Contractnieuws bij FC Groningen: Van Nieff en Larsen weg, jongeling mag blijven

    Contractnieuws bij FC Groningen: Van Nieff en Larsen weg, jongeling mag blijven

    Gepubliceerd: dinsdag 20 maart 2018 om 14:49di 20-03-2018 om 14:49

    Contractnieuws bij FC Groningen. De eredivisionist maakt dinsdagmiddag via de officiële kanalen bekend dat Yoëll van Nieff en Kasper Larsen aan het einde van het seizoen vertrekken. Hun aflopende verbintenissen worden níet verlengd. 

    Een optie in het contract van Ajdin Hrustic wordt wél gelicht. De 21-jarige middenvelder ligt nu vast tot de zomer van 2019, meldt de club. Tot dusver speelde de Australiër twintig competitieduels voor De Trots van het Noorden. Daarin scoorde Hrustic drie keer.

    Van Nieff doorliep de jeugdopleiding van Groningen en maakte in 2013 zijn debuut in het Noordlease Stadion. Van Nieff werd een halfjaar verhuurd aan FC Dordrecht en speelde ook een jaar bij Excelsior.

    Centrumverdediger Larsen is momenteel bezig aan zijn derde jaar in de Eredivisie. Groningen nam hem in 2015 over van het Deense Odense. 

    Plaats een reactie

    Smithsonian +33824
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:53
    Gezellig. Ook redelijk onbekende namen die waarschijnlijk naar de jupiler zullen verkassen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16966
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:55
    Wat heeft van Nieff de afgelopen 2 jaar gedaan? Was toch een redelijk verdedigertje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:07
    Een vrije trap tegen PSV er in krullen.
    Vind ik leuk
    LeoFCG +77
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:08
    Opbouwend redelijk en geweldige trap, maar laat verdedigend wel echt heel erg veel steekjes vallen en hij is zo traag als stront in een trechter. Maar wel een jongen van de club dus wat dat betreft wel jammer dat hij weg moet. Voor de breedte was het een ideale multifunctioneel inzetbare speler.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4792
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:38
    Wordt in de verdediging misbruikt. Volgens mij is hij een middenvelder. Heeft een briljante trap
    Vind ik leuk
    Farmer +12690
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:05
    Dát heb ik ook wel eens gedacht. Maar ja, dat is Faber hé.. Die kon van Sorloth ook al niks maken....
    Ik zou denken dat van Nieff idd toch op zn minst als breedtespeler voor het middenveld, bruikbaar zou zijn(niet duur iig :P)
    Vind ik leuk
    Koeien +2725
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:16
    Hij is inderdaad meer middenvelder dan verdediger en is vooral aanvallend van waarde. Zijn techniek een veelzijdigheid word onderschat vind ik en dat je onder Faber niet uit de verf komt is meer een probleem van die prutser dan van Van Nieff zelf.

    Ik zou 'm bij de FC hebben gehouden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:57
    En alle Groningen-fans dachten meteen aan Doan
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16966
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:00
    Dat verwacht ik niet, aangezien dat transfernieuws zal zijn.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1290
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:25
    Tuurlijk, voetbalprimeur moet weer een foto erbij zetten waar Doan ook op staat. Puur voor de clicks.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6780
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:39
    Nu is het mogelijk voor Grunn om het non-EU salaris van Doan te betalen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:02
    was het maar zo , snel bij zijn .
    Vind ik leuk
    Bertjes +1320
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:06
    Waarom staat er bij Groningen altijd "de Trots van het Noorden"??
    Vind ik leuk
    komoanFC +2125
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:20
    Dat is toch wel duidelijk. Bij deze vraag verzand je altijd in een discussie met die lui uit Akkrum-Zuid met hun hartjesshirt. Die vinden dat zij dat zijn.
    Vind ik leuk
    DannyLWD +232
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:28
    Die lui met die menstruatievlekken op het shirt kunnen wel meer vinden. Wel mooi op te zien dat jullie de term Akkrum-zuid ook gebruiken! :)
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:00
    Alles beter dan eeuwig in de jupiler league jochie.
    Vind ik leuk
    Farmer +12690
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:09
    T is een tijd lang een 'strijd' geweest tussen FCG en SCH wíe zich deze eretitel mocht toewijzen.
    Maar aangezien Groningen altijd nog onderdeel van Nederland is, en Friesland al eens gepolst heeft voor afscheiding, tja, dáár is dat besluit eigenlijk ook gemaakt hé.

