Gepikeerde Waterreus: 'Absoluut geen supporters, inleveren die seizoenskaart!'

    Gepikeerde Waterreus: 'Absoluut geen supporters, inleveren die seizoenskaart!'

    woensdag 21 maart 2018 om 09:08

    Ronald Waterreus heeft geen goed woord over voor de manier waarop een klein aantal fans van FC Twente zich afgelopen week gedroeg. Rondom en tijdens het thuisduel met Willem II (2-2) waren er veel protesten in het stadion van de Tukkers. Directeur Jan van Halst moest onder begeleiding naar huis worden geëscorteerd. 

    Afgelopen weekend heb ik me enorm zitten opwinden. En dan doel ik niet op wat er op de velden gebeurde. Maar op een kleine minderheid malloten die we absoluut geen supporters mogen noemen. Waar zijn we nu mee bezig als een directeur van FC Twente en zijn familie met hun staart tussen de benen onder politiebegeleiding het stadion uitgewerkt moeten worden? Daar heb ik geen goed woord voor over', stelt Waterreus in zijn column in Voetbal International

    'Kritiek mag best. Maar een directeur die moet worden ontzet voor het laatste fluitsignaal om een confrontatie te voorkomen, dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.'

    'Nu ben ik eens benieuwd of we van de gevolgen ooit nog iets gaan horen', vervolgt de oud-doelman. 'Ik ben bang van niet, want vaak wordt dit soort incidenten na de eerste publieke verontwaardiging met de mantel der liefde bedekt. Volledig ten onrechte. (...) In Engeland zouden direct keiharde sancties volgen, maar hier zijn clubs vaak bang om in te grijpen, terwijl ze wel weten om wie het gaat. Deze mensen kun je missen als kiespijn. Inleveren die seizoenkaart! Niemand is groter dan de club, zeggen supporters altijd.'

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Poll

    Eens met Waterreus?

    (734 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 21 maart 2018 om 09:11
    Et zijn een stelletje leeghoofden
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14591
    woensdag 21 maart 2018 om 10:29
    Aldus Ronald.....KOEMAN!!!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13018
    woensdag 21 maart 2018 om 09:13
    Absoluut geen analist, inleveren die column.


