Swart: 'Als Ajax dat niet had gedaan, dan waren ze kampioen geweest'

Swart: 'Als Ajax dat niet had gedaan, dan waren ze kampioen geweest'

zaterdag 14 april 2018 om 12:26

Puntenverlies tegen 'mindere' ploegen als ADO Den Haag en en Vitesse heeft Ajax de titel gekost. Dat denkt Sjaak Swart. Zelfs het fanatieke clubicoon gelooft nu niet meer in een Amsterdamse landstitel. 

Met nog vier duels te gaan is de achterstand op koploper PSV zeven punten. "Ze hebben vijftien punten verspeeld tegen Vitesse, FC Utrecht en ADO Den Haag. "Als ze dat niet hadden gedaan, waren ze kampioen geweest, maar als je je alleen kan opladen voor wedstrijden tegen de topploegen, dan is er iets niet goed", zei Swart zaterdagmiddag bij radioshow NH Sportcafé. 

"Het seizoen begon natuurlijk al slecht met het drama van Nouri en dan halverwege een trainerswissel, dat werkt niet", voegde Gerard van der Lem daar aan toe, 

"Ze hadden Marcel Keizer nooit aan moeten stellen voor het eerste, maar meteen een ervaren trainer aan moeten trekken. Erik ten Hag weet ook niet wat er nu allemaal gebeurt, welke krachten er allemaal vrijkomen bij een club als Ajax."

Lees ook: 'De KNVB laat Jong Ajax overspelen, een idee om AZ-PSV ook effe over te spelen?'

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Plaats een reactie

zaterdag 14 april 2018 om 12:28
Sjaak heeft gelijk, het was vaak te matig.

Anderzijds: PSV heeft even snel gerekend 8 punten laten liggen tegen SC Heerenveen en Willem II. Als ze die hadden gewonnen stonden Ajax en PSV gelijk en zou één van beide op doelsaldo kampioen worden. Met andere woorden: puntenverlies tegen mindere clubs komt ieder seizoen voor en dat moet je incalculeren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 12:29]
Vind ik leuk
Groen +221
zaterdag 14 april 2018 om 12:39
Sjaak heeft gelijk, het is dan ook een briljante analyse: Als Ajax niets had verloren waren ze kampioen geweest.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zaterdag 14 april 2018 om 13:19
Lekker toch dat iemand de rol van Cruijff overneemt?
Vind ik leuk
Carl +3021
zaterdag 14 april 2018 om 14:17
LET OP: VP verwijdert reacties die niet positief zijn over de gekleurde blik van Swart.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zaterdag 14 april 2018 om 14:26
Weet je zeker dat de grens niet ligt bij bepaald taalgebruik?
Vind ik leuk
Carl +3021
zaterdag 14 april 2018 om 14:28
100% voor 3 redenen:
1 Er was geen sprake van ongepast taalgebruik,
2 Ook de reacties op de verwijderde reacties zijn verwijderd,
3 Bij ongepast taalgebruik vervangt de redactie de oorspronkelijke tekst voor: ''Verwijdert door VP redactie.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zaterdag 14 april 2018 om 14:57
Oh oke. Ik heb het niet gezien. Ik vroeg het omdat bij Sjaak altijd nogal harde en beledigende dingen staan.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 16:37
ik zie hier anders genoeg reactie's met de woorden kindermisbruik en pedofiel erin
dus om antwoord op je vraag te geven ; nee
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zaterdag 14 april 2018 om 16:40
Nee, maar dan vraag ik me af waarom de comments waar Carl het over had zijn verwijderd.
Vind ik leuk
Carl +3021
zaterdag 14 april 2018 om 18:15
Ik ook. Het is ook gebeurt onder het andere artikel over Swart, wordt bevestigd door andere gebruikers.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/808616/-de-knvb-laat-jong-ajax-overspelen-een-idee-om-az-psv-ook-effe-over-te-spelen-.html
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zaterdag 14 april 2018 om 18:17
Vreemd. Ik vroeg het, omdat ik me kon voorstellen dat het daarmee te maken had. Nou, lief zijn voor Sjaak dan maar.
Vind ik leuk
HanV +2987
zaterdag 14 april 2018 om 13:30
Of gedegradeerd, met 34 punten zit je meestal de laatste ronde nog in spanning.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:00
Sjaaakiee, ouwe brompot. Als als als, maar PSV is gewoon de beste. Punt....
Vind ik leuk
jaja_PSV +32021
zaterdag 14 april 2018 om 13:39
Inderdaad. Met 'als dit', 'als dat' dan heeft iedereen gelijk :)
Vind ik leuk
Padason +640
zaterdag 14 april 2018 om 15:33
Als syndroom wat een geluk, het is zoals het is.

Als mijn tante een lul had was ze mijn oom, maar toch is dat niet zo.
Vind ik leuk
Ruud40 +9602
zaterdag 14 april 2018 om 12:44
Sjaak ziet iets over het hoofd want hij kijkt alleen naar dit seizoen.
En het ligt niet aan "opladen".
Het probleem (muv afgelopen seizoen) is gewoon een gebrek aan voetbal kwaliteiten in de selectie. Gewoon zoveel beter zijn dat je ADO, Vitesse en Utrecht oprolt en je alleen als alles tegenzit punten verspeeld. Het huidige Ajax pakt alleen punten tegen dit soort clubs als alles eens meezit.

4 jaar op rij zonder prijs... je gaat er als Ajax fan bijna aan wennen

Zijn harde tijden voor ons als Ajax supporters.
Enige "succes" dat dit seizoen te behalen valt is dat het misschien gaat lukken de titel van psv één week uit te stellen.
Niet bepaald een hoofdprijs

En het alternatief als dat niet lukt?
Dan ben je figurant op het feestje dat je zelf had moeten vieren.....

Nou Overmars en vdSar, bedankt voor het naar de kloten helpen van deze mooie club
Zien jullie nou zelf niet wat voor ravage jullie in de afgelopen seizoenen hebben aangericht?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 12:47]
Vind ik leuk
Vak422 +490
zaterdag 14 april 2018 om 12:56
Je onderschat het Drama rond Nouri, we stonden 9 december al 10 punten achter!

Tis geen excuus, maar wel waar.

Daarbij hebben wij dit seizoen minder geluk gehad als psv en misten we lange tijd onze nummer 1 spits.
Dat is nogal een verschil voor onze manier van spelen.
Vind ik leuk
Ruud40 +9602
zaterdag 14 april 2018 om 13:24
Wat mij tegenstaat is dat Nouri als excuus gebruikt wordt voor dat Ajax in augustus na het vertrek van Sanchez 11 (zwaar aangeslagen) veldspelers over had en 3 keepers voor de wedstrijden tegen Rosenberg en de start van de competitie.

De restwas Jong Ajax spelers als Zeefuik met nul ervaring. En juist voor die spelers die het seizoen ervoor bijna wekelijks met Noouri speelden moet dat helemaal verschrikkelijk zijn geweest.

Met 11 veldspelers kun je spelers die zwaar aangeslagen waren door Nouri (bijv Ziyech, Jong Ajax) onmogelijk eens wat rust geven.
Dat is de hoofszaak waarom het in augustus niet liep.

Met een "normale" selectie met ca 20 veldspelers had dat veel beter opgevangen kunnen worden.

Daarbij gooi je het ook op Nouri dat er tot de kerst voor het 3e seizoen op rij geen goede linksback in de selectie zat? Hoeveel punten heeft dat gekost?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 13:27]
Vind ik leuk
Vak422 +490
zaterdag 14 april 2018 om 17:36
Ik denk dat de kwestie Nouri langer heeft doorgespeeld dan ik in die tijd in ieder geval dacht.

En ja, Overmars kan nog beter, absoluut!

