Glimmende Til gaat naast Oranje-ster zitten: 'Meteen moeilijke keus, haha'

    Glimmende Til gaat naast Oranje-ster zitten: 'Meteen moeilijke keus, haha'

    dinsdag 20 maart 2018 om 15:08

    Guus Til voelt zich op zijn gemak bij het Nederlands elftal. De jonge middenvelder van AZ, die debuteert bij de nationale ploeg, 'luistert en observeert vooral' tijdens zijn eerste dagen als international. 

    "Het is spannend. Ik ben goed opgevangen. Ik ben excited", aldus Til voor de camera van Ons Oranje. Zijn Oranje-collega's bevallen goed. "Tuurlijk, tuurlijk. Allemaal aardige gasten, zoals ik had verwacht eigenlijk."

    Tijdens het eten koos Til een plekje naast een ster van Liverpool, al jaren de favoriete club van de AZ-smaakmaker. "Ik zag naast Virgil van Dijk. Dus ik heb meteen de moeilijke keus gemaakt, haha. Of we het veel over Liverpool hebben gehad? Valt wel mee. Ik ben aan het luisteren en observeren."

    "Ik houd me een beetje op de achtergrond. Praat niet veel. Ik luister gewoon." Met bondscoach Ronald Koeman sprak Til kort. "Hij zei: geniet ervan. Je zit er niet voor niets bij. Ga er gewoon van genieten."

    Plaats een reactie

    Jens1999 +18755
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:16
    Toch leuk dat de grootste talenten van Nederland.... bij AZ en Ajax spelen.... daar mogen wij als Ajax en AZ trots op zijn...
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1053
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:21
    Ben jij Ajax en AZ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:37
    Als supporter voelt iemand zich verbonden met de club, het is daarom heel normaal dat je als supporter WIJ zegt wanneer je over de club spreekt waar je fan van bent. Aangezien Ajax en ook AZ beide Noord Hollandse clubs zijn, is het niet zo gek dat je als Noord Hollander zegt WIJ mogen daar trots op zijn.
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:45
    En aangezien jullie als Noord-Hollanders ook Nederlanders zijn, is het niet zo gek dat je als Nederlander op 14-05-2017 zei dat WIJ trots waren op het kampioenschap van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:50
    Wat heeft het trots zijn als Noord Hollander te maken op talenten uit Noord Holland met het kampioenschap van Feyenoord.

    Overigens ben ik geen Noord Hollander. Geboren in Dalyan ( Turkije ) en al ruim 18 jaar woonachtig in Oud Ade ( Zuid Holland ).
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:56
    OMG, wat lul je toch allemaal?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:01
    Jij zegt tegen mij:

    '' En aangezien jullie als Noord-Hollanders ook Nederlanders zijn, is het niet zo gek dat je als Nederlander op 14-05-2017 zei dat WIJ trots waren op het kampioenschap van Feyenoord. ''

    Ik geef netjes antwoord dat ik geen Noord-Hollander ben, heeft niks met lullen te maken, maar met uitleg dat niet iedereen die voor Ajax is een Noord-Hollander is, maar ik zie het al je bent een vrouw, helder nadenken is meestal een mankement bij de vrouwen ;-)
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:07
    Aha, je wilt je als seksistische Turk, woonachtig in Zuid-Holland maar voor de grootste club in
    Noord-Holland profileren. Veel plezier ermee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:09
    Ik heb een Nederlandse moeder, heb ook gewoon een Nederlands paspoort, ga je weer de fout in om mij als seksistische Turk uit te maken. Het begint steeds dommer te worden met die reacties die jij hier plaats.
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:15
    Ik kan als vrouw niet helder nadenken en word met de seconde dommer? Als jouw manier van redeneren in voorgaande boodschappen slim is, dan ben ik maar dom.
    Vind ik leuk
    SimonSays +4645
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:02
    Helder nadenken was vast een mankement van zijn Nederlandse moeder. Als je verder geen vrouwen kent, dan spiegel je de eigenschappen van je moeder op andere vrouwen en zo komt hij met rare aannames. Die paar mensen die het liken zitten overigens in hetzelfde schuitje, ongetwijfeld veel te lieve moeders waardoor ze nog steeds thuis wonen.
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:14
    .



    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    Florian1987 +7764
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:58
    Dus eigenlijk zijn alle Feyenoorders al 33 keer trots geweest op Ajax dat ze het kampioenschap wonnen? En 4 keer trots zijn geweest dat Ajax de beker met de grote oren won, 2 keer trots zijn geweest dat Ajax de wereldbeker won, et cetera :D
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:05
    Ik laat alleen maar zien dat 2 Ajacieden hierboven uit hun nek lullen. En ik kan heus wel eens plezier hebben om een goede prestatie van Ajax, bijv. de wedstrijd tegen Barcelona die met pijn en moeite over de streep werd getrokken.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1053
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:01
    Hahaha, ja. Mee eens.