    Al heeft hij hier wel een keer gelijk natuurlijk..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    woensdag 21 maart 2018 om 11:08
    Iedereen die uit zijn professie veel kennis overhield en een goede analyse kan maken is een analist. En als hij hier ‘een keertje’ gelijk heeft blijkt het ook waar te zijn, het klopt. Waarom iemand met al die kennis, die jij niet bezit, op deze manier te zeggen dat hij zijn column moet inleveren? Ik heb hem nog nooit onzin horen uitkramen, als hij iets zegt zie je dat het zijn eerlijke mening is. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar een analist mag natuurlijk wel een mening hebben. Ja, pak hem zijn wer af. Dus als ik het met jou niet eens ben, kan ik hier zeggen: pak hem zijn baan af! Dat is toch niet eerlijk en bovendien erg ingrijpend in je leven? Dus dat doe ik maar niet (zie dat even relatief, want ik zou het niet eens kunnen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13018
    woensdag 21 maart 2018 om 15:07
    Vermoeiend..
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 22 maart 2018 om 10:42
    Ja. Je kunt het natuurlijk ook bij 1 woord houden. Dat vind ik dan weer onnodig. Dus voor jou, met jouw maatstaf ook erg vermoeiend.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22505
    woensdag 21 maart 2018 om 15:34
    Het werk van Waterreus als analist is analyseren. En als columnschrijver het vinden van een leuke of vernieuwende invalshoek.
    Als analist ziet hij louter dingen die mijn moeder ook opvallen (ze is geen prof geweest) en als columnist komt hij ook niet verder dan m'n moeder. Ze heeft niks met voetbal, maar dit gedrag valt volgens haar ook niet onder supporten.
    Dus volgens mij is het redelijk terecht om Waterreus zijn column/plekje aan tafel af te nemen. Laat hem lekker keepers gaan trainen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    woensdag 21 maart 2018 om 18:28
    Ron heeft een punt dat we dit altijd onder de mat vegen.
    Met het argument... "supporters zijn onze bron van inkomsten."
    Je kunt ook als supporters tegen zulke sufferds zeggen,
    waar ben je nou mee bezig man. En dan vind ik Waterreus het beter doen dan de meeste andere.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22505
    woensdag 21 maart 2018 om 18:33
    Ja, maar dat is al heel lang zou. En dat vindt iedereen belachelijk. Dus leuk dat Waterreus dat nu ook heeft gezien, nadat al 1000x supporters 'verhaal zijn komen halen', in Tilburg zelfs onlangs een trainer hebben weggejaagd, maar dat is allemaal niet een heel vernieuwend verhaal.
    Ik vind het vooral een verhaal dat ik al heel vaak heb gehoord.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    woensdag 21 maart 2018 om 19:21
    Oké, dat kan jouw inschatting zijn.
    Maar na wat er bij WII gebeurde is dit de 2e keer dat supporters hun club tekort doen.
    Je wilt in zo'n moeilijke tijd concentratie op voetbal niet op spandoeken en toelaten dat familie van trainer en TD niet naar huis kunnen.
    Bij NEC gebeurde het ook maar daar lostte Hyballa het op.
    Nu geven we toe aan supporters, das een verschil.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 22 maart 2018 om 10:44
    Je zou haast denken dat je moeder een geweldig columnist zou kunnen zijn?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22505
    donderdag 22 maart 2018 om 10:54
    Vergeleken bij Waterreus wel.
    Buiten het voetbal ook wel trouwens denk ik.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 22 maart 2018 om 11:00
    Ja, ik begrijp het. Als je nog een keer moedermelk wil ga je niet naar Waterreus.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22505
    donderdag 22 maart 2018 om 11:01
    Daar hoef ik bij m'n moeder ook niet voor aan te kloppen denk ik
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 22 maart 2018 om 11:11
    Ja, dat dacht ik al. Nu begrijp ik ook wel je standpunt wat beter. Je komt ergens iets tekort? ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22505
    donderdag 22 maart 2018 om 11:16
    Nee?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 22 maart 2018 om 11:23
    Niet? Maar hoe komt het dan toch allemaal?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22505
    donderdag 22 maart 2018 om 11:24
    Dat ik waterreus een slechte columnist vindt?
    Hoge standaard denk ik?
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    woensdag 21 maart 2018 om 18:25
    Waterreus vind ik prima te lezen, de man holt niet achter algemeenheden aan... heeft vaak een eigen invalshoek en dat maakt hem al opvallend in het leger van analisten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 22 maart 2018 om 10:46
    Ja, en zij die toch altijd al klaar staan met een oordeel zouden zomaar eens nooit worden aangenomen als columnist. Ook dat is een vak. Waterreus staat zijn mannetje altijd, toen hij keeper was en nu ook weer. Twee vakken waarin je goed bent. Dat is niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 22 maart 2018 om 16:24
    Mijn idee ook!
    Men schiet hier de boodschapper meteen af, ik zou zeggen lees nou eerst even wat hij te zeggen heeft.
    En dat hij een goedbetaald baantje bij Studio Voetbal liet lopen omdat hij de mede-analisten te matig vond, vind ik ook prima, denk dat Co Adriaanse daarom ook opstapte en das toch zonde, ik vond Co ook een vakman.
    Vind ik leuk
    peinke +1831
    woensdag 21 maart 2018 om 09:14
    Helemaal eens met Waterreus! Maar we laten dit soort nobody's lekker hun gang gaan, heffen een keer het vingertje dat het niet kan, en over 2 weken hebben ze weer wat nieuws. Toegang tot het stadion ontzeggen, ook al zal dat moeilijk zijn v.w.b. de handhaving! Toch maar een poging wagen lijkt me.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2606
    woensdag 21 maart 2018 om 09:16
    Grotendeels mee eens. Het punt is alleen dat de supporters machteloos staan en van Halst de club naar de tering heeft geholpen met waardeloze aankopen.

    Twente heeft nog steeds een gemiddelde begroting, waarmee je beter materiaal kunt aanschaffen dan wat je nu hebt.

    De supporters willen de boeman zsm weg hebben. En als ze daarvoor moeten "dreigen" dan zullen ze het hem zo ongemakkelijk maken zodat hij wegblijft. Zie van der Looi
    Vind ik leuk
    FSCeara +7868
    woensdag 21 maart 2018 om 09:26
    Van Halst heeft behoorlijk gefaald met het aantrekken van spelers maar dan nog is dat geen reden om hem te bedreigen.
    Ik denk wel eens dat het ook met een beetje geluk te maken heeft. dat de spelers die je haalt brengen wat je verwacht. Als geen enkele of maar 1 uit 13 spelers voldoet dan heb je de plank gewoon misgeslagen;
    Wat ik wel vond zijn de punten die door Vak P zijn aagehaald over openheid etc . wel gehoor moet worden gegeven angezien Van Halst zelf deze punten heeft opgezet dan wel gesteund. Nu is er poep aan de knikker en nu geeft hij niet thuis....
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 22 maart 2018 om 16:37
    Je kan van Halst weg willen hebben, maar je hebt nu rust nodig en dit helpt niet, heel dom.
    Halst doet nu toch niks meer, doet geen aankopen, dus laat hem even zitten nog. Focus moet nu op de spelers.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2606
    donderdag 22 maart 2018 om 16:50
    Helemaal met je eens. Jij en ik kunnen "normaal" denken.

