Brabantse burenruzie prooi voor Willem II: Rienstra matchwinner met twee goals

Brabantse burenruzie prooi voor Willem II: Rienstra matchwinner met twee goals

zondag 15 april 2018 om 14:22

Willem II speelt zo goed als zeker ook volgend seizoen in de Eredivisie. In de Brabantse burenruzie tegen NAC Breda won de ploeg van trainer Reinier Robbemond met 1-2 door twee goals van Ben Rienstra.

Binnen vier minuten was het al raak voor Willem II, dat daarbij hulp kreeg van Nigel Bertrams. De doelman van NAC tastte volledig mis bij een hoge bal en gaf Rienstra een niet te missen kans. De aanvoerder van Willem pakte het cadeautje gewillig uit met een schot uit de draai: 0-1.

Het antwoord van NAC kwam een klein half uur later. Angelino draaide een vrije trap scherp in, waardoor Arno Verschueren alleen nog maar zijn hoofd tegen de bal hoefde te zetten. Nadat Willem II-back Damil Dankerlui, die flirtte met een rode kaart, was gewisseld door Robbemond, kwamen de Tilburgers weer op voorsprong. Weer was Rienstra de doelpuntenmaker: 1-2.

De eerste helft die drie doelpunten, veel fouten, pittige overtredingen, discutabele momenten, kaarten en veel spanning opleverde, werd gevolgd door een mindere tweede helft. NAC klopte wel op de deur en zette ook aan voor een slotoffensief, maar het was niet voldoende om Willem II nog aan het wankelen te krijgen.

Door de overwinning komt Willem II op 33 punten na 31 speelronden. De voorsprong op nummer zestien Roda JC, dat zondag nog in actie komt tegen FC Groningen, is zeven punten. NAC kan nog niet achterover leunen. De ploeg van trainer Stijn Vreven heeft dertig punten.

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 14:24
Mooie overwinning op de concurrent Willem II en NAC gaat het nog lastig krijgen de laatste wedstrijden en vooral als Roda vandaag weer eens punten pakt.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:35
Ze moeten ook nog uit bij twente
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:38
Twente gaat het winnen.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zondag 15 april 2018 om 16:50
Nac heeft nog 3 lastige potjes om zeker te zijn om nacompetitie te ontlopen.winnen van Sparta is een must. Roda kan alleen nog voor ij komen als nac geen punten meer pakt. Mocht Nac vam Sparta verliezen dan valt het doel definitief voor Twente
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:14
Roda kan komende woensdag al op 1 puntje komen. Dit nac verliest bij sparta terwijl ik roda wel zie winnen van een psv dat nog vol met alcohol zit. Ook sparta komt in dat geval op 3 puntjes. In breda moeten ze echt nog uitkijken
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zondag 15 april 2018 om 22:45
Het gaat omderin de komende weken nog spannend worden. Net zoals boven in de JL
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:41
Succes de komende weken! En vanavond natuurlijk ook ;)
Vind ik leuk
pier +144
maandag 16 april 2018 om 07:49
Ik baal ervan dat psv al kampioen is inderdaad. Die zitten vol alcohol en zullen wel spelers van jong psv inzetten. Toch blijven die beter en misschien wordt het wel gewoon 0-3. Ik denk dat NAC meer kans maakt tegen Sparta als w2, omdat die meer gaan voetballen als w2 gisteren deed. NAC heeft een leutig elftal als ze de ruimte krijgen om te voetballen en dat kregen ze gisteren niet. NAC heeft voornamelijk punten gehaald tegen clubs uit het linkerrijtje. Sparta kan net als NAC geen degradatievoetbal spelen. Ik vrees dan ook met grote vrezen voor de nacompetitie. Maar ze gaan het redden, zonder nacompetitie, geen geouwehoer :-)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:52
Ik hoop dat jullie het redden hoor. Beetje leedvermaak is leuk maar een seizoen zonder derby is als een vrouw zonder tieten....
Vind ik leuk
wil +770
zondag 15 april 2018 om 23:03
Roda heeft geen punten gepakt.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:25
Ben Rienstra de held van Tilburg!
Vind ik leuk
Vowtar +3046
zondag 15 april 2018 om 14:34
Die doet het belachelijk goed zeg. Volgend jaar een basisplaats bij AZ?
Vind ik leuk
pinkelman +3585
zondag 15 april 2018 om 15:00
Die hebben teveel goede middenvelders en weet niet of de transvrijvrije Vejinovic nog overgenomen word. Maar koopmeiners is potentieel Oranje materiaal, Midtsjø een onmisbare schakel en Til het loopwonder. Op de bank zit dan nog Overeem, Seuntjes, Helmer, Bel Hassani. Bij jong loopt dan nog ondermeer die Reijnders. Dus waar is nog plaats voor op de bank.
Maar Rienstra doet het fantastisch in Tilburg, wellicht wel het best van de uitgeleende spelers.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zondag 15 april 2018 om 14:26
Dit keer geen Fran Sol als doelpuntenmaker
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:27
Gelukkig maar:p maar wel mooi dat Willem II wint.

Gefeliciteerd Willem II.
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zondag 15 april 2018 om 14:29
Zeker, leuk clubje dat Willem II
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:48
Goed nieuws, kan Johnsen er volgende week overheen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:55
Is Johnsen ook van harte gegund.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:29
Heerlijke en verdiende overwinning!!
Vind ik leuk
wil +770
zondag 15 april 2018 om 14:31
Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in Breda. Vreven waar ben je nu met je grote mond.
Vind ik leuk
pier +144
zondag 15 april 2018 om 18:54
Ow jawel hoor Wil. Waarom al dat gezeik op Vreven? Het is toch mooi dat hij voor zijn cluppie staat? Jij vindt jouw vrouw en kinderen toch ook het leukste en de beste van allemaal. Ik zie dat 10 keer liever dan een saaie dorpspastoor als Van der Looi (hoewel het zeker een sympathieke vent is). Door hier op hem te blaten ben je precies hetzelfde. Toch gefeliciteerd en proost vanuit Breda
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:16
Vonden wij van vd looi ook. Daarom moest hij wieberen ;)
Vind ik leuk
wil +770
zondag 15 april 2018 om 22:59
Die dorpspastoor is gelukkig verdwenen. Hopelijk blijven jullie er in zodat we volgend jaar weer een derby hebben. Blijft toch altijd gezellig.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:31
Yess!! Wij veilig. En vond het nog verdiend ook
Vind ik leuk
Alibaba +275
zondag 15 april 2018 om 15:08
2 Fouten, 2 doelpunten! Gefeliciteerd! :-(
Vind ik leuk
pier +144
zondag 15 april 2018 om 18:45
Gefeliciteerd sooike! Het was ook verdiend. Proost uit Breda
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:50
Thx!
Vind ik leuk
Toke +1444
zondag 15 april 2018 om 14:31
Heerlijk dit! Het was geen al te beste wedstrijd, maar dat boeit me niks.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
zondag 15 april 2018 om 14:42
Bennieeeeee
Vind ik leuk
Xanadu +52
zondag 15 april 2018 om 14:49
Tekende vooraf voor een puntje... Zeker met deze gelegenheids defensie... Daarom extra blij met deze overwinning!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:54
Vind die Umar Sadiq een verschrikkelijk onsportieve speler. Al weken gaat hij liggen in de 16. Goed dat Janssen hem straft met een gele kaart.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:00
Klopt maar volgens mij was er vandaag bij zijn gele kaart niet veel aan de hand. Hij werd uit balans gebracht. Bij lange na geen penalty hoor maar vond geel beetje overdreven
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:00
Matennaaier is het! Maar gelukkig hebben ze hem nu wel door en hij kan dan ineens niks meer.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:49
Geweldige club dat willem ll
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:04
Slechte wedstrijd van beide kanten.. de gelukkige heeft gewonnen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:04
Jaaaaaa! Veilig! Winst in Breda, wat een dag! !!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:49
Met pijn in mijn hart zeg ik "Willem2 verdiend gewonnnen" Wij verdiende de overwinning niet. We hadden er een goed gevoel over tot de 0-1 kwam door een blunder.. ongelooflijk.. Dat heeft de stemming gezet voor de wedstrijd en we zijn daar nooit overheen gekomen.. 1-1 was een mooie voorzet. Daarna nog ongeveer 3 100% kansen die blijkbaar 99% kansen waren. vanaf de 2-1 was het echt afgelopen en dat merkte je in het stadion ook.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:06
Eens Gunther, andersom zou ik ook gruwelijk balen. Maar volgend jaar nieuwe ronde dus nieuwe kansen. Komt goed!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Brabantse burenruzie prooi voor Willem II: Rienstra matchwinner met twee goals