Milk, Sanchez, neres, Onana, tagliafico, Wober, ziyech, Dolberg, huntelaar..
Prima rijtje!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:32
Van Nouri is een groot drama ja maar in topsport geen excuus . Hoezo psv meer geluk ? Elke ploeg mis weleens een speler dus ook geen excuus .
Vind ik leuk
Vak422 +490
zaterdag 14 april 2018 om 17:38
Is ook helemaal geen excuus, het is een reden, een oorzaak.

Wat betreft geluk,, iedereen in NL vind en zegt dat psv dit seizoen gelukkig is geweest wat niet uitsluit dat ze ook goed zijn geweest.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:49
Geen excuus dus ook niet van belang .
Je verward geluk met kwaliteit .
Vind ik leuk
Vak422 +490
zaterdag 14 april 2018 om 17:51
Dus een oorzaak van wat dan ook is niet relevant als het geen excuus is. Wtf

Geen kwaliteit.. Gewoon geluk.
Geef dat nou gewoon toe, doet niks af aan de titel.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 19:07
Van kenners die echt voetbalverstand hebben zeggen dat het kwaliteit is ja , het is geen geluk meer als je het vaker laat zien .
Vind ik leuk
jaja_PSV +32021
zondag 15 april 2018 om 01:41
Diverse Ajax spelers waaronder Ziyech zeggen dat het geen geluk meer is van PSV maar kwaliteit. Je lult uit je nek.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:59
Overmars werd tegengehouden, je ziet dat hij nu beter werk kan leveren. Van der Sar, is hopelijk bijna weg. Maar de grootste dodelijke ziekte voor de club was BergRAMP. Laten we kijken wat volgend seizoen gaat brengen.
Vind ik leuk
Ruud40 +9602
zaterdag 14 april 2018 om 13:56
Pfff.
Iemand die zich zeven jaar lang laat tegenhouden en de club sportief diep ziet afgelijden en blijft zitten.....

Dan heb je niet echt met een vent te maken, maar met een marionet van het bestuur.

Geef eens een paar redenen waarom het logisch is dat Overmars als eindverantwoordelijke al zeven jaar lang achter zijn bureautje zit te bibberen voor zijn bazen terwijl het sportief bergafwaarts gaat en nog steeds niet op het idee gekomen is te eisen: Ik wil gewoon mijn werk kunnen doen of ik stap over naar Arsenal?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:16
Omdat hij het gewoon hier eerst goed wilr kunnen doen op zijn eigen manier en nu kan dat gebeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:25
Ja Sjaak als jij jezelf niet elke dag zou onderschijten, zou je niet in een verpleegtehuis zitten. Zo lust ik er nog een paar.
Vind ik leuk
13 +9097
zaterdag 14 april 2018 om 12:29
Het lijkt toch echt wel of Ajax morgen kampioen kan worden, met al die Ajax-topics.
Vind ik leuk
Carl +3021
zaterdag 14 april 2018 om 12:29
Je zou bijna denken dat de redactie een voorkeur heeft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 12:31]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:33
Van de laatste 9 items gaan er 7 over Ajax. Doe eens effe normaal VP, dit slaat echt nergens meer op...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:45
En dan te bedenken dat er morgen nog een topwedstrijd op het programma staat: ZSV Zeilberg vs SV Deurne de kranenmortelderby. Hier horen we dan weer niks over. ;)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:47
Wat is kranenmortel in godsnaam?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:49
sportpark de Kranenmortel, wat gebruikt word door beide verenigingen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:50
Zo leer je elke dag iets nieuws.
Vind ik leuk
Quareck +5297
zaterdag 14 april 2018 om 14:18
Wordt er ook nog gezwommen in de wiemel? Anders kom ik voor een sportweekend naar Deurne :)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 14:22
geen idee
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:46
Er zijn vandaag ook nog welgeteld 0 berichten op VP verschenen over de 7 andere wedstrijden van dit weekend.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:51
Ben ik zelf ook met je eens maar weet je wat het is, van al die topics gaat 80% over wat er allemaal wel niet mis is en gaat bij Ajax. Dat scoort omdat er nu eenmaal talloze (zelfs meer PSV supps dan Ajacieden) als beren op honing en vliegen op stront op af komen om er op te reageren, of nouja, vooral om af te zeiken (en dan nog altijd doen alsof Ajax zo’n arrogante club is whahahah).

