Ik denk dat het kampioenschap niet goed voor de club is geweest

    "Ik denk dat het kampioenschap niet goed voor de club is geweest"

    dinsdag 20 maart 2018 om 16:42

    In zekere zin zijn de problemen van FC Twente begonnen bij het landskampioenschap dat de volksclub uit Enschede in 2010 veroverde. Bert Konterman stelt dat. 

    Met nog slechts zes speelrondes te gaan staat Twente momenteel op de laatste plaats in de Eredivisie. Degradatie dreigt. "Ik vind het wel heel pijnlijk en jammer, want het is een hele grote club met een grote achterban", aldus Konterman bij talkshow De Oosttribune.

    "Als je naar de laatste dertig jaar kijkt, spelen ze altijd in de subtop van Nederland en doen ze mee voor Europees voetbal. Dat is de plek van FC Twente. (...) Ik denk dat het kampioenschap niet goed voor de club is geweest. Dat klinkt heel lullig nu en het is achteraf. Maar dat heeft heel veel blindheid gecreëerd op de werkvloer."

    Twente moet 'terug naar de basis', zegt de oud-verdediger. "Kijk naar de omgeving. Wat is FC Twente en waar staat FC Twente voor? Wat is het publiek en wat wil het publiek? Dat is je cultuur en daar moet je naar gaan kijken."

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Poll

    Gaat FC Twente degraderen?

    (2886 stemmen)

    Plaats een reactie

    Joen'tje +2220
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:56
    Kampioenschap is iets wat voor altijd in de boeken staat, maar wat er op volgde zal er altijd aan gelinkt blijven.

    Een kampioenschap met een zwarte bladzijde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:58
    Een hoofdprijs voor de hoofdprijs!
    Vind ik leuk
    R2 +4811
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:24
    Volgende hoofdprijs is de jupilerleague titel.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:46
    Ik denk dat degradatie gelijk staat aan een faillissement van de club en dat ze dus nooit meer kampioen ergens kunnen worden.
    Vind ik leuk
    R2 +4811
    woensdag 21 maart 2018 om 10:04
    Ik zou persoonlijk jammer vinden. Twente is een mooie club met een grote achterban. Zonde van het wanbeleid en uiteindelijk zijn de supporters daar de dupe van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:23
    Een gekocht kampioenschap met geleend geld zonder te kunnen aflossen. Dat is de reden voor de shit waar ze nu in zitten.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4152
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:11
    Er is een stadion van 70 miljoen gebouwd en er is op moment een schuld van 36 miljoen. You do the math.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:44
    Als dat de waarheid is, waarom is de nood dan nu zo hoog ?
    Waarom moeten alle duurdere spelers vertrekken. Waarom is er geen ruimte om de optie van Ter Avest te lichten. Vreemd dat ze een degradatie riskeren terwijl ze alleen maar verbouwd hebben. Daarvoor neem je een financiering die je kunt betalen. Alleen als je je inlast met de verkeerde partijen, het geld verkeerd uit geeft kom je in deze problemen. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
    Vind ik leuk
    redknap +934
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:58
    Klopt. Faillissement ist nicht im Frage
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11231
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:24
    ???

    Natuurlijk is dat wel zo.
    Het probleem voor twente is dat een voetbalstadion geen huis is. Voor een huis verhuisd de nieuwe bewoner, bij een stadion kan dat niet.