    Ach, door de jaren heen is er altijd een gezellige ludieke omgangsrelatie tussen FCG en SCH, op een uitzonderingetje nagelaten wellicht. Mekaar de middenstip van het veld afstelen, voor de wedstrijd, of de trainer 'even 2 kilometer rondsturen door de stad', met een trekkercolonne naar het stadion, hele middag een vliegtuigje boven het Abe Lendstra laten circuleren met een reclamesjerp""FC Grunn, Trots van het Noorden'.. och...
    Te veel op op te noemen? Nope! Never! :D

    'FC pompebléden',
    'DKV'
    "Akkrum-Zuid"
    "Jidde-veen"
    noem alle liefkozende superlatiefjes maar :P

    We zijn jullie iig nog niet vergeten ^^
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:19
    DKV hebben jullie gestolen van Cambuur.

    ooit was er een tijd dat zowel Cambuur als Heerenveen nog in de eerste divisie speelden, terwijl Groningen onder Koeman sr. Door Europa trok. Bij mijn weten is in die tijd de naam: Trots van het Noorden ontstaan.
    Vind ik leuk
    Farmer +12690
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:23
    Klopt! :)

    Toen FCG er af ging, na het debacle met Renze, heeft SCH(wel n tikkie achterbaks) een gróte marketingcampagne gehouden om fans te werven, en sindsdien is gepoogd de eretitel van Groningen over te nemen.
    Is nooit gelukt trouwens, maar t heeft wel bijgedragen aan een 'dieper-gewortelde rivaliteit' tússen de beide clubs.

    Gek genoeg.. als je FCG en SCH met elkaar vergelijkt hé...
    Dan zijn dr niet eens zó veel verschillen...

    ps: DKV is wel een van de 'smerigen': t refereert er juist naar dat LWD de 1e club van Friesland is, en dát is een trap tegen het zere been van SCH natuurlijk :P (ook onterecht, als ik eerlijk ben, Alle respect voor Cambuur, de oudste club van en ook eerste BVO van Friesland? Maar SCH is er overduidelijk voorbij op het moment, maar dat betekend niet dat we jullie af en toe dr niet mee plagen)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:35
    Trouwens, in geval van Groningen zou het geen DKV (Dertig Kilometer Verderop) maar ZKV (Zestig Kilometer verderop) zijn. Of DKV2...

    ;-p
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:29
    Duurt niet lang meer dan komt er in Leeuwarden meer publiek dan in akkrum zuid.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:59
    Dat vinden wij niet alleen, we zijn het ook. En het zijn pompeblêden voor de zoveelste keer.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:15
    Wie is er afgelopen 2 jaar hoger geëindigd? FC Groningen of SC Heerenveen? Precies...
    Vind ik leuk
    Farmer +12690
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:29
    Dát is helaas, voor de SCH-fans, níet de zgn maatstaaf voor die Eretitel :)