Dat levert dus meer views en clicks op dus rara wat VP gaat posten...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:00
Als je kijkt naar het aantal reacties op de recentste ajax topics dan is dat onderwerp inmiddels redelijk opgebloed. Als VP clicks wil dan moeten ze gewoon nieuws over alle clubs knippen en plakken.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:24
Sjaak,huilen is voor jou te laat
Vind ik leuk
tannat +2960
zaterdag 14 april 2018 om 12:34
Welkom op VP
Vind ik leuk
Carl +3021
zaterdag 14 april 2018 om 12:29
Nu is het wel genoeg geweest VP.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:30
Als Fc Utrecht, niet die punten tegen kleine ploegen verloren had, waren zij ook kampioen
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:32
Hey Sjaak laat ons erbuiten. We hebben twee keer punten afgesnoept. Wat minder, wij hebben dat zelf gedaan!

Krijgen wij de schuld dat ajax de titel mede niet wint door ons. :p
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 12:50]
Vind ik leuk
Reyhan +257
zaterdag 14 april 2018 om 12:51
Trek je niets aan van die oude man. Ik hoop zelf dat PSV morgen kampioen speelt, zodat ze het tegen ADO rustig aan doen.. Denk eraan om naar die wedstrijd te gaan..
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:14
Is ook met een knipoog gozah ;-)

Ik kan er wel aan denken maar ik woon ongeveer 3000km van het stadion vandaan. 6000 km vind ik teveel om ff op en neer te gaan.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 16:42
jij woont dus niet in scheveningen midden - noord
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:51
Wel heel erg lang gewoond.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 16:52
ok dan ken je pino ook , een echte psv-er
ik ben ook ooit bij ubel geweest in het seepaardje
ook een psv-er
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:32
Ja duh, mee in de straat gewoond. Was mijn buurman. Wie ben jij dan, dan ken ik jou ook dus? Hahaha

Ik heb ook gewoond waar Pino vroeger woonde.

Pino PSV, ja wie kent hem niet. Zijn zoon Raymon.

Seepaardje is bij de HTM tramremise. Dat zaakje op de hoek, kwam ik ook wel eens vroeger.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 17:41
als je hem spreekt doe hem maar de groeten van die zigeuner uit eindhoven
dan weet hij wel wie ik ben
ik kan mijn bijnaam hier wel op vp gooien maar dat doe ik liever niet , blijf liever anoniem , ik ben nooit bij pino thuis geweest dus ik denk niet dat je mij kent
ja zijn zoon raymond , de boxer die heeft hij wel ooit meegenomen naar de aftrap in eindhoven
goeie gasten
ik ben afgelopen zomer nog in scheveningen geweest , op een dinsdag of woensdag
eerst met mijn vriendin naar de haagse markt , toen wilde mijn vriendin op het strand liggen en ben ik wat gaan drinken bij peukie
ik ben zelden zo dronken geweest als toen , het was 35 graden en ik plankgas aan het bier
ik dacht toen , ik zou willen dat ik hier woonde lekker elke dag naar het strand ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 17:47]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:46
Ja tuurlijk, lekker anoniem blijven, Als ik in NLD ben dan zie ik hem nog weleens ja. Ja zijn zoon die doet aan boxen, klopt. We hebben het over dezelfde personen. Haha, kleine wereld weer.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 17:50
ja ofwat , ik ga nog wel naar het voetbal , maar niet meer naar de kroeg dus heb pino al lang niet meer gezien
ik word er te oud voor , vooral voor die dingen die bij drinken in de kroeg horen ;-)
hij nam ooit wel eens een vriend uit den haag mee maar dat was jij zeker niet
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 17:51]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:09
Nee dat zou ik nooit hebben gedaan.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 18:14
hij heeft ook nog een dochter toch ??
en kom jij nog ooit bij den haag
wij hebben hier ook een fanatieke ado supporter namelijk in eindhoven
john
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:17
Ja klopt, maar die is een stukkie jonger. Ja als ik in NLD ben dan kom ik nog wel eens kijken. Tegen Vitesse was mijn laatste wedstrijdje.