    Het heeft 70 miljoen GEKOST, dat is totaal iets anders als wat het nu nog waard is. Met twente als staartclub en hoofdgebruiker is de waarde van het stadion gigantisch gedaald, een leeg stadion heb je namelijk weinig aan, gaat echt niet lukken het stadion voor 70 miljoen aan Heracles of voor mijn part Feyenoord te verkopen (die laatste club zoekt nl nog een nieuw stadion, maar zal daar echt niet voor naar Enschede verhuizen)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4152
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:01
    En daar wringt de schoen. Een bedrijf die een pand koopt voor 70 miljoen kan dat pand als bezit opgegeven. Twente is de enige club in de eredivisie met een stadion in eigen beheer en de KNVB besloot dat je een stadion niet als bezit op de balans mocht zetten. Toen kwam Twente in de problemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 18:00
    Oh, het is de schuld van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Mooseair +30
    woensdag 21 maart 2018 om 07:40
    Volgens mij snap jij het niet helemaal of wel. De ellende is na het kampioenschap begonnen en heeft dus helemaal niets te maken met gekocht. na het kampioenschap, zijn bij Muntjesman de stoppen erdoor gevlogen. Do your Fucking homework voordat je wat loopt te schreeuwen.Kleuter!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:56
    Ik denk de fraude
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4764
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:58
    Een week of wat geleden had Ik nooit gedacht dat Twente kon degraderen en ook nu nog denk ik dat ze via nacompetitie de dans ontspringen. Maar het is er toch een puinhoop dat een club als Twente nacompetitie moet gaan spelen nu.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:23
    Spelers kopen is altijd een risico, van Halst blijkt nu wel te kunnen babbelen over voetbal maar er niet veel kijk op te hebben.
    En Verbeek, die dacht het geheim van succes te kennen, zijn maat Jan de Jong zit erbij... en ze hebben het niet.
    Best raar dat Gertjan bij de media richting club in beeld kwam toen er nog een collega aan het werk was.
    Niet dat Gertjan kwaad in de zin had, maar wel lullig dat het zo liep.
    Al toont Hake aan het bij Cambuur ook niet te zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:28
    Hetzelfde is met Roda gebeurd, wie dacht er 10 jaar geleden dat Roda zou kunnen degraderen? Meestal structureel in de top 6 van de eredivisie. Tijden veranderen snel helaas!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26153
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:58
    Goh Bert..... bedankt voor je bijdrage.

    Dat die hele zooi die nu aan de hand is veroorzaakt is door die oplichter van destijds was al een tijdje duidelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:06
    Bertje trapt aardig wat open deuren in...
    Vind ik leuk
    Baszabas +321
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:58
    Al worden we laatste, of degraderen, of spelen we bij de amateurs
    Onze club blijft FC Twente
    Onze liefde veranderd nooit
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:04
    Netjes. Las laatst een artikel over rbc, zij spelen vierde of vijfde klasse , maar er is nog steeds een groep harde kern die wekelijks komt kijken.

    Vraag me af of Twente overeind blijft, na een tijdje in de juup.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:24
    Nou dat wil ik nog wel eens zien als je tegen Noortwijk moet.
    Hoeveel support zat er in Diekman?
    Dat zijn de echten dan toch? De rest zijn later meegewaaid.
    Vind ik leuk
    yuuup +8530
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:14
    Komt Noortwijk uit het noorten?
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:23
    Sorry Yuuup... was de eerste amateurclub die me te binnen schoot. Had ook IJsselmeer-Burg of Spaken-vogels kunnen zeggen, das meer in de buurt.
    Vind ik leuk
    yuuup +8530
    woensdag 21 maart 2018 om 00:20
    Het is natuurlijk Noordwijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    woensdag 21 maart 2018 om 17:14
    Haha, een t ipv een d... en IJsselmeer-burg is wel correct? Had ik toch nog 1 goed, want Spaken-vogels klinkt ook apart.
    Vind ik leuk
    yuuup +8530
    woensdag 21 maart 2018 om 17:45
    Omdat ik vlakbij Noordwijk woon viel het meteen op. Vandaar.
    Vind ik leuk
    Spartan +5350
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:43
    Misschien bedoelt ie Bas van Noortwijk? ;-)
    Vind ik leuk
    yuuup +8530
    woensdag 21 maart 2018 om 00:19
    Dat moet het wel zijn.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1585
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:06
    Het zal tijd worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:08
    Rbc speelt 3e ergens onderin
    Vind ik leuk
    Gid010 +670
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:08
    Tja lastig om te zeggen op dit moment, Sparta / Roda/ Twente
    Op een lucky wheel kan je het verdelen met die 3 clubs..
    Een spin eraan geven, pechvogel vliegt eruit :)

