voetballende beperkingen.
Vind ik leuk
Garinsha +3605
dinsdag 20 maart 2018 om 15:25
''Ik denk wel dat hij het niveau van Oranje aankan''

weer zo een... wat bedoel je eigenlijk
het oranje niveau.. wat is dat dan?
Vind ik leuk
Gustavo +1295
dinsdag 20 maart 2018 om 14:34
Meteen basisplaats geven. Is ook een goed signaal naar de kliek die nu al twee eindtournooien hebben verkwanseld.
Vind ik leuk
Gid010 +530
dinsdag 20 maart 2018 om 16:25
Cillissen

Hateboer De Vrij Van Dijk

Tete Strootman Ake

Wijnaldum Vilena

Memphis

Dost


Dus ja Hateboer in de basis :)
Vind ik leuk
Cookee +8080
dinsdag 20 maart 2018 om 16:55
Van Dijk speelde ook bij Grun, die viel ook niemand op.
Misschien moet je eerst daar weg om op te vallen.
Of begin bij Ajax, dan had hij al 5 jaar Oranje achter zich.
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 17:17
Nouuuu bij Groningen was Van Dijk vanaf het moment dat hij doorbrak meteen een van de beteren hoor, hij werd ook regelmatig gelinkt aan een overgang naar PSV destijds maar koos toen voor Celtic
Vind ik leuk
Cookee +8080
dinsdag 20 maart 2018 om 17:33
Ja, ik bedoelde ook niks negatiefs over Grun Leo.
Ik doel meer op zijn kansen voor Oranje, er hebben weet niet hoeveel Ajacieden meegedaan bij Oranje voor men hem een keer een kans gaf... das wel sneu. En nu met Hateboer weer, die mag nu pas een keer opdraven. In Italie hoeft hij niet zoveel meters te maken en dat bevalt hem goed, hij lijkt ook rustiger aan de bal vind je niet?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 17:33]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-debuut in de maak: "Ik heb natuurlijk grote stappen gemaakt"