    Supporter die geleid worden door emo niet
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:24
    Een groot deel FC Twente supporters is of een stel doorgesnoven leeghoofden of een stel gloryhunters. Respect voor de echte supporters maar die zijn helaas zeldzaam bij deze club. Verder ben ik het uiteraard met Watterreus eens in dit geval.
    Vind ik leuk
    plein19 +1267
    woensdag 21 maart 2018 om 09:25
    De acties van de supporters kunnen niet door de beugel. Maar het beleid van Van Halst is werkelijk vreselijk geweest. Hij gedraagt zich afstandig. En zijn eigen tv-optredens en die van Verbeek zijn als zout in een open wond.
    Vind ik leuk
    Toppert +1498
    woensdag 21 maart 2018 om 09:26
    Wat een onzin:
    'Kritiek mag best. Maar een directeur die moet worden ontzet voor het laatste fluitsignaal om een confrontatie te voorkomen, dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.'"

    Roeptoeteren om het roeptoeteren. Ik ga af op de analyse van diegene die erbij waren en het viel heel erg mee en dat Van Halst naar huis ging is puur omdat de beveiliging niet zijn handen vol wilden hebben aan het eventueel weggeleiden van Van Halst.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4259
    woensdag 21 maart 2018 om 09:28
    Er werd ' jantje rot op ' gezongen ....
    Dat mag niet van waterreus? Hij trapt volledig in het toneelstukje van Van Halst.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:27
    Voor de eerste keer ben ik het met je eens, Staatsen.
    Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 11:11
    Inderdaad meer was het niet, ik vind dat supporters van Twente alle recht hebben om het ontslag van die clown te eisen. Met een dergelijke begroting laatste staan is een schande. Ik geef het de supporters te doen om toch elke thuiswedstrijd te komen! Er zitten enkel nog vrienden en kennissen op hoge posities, de aardige mevrouw van de bitterballetjes is nu hoofd Marketing&Sales het is een grote bende door de onkundige gek van Halst. Maar volgend jaar miss wel kampioen van de JL
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    woensdag 21 maart 2018 om 09:31
    "In Engeland zouden direct keiharde sancties volgen"

    Waarom wordt er nou nooit eens gevraagd: Oh ja joh Ronald.... geef eens voorbeelden dan?

    En iemand een levenslang stadionverbod geven gebeurd daar inderdaad maar dan is hij wel op het veld geklommen tijdens een wedstrijd voor een protest.
    Maar van sancties naar aanleiding van protesten buiten het stadion heb ik nog nooit gehoord in de UK
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:42
    Levenslang stadion verbod bestaat daar niet... je mag bewijzen dat je weer naar voetbal mag. Niemand heeft daar tientallen jaren stadion verbod uitgezeten dat is alleen in Nederland. Dat is ook waarom het systeem daar werkt en hier niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    woensdag 21 maart 2018 om 20:45
    Voornaamste reden dat het daar werkt is dat ze bijvoorbeeld bij toernooien van het Engels elftal allemaal hun paspoortje mogen inleveren.
    Stadionverbod in Nederland is simpel te omzeilen omdat er geen meldingsplicht.
    Maar ja.... lastig melden in Nederland op een politiebureau wat altijd dicht is.
    Vind ik leuk
    PRICE +17913
    woensdag 21 maart 2018 om 09:38
    Waterreus 1e KEUS
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 11:12
    KNEUS
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:40
    Eens met Watergeus! Stelletje nep supporters!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:28
    Ben het niet vaak met hem eens maar nu WEL!
    Inderdaad zo´n tuig hoort niet thuis bij je club, mede supporters moeten zo´n mensen ook aangeven of verlinken, niet om een rat te zijn maar uit clubliefde!
    Mensen die zoiets doen maken je club stuk en die moet je verbannen!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 13:22
    Er is er maar een die Twente momenteel stuk maakt en dat is van Halst zelf
    Vind ik leuk
    popiejopie +2128
    woensdag 21 maart 2018 om 12:23
    Waterreus is zelf de grootste knuppel die er rondloopt. Daar zouden ze eens tegenin moeten grijpen.
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    woensdag 21 maart 2018 om 12:55
    Ben ik nou de enige die liever heeft dat Watereus iets anders gaat doen dan voetbal met zijn carriere
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23800
    woensdag 21 maart 2018 om 13:12
    Ronald ga golfen aub.

    Redelijke keeper, veschrikkelijke analist & columnist.

    Neem been, bruggink en ronald de boer ook maar mee aub.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10304
    woensdag 21 maart 2018 om 13:32
    Ik heb wel enig begrip voor de supporters hoor die zijn immers jarenlang besodemieterd door Twente en het nog steeds voortdurende wanbeleid.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7832
    woensdag 21 maart 2018 om 15:31
    Nu hoop ik niet dat ik het eea gemist heb... maar de kritiek op Van Halst kwam toch niet verder dan paar spandoeken en een Jantje Rot Op-lied?
    Week ervoor zag ik een samenvatting van een West Ham-wedstrijd... enkele honderden supporters die onder het vak van hun voorzitter zaten, stonden op, draaiden zich om en begonnen die man allerlei verwensingen toe te roepen. Dát vond ik nou écht intimiderend...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    woensdag 21 maart 2018 om 18:21
    Nou Ronald heeft wel een punt,
    je kunt als supporters ook de club steunen... is maar een idee hoor?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gepikeerde Waterreus: 'Absoluut geen supporters, inleveren die seizoenskaart!'