Van Duinen doet 'nieuwe ploeg' pijn: 'Ik zou mezelf altijd opstellen'

    Van Duinen doet 'nieuwe ploeg' pijn: 'Ik zou mezelf altijd opstellen'

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 07:21zo 15-04-2018 om 07:21

    Mike van Duinen nam het zaterdagavond met Excelsior op tegen de ploeg die hem graag wil overnemen, PEC Zwolle. De Haagse spits maakt er geen geheim van dat hij een transfer ziet zitten.

    Van Duinen deed PEC pijn door vanaf de penaltystip voor de 1-1 te tekenen. Hij twijfelde niet of het verstandig was om in actie te komen. "De trainer vroeg nog of hij me moest opstellen", zegt Van Duinen tegenover FOX Sports. "Toen zei ik: 'Als ik trainer was, zou ik mezelf altijd opstellen'. Dat is denk ik een verstandige keuze geweest. Ik ben vrij nuchter dus ga natuurlijk niet minder doen door de interesse van PEC Zwolle."

    Van Duinen hoopt op een overstap naar de ploeg van John van 't Schip. "Natuurlijk zie je het zitten", geeft de aanvaller toe. "De clubs zijn er nog niet uitgekomen, dus in dat opzicht wacht ik rustig af. Eerst nog even drie wedstrijden knallen en daarna zie ik het wel."

    De deur bij PEC staat wagenwijd open voor Van Duinen, benadrukt Van 't Schip. "Mike is gewoon een goede voetballer en werkt keihard", stelt de Zwolle-coach. "Wat moet ik nog meer over hem zeggen? Hij heeft diepte in zijn spel, heeft snelheid, is goed in de lucht en is een echte teamspeler. Vandaar onze belangstelling."

    Poll

    Kan Van Duinen het spitsenprobleem van PEC oplossen?

    (4404 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34107
    zondag 15 april 2018 om 07:44
    Redelijk overschatte voetballer.
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +305
    zondag 15 april 2018 om 08:53
    Goede gozer. Bij ADO vond ik hem echt top (een jaar lang?), daarna nooit meer dat top niveau behaald in mijn ogen....
    Vind ik leuk
    bennings +320
    zondag 15 april 2018 om 09:03
    Technisch zeer beperkt en Zwolle is een voetballende ploeg hij past in mijn ogen daarom niet bij Zwolle is meer geschikt voor een counterende ploeg
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10156
    zondag 15 april 2018 om 09:07
    Gewoon lekker bij Exelsior blijven na het gelijk spel van gisteren zie je gewoon dat er in niveau gewoon geen verschil is .
    Was wel leuk voetbal maar ik zie niet in dat Dat PEC Zwolle van Duinen naar een hoger niveau zal trekken Dan dat hij nu bij Exelsior al speelt .
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    Ramon89 +547
    zondag 15 april 2018 om 10:16
    Gelijk spel door een (onterechte) penalty? Excelsior heeft daarvoor amper kansen gehad.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10156
    zondag 15 april 2018 om 11:07
    Soms moet je een beetje geluk hebben of pech in voetbal en dat geluk had Exelsior wel aan hun zeiden gisteren.
    Het was inderdaad geen penalty.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +547
    zondag 15 april 2018 om 11:54
    Alleen heeft geluk niets met niveau te maken.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10156
    zondag 15 april 2018 om 13:12
    En waarom niet dan ...
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    zondag 15 april 2018 om 10:43
    PEC deed zichzelf gisteravond te kort door slechts 1x te scoren in de eerste helft i.p.v 3x. Dan is de wedstrijd gewoon gespeeld. Als je geen verschil qua niveau ziet tussen die 2 ploegen dan snap je heel weinig van het spelletje...
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10156
    zondag 15 april 2018 om 11:04
    Jij ziet dit over 1 wedstrijd ik heb het over het gisteren inderdaad en over heel het sinds hele seizoen .
    Pec doet in de statistieken niet veel minder gewoon dan Exelsior.
    Het niveau vind ik gewoon het zelfde als Exelsior is niks mis mee.
    En als je hoger op wil dan moet je zeker weten dat je naar een AZ of een Feyenoord psv of ajax gaat .
    Zo niet is het buitenland mogelijk mischien nog een optie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    HanV +4627
    zondag 15 april 2018 om 11:59
    Het zijn toch twee heel verschillende ploegen. PEC probeert dominant voetbal te spelen met veel balbezit en doelpogingen en Excelsior speelt heel compact en probeert snel om te schakelen en is fysiek veel sterker. Maar op de ranglijst scheelt het niet veel.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10156
    zondag 15 april 2018 om 13:16
    Jaa ok daar heb je de verschillen wel in goed gezien ja kwa spel .
    Ik vind ze beide leuk voetbal spelen zonder deze ploegen zou de competitie ook saai zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 09:24
    hoeveel goede voorzetten krijgt een spits bij Zwolle in een wedstrijd antwoord gemiddeld een of twee.{ dusactie zie je spits
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 11:22
    Ik zou, als ik de keuze had, altijd een ploeg met gras in haar stadion kiezen. Maar pec is wel een hele leuke club imo. Gauw een grasmatje erin!
    Vind ik leuk
    De Joker +184
    zondag 15 april 2018 om 11:51
    Ik ben benieuwd hoe geïnteresseerd PEC werkelijk is (€).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws