NAC moet talenten afstaan aan Feyenoord en Vitesse: bedrag van 42.000 euro

    NAC moet talenten afstaan aan Feyenoord en Vitesse: bedrag van 42.000 euro

    vrijdag 13 april 2018 om 15:10

    In de jeugdopleiding van NAC Breda vindt een heuse uittocht plaats. In navolging van Tein Troost (Feyenoord) verkassen nog twee talenten naar een andere Eredivisie-club.

    Het gaat om Ilyas El Moussaoui en Luuk Wensink uit NAC O15. El Moussaoui maakt de overstap naar Feyenoord, terwijl Wensink kiest voor de opleiding van Vitesse. De talenten speelden zich in de kijker tijdens jeugdinterlands van Oranje en verlaten de NAC-opleiding op eigen initiatief.

    "De afgelopen jaren hebben wij gebouwd aan een sterk opleidingsprogramma en krijgt onze opleiding, zowel regionaal als landelijk, steeds meer aanzien. Ons succes heeft ook een keerzijde", zegt hoofd opleidingen Tim Gilissen. "We merken dat onze spelers steeds gewilder worden en andere clubs op het vinkentouw zitten om onze spelers over te nemen."

    "Dat spelers in dat proces een andere keuze maken is voor ons natuurlijk jammer, maar binnen de huidige regelingen helaas niet uit te sluiten", besluit Gilissen. NAC ontvangt voor beide spelers een opleidingsvergoeding van in totaal 42.000 euro.

    Lees ook: Feyenoord doet NAC pijn en haalt 'high potential' (16) weg uit Breda

    Plaats een reactie

    kladblok +617
    vrijdag 13 april 2018 om 15:13
    Clubs moeten de kans krijgen om deze spelers te laten ontplooien waar ze ooit ontdekt zijn, regelingen moeten hierop worden aangepast in mijn optiek
    Vind ik leuk
    Vapormax +1730
    vrijdag 13 april 2018 om 15:15
    Wat je vind moet je naar de politie brengen jongûh !!!!

    Welkom in de echte wereld, ga nu maar bloemetjes plukken
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22045
    vrijdag 13 april 2018 om 15:18
    In de echte wereld zijn juist heel veel regels om dingen eerlijker te maken. Eerst kregen clubs niks. Nu 42.000. Welkom in de echte wereld.
    Vind ik leuk
    kladblok +617
    vrijdag 13 april 2018 om 15:30
    Domme reactie, heel legitiem om te zeggen dat clubs dit soort jonkies moeten kunnen behouden tot een bepaalde leeftijd
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 17:06
    Goh dit heb ik 5 minuten terug ook ergens anders gepost.
    Vind ik leuk
    poklane +4275
    vrijdag 13 april 2018 om 15:20
    Gaat nooit gebeuren, je kan een minderjarige nooit verplichten bij een bepaalde club te blijven.
    Vind ik leuk
    ppdf +561
    vrijdag 13 april 2018 om 15:30
    Nee klopt maar wel roept de top 3 dat de comp niets voorstelt. Met als gevolg dat kleine clubs met weinig geld geen klote meer doen aan de jeugdopleiding, want voor wie ben je nog aan het opleiden? Je steekt er geld en energie in om ze in b of a naar ajax Feyenoord psv te laten gaan. Ik snap het werkt zo en zo pakken de europe top clubs ook weer bij die clubs weg. En dat de grootste talenten worden weggehaald snap ik nog. Maar ze halen alles weg, dus hol je zelf ook de comp uit. Ja de echte wereld is zo. Clubs denken op korte termijn aan zichzelf en die spelertjes en ouders ook. Maar of het een goede ontwikkeling is. Ik vraag het me af. Zeker in Nederland zou je dasr toch als gehele proftak naar moeten kijken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 april 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22045
    vrijdag 13 april 2018 om 15:50
    De vergoeding moet gewoon omhoog
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22045
    vrijdag 13 april 2018 om 15:30
    Ze zouden kunnen beginnen met de opleidingsvergoeding te vertienvoudigen. Dan moeten Feyenoord en Vitesse ineens 400.000 aftikken en neem je minder snel gokjes. Als je dan vervolgens ook nog 20%-25% van de opbrengst bij een transfer moet afstaan, in plaats van 5% is het ook al een stuk minder lucratief om een leger minderjarigen binnen te halen, want het brengt veel minder op.
    Verplichten te blijven kan niet. Minder aantrekkelijk maken om te halen kan wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 15:29
    Dus als het grootste talent van Nederland bij Telstar in de jeugd speet dan mag een topclub in Nederland dat talent niet oppikken zodat hij zich beter kan ontwikkelen en dat het uiteindelijk beter is voor het nederlds voetbal??
    Of bedoel je iets anders?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22045
    vrijdag 13 april 2018 om 15:35
    Dat zou wel moeten mogen, maar als Telstar alle talenten verliest voordat die bij het eerste komen kan Telstar net zo goed ophouden met opleiden en dat is niet de bedoeling.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +236
    vrijdag 13 april 2018 om 15:33
    Dan kunnen we alle jeugdopleidingen wel sluiten in Nederland.
    Dan moeten ze allemaal bij hun 'amateur vereniging' blijven. Nee dat gaat niet helpen, want het Nederlandse voetbal gaat al zo goed.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22045
    vrijdag 13 april 2018 om 15:36
    Maar tegelijkertijd moet het wel zin hebben om spelers op te leiden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10908
    vrijdag 13 april 2018 om 17:47
    Waarom? En hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Spelers kiezen er zelf voor.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26287
    vrijdag 13 april 2018 om 19:17
    Wat dacht jij.... ik trap nog eens een open deur open....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 15:21
    En die zelfbenoemde top clubs maar zeggen dat de competitie sterker moet worden. Op deze manier hollen ze die juist uit.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1730
    vrijdag 13 april 2018 om 15:23
    Huilie huilie
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 18:17
    Ahhhhhhh
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    vrijdag 13 april 2018 om 19:04
    Yep helemaal mee eens. En dan vervolgens wijzen dat er zoveel spelers gehuurd worden.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3204
    vrijdag 13 april 2018 om 15:24
    Zet er Ajax neer i.p.v. Feyenoord en Vitesse en deze site loopt vast met negatieve reacties.
    Vind ik leuk
    geelzwart +70
    vrijdag 13 april 2018 om 18:32
    Het staat toch bomvol negatieve reacties? Ga toch weg met dat Ajax er meteen weer bij te betrekken
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    vrijdag 13 april 2018 om 19:04
    Nu niet?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26287
    vrijdag 13 april 2018 om 19:18
    Boehoe.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 15:49
    Hoe goed zijn deze spelers wel niet? Beter dan dat Feyenoord zelf op kan leiden? Ik dacht toch echt dat ze zo'n goede opleiding hadden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 16:34
    De jongens zijn op eigen initiatief weg gegaan....en ja blijkbaar heeft Feyenoord interesse getoond.....bij feyenoord gebeurd het net zo....Die Pirloe die nu bij PSV speelt heeft ook bij Feyenoord gezeten...
    Vind ik leuk
    Jafio +1268
    vrijdag 13 april 2018 om 17:23
    Op eigen initiatief hoe naïef ben jij. Feijenoord stuurt een scout en deze jongen is benaderd door Feijenoord. De tweede die deze week de overstap maakt.