Die ken ik niet, maar wel gaaf om te horen.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 18:27
die gek heeft ado in zijn nek getatoeerd enzo hahaha
en die woont hier in eindhoven
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:34
Gaaf man, kickuh.

Ben ff aan het kijken, mooie sfeer vandaag.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 18:35
ik ga ff overschakelen dan , ik heb fox sport 1 op staan
succes en prettige wedstrijd pik
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 14 april 2018 om 13:40
Nou ik zou het niet erg vinden dat ze geen kampioen worden door de punten die we van hun verdiend hebben gepakt :)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:34
Klopt sjaak en ze hadden hem op ze minst moeten laten zitten. Doet het beter dan deze clown
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:51
Baal jij er ook van dat uitgerekend wij ajax hebben geëlimineerd? Als hater moet dat wel zeer doen, dat komt hard aan bij jou zeker.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 13:32
hij haat alles en iedereen , behalve hetgeen wat ie eigenlijk zou moeten haten
het beleid van zijn eigen club de laatste jaren
want zo'n grote club , met zo'n begroting en zo'n goede jeugdopleiding zou elke 2 jaar gewoon kampioen moeten worden
als dat niet gebeurt heb je als club iets verkeerds gedaan waarschijnlijk
maar je kunt het hem niet kwalijk nemen , alleen volwassenen steken de hand in eigen boezem
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:38
Aha daar is hij weer... doei
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:36
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:53
Ach, het wordt nu eenmaal gelezen, daarom komen de Kerkhofjes nauwelijks nog aan het woord
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
zaterdag 14 april 2018 om 13:02
Waarom sportieve iconen erbij betrekken?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:36
Zoals Sjaak bedoel je?
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
zaterdag 14 april 2018 om 13:38
Nee willy en Rene. Sjaak is alles behalve sportief.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 14:54
Hoezo? Sjaak is de enige van die muppetshow die daadwerkelijk nog staat te voetballen... lijkt me dus een redelijk sportieve vent.
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 12:36
En waren ze niet gematst tegen PEC, Frauderende Criminelen Twente, Groningen dan hadden ze nu 3e gestaan. Als als. Als Sjaak een beetje realiteitszin zou hebben zou hij ophouden met huilen en zich niet gedragen als een meisje van 3 dat haar popje op de kinderopvang heeft laten liggen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:40
Vergeet die achterlijke penalty niet Huntelaar tegen AZ.
Als er 1 club blij is met die videoref aankomend seizoen zijn wij dat wel....
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 12:45
Ik denk iedere club gewoon. AZ is echt niet vaker benadeeld dan Heerenveen, Excelsior of Roda etc etc. Wel worden de top 2 plus Feyenoord vaker bevoordeeld.
Vind ik leuk
13 +9097
zaterdag 14 april 2018 om 13:27
In elk geval blijft Feyenoord nu al voor het derde seizoen op rij ver achter op Ajax en PSV qua penalties die we mee krijgen. Ongeveer in 3 seizoenen evenveel penalties als PSV nu dit seizoen, of Ajax vorig seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:51
Je moet ook in de 16 komen om een penalty te krijgen. Dus das logisch dat Feyenoord er minder krijgt.
Vind ik leuk
13 +9097
zaterdag 14 april 2018 om 14:22
Ja ja, ook afgelopen seizoen kwam Feyenoord natuurlijk nauwelijks in de 16.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 14:31
Veel minder als PSV maar dat kun je ook terug zien aan het verschil in aantal gehaalde punten.
Vind ik leuk
13 +9097
zaterdag 14 april 2018 om 15:14
Afgelopen seizoen was het kampioensjaar van Feyenoord...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:44
Ja dat bedoel ik ook, de overige 15 clubs mogen hier heel blij mee zijn...
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 12:41
van de 100 dingen die sjaak "de clubicoon" swart deze week gezegt heeft is deze veruit de meest realistische
inderdaad sjaak , psv staat bovenaan omdat ajax tegen utrecht ado en vitesse 15 punten heeft laten liggen
je hebt met deze uitspraken mijn respect weer terug pik
proost
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:42
WZAWZDB!
Vind ik leuk
13 +9097
zaterdag 14 april 2018 om 13:28
Wat is je punt?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 14:44
Weer Zannikken Altijd Werkelijke Zever Debiel Bullshit WZAWZDB
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 14:45]
Vind ik leuk
klick +204
zaterdag 14 april 2018 om 12:44
geweldig weer die Sjaak. Als andere clubs niet hadden verloren hadden de ook kampioen geweest!!!
Vind ik leuk
Reyhan +257
zaterdag 14 april 2018 om 12:47
Die Sjaak... Even serieus, maar als supporter/kenner/analyticus moet je toch gewoon incalculeren dat vooral uitwedstrijden tegen FC Utrecht en ADO niet zomaar gewonnen worden.. En dan achteraf zeggen dat je het mede uitgerekend tegen deze 2 ploegen hebt laten liggen...
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 14 april 2018 om 12:50
Ik meen dat Keizer meer punten haalde dan Hag?
En de mentaliteit was op het laatst duidelijk beter dan nu.
Het moment van ontslag was onwerkelijk dom.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:51
als als als als als. Sjaak als jou moeder een pik had was het jou vader geweest.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:52
As is verbrande turf zijn m'n oma altijd!
Vind ik leuk
pos +6992
zaterdag 14 april 2018 om 12:56
Het wordt wel een beetje pijnlijk he die Sjakie. Ieder jaar weer iets moeten bedenken om het falen van je cluppie te verantwoorden. Ik denk dat AZ gewoon kampioen was geworden als ze tegen de top 3 iets meer punten hadden gehaald. Mijn hemel wat een niveau.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 12:57
Sjaak staat nog meer in de picture dan de persvoorlichter van Trump op dit moment. Op naar AT5! Hou die VP-boys bezig.
Vind ik leuk
remakil +3522
zaterdag 14 april 2018 om 13:04
Sjaak, als ze alles hadden gewonnen, waren ze ook kampioen..
Vind ik leuk
JoeyC +479
zaterdag 14 april 2018 om 13:05
Wel zwak om de situatie Nouri nu nog steeds als excuus te gebruiken. Momenteel heeft Ajax 70 punten en ze zullen vast en zeker ook over de 76 gaan. In het verleden vaak genoeg gebleken voor een kampioenschap.
Ajax heeft echt geen slecht seizoen gedraaid, alleen PSV was net iets beter. Daar heeft Nouri helemaal niets mee te maken.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:08
Beşte meneer Swart,wordt het niet tijd dat je gewoon van je pensioen geniet?? Je begint op mijn ZENUWEN te werken! PSV SIMPLY THE BEST! ik kan ook zeggen "als we van heerenveen en willem II hadden gewonnen waren we vorige week al kampioen! Opzouten nu!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:25
Maat rustig aan. Sjaak Swart wordt betaald voor deze onzin. Geef hem een duppie en hij vertoont zijn gekke kunstje. Besteed er geen aandacht aan. Dit is hetzelfde als Fransie Bauer met zijn 'Heb je Chinees voor mij' of de 'Eyelooove' van Froger. Mensen zetten zich graag voor lul voor geld. Nico Dijkshoorn schreef ooit een treffende column voor VI, over Hans Kraaij Junior in een paardenlullenpak, staat vast nog wel ergens op internet. Zoiets is het. Gewoon vol medelijden aankijken en snel doorlopen.
Vind ik leuk
100%PSV +1390
zaterdag 14 april 2018 om 13:12
Als, als, als telt niet in de voetbalwereld. Als PSV niet tegen WII had verloren en Ajax wel (terecht) punten had verspeeld tegen: FCG en FCT was PSV allang kampioen geweest.....
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:23
Kijk Sjaak, dit is constructief. Kijk vooral naar jezelf in plaats van anderen continu af te zeiken
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:28
Wow, wat een geniale ingeving!

Geldt ook voor Feyenoord. Als ze tegen al die kleine ploegen geen punten hadden verloren dan waren ze nu kampioen geweest.

Vind ik leuk
JoeyC +479
zaterdag 14 april 2018 om 13:37
Nee hoor, want dan hadden ze nu 1 punt meer gehad dan PSV, met nog 4 wedstrijden te gaan. 12 verliespunten dit seizoen tegen PSV en Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:43
Ik zei toch kleine ploegen? Waarom denk je dan dat PSV of Ajax daar niet onder vallen?

We hebben dit seizoen alleen tegen Manchester City punten laten liggen als je het hebt over grote ploegen.

:)
Vind ik leuk
JoeyC +479
zaterdag 14 april 2018 om 13:47
Nou ja, zo groot is Man City natuurlijk ook niet. Eigenlijk schandalig dat Feyenoord niet in de halve finale van de CL staat ;)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:58
Je hebt gelijk. Tegen die kleine ploegen is het gewoon lastig om je op te laden.

Ik had veel liever direct de finale tegen Real gespeeld. Die CR is kansloos tegen onze Jan Scharie en kornuiten.
Vind ik leuk
Mo +11108
zaterdag 14 april 2018 om 14:23
Dan was Ajax kampioen geweest, wel blijven nadenken he :)
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 14 april 2018 om 13:39
Dus sjakie ouwe klaagmuur, als je van die zogenaamde mindere ploegen verlies heb je ook geen recht om kampioen te worden !
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:40
Makkie voor bergwijn( als hij speeld) tegen die droeftoeter van Veltman! Kost ons al jaren het kampioenschap. Ongelooflijk ongelooflijk dat die gast in Ajax 1 speeld!
Vind ik leuk
VVVke +1859
zaterdag 14 april 2018 om 13:40
Is ook vreemd.
Punten laten liggen tegen ADO, Vitesse en Utrecht doet Ajax anders nooooit
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 13:49
Alvast oefenen voor morgen: Sjakie Swart, de schaal is uit zicht! Sjakie Swart, Sjakie Swart hou je grote bek maar dicht! op de deun van Sinterklaas wie kent m niet
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 12:07
Als muzikant en PSV fan kan ik niet anders zeggen dan ... AWESOME!!
Vind ik leuk
kees ee +455
zaterdag 14 april 2018 om 13:49
sjaak, . . ken jij die mop van die schilder die naar parijs ging ?? . . die ging niet !!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 14:04
Hoe kun je 15 punten in 3 wedstrijden verliezen dan?!?#SenuwleSjaak#040kampiiónuhhh#Sn@pte?

Tot morgen@Stratumseind!!?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:14
Het zijn er 6
Dus 18 punten. 3x gelijk is 15 verliespunten.
Vind ik leuk
Mo +11108
zaterdag 14 april 2018 om 14:21
Wat een analyse zeg: ‘Als Ajax de wedstrijden tegen de mindere ploegen had gewonnen waren we kampioen’. Alle topwedstrijden zijn tot nu toe dan ook gewonnen.
Vind ik leuk
RR12 +143
zaterdag 14 april 2018 om 14:55
Als mijn tante een pikkie had gehad was t mijn oom..
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:13
Dat kunnen ze juist niet. Daarom hebben ze zoveeel punten verloren aan die drie ploegen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:18
Als ajax geen scheidsrechters had omgekocht dan was ajax gedegradeerd.
Je lult behoorlijk uit je nek swart.
Maar ik accepteer het.
Demente gestoorde ouwe bejaarde zoals swart mogen dit zeggen.
Die maken zich alleen nog belachlijker.
Psv is gewoon de beste club van nederland.En ajax zijn de losers van de eredivisie.Stumpers met een grote bek die constant naast hun schoenen lopen.In die vrieskist waar jullie voetballen.
Jullie noemen het een stadion.
Ik noem het het johan cruiff pretpark.waar de verwarming van stuk is.
PSV IS KAMPIOEN EN JULLIE VERLIEZEN ALWEER HAHAHAHHAHA
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 08:14
Dat is een FEIT en daarmee zulken jullie het mieten doen!

