Hiddink duikt op bij AZ: Nu gaat het om de volgende stap

    Hiddink duikt op bij AZ: "Nu gaat het om de volgende stap"

    Gepubliceerd: dinsdag 20 maart 2018 om 16:24di 20-03-2018 om 16:24

    Hoog bezoek, dinsdag op het trainingscomplex van AZ. Guus Hiddink was op uitnodiging van algemeen directeur Robert Eenhoorn te gast in Alkmaar. 

    "Ik heb zo nu en dan contact met directeur Robert Eenhoorn en dan kom ik even langs", liet Hiddink weten aan NHHij ziet dat AZ er alles aan doet om zich tussen de top-drie in Nederland te nestelen. Daar praat hij zo nu en dan over met mensen bij de club. 

    "Ze staan al heel hoog. Nu gaat het om de volgende stap en dat is geen makkelijke stap. Het heeft met de buitenwereld te maken, hoe ze naar je kijken. Dit jaar staat AZ prima. Als ze dat volgend jaar ook weer doen of iets beter doen, dan krijg je vanzelf het stempel dat ze er ook bij horen."

    De voormalig trainer van onder meer Real Madrid en Chelsea mist het vak wel een beetje, nu hij al lange tijd niet meer op het veld staat. "Ik ben jaloers op die trainers. Heerlijk om zo te trainen met die jongens."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Poll

    Kan AZ in de komende jaren kampioen worden?

    (1192 stemmen)

    Plaats een reactie

    El Cazador +7548
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:33
    Worden wederom volkomen leeg gekocht ook bij deze club komt het geld op de bank te staan en word de opleiding een transferfabriek.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31570
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:36
    Dat is het lot van de Nederlandse clubs....klagen bij de UEFA svp....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:20
    Waarom klagen? Ajax kan toppers kopen. Ze hebben centen genoeg.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:24
    Dan slachten ze de kip met de gouden eieren. De opleiding is een cashcow.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:34
    De opleiding? Over 2 jaar staan er nog 1-2 spelers uit eigdn jeugd in
    Vind ik leuk
    Butsbal +14978
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:47
    Hoezo ? Wij worden leeggekocht en hebben nog geen flikker op de bank, maar dat hoeft ook niet haha. Lang leve de gemeente Eindhoven !
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:37
    Zolang de supporters steeds een tijdje kunnen genieten van die jonkies in het eerste, is er weinig aan de hand denk ik.
    Ik denk niet dat az zich definief kan nestelen tussen de top 3. Hun achterland is met Ajax, Volendam, Telstar etc in se buurt niet groot genoeg.
    Misschien is een rol als altijd aanwezige uitdager ook nog wel mooier, toch?
    Vind dat ze het goed doen in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2549
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:48
    Precies, met een incidenteel kampioenschap is het voor AZ prima toch? Zij moeten idd geen onnodige risico's nemen zoals Twente, die met een beetje pech degraderen.

    Off topic: Is Manu Garcia niks voor AZ? die zag ik zondag dingen doen die ik bij weinig clubs zie in de Eredivisie (positief)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:51
    Zou zeker een mooie stap voor hem zijn, maar denk niet te betalen voor az. Citygroup investeert al tien jaar in hem, die gaan voor de klapper denk ik. Zal volgend jaar wel ergens in Spanje opduiken denk ik
    Vind ik leuk
    Obl93 +2549
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:36
    Denk het helaas ook, maar die jongen is zeker een verrijking voor de Eredivisie die (wat mij betreft) redelijk over het hoofd gezien wordt door de media.
    Mooi voetbal laten zien is in mijn ogen moeilijker onderin de Eredivisie dan bovenin, en daar slagen er wel een paar goed in bij NAC.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2686
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:04
    Ajax en Feyenoord worden nu ook toch afgelopen 5jaar incidenteel kampioen? ;) (just kidding)
    Vind ik leuk
    Obl93 +2549
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:34
    Zeker gelijk in, zal ik niet ontkennen (ook als Feyenoorder) haha.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:32
    Achterland is ca. 1 miljoen mensen. Dat lijkt me genoeg. Bovendien leven supporters niet zoveel op. 10.000 seizoenkaarten a 300 Euro is nog niet eens de helft van de TV gelden. De skyboxen en businessclub leveren ook een miljoen of 4 a 5 op. AZ is 2 keer kampioen geworden met een klein stadion.

