Vijfde zege op rij voor Feyenoord: treffers Jörgensen, Van Persie en Larsson

    Vijfde zege op rij voor Feyenoord: treffers Jörgensen, Van Persie en Larsson

    zondag 15 april 2018 om 16:20

    Feyenoord heeft zondag de vierde plek in de Eredivisie verstevigd. In een rechtstreeks duel met FC Utrecht waren de Rotterdammers met 3-1 te sterk.

    Feyenoord schoot uit de startblokken in De Kuip en kwam na zeven minuten op voorsprong. Nicolai Jörgensen promoveerde een voorzet van Jens Toornstra tot een doelpunt: 1-0. Een simpele middag leek zich af te tekenen voor de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst, die een maatje te groot waren voor FC Utrecht.

    De 1-1 na een half uur spelen gooide echter roet in het Rotterdamse eten. Cyriel Dessers rondde een steekpass van Zakaria Labyad af en kon tot zijn eigen verbazing juichend weglopen. Grensrechter Kleinjan zag over het hoofd dat de spits van FC Utrecht een volle meter buitenspel stond.

    Toch ging Feyenoord met een voorsprong de kleedkamer in. Robin van Persie nam een lange bal van Sven van Beek aan met de borst, legde 'm in één keer goed en passeerde doelman David Jensen met een hard schot in de lange hoek. In de tweede helft kopte Sam Larsson zijn ploeg uiteindelijk in veilige haven: 3-1.

    Door de overwinning komt het totaal van Feyenoord dit seizoen op 57 punten. Dat zijn er acht minder dan nummer drie AZ en acht meer dan nummer vijf FC Utrecht. Volgende week zondag wacht de bekerfinale tegen AZ.

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 16:24
    Lekker in aanloop naar de bekerfinale om utrecht ff met 3-1 naar huis te sturenOndanks dat je een buitenspel doelpunt om de oren hebt gekregen.
    .Forza Feyenoord!!!!.
    Vind ik leuk
    Carl +3819
    zondag 15 april 2018 om 16:27
    Gefeliciteer man! En gefeliciteerd aan al mijn Feyenoord vrienden. Jullie waren over het hele seizoen ook beter dan wij.

    Succes in de bekerfinale!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    zondag 15 april 2018 om 16:25
    Netjes gedaan hoor
    En een hele fraaie goal van v Persie
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:25
    Utrecht voetbalde leuk in het begin maar Feyenoord won vrij eenvoudig,
    4 de plaats zo goed als veilig, nu veel spelers rust geven Gio a.s. midweek en dan vol gas de beker finale in.
    Vind ik leuk
    poklane +4256
    zondag 15 april 2018 om 16:26
    Aardige pot, nu lekker richting de finale werken en woensdag gewoon iedereen met een pijntje of vermoeidheidsklachten op de bank zetten.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23661
    zondag 15 april 2018 om 16:26
    Prima pot. Lekker goal van robin. Op naar de finale!
    Vind ik leuk
    pinkelman +3833
    zondag 15 april 2018 om 16:28
    Mooi, dan is deze subtopper toch weer verzekerd van Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4736
    zondag 15 april 2018 om 16:39
    Dat konden we van onze andere toppers dit jaar niet zeggen...
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:42
    Die andere subtopper mag het zondag laten zien.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:45
    Dat in tegenstelling tot de topper az met hun uitpuilende prijzenkast.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    zondag 15 april 2018 om 17:11
    Nee, dat is deze "subtopper" niet. Ze mogen voorrondes spelen net als ALLE andere subtoppers in deze competitie. Als je dan wilt trollen probeer het dan ook goed te doen!
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    zondag 15 april 2018 om 17:33
    Best wel veel volk op de tribune, niet slecht voor een subtopper. We zullen toch straks die beker binnen harken zeg. Zou de vierde prijs in vier jaar zijn, niet slecht voor een subtopper. Ook nog de mooiste grasmat van Europa, niet slecht voor een subtopper. De Kuip is trouwens best een tof stadion, voor een subtopper. Je had wel een grappig tekstje hoor, klein mannetje.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    maandag 16 april 2018 om 04:50
    Als ze verliezen moet Gio z'n kop er af, winnen ze, dan hoor je niemand over Gio.........
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    zondag 15 april 2018 om 16:28
    Jammer. We hadden moeten en zeker kunnen winnen. Wat is de arbitrage ongelooflijk slecht zeg. Buitenspel goal. Overtredingen niet willen zien
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:43
    Gozer na een half uur hadden jullie met 2-0 en 10 man moeten staan. Als er iemand niet mag klagen over de scheids zijn jullie het.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17619
    zondag 15 april 2018 om 16:28
    Dik verdiende overwinning waar weinig op af te dingen is, behalve op die blinde grens.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    zondag 15 april 2018 om 16:30
    Het is wel duidelijk waarom Leeuwin niet Leeuw heet... Klaiber ook weer slecht. Ayoub en Labyad onzichtbaar. Het moet nu echt weer beter als we wat willen bereiken in die play-offs..
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    zondag 15 april 2018 om 16:40
    Kaliber is al weken uit vorm. Troupee verdiend een kans.En met Labyad speel je met 10 man.

    En dan nog ben je minimaal de gelijke van Feyenoord. Ik voorspel dat AZ de beker pakt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80929
    zondag 15 april 2018 om 16:56
    Daarom maken wij ook in de play offs een kans tegen jullie. Het ligt niet zover uit mekaar. Het moet beter ja, als dat is dan maken wij iets minder kans tegen jullie.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    zondag 15 april 2018 om 16:57
    Dat is het mooie van de play-offs. Je begint weer op 0. Alleen is Ado er nog niet he ;)

    Zou wel weer leuk zijn, Ado in de play-offs.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80929
    zondag 15 april 2018 om 17:01
    Klopt, mee eens. Maar hoop wel geen gezeik met supporters. Kunnen beide clubs niet gebruiken. Al klopt het verhaal niet helemaal maar het is geweest. Respect!
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1255
    zondag 15 april 2018 om 17:21
    Overwinning mooi ! Maar blinde Bilal erin onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4766
    zondag 15 april 2018 om 17:27
    Wat ben ik geschrokken van de Utrecht defensie, bijna elke kans van Feyenoord was raak.
    Voor de derde keer op rij dus 3 goals tegen, het moet veel beter, want zo speel je de playoffs voor spek en bonen mee.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 17:33]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vijfde zege op rij voor Feyenoord: treffers Jörgensen, Van Persie en Larsson