Scorende Ajax-debutant had 'beetje last van zenuwen': Gewoon fantastisch

    Scorende Ajax-debutant had 'beetje last van zenuwen': "Gewoon fantastisch"

    dinsdag 10 april 2018 om 17:54

    Ajacied Jurgen Ekkelenkamp beleefde maandagavond een geweldig debuut in het betaald voetbal. Op bezoek bij FC Den Bosch tekende de tiener tijdens zijn eerste optreden direct voor een doelpunt namens Jong Ajax. De nummer twee van de Jupiler League won in Den Bosch met 5-2. 

    "Ik ben zeker trots. Natuurlijk omdat ik mijn debuut heb gemaakt en wist te scoren", aldus Ekkelenkamp voor de camera van Ajax TV. "Mijn ouders zaten op de tribune, mijn oma zag ik ook en mijn vriendin was er ook. Er was dus veel familie. Ik had wel een beetje last van zenuwen als ik eerlijk ben."

    Dit seizoen scoort de rechtspoot aan de lopende band voor Ajax O19. Of hij veel verschil merkte met een niveau hoger? "Je merkt dat het fysieker is. Als je tegen dertigjarigen speelt, dan merk je dat wel. Maar als je goed uit de duels blijft, dan is het prima te doen."

    Jong Ajax-trainer Michael Reiziger was 'heel tevreden' over het optreden van de debutant. "In het begin zag je wel dat hij moest wennen aan het nieuwe elftal, maar hij groeide steeds meer in de wedstrijd. Hij zocht de ruimtes, kwam voor de goal, scoorde en veroorzaakte de penalty. Het is gewoon fantastisch."

    Lees ook: 'Guus Til van Ajax': 'Oh, oké. Ik kijk geen AZ. Weet niet waar hij speelt'  

    Plaats een reactie

    dinsdag 10 april 2018 om 18:02
    Jaaaaahhh!! Lekker hypuhhh!! Woohooo!
    De enige die gehyped hoort te worden is Cassierra. Die jongen wordt echt zo keihard genaaid door ten Hag.. als hij zelfs Sierhuis de voorkeur geeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 23:52
    Ten Hag is een klootzak wat dat betreft. Zelfde met Orejuela. Ik persoonlijk echt dat hij snel weer opdondert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 18:02
    Wat een toptalent zeg. Komt goed met Ajax.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 18:09
    Ja, een wereldster! Geen één club zal groot genoeg voor hem zijn. Hierdoor heeft god hem aanbevolen om zijn eigen club en competitie te starten. FC Ekkelenkamp
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 18:11
    Ben blij dat jij het ook ziet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 20:26
    Lekker centen neuken
    Vind ik leuk
    Gein +359
    dinsdag 10 april 2018 om 18:05
    Is geen eerste elftal materiaal. Voetballend brengt hij te weinig voor een ajax middenvelder.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139128
    dinsdag 10 april 2018 om 18:06
    Jürgen was zenuwachtig , je kan er een topic over maken ..... Of niet
    Vind ik leuk
    035 +3659
    dinsdag 10 april 2018 om 18:15
    Je kunt er op reageren..... of niet.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14798
    dinsdag 10 april 2018 om 18:42
    Maar als je een triest leven hebt, wil je graag overal bij horen ;-)
    Vind ik leuk
    HJR +6369
    dinsdag 10 april 2018 om 18:17
    Haha je heb helemaal gelijk. Gaat nergens over, al het 2e topic over een debuut bij Jong Ajax. Maar ja het levert de meeste reacties op, Ajax berichten, dus waarom niet denkt VP :).

    Zo kan VP goeie cijfers laten zien aan de adverteerders ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +377
    dinsdag 10 april 2018 om 18:14
    lekkkerhooor!
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 19:29
    Dit wordt de natuurlijke opvolger in de spits van Dolby. In de toekomst een zeer talentvolle killer
    Vind ik leuk
    Quim__ +50
    dinsdag 10 april 2018 om 20:59
    Eind van seizoen laten debuteren in ajax 1 lukt hem wel!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +826
    woensdag 11 april 2018 om 18:18
    Nu al 240 miljoen waard
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Scorende Ajax-debutant had 'beetje last van zenuwen': "Gewoon fantastisch"