Ajax heeft eigen type-Kanté in huis: 'Hij is overal op het veld, een bijtertje'

    Ajax heeft eigen type-Kanté in huis: 'Hij is overal op het veld, een bijtertje'

    dinsdag 20 maart 2018 om 17:02

    Michael Reiziger is groot fan van Azor Matusiwa. De middenvelder is een rots in de branding voor zijn Jong Ajax, vertelt de coach bij Ajax TV. 

    "Azor is een speler die zich heel goed heeft ontwikkeld; een rots in de branding", aldus Reiziger over de negentienjarige Matusiwa, die deze jaargang zeventien keer in actie kwam in de Jupiler League namens Jong Ajax. 

    "Hij heeft ook zijn voetbalkwaliteiten goed ontwikkeld, dus daar zijn we heel tevreden over. Hij is overal op het veld, hij pakt alle ballen en zit overal tussen. Het is ook echt een voetballer, dus hij krijgt een steeds grotere waarde voor ons. Een kuitenbijtertje die ook nog kan voetballen, dus daar ben ik heel blij mee."

    Matusiwa noemt zichzelf een 'harde speler'. "Verdedigend ben ik heel sterk, maar aanvallend kan ik ook wat. Ik ga altijd volop in de strijd. Je moet laten weten dat je er bent, zodat je niet makkelijk met je laat sollen. Je moet er staan als een man. Ik word weleens vergeleken met Nigel de Jong en N'Golo Kanté; allemaal dezelfde soort spelers." 

    Plaats een reactie

    Ari as +210
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:14
    Ja. Ik denk dat hij beter is dan Nigel de Jong en n' Kante. Zou wel eens de nieuwe cruijf maradonna pele messi en ronaldo in 1 kunnen zijn. Alleen pakt hij dan nog wat meer ballen af. Kan volgend jaar het grote Ajax wel weer naar de 2e plaats brengen. Een wereldster is geboren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:21
    Als de rest nou ook voorspelt kan volgend jaar overgeslagen worden haha.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:23
    Ze rijgen de parels aan elkaar dit word een groot collier hier ga je bang van worden.
    Ik hoop als Ajax al deze parels in een team zet er geen team's zijn die zich terug trekken uit de ere divisie,want als elke club met 20 - 0 verliest is er niets meer aan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:24
    Je weet toch hoe het gaat. Moet je dan elke keer zo'n domme reactie geven omdat het een speler van Ajax betreft?

    Bij die Obispo kwamen veel van je medesupporters ook superlatieven te kort. Maar ik zag het zaterdag niet in die 10 debuterende minuten.

    Vind ik leuk
    yuuup +8530
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:36
    Het zit diep nietwaar?
    Vind ik leuk
    buddha +7689
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:59
    19 cm.
    Vind ik leuk
    JT5142 +541
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:54
    Als je dan zo'n zure reactie plaatst, zorg dan dat de namen kloppen, n' Kante? Die n' hoort bij zn voornaam.
    Maar goed waarschijnlijk is een beetje niveau te veel gevraagd.
    Vind ik leuk
    Ari as +210
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:59
    Sorry, echt beneden NAP. En NAP ligt dit jaar op plaats 2 haha.
    Vind ik leuk
    JT5142 +541
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:23
    Okee man
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:55
    Best grappig.

    Je bent jaloers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:14
    En de volgende in de rij; alweer vergeleken met Kante, niet de minste. Hoop dat het wat wordt.
    Vind ik leuk
    3Bier +5877
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:32
    We hebben nu bij Ajax in de jeugd de Duitse Messi, de nieuwe Kantè en de opvolger van Paul Pogba. De toekomst ziet er rooskleurig uit!
    Vind ik leuk
    Banaan +687
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:15
    2e bericht over een zogenaamd toptalent van Ajax. Ben benieuwd wat er daadwerkelijk van al deze spelers de top kan halen. Hopelijk zijn het niet weer van die kippen die na 1 half leuk seizoen verkassen maar gewoon een aantal jaar blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:22
    Ajo bij elke club lopen talentjes rond alleen bepaalde clubs wat meer. De media vraagt er maar en betrokkene geven hun oordeel, logisch dat ze dan enthousiast zijn. Korreltje zout erbij nemen als je zo'n beticht leest.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:24
    Laat lullen man ze worden er geil van.
    Vind ik leuk
    3Bier +5877
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:33
    Man ik heb me suf gerukt op dit bericht.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:41
    Geloof ik achter mekaar.
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:56
    Hoe vaker je reageert in zo'n topic, hoe meer topics er zullen komen over Ajax talenten.

    Je helpt er nu dus wel heel erg aan mee...
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:41
    Misschien!
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:46
    Blij dat je deze mogelijkheid niet afbrandt....;-)
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:12
    Waarom zou ik.
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:24
    Och, er wordt hier af en toe nogal gehakketakt onderling.

    Op zich niet erg, maar het kan geen kwaad om af en toe de vredespijp te roken, vind je niet?