    Overigens maakt Nac grote stappen in de jeugd door goed beleid van Gillissen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 18:46
    Ze gaan heus niet weg als Feyenoord of een andere bvo geen interesse zouden hebben!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26287
    vrijdag 13 april 2018 om 19:18
    Ach.... je weet toch hoe het gaat in de voetballerij.... hoef je niet meteen de jeugdopleiding af te vallen he....
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    vrijdag 13 april 2018 om 15:55
    Niet goed dat Vitesse dit doet. Laat zon jongen lekker bij NAC. Zij hebben er voor gezorgd dat die jongen het niveau heeft wat hij nu heeft laat hun dan ook gewoon de vruchten plukken. Dit is slecht voor het voetbal in Nederland.
    Vind ik leuk
    johnz27 +64
    vrijdag 13 april 2018 om 16:48
    Welke spelers uit eigen jeugd krijgen nu al een kans dan bij NAC met al die huurlingen?
    Vind ik leuk
    lange076 +162
    vrijdag 13 april 2018 om 17:19
    Kijk naar de leeftijd. Moet je ze dan nu in het eerste zetten?

    Een club als NAC heeft niet genoeg geld om spelers te kopen op dit moment. Jeugd gaat te vroeg weg dus dan blijft huren niet de beste maar wel een mooie optie.
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    vrijdag 13 april 2018 om 17:37
    Waarom moet NAC spelers huren? Omdat ze geen jeugdspelers hebben die goed genoeg zijn voor het eerste op dit moment. Op het moment dat Vitesse en Feyenoord dan ook nog eens de talenten gappen die in potentie wellicht het eerste wel kunnen halen moeten ze blijven huren want geld om te kopen hebben clubs als NAC nauwelijks.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26287
    vrijdag 13 april 2018 om 19:18
    Goed punt.
    Vind ik leuk
    HansVites +4420
    vrijdag 13 april 2018 om 19:18
    Je kan het heel makkelijk voorkomen geef die jeugd spelers een contract.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    NAC moet talenten afstaan aan Feyenoord en Vitesse: bedrag van 42.000 euro