    Overigens ga ik er gezien het bovenstaande vanuit dat jullie allemaal trots zijn op elke uitslag, van elke wedstrijd, van elke sport uit elke competitie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:53
    Wij als ik over ajax praat is heel normaal. Over die alkmaarders zeg ik NOOIT wij. Gewoon een club net als al die andere 16. Az en de andere 16 bedoel ik dan.
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:22
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    RtdDub +9512
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:33
    Mijn god.... gewoon krediet pakken voor de AZ jeugd met zijn "wij"
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:35
    Hij zegt er toch ook bij Ajax EN AZ?

    Jens zegt helemaal niks verkeerd, de beste en grootste talenten in de Nederlandse competitie staan nou eenmaal onder contract in Alkmaar en Amsterdam.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9512
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:38
    Ik geeft toe, het staat er wat ongelukkig maar Ik doel dan ook voornamelijk op zijn "wij"
    Alsof hij ze zelf opleidt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:40
    Wij houden van Ajax, Wij houden van Feyenoord. Wij zijn Ajax, Wij zijn Feyenoord. Snap je? Wij de supporters zijn trots op de club waar WIJ van houden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9512
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:54
    Allemaal goed gebruik van "wij".

    Maar zoals het hierboven wordt gebruikt of in zinnen als "We moeten die en die verkopen en dan moeten we een spits kopen" is dat "wij" op een manier alsof de persoon in kwestie er ook maar enige invloed op heeft in de opleiding van de spelers of transferbeleid.

    Als Jens toevallig Sum Ting Wong uit Shanghai of Ho Lee Fuk uit Beijing had geheten, had ie dan ook over "wij" moeten spreken in dit geval volgens jou?
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:07
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:09
    WHY??????????
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:30
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:34
    Je mag trots zijn dat de geile media meedoet aan het omhoog schrijven van goede spelers. Geen enkele Nederlander is een wereldtalent op die ene jongen van Barca na(wat nog moet blijken).

    Maar als talent van Ajax, Feyenoord en PSV ga je een directe stap naar de wereldtop niet redden. Onze talenten zijn gewoon niet goed genoeg!!
    Vind ik leuk
    Gid010 +685
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:08
    Ik heb jullie Az o19 niet in de Youth league gezien, zo groot zijn die talenten nou ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:17
    Wat een onzin is dit. Alsof een jongen alleen een groot talent kan zijn als ie in de Youth League (waar je voor een gedeelte ook afhankelijk van het eerste voor moet zijn) actief is geweest.
    Vind ik leuk
    Gid010 +685
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:27
    Nee, ik zeg ermee dat het niet zo veel voorstelt als meneer heeft gezegd, moet je los van elkaar zien
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:32
    Als je kijkt naar hoe de jeugdelftallen ervoor staan, hoeveel jeugd er doorbreekt en hoeveel respect de werkwijze van AZ internationaal krijgt stelt dat wel degelijk heel wat voor.
    Vind ik leuk
    Gid010 +685
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:04
    Omdat clubs er komen kijken bedoel je? De club die het leuk doet, maar niet wint van de traditionele top 3. Als Real Madrid talenten wilt wegkopen, dacht t niet..
    Ze kunnen uitgeroepen zijn tot beste jeugdopleiding..
    Eenmaal in het eerste, is het aardig, niet top of geweldig.
    Daarin hoef je de realiteit niet te verliezen

    Er zijn weinig talenten met een echte "wow" factor. Ik weet ook niet of je wedstrijden op de Nederlandse velden kijkt..
    Die talenten hier trainen onder veel te lage weerstand ten opzichte van landen als Duitsland, Engeland en Spanje, waar je al aanzienlijk achterstand op hebt.
    Niveau van clubs in buitenland is omhoog gegaan, terwijl in Nederland juist minder geworden is.

    Ik kan snappen dat je hoopvol bent voor de talenten die rondlopen, die moeten heel wat stappen maken. Ook voor de spelers die er bij NL elftal bijgekomen zijn. Het is gewoon niet zo indrukwekkend als er gezegd wordt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:11
    Als je kijkt naar wat AZ voor elkaar heeft gekregen en krijgt met relatief bescheiden middelen is dat wel degelijk erg indrukwekkend.
    Vind ik leuk
    Gid010 +685
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:08
    Dat misschien wel, maar in topwedstrijden geven die in jouw ogen goede talenten, tegen de tradionele top 3 niet thuis. Dat dezelfe Az kreeg nog 0-4 van Feyenoord in eigen huis, terwijl Feyenoord als kampioen zijnde, minder goed is als vorig jaar!

    Je kan de beste jeugdopleiding hebben van het land, daarmee redt je gewoon niet ten opzichte van het buitenland. Er zal meer vanuit de spelers zelf moeten komen.

    Ja met bescheiden middelen werken is indrukwekkend, het is toch niet zo indrukwekkend genoeg. Ik bedoel wat koop je ervoor verder, als je straks weer een bekerfinale verliest? Watvoor eer heb je eraan als geen prijzen pakt?
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    woensdag 21 maart 2018 om 00:15
    Ik heb het niet over de prestaties van het eerste. Om tot concrete resultaten te komen heb je ervaring nodig, dat geldt voor het hele Nederlandse voetbal en in Europa. Heeft dus verder niks met de jeugd te maken. Ben er ook heilig van overtuigd dat Ajax net daarom geen kampioen wordt en dat de reden is waarom we Europees falen, Ajax was vorig jaar een incident met grote talenten die allemaal in vorm waren en een tactiek die geweldig werkte.
    Vind ik leuk
    Gid010 +685
    woensdag 21 maart 2018 om 13:17
    Dat Az internationaal degelijk iets voorstelt zoals jij zegt, dan zou je toch net als Feyenoord en Ajax meer spelers laten doorbreken in het eerste?

    Bij het laatste WK was er 1 land die de meeste jeugdspelers had geselecteerd, die afkomstig waren van 1 jeugdopleiding: Feyenoord

    Dan hoor je mij ook niet roepen dat de jeugdopleiding internationaal iets voorstelt, dat is of was al zo. Talenten worden opgeleid met als doel om uiteindelijk het eerste te halen. Dat zorgt er ook mede voor hoe indrukwekkend het is bij jeugdopleiding. Het is leuk dat -14, of -16 bovenaanstaat in de competitie. Dat is knap, je wilt ze uiteindelijk toch in het 1e elftal krijgen. Als club wil je ook aan ze verdienen.

    Tuurlijk kan het internationaal iets voorstellen bij Az, voor de nationale top niet genoeg. Daar wil je ze uiteindelijk brengen, tenminste opleiden voor hoger niveau. Ze kunnen een stap maken, maar dan zal moeten blijken of ze daar op die niveau blijven.

    Dat Ajax het zover schopte, speelde factor geluk ook mee. Normaal gesproken waren er tegen Schalke al uitgeflogen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:28
    Zware bagger bij Ajax en Az bedoel je. Talenten spelen sowieso niet in Nederland, wij zijn een derdewereldland qua talent en voetbal.
    Vind ik leuk
    040-077 +831
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:45
    Echte supporter die Jens.......
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:56
    Hahaha Jens denkt: omdat de KNJB Ajax spelers oproept dat dit dan meteen de grootste talenten zijn. Op zich doen ze het inderdaad niet onaardig, daar op die 2e plek.
    Vind ik leuk
    Cookee +8811
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:00
    Hoeveel gaan er spelen van die 2 clubs?
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:17
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    markpark +985
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:37
    Echt he. In de titel, in de tekst... Lekker professioneel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:25
    Als je naar een ster gezeten hebt, zag je naast een ster.
    Vind ik leuk
    michelhx +2959
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:01
    Jij bedoelt: Als je naar een ster gekeken hebt, zag je naast een ster. Feitelijk klopt dat dan wel.
    Maar ik neem aan dat je naast en zat bedoelde.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1956
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:35
    "Ik zag naast Virgil van Dijk.
    Vind ik leuk
    guusje +938
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:35
    "Hij zei: geniet ervan. Je zit er niet voor niets bij. Ga er gewoon van genieten.".........
    Genieten doe je met een biertje in het zonnetje en daarna een happy end!
    Hier moet hij volgens mij gewoon zijn stinkende best doen.....
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:02
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    5by5 +1260
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:38
    Boeiend nieuws en hier maakt Valentijn zich druk over dat we deze nieuwtjes niet meer te weten komen .... zucht .........
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:53
    Mooi toch dit. De trots mag wel weereens terug komen. Het was jaren een eer om voor het Nederlands elftal te mogen spelen, maar de laatste paar jaar is die trots redelijk ver weg. Ook zien ze het niet meer als een eer. Dan is het goed dat de talenten er nu bij zitten. Overigens komt die trots ook wel samen met de resultaten die tegenvielen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:57
    Wij zijn ajax brrrrrrrrr .......daar krijg je toch spontaan diaree van !.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:04
    Zo heeft iedereen zijn leus. Net zoals Feyenoord die heeft '' Niets is groter dan dat ene woord ''. Wanneer ik dan naar de sportieve prestaties kijk van andere clubs in Nederland dan kom ik toch tot de conclusie dat de namen Ajax en PSV toch een stuk groter zijn ;)
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:28
    Dan kun jij niet goed tellen, want Ajax + PSV < Feyenoord. (4 + 3 < 9)
    Overigens is die ‘leus’ van Feyenoord een deel van een liedje en heb je hem niet correct geciteerd.
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:15
    Bij het Nederlands elftal kan je alleen maar op je eigen ster zitten.
    Vind ik leuk
    13 +9735
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:01
    Haha, hij is leuk!
    Maar voorlopig is Van Dijk wel nog de duurste verdediger toch?
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:04
    Tuurlijk ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Glimmende Til gaat naast Oranje-ster zitten: 'Meteen moeilijke keus, haha'