VP-voetbalkantine: 'Strootman wordt ook in het nieuwe Oranje geen leider'

    VP-voetbalkantine: 'Strootman wordt ook in het nieuwe Oranje geen leider'

    woensdag 21 maart 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Een toptransfer van Matthijs de Ligt zou goed zijn voor Oranje'

    Stelling 2: 'Koeman moet altijd een plekje inruimen voor Promes'

    Stelling 3: 'Strootman wordt ook in het nieuwe Oranje geen leider'

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6817
    woensdag 21 maart 2018 om 11:02
    Stelling 1: juist niet, zeker als Ajax volgend seizoen Europees speelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:07
    Grote als in het hedendaagse Nederlandse voetbalklimaat.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 11:25
    Tuurlijk wel, als hij maar een club kiest waar hij een kans krijgt. Moet hij sterker worden van die paar Europese wedstrijden van Ajax? Want voor de rest het hele jaar tegen spitsen van ED-niveau spelen maakt hem niet sterker ?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    woensdag 21 maart 2018 om 11:47
    Ik weet niet of je het EL-seizoen 2016-2017 hebt gekeken, maar ik durf voor 100% zeker te stellen dat De Ligt daar beter van is geworden. Bovendien maakt hij nog steeds wel kleine foutjes, dus een jaar kampioen worden met Ajax zal hem zeker niet slecht doen. Dan is ie aan het einde van het seizoen ook pas 19.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 11:49
    Tuurlijk wordt hij daar beter van maar de kans dat hij beter wordt van 2 wedstrijden Nice en 2 wedstrijden Rosenborg is niet zo groot. En wat verwacht jij voor komend Europacupseizoen ? Weer een finale of ......... Misschien maakt hij die kleine foutjes wel omdat hij concentratieverlies heeft omdat het te makkelijk gaat
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    woensdag 21 maart 2018 om 12:00
    Ik durf voor 99,9999999% wel te zeggen dat het geen finale wordt ;-)
    Maar het is wel realistisch om te zeggen dat we wel mogen verwachten verder te komen dan dit seizoen, zowel Ajax als PSV. Al zal het geen makkie worden.

    En die laatste zin zou je wel eens gelijk mee kunnen hebben ja. Toch denk ik dat ie met zijn leeftijd ook best nog een jaar kan blijven.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 15:19
    Tuurlijk kan hij met zijn leeftijd nog veel langer bij Ajax blijven maar de stelling was: Is dat goed voor het Nederlands Elftal ? Denk het niet. Is het goed voor Ajax/ de Ligt ? Dat denk ik wel. en ik hoop dat alle Nederlandse clubs verder komen als verleden jaar :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    woensdag 21 maart 2018 om 16:19
    Ik denk ook zeker dat het goed is voor het Nederlands elftal, je kan beter een international hebben die elke week speelt dan op de bank zit. De Ligt zie ik nog niet zomaar een basisplek verdienen bij bijvoorbeeld een Bayern München.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 16:31
    Eens, maar ik dacht zelf meer aan een traject a la De Vrij
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    woensdag 21 maart 2018 om 16:46
    Zou ook kunnen, maar voor hoeveel is De Vrij weggegaan bij Feyenoord? Ik denk dat clubs à la Lazio hem niet kunnen betalen. Ajax zal zeker Sánchez-bedragen voor hem willen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 19:20
    Ja, lastig te zeggen. Het valt tegenwoordig ook niet mee. Dan ben je 18 en zeurt iedereen aan je kop
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    donderdag 22 maart 2018 om 03:23
    Ik haalde op mijn achtiende m’n HAVO-diploma, da’s wel wat anders dan bijvoorbeeld international zijn ;-)

    Ongekend.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 03:23]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 07:04
    Mensen onderschatten de druk en de verleidingen. Als jij als kleine jongen van een club gedroomd hebt en die club komt dan voor je als je 18 bent dan is het moeilijk "nee" zeggen. Zou ikzelf al moeilijk vinden :)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    donderdag 22 maart 2018 om 11:16
    Zal best zo zijn, maar als je club een vraagprijs hanteert van 60 miljoen en de geïntereseerde club wil dat niet betalen, kom je helemaal niet in die situatie ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    elijah +1496
    woensdag 21 maart 2018 om 11:28
    Lekker laten rijpen bij Ajax. Kind is pas 18 joh. Daarna naar een goeie subtopper waar hij speel minuten kan maken. Daarna naar een topclub
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    woensdag 21 maart 2018 om 11:48
    Eens, al denk ik dat de subtoppers hem niet kunnen betalen.
    Vind ik leuk
    13 +11377
    woensdag 21 maart 2018 om 11:06
    Stelling 1: Een toptransfer kan heel goed leiden tot de bank warm houden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4994
    woensdag 21 maart 2018 om 11:09
    Dan zit de ligt op de bank.. dus nee
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:11
    Vooral niet doen. Hoeveel carieres van spelers die nog moeten groeien gaan er nog de pedaalemmer in. Alleen maar om spelersmakelaars hun zakken te vullen. Die zitten er niet voor jouw carrierre, maar voor hun zakken te vullen. Jaartje of twee Europese ervaring opdoen, kijken of hij mee kan, dan pas voor veel geld de deur uit.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 11:13
    Stelling 1:
    Nee absoluut niet. Hij is nog maar een broekie die nog veel moet leren en nog veel te veel fouten maakt, alhoewel hij zich daar nu wel sterk in verbeterd heeft.
    Hij moet nog minstens twee jaar vlieguren (voetbal) maken bij Ajax.
    En het liefst dan ook europees met Ajax om zo nog beter te kunnen anciperen op bepaalde situaties.
    Dan zal hij goed genoeg zijn voor een top transfer.
    Dan zal het Nederlands elftal er baat bij hebben.
    Maar nu niet want dan zou hij verzuipen en op de bank terecht komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:16
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    woensdag 21 maart 2018 om 11:22
    Over een jaar of 2 dan pas een transfer
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:45
    Lijkt me duidelijk dat hij bij de aanbieding van een mooie club weg is na dit seizoen aangezien Ajax volgend jaar ook geen CL speelt.