    Excelsior staat 11e met een stadioncapaciteit van 4.400 toeschouwers. Twente laatste met ruim 30.000.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:51
    En terecht Nederland speelt niet meer mee in de Europese top,we zijn goede middenmoters meer niet.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:05
    Komen volgend seizoen toch weer Stengs en Boadu bij, ze kunnen nog wel wat stootjes opvangen mocht er eventueel een club komen die de beurs gigantisch wil opentrekken zodat ze financieel ook weer sterker staan.
    Ik zie AZ nu structureel wel enkele seizoenen in de top blijven ze zijn onder deze organisatie zelfs verder dan destijds onder Scheringa en is inmiddels toch een club die veelal binnenlandse talenten aan gaat trekken als een magneet omdat ze daar kunnen groeien tot toppers.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:35
    Toch denk ik dat Michiel Kramer een goede spits zou zijn voor AZ. Wout voetbalt meer mee maar ik denk dat Kramer er zo 20-25 in legt bij AZ. Het seizoen erop verkopen en dan is daar Myron Boadu.
    Vind ik leuk
    DonQuichot +323
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:41
    Ik geloof dat je iets te diep in het glaasje hebt gekeken, Bossie.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 19:42]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:50
    Kenners zien zijn kwaliteiten.

    Bij ADO legde hij er ook 17 in. Dat kan hij bij AZ toch overtreffen?
    Vind ik leuk
    DonQuichot +323
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:33
    Ik vind Kramer zeker geen slechte spits, hoewel ik Weghorst scherper en bedrijviger vind en daarmee beter. Kramer als stand-in zou kwalitatief prima zijn. Ben alleen bang dat hij niet zo lekker in de groep zou liggen bij die jonge gasten en dat Van den Brom helemaal niks van hem moet hebben.

    Het is dus niet erg reëel denk ik.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:31
    Niet als supersub binnenhalen. Ik denk echt dat hij de kwaliteiten heeft. Idrissie en Stengs (of Alireza) op de vleugens en Koopmeiners en Til die erg doelgericht zijn.
    Ik ben er heilig van overtuigd als Kramer nu in de basis zou staan bij AZ, hij topscorer van Nederland zou worden. (Dit seizoen dan, he).
    Vind ik leuk
    Rtbos79 +196
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:28
    Denk dat je daar best wel eens gelijk in hebt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31570
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:35
    Eenhoorn appte Guus dat ie een mooie fles van 15 jaar had staan.... toen was het pleit beslecht....
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:53
    Hoop voor hem dat hij met de taxi is want ik ken Guus die gaat maar door.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31570
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:54
    Guus is nog van de oude stempel.... hand aan de vangrail en knallen!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:13
    Oké jij kent hem ook .
    Vind ik leuk
    koppig +499
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:02
    dat is van persie ook bij FEYENOORD
    Vind ik leuk
    040-077 +944
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:37
    Ik denk dat AZ met uitzondering van Alireza (denk ik) de rest van de spelers nog wel een jaartje houdt. Dan zullen ze volgend jaar kampioen moeten worden.
    Maar ik denk dat dan de jongelingen een dipje krijgen en dat ze weer 4e-5e worden.
    Vind ik leuk
    Castromann +7908
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:46
    Kampioen worden is alleen mogelijk als psv ajax en fey alledrie een totaal ruk seizoen spelen. Zoals destijds toen Frank de Boer bij ajax 4x kampioen werd met minder dan 78punten..... (toen waren psv en feyenoord ook zwaar ondermaats)Als je dan n topseizoen draait als Az en bijv 80 punten haalt is het mogelijk.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:43
    AZ werd kampioen met 80 punten. 2 seizoenen later werd Ajax kampioen met 73 punten. De daarop volgende 3 seizoenen werd Ajax kampioen met 76, 76 en 71 punten. Dus je posting is gestoeld op borrelpraat.
    Vind ik leuk
    Castromann +7908
    woensdag 21 maart 2018 om 04:35
    Klopt toch wat ik zeg.... dat ze kampioen kunnen worden in een seizoen waarin je kampioen kunt worden met 80 punten....of minder omdat alle concurrentie faalt zoals in de seizoenen onder frank de boer. Afgelopen jaren had de kampioen meer dan 80 punten .
    Dus denk dat jij teveel borreltjes op hebt ;-)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    woensdag 21 maart 2018 om 06:09
    AZ had op de "grote 3" 12, 15 en 35 punten meer.
    Dat is geen incident, Jozef.
    Vind ik leuk
    Castromann +7908
    woensdag 21 maart 2018 om 06:17
    Jij bent niet te volgen Gerrit.... hahaha
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    woensdag 21 maart 2018 om 12:01
    Ik heb anders ruim 3700 volgers op Twitter, Roderick-Jan.
    Vind ik leuk
    Castromann +7908
    woensdag 21 maart 2018 om 13:10
    Twitter jij nog Chiel? Das zo 2017 :P
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    woensdag 21 maart 2018 om 21:27
    Ik bedoelde natuurlijk Tinder, Esmeralda
    Vind ik leuk
    Castromann +7908
    donderdag 22 maart 2018 om 06:30
    Whahahaha
    Vind ik leuk
    Mari +10225
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:40
    En dan komt Ajax met Blind als lid van de RVC.
    Hiddink is onomstreden als commissaris
    Vind ik leuk
    RR12 +543
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:00
    Ik herinner me Roda, Heerenveen, AZ idd, Twente, Willemll, Groningen..allemaal wel s boven der stand gepresteerd. Structureel word dat nooit. Volgend jaar AZ weer 6de ofso en Roda weer 4de. Kan gewoon.
    Vind ik leuk
    pos +8836
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:30
    AZ staat qua prestaties al redelijk ver boven het rijtje wat je noemt. Structureel. Voor al deze clubs is 6e worden geweldig. Voor AZ is dat inmiddels aardig normaal. En dan nemen we de prestaties in Europa en de beker nog geeneens mee.
    Vind ik leuk
    RR12 +543
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:19
    Ja dat is zo, maar echt door stoten en structureel bij de 1ste 4 zeg maar..volgend seizoen zal t leren.
    Vind ik leuk
    pos +8836
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:50
    Zeker maar ik bedoel alleen maar aan te geven dat AZ op geen enkele manier boven zijn stand presteert. Al jaren niet. We horen op geen enkele manier in het rijtje clubs dat je opsomt.
    Vind ik leuk
    HansVites +5272
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:33
    Dan moet Roda wel eerst 22 nieuwe spelers halen.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2253
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:09
    Als Hiddink komt maak dan je borst maar nat, heeft altijd geluk gehad om als trainer van een goed spelende te komen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:17
    Het is vrijblijvend bij AZ, maar ik hoop dat ze de stap maken.
    Zou leuk zijn als er 1 jaar een top-4 is.
    Mar dan pikken Aja, Fey en PSV hun beste spelers weer en is het gebeurd.
    Guus mag ook wel eens een sla-blaadje minder niet?
    Heeft hij de dietiste van Willems opgevreten?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    falcon +40
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:43
    De tijden zijn veranderd, een goede speler van az gaat niet meer naar de top 3 want die kunnen of willen de vraagprijs niet meer betalen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:04
    Das ook waar ja. Janssen ging ook ineens naar T hotspur.