    "Peter Hoekstra'hierboven, geeft het éigenlijk keurig weer, maar er is genoeg sportieve rivaliteit tussen SCH en FCG dat deze titel éigenlijk ieder jaar op het spel staat in de dubbele onderlinge confrontatie. Iig, zo beschouwen de fans het.
    In de algemene verstandhouding is Groningen dé Trots van het Noorden, en Heerenveen de Trots van Friesland.(Die friezen zijn toch altijd zo tróts op hun éigen Friesland toch? :p)
    Vind ik leuk
    Bertjes +1320
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:20
    Ja ik snap het ook wel, maar bij geen enkele andere club wordt een bijnaam gebruikt in artikelen. Ik zie bijvoorbeeld nooit: Eniesee, Boeruh, Joden, Vites etc. gebruikt worden. Daarom verbaast het me iedere keer weer als ik een artikel over FC Groningen lees. ;)
    Vind ik leuk
    komoanFC +2125
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:54
    En dat is ook precies waarom Grun'n de enige echte "Trots van het Noorden" is. Als met het in de volksmond over TvhN heeft bedoeld men over het algemeen FCG, behalve in een heel klein plekje op de kaart van Nederland. Bovendien staat FCG op de eeuwige ranglijst 8e en SCH 16e.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15686
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:23
    Omdat dat een bijnaam is. Roda is ook de Trots van het Zuiden maar vrij logisch dat die bijna nooit meer gebruikt wordt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:28
    Twente de Trots van het oosten alleen zijn de PEC'ers, Heraclieden, Eagles, Graafschappers en zo er niet mee eens.
    Vind ik leuk
    HanV +4611
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:14
    Van de "Trots van het Oosten" heb ik nog nooit gehoord. Wel van de "Bozen van het Oosten".
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    Farmer +12690
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:31
    Denk dat men nu eerder zoekt naar 'De Troost van het Oosten" :P
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    woensdag 21 maart 2018 om 07:54
    @han
    Zeg ik topch dat PEC'ers er niet mee eens zijn ;-)
    Vind ik leuk
    HanV +4611
    woensdag 21 maart 2018 om 10:43
    Ik ben het er niet mee oneens of eens, dan had ik de uitdrukking toch moeten kennen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    woensdag 21 maart 2018 om 11:03
    Oke kan, en Proud to be a tukker is ook veel bekender
    Vind ik leuk
    HanV +4611
    woensdag 21 maart 2018 om 17:42
    Die ken ik wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:16
    Omdat die naam bij Roda of MVV niet passend is....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:38
    Larsen vind ik wel jammer. Vind dat een prima 3de verdediger om te hebben en is ook nog heel jong. Had nog best beter kunnen worden
    Vind ik leuk
    Tim +4792
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:46
    Pinokkio en Jan Klaassen bewegen nog minder houterig dan Larsen en Van Nieff. Geen hoogvliegers, al heb je gelijk dat je Larsen op zich prima in de selectie kunt hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:03
    Ja vind het ook geen ster hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar als 3de man zou hij prima zijn geweest
    Vind ik leuk
    El Cazador +7264
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:59
    Komende weken weer veel contract nieuws i.v.m. de opzeg datum van 1 april.
    Mag Nijland zelf eigenlijk blijven omdat de groene veste steeds leger word
    Vind ik leuk
    Voetballert +1237
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:07
    Doe van Nieff maar naar Doetinchem, misschien scoren we dan ooit uit een corner of vrije trap
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6780
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:36
    Draagt Hrustic rugnummer 22? Zo ja dan is hij debet aan het derde doelpunt in de wedstrijd AZ-Grunn. Nummer 22 loopt als een kip zonder kop met bal rondt, verspeelt de bal, probeert op een uiterst zwakke manier de bal te heroeveren, komt erachter dat hij een slapjanus is en valt als een zwaan naar de grond en vertikt het om nauwelijks wat sneller te zijn dan de man die hem de bal ontnam. Het was een walgelijke vertoning.
    Vind ik leuk
    Cantona +1102
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:54
    Hrustic heeft rugnummer 23
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6780
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:23
    Misschien ag ik het niet al te best maar het kon ook 23 zijn. Draagt er iemand van Grunn rugnummer 22?
    Vind ik leuk
    Cantona +1102
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:27
    Volgens mij niet, Tibling had 22
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 17:28]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:36
    Waarom nemen ze afscheid van Drost en Warmerdam bijdrage kunnen niet verdedigen en brengen niks toe aan de aanval maken teveel fouten.weg er mee.!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:54
    blij met het nieuws van Hrustic , zit nog veel potentie in. jammer van Van Nieff toch een jongen van de club. zal voor iedereen uit het rechter rijtje wel een aanwinst kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +11219
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:54
    Dat betekent dat Ron Jans op zoek naar spelers gaat.
    Vind ik leuk
    Quim__ +58
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:40
    Van nieff en larsen prima verdedigers dnap niet wrm ze niet zijn verlengd die van hrustic snap ik niet bakt dr niks van
    Vind ik leuk