    Al met al is het maar een spelletje toch?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:32
    Ja dat vind ik ook een beetje gein maken moet kunnen,maar persoonlijk en hatelijk worden vind ik wat minder,maarja dat hebben wij niet voor het zeggen.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1829
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:20
    Als al die talenten nou de juiste keuzes maken komt het wel goed met nl elftal
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7390
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:22
    Mensen leg onmiddellijk jullie werk neer want hier is er weer een. Een 28 karaats groeibriljant.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:30
    Zoals Johnson waar je niks meer van hoort, parel was. Zoveel parels die gedoemd zijn te mislukken.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:35
    3 Messi's,5 Ronaldo's in huis,1kluivert,een Stuntelaar,een paar verdedigers erbij en een keeper ,nog een paar van VP op de RESERVE BANK en er staat een wereld team.Real Madrid,Manchester united ,Manchester city,Bayern München zullen nu al bang worden.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7390
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:04
    Een of andere stumper die nog geen kloot bewezen heeft.
    Ik hoop echt dat de volgende Messi een Nederlander is en het maakt me niet uit waar hij vandaan komt of speelt. Maar dit gehype terwijl we helemaal niets presteren mag langzaamaan stoppen. Iedere keer uit dezelfde hoek met al die talenten.
    Ajax mag zich achter de oren krabben en afvragen waarom ze denken dat ze de afgelopen vijf jaar iets hebben gepresteerd. Terwijl ze in een enorm kut decennium zitten.
    Vind ik leuk
    aphex twin +976
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:04
    Het valt me op hoeveel moeite je doet om elke keer het zelfde bericht te typen (maar dan net anders geformuleerd) Ik ben blij dat je tijd en moeite in ons aller Ajax steekt. Zogenaamd een tegenstander natuurlijk (fan van een andere club uiteraard) maar je hart....je hart klopt voor Ajax! Thanks kerel! Je bent een topper!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:10
    Je mag het niet zeggen maar ik doe het toch ,de brandstapel op met die zooi .
    Vind ik leuk
    aphex twin +976
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:14
    Zeg gerust wat je wil kerel, niemand hier heeft ook maar enig moment gedacht dat je een intelligent gesprek kan voeren, laat staan normaal kan doen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:17
    Dank je voor je begrip.
    Vind ik leuk
    aphex twin +976
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:19
    Geen probleem
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:59
    Lef toch. Jou ken ik niet echt als een mee blatend schaap.

    Je matties hier doen hetzelfde, enkel en alleen om een enkele reden: het gaat over een Ajacied.

    Laat gaan joh. Dacht je nou echt dat alle Ajax fans geloven dat er elke jaar drie nieuwe Zlatans doorbreken?
    Die Reiziger is enthousiast. Ik vind het wel grappig. Hij geeft er bewuste speler in ieder geval zelfvertrouwen mee...


    ... ook een taak van een coach...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7390
    woensdag 21 maart 2018 om 08:19
    Ik word iedere zondag triester Sepp. Het wordt steeds slechter op de Nederlandse velden. Gordijnen dicht en heel hard werken.

    Ik zie in dit soort geluiden alleen een poging tot hetvinden van een rechtvaardiging om deze jongen op zijn 17e inhet eerste te gooien. Terwijl het voor de speler in kwestie beter zou zijn om later gebracht te worden met een latere transfer en betere slagingskansen tot gevolg.
    Ik probeer niet mee te liften met schreeuwerds. Maar dat onze talenten niet doorgroeien is iets wat jij ook zult zien?
    Vind ik leuk
    Leedz +5130
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:35
    Wat een trieste reacties hier pfff...

    Reiziger wordt gewoon zijn mening gevraagd en maakt een vergelijking met een speler in dit geval Kante (ben zelf ook niet van het vergelijken) maar iedere speler wordt vergeleken met een zelfde soort type speler en dat weet een ieder en dan zo triest hier reageren om likes te scoren pfff

    Er is ook een leven na en zonder VP en als je geen fan van de desbetreffende club ben blijf dan lekker ver weg van al die topics of reageer inhoudelijk zodat er gediscussieerd kan worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:47
    Dat moeten toch wel frustraties zijn. Weet je, zowel bij Feyenoord als bij PSV lopen veel Ajacieden. Dat zal wel pijn doen ofzo.
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:02
    Oei Leedz, je hebt gewoon gelijk.

    Alleen schieten er een heel aantal direct in de vlekken en dit schijnt hersenactiviteit lam te leggen.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1655
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:38
    Bij lange naar geen kante haha menen ze dit vergelijken met kante ? Kante is een monster op het velt die de bal pak waar je niet zo maar langs komt en ook nog is ken voetballen en een goed schot in ze been heb lijk me sterk dat die jongen dat allemaal kan maar goed
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:43
    Nu nog een eigen neymar en ze zijn echt “ back”
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35437
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:48
    Das Kluivert toch al?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:00
    Sar kan het filmpje weer instarten dan ....
    Vind ik leuk
    13 +8921
    woensdag 21 maart 2018 om 01:01
    Die van Kluivert en de Tunnel Club?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    woensdag 21 maart 2018 om 11:26
    Nee , de “ we are back” blockbuster
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:17
    Yes
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2032
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:19
    hoe goed een talent ook is met onze trainer haalt geen een speler een hoog nivo
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:33
    Ja ja weer een topper erbij en nog niks winnen met al die toppers
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:37
    Of floppers.
    Vind ik leuk
    Azsub +163
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:50
    Welja. Weer eentje die tegen een bal aan kan trappen. Meteen weer een geweldenaar. Koeman lees je dit ook? Oproepen en wel meteen! Hij voetbalt met een rode baan op zijn shirt dus oproepen. En oh ja zet die Sierhuis in de spits roep die ook ff op. Wat een geweldige voetballers bij Ajax. Dat Barcelona zijn jeugd opleiding niet stop zetten. Alle grote voetballers lopen op de toekomst. En maar hypen treurige bedoening daar. Hoeveel jaar terug ook alweer?????????? En maar kopen haha. Een speler van fortuna moet ze gaan redden terwijl je struikelt over de Johan cruijffen op de toekomst. Wat een zelfoverschatting daar. Als je 1 tiende van jullie vermogen geeft aan excelsior worden ze jaren achteen kampioen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:02
    Misschien krijgt hij wel een minuutje van Ten Hagh
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:38
    Om zijn tas te dragen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax heeft eigen type-Kanté in huis: 'Hij is overal op het veld, een bijtertje'