NAC moet talenten afstaan aan Feyenoord en Vitesse: bedrag van 42.000 euro

NAC moet talenten afstaan aan Feyenoord en Vitesse: bedrag van 42.000 euro

vrijdag 13 april 2018 om 15:10

In de jeugdopleiding van NAC Breda vindt een heuse uittocht plaats. In navolging van Tein Troost (Feyenoord) verkassen nog twee talenten naar een andere Eredivisie-club.

Het gaat om Ilyas El Moussaoui en Luuk Wensink uit NAC O15. El Moussaoui maakt de overstap naar Feyenoord, terwijl Wensink kiest voor de opleiding van Vitesse. De talenten speelden zich in de kijker tijdens jeugdinterlands van Oranje en verlaten de NAC-opleiding op eigen initiatief.

"De afgelopen jaren hebben wij gebouwd aan een sterk opleidingsprogramma en krijgt onze opleiding, zowel regionaal als landelijk, steeds meer aanzien. Ons succes heeft ook een keerzijde", zegt hoofd opleidingen Tim Gilissen. "We merken dat onze spelers steeds gewilder worden en andere clubs op het vinkentouw zitten om onze spelers over te nemen."

"Dat spelers in dat proces een andere keuze maken is voor ons natuurlijk jammer, maar binnen de huidige regelingen helaas niet uit te sluiten", besluit Gilissen. NAC ontvangt voor beide spelers een opleidingsvergoeding van in totaal 42.000 euro.

Lees ook: Feyenoord doet NAC pijn en haalt 'high potential' (16) weg uit Breda

Plaats een reactie

vrijdag 13 april 2018 om 15:13
Clubs moeten de kans krijgen om deze spelers te laten ontplooien waar ze ooit ontdekt zijn, regelingen moeten hierop worden aangepast in mijn optiek
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:15
Wat je vind moet je naar de politie brengen jongûh !!!!