Whahaaa
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:18
Sjaak kan rekenen, zie je wel dat zijn commentaren niet door geestelijk onvermogen is, maar pure frustratie en afgunst naar een concurrent.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:22
Sjakie vergeet de uitwedstrijd tegen heracles nog en het gelijkspel uit tegen Twente
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 15:24]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 08:18
En de onterechte penalty tegen Utrecht én de penalty die Utrecht in diezelfde wedstrijd niet kreeg maar wél had moeten krijgen!?!

Over diverse zware overtredingen(ROID-waardig) van die misselijkmakende Haas-Jan Stuntelaar maar te zwijgen(dát doet ie dan weer wél, Calimero Swart!).
Vind ik leuk
tremere +158
zaterdag 14 april 2018 om 15:23
Tsja als Feyenoord geen puntenverlies had geleden dan waren zij kampioen. Maar dat geld voor echt elk team -_-.
Vind ik leuk
Padason +640
zaterdag 14 april 2018 om 15:31
Dat gezwam van tegen de zwakke wordt je kampioen is natuurlijk altijd zo. In nederland zijn eigenlijk maar AZ, Feyenoord, PSV en Ajax de top duels voor deze clubs. van de 34 wedstrijden zijn er dus 6 top en de rest is tegen de mindere ploegen. Dus tja je kan de top wedstrijden finaal verkloten zolang je de andere 28 wedstrijden goed doet wordt je kampioen.

Deze keer heeft PSV het beter gedaan tegen de kleintjes, wel met beton kut voetbal maar het levert wel resultaat op en dat is waarmee je uiteindelijk de punten pakt
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
zaterdag 14 april 2018 om 15:59
Het is wel zo als er bij mij krachten los komen moet ik naar de wc maar dwaze Sjaak komt het uit zijn mond.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:43
Als m'n tante een piemel had dan was het m'n oom geweest.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:08
Als als
Als de Amsterdammers nooit die club had opgericht was het voetbal een stuk leuker
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:37
Respectloos om Nouri de schuld te geven en dat door Ajacieden zelf.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:40
Maar Aad de Mos zegt dat psv kampioen wordt! Ik krijg weer hoop!
Vind ik leuk
alaaf +71
zaterdag 14 april 2018 om 18:38
De Sjaak Als Arena had een mooi alternatief geweest voor de JC Arena!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:05
As mijn zus een piemel had .......................
Zo kan die wel weer sjaak.
Vind ik leuk
Hammie +1023
zaterdag 14 april 2018 om 21:32
Sjakie moet opgenomen worden, moet tegen zich zelf in bescherming worden genomen.

Opsluiten en nooit meer loslaten gevaar voor de samenleving

Wat een azijnzeiker
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
zaterdag 14 april 2018 om 22:31
En wie is er verantwoordelijk voor de aanstellingen Keizer / ten Hag...........?
Dan zijn we er Sjaak, kwestie van door pakken.
Vind ik leuk
Mauritz +734
zondag 15 april 2018 om 08:08
Wel erg laf van deze zogenaamde Meister ajax dat hij er vanmiddag niet bij is, meneertje poept in zijn broek als het er op aan komt of zou hij deze week niet goed geoefend hebben op de erehaag.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 08:08]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Swart: 'Als Ajax dat niet had gedaan, dan waren ze kampioen geweest'