    Zie hem niet zo snel direct naar topclub gaan (buiten Bayern en Barcelona), maar eerder naar een goede subtopper in een sterkere competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:54
    Wat voor voordeel zou Oranje hebben bij een top transfer van de Ligt? Krijgen ze dan extra punten of gaat hij dan ineens beter voetballen. Ik wil nog wel een stapje verder gaan. Is de Ligt een aanwinst voor Oranje, in mijn ogen in ieder geval nu nog niet!
    Vind ik leuk
    Aspers +455
    woensdag 21 maart 2018 om 11:58
    Wie geeft er iets om Oranje? Het is slecht voor De Ligt en voor Ajax. Dat is veel belangrijker. Lekker zijn wedstrijdjes meepakken en dan over jaaaaaaaren, als hij 22 is ofzo, weggaan. De media praat ieder talent de deur uit hiero, en dan zijn ze weg dan kunnen ze stukjes schrijven over hoe weer een talent te vroeg is weg gegaan en mislukt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Arbee +2058
    woensdag 21 maart 2018 om 14:12
    Er zijn genoeg voetbalfans die geen fan van Ajax zijn, en daarom bij de ontwikkeling van De Ligt meer aan Oranje denken dan aan Ajax. Zo kijk ik als Ajacied er bijvoorbeeld tegenaan bij Bergwijn. Groot talent, wellicht een belangrijke speler voor Oranje in de toekomst maar PSV interesseert mij niet zoveel.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:01
    1: Nee, te vroeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:12
    Als hij zich wil ontwikkelen en beter worden dan is barca de ideale volgende stap, is toch wel van ander niveau dan de Eredivisie .
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    woensdag 21 maart 2018 om 13:21
    Nee , de ligt kan bij die toptransfer op de bank belanden. dan heb je niets aan hem voor het nederlands elftal
    Vind ik leuk
    Arbee +2058
    woensdag 21 maart 2018 om 14:10
    Stelling 1: Voor De Ligt is speeltijd de komende jaren het allerbelangrijkste als hij zijn potentie wil waarmaken. Daardoor hangt het wat mij betreft ook sterk van de plannen van de topclub af of het goed zou zijn voor Oranje. Hij heeft het in zich een hele grote meneer te worden, maar zowel De Ligt als Oranje is er niet bij gebaat als hij alleen maar op de bank zit en alleen maar telkens 10 minuten mag invallen of tegen een derdeklasser in de beker mag starten. Een keeper is veel minder van wedstrijdritme afhankelijk en komt daar nog wel mee weg (zie Cillessen), maar een talent dat moet groeien heeft die speeltijd broodnodig.

    Stelling 2: Mits fit en in vorm wel. Hij laat bij Spartak al tijden zien gewoon heel goed te kunnen voetballen, en een Promes in die vorm zou een van de eerste spelers op het wedstrijdformulier moeten zijn. Ik vind wel dat hij langzamerhand uit Rusland weg moet en het eens zou moeten laten zien in de Engelse of Spaanse (sub) top, want op een handvol sterke teams na stelt Rusland niet zo heel veel voor natuurlijk.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    woensdag 21 maart 2018 om 14:21
    Stelling 1) Alleen als hij er ook speelt, anders kan hij beter bij Ajax blijven.

    Stelling 2) Koeman mag dat helemaal zelf bepalen, hij word er op afgerekend.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:06
    Stelling 3: Als we Strootman op de goede manier gebruiken kan het goedkomen. Dat wil zeggen, laat hem zo min mogelijk de bal hebben en laat hem passes geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:19
    Een leider wordt je niet, dat ben je!

    En hij heeft bij psv laten zien dat hij dat is. Bij AS roma weet ik het niet, zie ik nooit.
    Vind ik leuk
    Cookee +9939
    woensdag 21 maart 2018 om 17:47
    1. Een bericht over Mathijs de Ligt... dat zie je niet vaak hier? Laat de jongen het eens laten zien tegen een echte spits, dan wil ik wel iets over hem zeggen.

    2. Tuurlijk Promes, moet die kans ook pakken, bluf tonen, tussen die knurften moet je laten zien dat jij de ster van Rusland bent. Ik vond hem de laatste paar keer al beter worden, we gaan 't zien.

    3. Strootman kan best leider zijn op basis van ervaring, het is een leuke controleur geworden, moeten nu niet doen of hij niks kan.Italie heeft hem zijn speelse kant afgepakt, net als PSV van Bommel omturnde, zo gaat dat.
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    donderdag 22 maart 2018 om 12:31
    stelling 1; ONZIN !!
    stelling 2; ONZIN !!
    stelling 3; HELEMAAL WAAR !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: 'Strootman wordt ook in het nieuwe Oranje geen leider'