Welkom in de echte wereld, ga nu maar bloemetjes plukken
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 15:18
In de echte wereld zijn juist heel veel regels om dingen eerlijker te maken. Eerst kregen clubs niks. Nu 42.000. Welkom in de echte wereld.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:30
Domme reactie, heel legitiem om te zeggen dat clubs dit soort jonkies moeten kunnen behouden tot een bepaalde leeftijd
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 17:06
Goh dit heb ik 5 minuten terug ook ergens anders gepost.
Vind ik leuk
poklane +4109
vrijdag 13 april 2018 om 15:20
Gaat nooit gebeuren, je kan een minderjarige nooit verplichten bij een bepaalde club te blijven.
Vind ik leuk
ppdf +348
vrijdag 13 april 2018 om 15:30
Nee klopt maar wel roept de top 3 dat de comp niets voorstelt. Met als gevolg dat kleine clubs met weinig geld geen klote meer doen aan de jeugdopleiding, want voor wie ben je nog aan het opleiden? Je steekt er geld en energie in om ze in b of a naar ajax Feyenoord psv te laten gaan. Ik snap het werkt zo en zo pakken de europe top clubs ook weer bij die clubs weg. En dat de grootste talenten worden weggehaald snap ik nog. Maar ze halen alles weg, dus hol je zelf ook de comp uit. Ja de echte wereld is zo. Clubs denken op korte termijn aan zichzelf en die spelertjes en ouders ook. Maar of het een goede ontwikkeling is. Ik vraag het me af. Zeker in Nederland zou je dasr toch als gehele proftak naar moeten kijken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 april 2018 om 15:31]
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 15:50
De vergoeding moet gewoon omhoog
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 15:30
Ze zouden kunnen beginnen met de opleidingsvergoeding te vertienvoudigen. Dan moeten Feyenoord en Vitesse ineens 400.000 aftikken en neem je minder snel gokjes. Als je dan vervolgens ook nog 20%-25% van de opbrengst bij een transfer moet afstaan, in plaats van 5% is het ook al een stuk minder lucratief om een leger minderjarigen binnen te halen, want het brengt veel minder op.
Verplichten te blijven kan niet. Minder aantrekkelijk maken om te halen kan wel.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:29
Dus als het grootste talent van Nederland bij Telstar in de jeugd speet dan mag een topclub in Nederland dat talent niet oppikken zodat hij zich beter kan ontwikkelen en dat het uiteindelijk beter is voor het nederlds voetbal??
Of bedoel je iets anders?
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 15:35
Dat zou wel moeten mogen, maar als Telstar alle talenten verliest voordat die bij het eerste komen kan Telstar net zo goed ophouden met opleiden en dat is niet de bedoeling.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:33
Dan kunnen we alle jeugdopleidingen wel sluiten in Nederland.
Dan moeten ze allemaal bij hun 'amateur vereniging' blijven. Nee dat gaat niet helpen, want het Nederlandse voetbal gaat al zo goed.....
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 15:36
Maar tegelijkertijd moet het wel zin hebben om spelers op te leiden.
Vind ik leuk
Rodajc +6890
vrijdag 13 april 2018 om 17:47
Waarom? En hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Spelers kiezen er zelf voor.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 19:17
Wat dacht jij.... ik trap nog eens een open deur open....
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:17
NAC is ten minste wel goed bezig. Op deze manier komt het vanzelf goed. De NLse jeugd gaat niet meer vanzelf sprekend op voetbal.
Het voetbal zal de jeugd weer moeten lokken, om te gaan voetballen. En wat is er leuker, dan om te trainen, bij een betaalde voetbalclub?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 april 2018 om 15:19]
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 15:23
Ja, zo komt het vanzelf goed met Feyenoord en Vitesse. Maar wanneer komt NAC dan aan de beurt om zijn inspanningen beloond te zien worden?
Ik ben al jaren van mening dat jeugdspelers bij de amateurs tot minimaal hun 16e moeten blijven voordat een overgang naar een profclub kan. Bij een profclub moeten ze dan minimaal bljven totdat ze 18 jaar zijn, voordat ze naar een andere profclub kunnen. Maar goed, krijg dat er maar eens door bij clubs en KNVB.
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 15:37
Dat systeem is niet heel sterk voor de ontwikkeling van voetballers. Die moeten verplicht op een lager niveau blijven spelen. Vrij logisch dat KNVB en clubs er niks in zien.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 16:00
Denk je dat spelers van NAC beter worden bij Feyenoord of Vitesse? Hoe kom je daar nu bij? Bij NAC spelen ze juist tegen meer weerstand TEGEN Feyenoord en TEGEN Vitesse, daar wordt je sterker van op die leeftijd.
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 16:03
Ja, dat denk ik. Daar is het niveau van de trainers hoger. Daar zijn de faciliteiten beter. Er zijn meer mensen in dienst om zich bezig te houden met je ontwikkeling dus ja, je wordt bij een club met een hele goede opleiding beter dan bij een club met een redelijke opleiding.
Net zoals dat je je bij een profclub sneller ontwikkelt dan bij een amateurclub. Simpelweg omdat het niveau hoger ligt.
Je hebt natuurlijk wel weerstand nodig, maar als je gebaat was bij alleen maar zoveel mogelijk weerstand zou je je bij de slechtste club het snelst ontwikkelen. En ik denk dat je het er wel mee eens bent dat dat niet klopt.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 16:13
Ja, met dat laatste heb je gelijk, maar dat wil helemaal niets zeggen over de opleiding bij NAC, vergeleken bij die van Vitesse of Feyenoord. Ik durf rustig de stelling aan dat de opleiding bij NAC niet onder doet voor die bij deze clubs. Sterker nog, zolang Ajax nog talenten weghaalt bij clubs als FC Utrecht, NAC, AZ of FC Groningen, ligt het voor de hand dat ze deze niet zelf heeft kunnen opleiden. Anders zouden ze alles wel uit eigen opleiding halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 16:23
Ik denk zeker dat de opleiding van NAC minder is dan die van Feyenoord. NAC zal voor hun begrippen misschien een goede opleiding hebben, maar Feyenoord heeft een veel hoger budget, dat betekent gewoon betere voorzieningen.
Ze zeggen zelf dat ze de afgelopen jaren wat op hebben gebouwd. Feyenoord heeft al jaren een hele goede opleiding. Dat ze van hetzelfde niveau zouden zijn lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk.