    Ik ben bang dat die opleving bij AZ tijdelijk is en dan is het wel zonde als ze zich niet belonen met hun talent. Zoals tegen Fey, waren ze beter maar lopen in het mes he? Das jammer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:40
    Links
    Vind ik leuk
    haarlemx +436
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:18
    AZ heel slim van de 'oude' garde leren door ze uit te nodigen en notitieboekjes uit de kast en maar schrijven wat de kenners laten doorschemeren en daar weer op voortborduren. Ik ben benieuwd how ver AZ komt.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:27
    Man man man az staat 12 punten achter de koploper en durven nu al te dromen van een kampioenschap komende jaren. Wakker worden. Az heeft het geld niet om het psv of ajax moeilijk te maken. Az heeft de pech dat de beste jeugd in de regio naar ajax gaat. En az heeft een te kleine achterban. 3 redenen waarom ze nooit in de buurt van psv, ajax of feyenoord kunnen komen. Af en toe 3e worden is het hoogst haalbare. En het jaar erop gewoon weer 9e.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    woensdag 21 maart 2018 om 06:12
    In 2007-2008 stonden ze 29 punten achter. Een seizoen later werden ze kampioen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    woensdag 21 maart 2018 om 08:21
    En weer een seizoen later bijna failliet. Beetje zoals Twente nu.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5600
    woensdag 21 maart 2018 om 12:12
    AZ is toen geen moment in gevaar geweest. Eindigde 1 punt achter Feyenoord en speelde CL waarin ze wel laatste werden, maar er maar 2 van de 6 verloren.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    woensdag 21 maart 2018 om 12:46
    De club az was bijna kapot door het hele dsb gebeuren.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3903
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:43
    Guusje aub..stoppen en met pensioen gaan..aub!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 maart 2018 om 10:13
    'T is mogelijk met versterking in de verdediging en vast houden Til Jahanbash Mistjo Kopmeiners ouwejans enz.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws