Eigen kleren wassen bij Swansea City: Andere spelers kleedden zich om in de auto

Eigen kleren wassen bij Swansea City: "Andere spelers kleedden zich om in de auto"

woensdag 21 maart 2018 om 19:00

Dorus de Vries besloot in de zomer van 2006 om het internationale avontuur aan te gaan en verruilde ADO Den Haag voor het Schotse Dunfermline Athletic. Inmiddels is de doelman 37 jaar oud en is hij, na enkele omzwervingen in Engeland, bij topclub Celtic beland.

De routinier heeft uiteraard geen spijt van zijn beslissing om eens over de grens te gaan kijken. Vooral aan zijn periode bij Swansea City, tussen 2007 en 2011, denkt hij met veel plezier terug. "Ik speelde in volgepakte, oudere stadions waarin de tribunes dicht tegen de lijnen aan staan en kreeg zo de echte Engelse sfeer mee. Ik heb in de loop der jaren ook veel Nederlandse liefhebbers zien langskomen", vertelt hij aan de NOS.

De huidige nummer veertien van de Premier League speelde in de tijd van De Vries nog in de League One en gold toen nog als een veredelde amateurclub. "We hadden geen eigen trainingsfaciliteiten. Wij moesten ons omkleden in de publieke kleedkamers van een sportschool (...) Andere spelers kleedden zich om in de auto. Vlak voordat we het veld opgingen, zag je overal auto's staan met de achterklep open", aldus De Vries, die ook zijn eigen trainingskleren moest wassen. "Dat deed je toen allemaal zonder te morren, want het had ook zeker zijn charme. Uiteindelijk werd het snel professioneler, maar die begintijd... Dat waren mooie momenten."

Plaats een reactie

woensdag 21 maart 2018 om 19:07
Echt schitterend man
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:16
Nu snap ik dat hij nooit iets tegenhoudt. Hij kon nergens trainen.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:19
Zoveel geld verdienen en nog klagen dat ze hun eigen kleren moeten wassen.
Moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:21
Waar klaagt hij dan?
Vind ik leuk
ronnieron +2072
woensdag 21 maart 2018 om 19:34
Lees het nog eens goed en rustig
Vind ik leuk
SJD +323
woensdag 21 maart 2018 om 19:37
Sommige (of eigenlijk veel) reageren al voordat ze het artikel hebben gelezen. Zo jammer en laks..
Vind ik leuk
Quaresma +2775
woensdag 21 maart 2018 om 19:44
Wat verwacht je van iemand met de naam 'Turkse Nederlander' ?
Vind ik leuk
Spiegel +6135
woensdag 21 maart 2018 om 19:49
Wat is dat voor opmerking?
Vind ik leuk
Cookee +7990
woensdag 21 maart 2018 om 20:40
Hetzelfde als ik verwacht van iemand als Quaresma al heeft die het nadeel dat hij uit Poortugal komt.
Vind ik leuk
Spiegel +6135
woensdag 21 maart 2018 om 19:49
Enige probleem is dat hij toentertijd niet zo veel verdiende...

Nu zal hij wel genoeg verdienen om nooit meer zijn eigen was te hoeven doen.

Ook zegt hij letterlijk: dat is ook de charme...
Vind ik leuk
Cookee +7990
woensdag 21 maart 2018 om 20:45
Die oude Engelse stadions, dat is toch zo schitterend, daar voel je de historie, soms afgesleten traptreden.
Hier heb je nog Cambuur en Eagles.
En uit recenter datum de Kuip... das straks ook allemaal weg.
Dan hebben we allemaal zo'n beton bouwpakket.
Maar dan kunnen we nog naar Engeland, je denkt toch niet dat Old Trafford eraan gaat?
Vind ik leuk
Spiegel +6135
woensdag 21 maart 2018 om 22:22
Nostalgie telt niet voor de (meeste) van de huidige generatie.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kan genieten van een hypermodern stadion. Maar zeg nou zelf: de adelaarshorst, de Koel of de Kuip. Ergens zonde als dat verloren gaat.

Aan de andere kant: je ziet dat het clubs verder brengt. Als je ziet hoever het bijv Ajax een financiële voorsprong heeft gegeven door meer kaartverkoop etc.
Ben echt benieuwd wat een Kuip voor Feyenoord kan betekenen.
Vind ik leuk
Cookee +7990
donderdag 22 maart 2018 om 16:12
In dit land geldt historie niet. In London bouwden ze een hypermodern station, maar vonden oude resten vd Romeinen, toen hebben ze er glas overheen gedaan, dan blijft 't behouden.

Dat stukje Kuip waar Coentje liep en WIllem en Wim... opgeofferd aan de vooruitgang (lees: Geld).
En dan hebben ze allemaal een nieuw stadion en zijn alle financiele geldstromen weer precies zo als voor de tijd.
Maar het zal wel.
Ajax heeft meer geld, maar heeft in de Meer haar ziel laten liggen, ik zie niet meer de bijzondere spelers.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:13]
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:50
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
luccerd +2830
woensdag 21 maart 2018 om 19:52
Bedankt voor deze ontzettend belangrijke bijdrage.....
Vind ik leuk
Cookee +7990
woensdag 21 maart 2018 om 20:48
Zeker speciaal een accountje aangemaakt om Dorus uit te schelden,
hoe treurig ben je dan. Zal zijn zoon wel zijn of zo. :)
Vind ik leuk
Rood&wit +2576
woensdag 21 maart 2018 om 19:52
Welkom Trol
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:03
Leuke verhalen dit, zeker als je het afzet tegen de huidige tijd!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eigen kleren wassen bij Swansea City: "Andere spelers kleedden zich om in de auto"