Dat je ergens anders spelers vandaan haalt zegt niks over de opleiding. Vooral over die spelers.
Stel in Amsterdam wordt de nieuwe Younes geboren en in Groningen de nieuwe Robben. Dan kan Ajax die nieuwe Younes misschien wel goed ontwikkelen, maar de nieuwe Robben heeft meer talent dus die kunnen ze nog beter ontwikkelen.
Dat je een goede opleiding hebt betekent niet dat iedereen die erin terecht komt de CL kan gaan winnen.
Maar ook jij of ik zouden beter uit de opleiding van Ajax of Feyenoord komen dan uit die van NAC.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 16:31
Nee, wat mij betreft te veel ‘stel dit’ en ‘stel dat’. Mijn vroegere hospita die tijdens mijn studie zo graag mijn schoenen poetste en bepaald heel wijs was, zei altijd “Veronderstel dat mijn onderstel een oliestel zou zijn, dan vloog mijn kop in de fik” . Even doordenken en je hebt hem door.
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 16:38
De enige "stel dat" is niet eens heel hypothetisch. Alleen als je gelooft dat de grote talenten alleen in Amsterdam of Rotterdam worden geboren.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 16:47
Er worden meer grote talenten elders geboren dan in Rotterdam of Amsterdan #Keizerout. Waar het meer om gaat is dat spelers ook mensen zijn en hun ontwikkeling gebaat is bij een normale jeugd, waarbij naast het voetbal ook andere zaken belangrijk zijn. Dan is het beter dat je eerst gewoon in de buurt je middelbare school afmaakt in plaats van dat je vader tijdens je training op de parkeerplaats in een auto ligt te slapen omdat hij al om half vijf zijn bed uit moest om zoonlief naar de club te brengen. Dit voorbeeld is wat ik vandaag voorbij zag komen.
Een van mijn clienten woont in dezelfde stad als ik (mijn meeste clienten trouwens). Ik weet wat hij op moet brengen om zijn zoon naar FC Utrecht te brengen. Hij woont slechts 30 km verderop. Het gezin ligt bijkans uit elkaar maar zoonlief moet wel dagelijks, zes dagen in de week met voetbal bezig zijn. De kans dat deze jongen in FC Utrechts eerste elftal komt te spelen is 20 procent, de kans dat zijn ouders hierdoor uit elkaar gaan op dit moment 90 procent. Laten we gewoon doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 17:04
Hier ben ik het wel mee eens. Alleen het is iets heel anders dan dat NAC een even goede opleiding zou hebben als Feyenoord.

Ik vind zeker dat je rekening moet houden met andere aspecten dan puur het niveau van de opleiding. Als jij door de locatie van die opleiding in zo'n situatie terecht komt moet je het natuurlijk niet doen. Als je het goed begeleid hoeft dat niet nodig te zijn.
Alderweireld, Vertonghen, Eriksen zijn allemaal spelers die vroeg ver van huis gingen wonen.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 17:13
Ja, het kan inderdaad beide kanten op. Ik denk dat de door jou genoemde Belgen en Eriksen het nodige gemist zullen hebben. Of dat schadelijk is moet je afwachten, maar naar mijn idee zouden deze spelers ook een paar jaar later wel opgebloeid zijn, denk je niet?
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 17:27
Ze hebben misschien dingen gemist in hun eigen omgeving. Daar tegenover staat dat ze ervaringen op hebben gedaan die ze anders niet zouden hebben gehad. Of dat schadelijk is lijkt me moeilijk te zeggen. Hangt er denk ik ook van af wie je ouders zijn. (En/of gastouders)
Dat ze talent hebben en prof waren geworden staat vast.
Ik denk alleen dat ze zich bij Ajax beter hebben kunnen ontwikkelen dan ze bij Germinal Beerschot Antwerpen hadden gedaan. Om dezelfde reden dat je op een goede school meer en beter kan leren dan op een minder goede school.
(En ook op een minder goede school kan een hele goede leerling zitten)
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 18:08
Hoe groter de club hoe hoger het niveau van zon speler moet zijn wil hij het eerste halen. Ik denk dat zon jongen met behoorlijk wat talent sneller een kans krijgt bij NAC dan bij Vitesse. Laat staan bij de top 2 of Feyenoord waar ze gratis/goedkoop jeugdspelers halen voor de bulk. De huidige situatie is desastreus voor het Nederlands voetbal. Waarom zou NAC, PEC, Heracles of zelfs de subtop nog moeten opleiden als hun grootste talenten toch al worden weggepikt voordat zij er van kunnen profiteren?
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 18:26
Dat klopt, en dat je bij een minder goede club eerder een kans krijgt lijkt me inderdaad ook logisch.
Alleen gaat het me hier nu puur om het opleiden. Ik denk dat je bij Feyenoord/Vitesse alsnog beter opgeleid wordt dan bij NAC. Als je het niet haalt kun je altijd nog naar een kleinere club en is je niveau waarschijnlijk hoger dan het op die leeftijd bij NAC zou zijn geweest.

Dat het een probleem is dat spelers goedkoop/gratis en in grote aantallen worden opgepikt is zeker een probleem. Niet alleen in Nederland denk ik, volgens mij gaat het over de grens ook vaak op deze manier.
En ik zei ergens in al deze comments dat het niet zo moet zijn dat een club gaat rekenen en denkt 'beter maar geen opleiding'.

Daarom pleit ik voor hogere opleidingsvergoedingen en doorverkooppercentages.
Als je 400.000 moet betalen in plaats van 40.000 is het risico al een stuk groter.
Als je dan bij doorverkoop 20-25% (of meer) af moet dragen aan vorige clubs is het ook al niet zo rendabel meer om een heel jeugdteam bij elkaar te kopen, wetende dat je er één of twee voor 10.000.000 of meer verkoopt waarmee je de hele handel sowieso terugverdient.

Dat grotere clubs talenten jatten is denk ik niet te voorkomen met regels. Alleen als je het minder rendabel maakt is de kans wel kleiner dat het gebeurt.
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 18:49
Dat denk ik ook. In plaats van gratis de bulk spekken zullen grote clubs dan wel 3 keer nadenken voordat ze een jongetje gappen.
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 19:00
Maar ik denk niet dat jeugdopleidingen veel van elkaar verschillen. Als spelers talent hebben komt dat er echt wel uit ook bij NAC. Qua faciliteiten is het overal anders. Maar als dat de doorslag zou geven dan zou Vitesse met het modernste complex de meeste talenten voort moeten brengen. Varkenoord is een verouderd complex maar Feyenoord brengt beduidend meer spelers uit de jeugd dan Vitesse. Qua trainers zie ik het ook niet zo. Volgens mij krijgen die jeugdtrainers allemaal dezelfde cursus in Zeist. Ik denk dat wanneer de talenten van PEC bij PEC blijven, Van Willem II bij Willem II, Vitesse bij Vitesse van Feyenoord bij Feyenoord dat je dan veel meer talent ziet doorkomen dan nu.
Vind ik leuk
#Keizerout +15007
vrijdag 13 april 2018 om 19:45
Ik denk wel dat je onderscheid kunt maken. Dat kan ook zitten in begeleiding waardoor iemands talent er misschien wel of niet uitkomt. Promes is weggestuurd bij Ajax.
Ik zeg ook niet dat faciliteiten de doorslag geven. Ik denk wel dat ze deel uitmaken van een optelsom. Als jij goede trainers hebt en een waardeloos trainingscomplex is dat beter dan andersom.
Maar als je ziet dat AZ drie goede linksbacks op rij op kan leiden denk ik dat je wel onderscheid kunt maken.
Iemand zei een keer dat je Sneijder, Robben, Van Persie en Van der Vaart niet op hoeft te leiden.
Het zou er meer om gaan dat je minder talentvolle spelers ook goed leert voetballen.
En ik denk dat daar ook wel verschil in zit bij clubs.

Neemt niet weg dat ik je laatste zin wel heel erg interessant vind. Dat gaat erom dat ze bij hun eigen club gewoon meer kans hebben om door te breken?
Dan heb ik wel de vraag of het niet zo is dat je altijd 2/3 spelers voor jezelf opleidt en de rest een minder goede club gaat zoeken?
Ik bedoel, die spelers die het bij Feyenoord en Vitesse niet redden gaan dan toch weer naar een kleinere club.

Ik heb ook het gevoel dat spelers door de belofteteams onnodig bij clubs blijven hangen. Als je op je 20-21e nog steeds niet mee mag doen, wat doe je daar dan nog?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik eigenlijk meer gefocust was op de opleiding, en nog niet zozeer op het daadwerkelijke doorbreken.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:41
Jeugdspelers moeten op hun 17e al in het eerste spelen. Ik vind juist, dat de ontwikkeling van 18 tm 21 jaar op deze manier nutteloos is.
Wat leren die jongens nou? Hoe je op 2 of 3 nivo's lager, moet voetballen?
Een nutteloze gebeurtenis.

De spelers van het nivo NAC zullen overblijven. Net als in de opleidingen van de top 3. Dan moet je er meer opleiden. Neem dan 3, A-elftallen en B-elftallen.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 16:05
Wat noem jij de top 3? Is dat Feyenoord, of AZ? Of is dat Ajax op plaats 2, of mogelijk op plaats 3? Laten we eens van die kreet top-3 afstappen. In heel Nederland is geen topclub te bekennen, want dan zou je ze met topclubs in het buitenland kunnen vergelijken. Zolang Ajax of PSV net zo makkelijk van Roda JC kunnen verliezen zijn het geen topclubs. Want dan zou een tegen Ajax winnend FC Utrecht ook een topclub zijn. Dus overboord met dat gezever, dit is de Nederlandse competitie en voorlopig gewoon een Micky Mouse competitie.
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 19:02
Rustig rustig mcmodd ;)
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 16:39
Kansloze reactie, wat jij vind is niet interessant.....
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 17:15
Nee, wat jij hiervan vind wel.

Let op jezelf.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 18:11
Leer eerst eens Nederlands man...jij vindT
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 18:10
De rijkste clubs bepalen tegenwoordig alles. Nac haalt de talentjes in de regio weg, Feyenoord en Vitesse halen ze weer bij Nac weg. Bij Vitesse worden tegenwoordig ook talenten opgehaald door Ajax. En Ajax raakt ze weer kwijt aan de Barcelona's en Manchester City's van deze wereld.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
vrijdag 13 april 2018 om 18:16
Of Ajax verkoopt ze gewoon aan PEC of SC Heerenveen, dat komt vaker voor.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:47
Dat is dan in een later stadium. Maar inderdaad. Er vroeg bij zijn loont met de huidige regels. Weinig risico's voor de clubs met wat meer geld
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:21
En die zelfbenoemde top clubs maar zeggen dat de competitie sterker moet worden. Op deze manier hollen ze die juist uit.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:23
Huilie huilie
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 18:17
Ahhhhhhh
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 19:04
Yep helemaal mee eens. En dan vervolgens wijzen dat er zoveel spelers gehuurd worden.
Vind ik leuk
JanTa48 +2254
vrijdag 13 april 2018 om 15:24
Zet er Ajax neer i.p.v. Feyenoord en Vitesse en deze site loopt vast met negatieve reacties.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 18:32
Het staat toch bomvol negatieve reacties? Ga toch weg met dat Ajax er meteen weer bij te betrekken
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 19:04
Nu niet?
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 19:18
Boehoe.....
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 15:49
Hoe goed zijn deze spelers wel niet? Beter dan dat Feyenoord zelf op kan leiden? Ik dacht toch echt dat ze zo'n goede opleiding hadden?
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 16:34
De jongens zijn op eigen initiatief weg gegaan....en ja blijkbaar heeft Feyenoord interesse getoond.....bij feyenoord gebeurd het net zo....Die Pirloe die nu bij PSV speelt heeft ook bij Feyenoord gezeten...
Vind ik leuk
Jafio +756
vrijdag 13 april 2018 om 17:23
Op eigen initiatief hoe naïef ben jij. Feijenoord stuurt een scout en deze jongen is benaderd door Feijenoord. De tweede die deze week de overstap maakt.

Overigens maakt Nac grote stappen in de jeugd door goed beleid van Gillissen.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 18:46
Ze gaan heus niet weg als Feyenoord of een andere bvo geen interesse zouden hebben!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 19:18
Ach.... je weet toch hoe het gaat in de voetballerij.... hoef je niet meteen de jeugdopleiding af te vallen he....
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 15:55
Niet goed dat Vitesse dit doet. Laat zon jongen lekker bij NAC. Zij hebben er voor gezorgd dat die jongen het niveau heeft wat hij nu heeft laat hun dan ook gewoon de vruchten plukken. Dit is slecht voor het voetbal in Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 16:48
Welke spelers uit eigen jeugd krijgen nu al een kans dan bij NAC met al die huurlingen?
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 17:19
Kijk naar de leeftijd. Moet je ze dan nu in het eerste zetten?

Een club als NAC heeft niet genoeg geld om spelers te kopen op dit moment. Jeugd gaat te vroeg weg dus dan blijft huren niet de beste maar wel een mooie optie.
Vind ik leuk
Dicky +13396
vrijdag 13 april 2018 om 17:37
Waarom moet NAC spelers huren? Omdat ze geen jeugdspelers hebben die goed genoeg zijn voor het eerste op dit moment. Op het moment dat Vitesse en Feyenoord dan ook nog eens de talenten gappen die in potentie wellicht het eerste wel kunnen halen moeten ze blijven huren want geld om te kopen hebben clubs als NAC nauwelijks.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 19:18
Goed punt.
Vind ik leuk
HansVites +3811
vrijdag 13 april 2018 om 19:18
Je kan het heel makkelijk voorkomen geef die jeugd spelers een contract.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

NAC moet talenten afstaan aan Feyenoord en Vitesse: bedrag van 42.000 euro