    Het is lastig te zeggen op dit moment, tis ook redelijk dicht bij elkaar
    Vind ik leuk
    Ari as +206
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:15
    Verbeek, degraderen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +2388
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:22
    Hasj, coke en pillen
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:03
    Lekker doe maar
    Vind ik leuk
    pietprecies +2388
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:56
    Jij hebt toch je lokale “grutter”?
    Vind ik leuk
    BS +929
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:36
    Bert volgens mij is Twente de laatse 30 jaar al een keer gedegradeerd, dus altijd sub top klopt niet.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +377
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:12
    Dat was meer dan 30 jaar geleden...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:37
    Twente handhaaft zich en komt binnen no time weer aan de top. Zeker nu is het mogelijk, nu de nivellering van de Eredivisie keihard toeslaat. Kijk maar naar Ajax en Psv, dat zijn instabiele teams die europees helemaal niet meer meetellen, heb ik het nog niet eens over het brekebenen hotseknotsvoetbal van de kameraadjes.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1667
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:08
    "Wat is FC Twente en waar staat FC Twente voor"

    Een club vol fraude is het en staan ze voor!

    #Twexit
    Vind ik leuk
    twentepet +143
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:56
    het vreemde is dat er meerdere club fraude hebben geleegd maar daar nooit zo zwaar voor gestraft zijn als Twente. Geen punten aftrek of iets dergelijks. Nu Twente al een paar jaar alles netjes doet zijn er blijkbaar nog steeds mensen die vinden dat ze nog meer gestraft moeten worden. Weet niet wat jou club is maar is daar altijd netjes gehandeld altijd netjes belasting afgedragen altijd netjes contracten na gekomen altijd netjes financieringen afgesloten nooit iets onder de tafel door geschoven? Twente is nu bezig met het opruimen wat oud voorzitter heeft achter gelaten
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:12
    Opbouwen en blik vooruit
    Vind ik leuk
    Bergwag +623
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:26
    Feyenoord doel je op? Ben het met je eens maar spiegel je tegelijkertijd ook aan die club, ze zijn ontzettend gegroeid sinds die tijd
    Vind ik leuk
    El Lobo +1667
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:42
    Mijn club heeft alles netjes op orde en is als voorbeeld gesteld door de UEFA voor clubs van ons formaat ;-)

    Er zijn clubs in NL met schulden en die zijn direct failliet verklaart. Twente is daarmee bespaart.
    En bullshit dat het een grote club met een grote achterban is, mag niets uitmaken. Tuurlijk is het jammer, maar je kan niet verkopen aan een RBC, Haarlem en noem maar op.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7747
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:26
    Een kampioenschap met de eerste investeringen die geleid hebben tot waar Twente nu staat. Toch?
    Of krijg ik nu weer heel Enschede over mij heen met de melding dat Twente destijds met gemák een begroting van 40 miljoen kon ophoesten?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:09
    Karma is a bitch!!
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:22
    Af en toe degraderen en daardoor je plek weer kennen is goed. Zal az komende jaren ook een keer overkomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:11
    Feyenoord zal het ook nog weleens gebeuren, lijkt gewoon helemaal nergens op, dat draaf voetbal.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:03
    Hahaha daarvoor zijn clubs als Twente een roda en nac en nec en az te wisselvallig. Die zullen elkaar elk jaar afwisselen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:16
    Het was het grote voorbeeld voor elke club die zich wilde aansluiten bij de top tot het luchtkasteel ontplofte en men allemaal van de roze wolk afflikkerde.
    FC Lisenbedrog
    Die komen bij degradatie voorlopig niet terug, financieel zal het al helemaal een strop worden en ik denk dat veel spelers weg zullen gaan.
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1443
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:46
    wat een debiel......beter niet denken bertje....luk niet zo
    Vind ik leuk