Update: KNVB doet Go Ahead een plezier en laat gestaakt duel niet uitspelen

    Update: KNVB doet Go Ahead een plezier en laat gestaakt duel niet uitspelen

    Gepubliceerd: donderdag 12 april 2018 om 18:05do 12-04-2018 om 18:05

    Zowel Jong PSV als Go Ahead Eagles ziet het liever niet zitten om de overige zes minuten van het duel van dinsdagavond uit te spelen. De wedstrijd werd in de 84e minuut bij een 6-0 voorsprong voor Jong PSV gestaakt vanwege noodweer, maar de kans is aanwezig dat Go Ahead voor die paar minuten terug naar Eindhoven moet.

    "Als je zag wat voor weer het was, is het logisch dat de scheidsrechter even moest nadenken", zegt PSV-spits Sam Lammers tegen FOX Sports. "We hebben het nog geprobeerd, maar als het dan weer zo gaat donderen is het gewoon niet veilig meer. Ik weet nog niet wat er wordt gedaan met de laatste zes minuten. Ik zou zeggen schriftelijk afdoen, maar weet niet hoe de regels zijn."

    Go Ahead-trainer Jan van Staa begrijpt de beslissing van de scheidsrechter om te staken. "Zo kun je niet voetballen. De veiligheid, van spelers, supporters en wie dan ook staat voorop. Het is heel begrijpelijk en vervelend, het is de juiste keuze. De KNVB zei: spelen, spelen, spelen. Daarom zijn we ook nog een keer teruggekomen (op het veld, red.). Voor die zes minuten wil je niet terugkomen, maar dat moet wel als de KNVB dat beslist. We wachten af wat er gaat gebeuren."

    "Ik weet niet welke clubs er nog belangen hebben, anders lijkt het me logisch. Aan de andere kant denk ik dat je het reglementair af kunt ronden als er geen belangen meer zijn, maar ik laat het aan de wijze heren over. Anders gaan we met eigen auto's."

    Update 12/4: De resterende zes minuten van het Jupiler League-duel tussen Jong PSV en Go Ahead worden níet uitgespeeld. De KNVB heeft dat donderdag bekend gemaakt. Afgelopen dinsdag werd de wedstrijd bij een 6-0 stand in het voordeel van de thuisclub gestaakt vanwege onweer. Trainer Jan van Stee en diverse spelers van Go Ahead lieten snel daarna al weten dat de resterende minuten wat hen betreft schriftelijk konden worden afgedaan. Zo wordt het nu ook geregeld. 6-0 wordt genoteerd als eindstand. 

    Plaats een reactie

    woensdag 11 april 2018 om 17:21
    Bij een 6-0 stand voor 6 minuten met 2 ploegen die geen zin hebben....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 17:25
    Idd waar trek je de grens... wel 12 min.?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 17:29
    Een stand van 6-0?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46444
    woensdag 11 april 2018 om 19:15
    Aldus? Waar trek je de grens dan? Kan toch niet..elke grens is arbitrair.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 19:26
    Als geen van beide teams bezwaar hebben tegen de 6-0 als einduitslag waarom zou je dan al die moeite moeten doen voor 6 minuten?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46444
    woensdag 11 april 2018 om 19:27
    Wellicht kan doelsaldo bepalend zijn voor periodekampioen of stand? Wat consequenties heeft voor andere clubs.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 april 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 19:35
    Maar als Jong PSV en Go Ahead met tegenzin aan die 6 minuten beginnen en die wedstrijd gewoon uittikken is het doelsaldo hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 11 april 2018 om 17:31
    Dat is denk door het overleg tussen beide clubs. Zowel GAE als PSV zien er niks in. Dan is daar een grens getrokken. Makkie zo.
    Vind ik leuk
    Farmer +12685
    donderdag 12 april 2018 om 18:29
    Precies, het is niet 'grens trekken'. Het is akkoord tussen beide partijen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10186
    donderdag 12 april 2018 om 23:33
    Je beslissing hang volkomen af van de betrokken teams, als die beide
    niet willen is dat een grens.
    Wil er 1 niet dan moet je de resterende minuten gewoon spelen, ongeacht het aantal.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 11 april 2018 om 17:25
    Daggie uit happie eten.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    woensdag 11 april 2018 om 17:27
    Off-topic: Dani Hagebeuk (E-Sporter Ajax) bijna kampioen E-Divisie.

    Zijn we toch weer eens kampioen ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 april 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 11 april 2018 om 17:28
    Lekker belangrijk
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 17:30
    Mooi staaltje zelfspot. :)
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +658
    woensdag 11 april 2018 om 17:30
    Bijna, remember De Graafschap uit..
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5481
    woensdag 11 april 2018 om 17:36
    Het zal op VP wel breed worden uitgemeten.

    En voor ik het vergeet: gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8091
    woensdag 11 april 2018 om 19:01
    Hoezo weer?????
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    woensdag 11 april 2018 om 20:12
    Vorig seizoen is ie ook kampioen geworden (2016-2017).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 11 april 2018 om 17:30
    Dat zou lullig zijn, nergens voor nodig. Het is niet of ze in zes minuten terugkomen in de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5481
    woensdag 11 april 2018 om 17:41
    Je zou als supporter maar een kaartje hebben gekocht en de laatste 6 minuten mislopen.
    Geld terug? :)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 18:10
    6,6% van het aankoop bedrag lijkt me wel netjes
    Vind ik leuk
    El Lobo +2103
    woensdag 11 april 2018 om 17:47
    Bij deze stand met nog 6 minuten resterend zou ik zeggen. Afdoen als 6-0 winst.
    Jong PSV blij, Eagles blij en je denkt ook nog eens aan het milieu :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 17:49
    Ff 6 minuten rondotje
    Vind ik leuk
    BartBroos +269
    woensdag 11 april 2018 om 17:50
    In 6 minuten kan nog van alles gebeuren! :D
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2505
    woensdag 11 april 2018 om 17:51
    1 min per doelpunt ik zou zeggen go a head gas er op
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3904
    woensdag 11 april 2018 om 17:52
    Knvb denk gvd ff na..6-0 stand...pfffff
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 17:55
    Overspelen misschien dat maar ff doen....
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1418
    woensdag 11 april 2018 om 18:00
    afgelopen weekend een wedstrijd gezien waarin er in 6 minute 3 warden gesc oord dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    woensdag 11 april 2018 om 18:03
    was een terechte staking maar hoop toch wel dat de bond ook na gaat denken aan de kosten die het mee brengt voor een GAE en PSV, en hoe dat staat in verhouding met de waarde van de wedstrijd.

    Want het lijkt mij toch dat er niet zoveel op het spel staat voor beide om de 6 minuten vol te maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 19:17
    Ik zeg spelen als straf voor de schandalige instelling van de Eagles.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6318
    woensdag 11 april 2018 om 19:26
    Ik denk een brief / mail sturen na de knvb door beide clubs ondertekent waarin staat dat ze allebei genoegen nemen met de 6-0 als eindstand.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 19:30
    De KNVB zal wel zeggen regels zijn regels!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 22:20
    Burgermeester wedstrijd laten verbieden voor die 6 minuten extra politie. Lulliger voor de gae supporters die dan altijd mee gaan. Weten dat je 6-0 achter staat. Maar je bent suppporter of niet. Nee zonder te dollen zou nergens op slaan. Of spreek als het moet af in een stadion in het midden van ehv en deventer. Geloof niet dat er veel man op zo'n 6 minuten afkomen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 18:13
    Jan van Stee....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    donderdag 12 april 2018 om 18:47
    en dan a/h eind vh seizoen een doelpunt tekort komen
    Vind ik leuk
    Cookee +11205
    donderdag 12 april 2018 om 19:00
    Zelfs de RegenGoden konden het niet meer aanzien?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws