FC Groningen slaat toe in cruciaal treffen en speelt zich nagenoeg veilig

    FC Groningen slaat toe in cruciaal treffen en speelt zich nagenoeg veilig

    zondag 15 april 2018 om 16:20

    Het was zondagmiddag erop of eronder voor FC Groningen, dat zichzelf echter zo goed als veilig heeft gespeeld. De Noorderlingen wonnen de cruciale degradatiewedstrijd tegen Roda JC, dat voor het eerst in vier wedstrijden verloor en op zeven punten achterstand is gezet.

    De thuisploeg begreep hoe belangrijk de wedstrijd was en zette Roda direct onder druk. Na een kwartier spelen viel de verdiende openingstreffer: Ritsu Doan dribbelde vanaf rechts naar binnen en passeerde doelman Hidde Jurjus met een listig schot in de verre hoek. Doordat FC Groningen nog een handvol kansen miste en Sergio Padt een van richting veranderd schot van Tsiy William Ndenge stopte, bleef het bij 1-0.

    Vrijwel direct na rust was het Jesper Drost, ingevallen voor de geblesseerde Mimoun Mahi, die de marge verdubbelde. Roda kreeg de bal niet weg na een corner en Drost kon de bal tegen de touwen kogelen: 2-0. FC Groningen leek de wedstrijd probleemloos uit te kunnen spelen, maar twintig minuten voor tijd viel plotseling de 2-1. Christian Kum kreeg de bal na een corner voor zijn voeten en gooide er een acrobatische halve omhaal uit. De treffer van Kum zorgde voor een nerveuze slotfase, maar de punten bleven in Groningen.

    Plaats een reactie

    Motörhead +1084
    zondag 15 april 2018 om 16:23
    Zonder hem de schuld van de nederlaag te geven wil ik toch even zeggen dat die Lindhout werkelijk de allerslechtste scheidsrechter in Nederland is.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16093
    zondag 15 april 2018 om 16:24
    Is niet best inderdaad. Maar het hele korps is aan een update toe.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11135
    zondag 15 april 2018 om 16:26
    Zou hem zeker niet de schuld geven, Lindhout was namelijk scheidsrechter ;-)
    Vind ik leuk
    Motörhead +1084
    zondag 15 april 2018 om 16:27
    Haha heb het al aangepast, was een foutje. Ik geef hem niet de schuld, hij floot gewoon dramatisch maar Roda moet ook naar zichzelf kijken.
    Vind ik leuk
    Toppert +1498
    zondag 15 april 2018 om 17:02
    Beide kanten op, bijzonder warrige vent. Lange tijd geleden dat een scheids het voor elkaar krijgt om een wedstrijd te laten ontsporen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 17:26
    Idd want Schahin had er gewoon met rood of 2 keer geel af gemoeten
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:38
    Dat vinden wij ook.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5075
    zondag 15 april 2018 om 16:24
    Jammer idd, Groningen terecht gewonnen. Was weer een beetje het inspiratieloze Roda zoals we het gewend zijn .had gehoopt op meer inzet maar helaas. Na de 2-1 kwam de wedstrijd wel beter op gang. Tegen PSV zie ik ons niet stunten dus dan maar hopen op punten bij VVV of ADO. En hopen dat de concurrent de punten ook laten liggen
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 16:45
    "Be careful what you wish for". Als PSV em wint vanmiddag, hebben ze volgende week zga níks meer om voor naar Parkstad te komen hé?

    Dat Groningen iig strijdbaar zou zijn vanmiddag, was duidelijk, daar heeft Roda, FCG gewoon in onderschat als je t mij vraagt. De Noorderlingen waren gewoon feller en gretiger. Dát mag Roda zijn eigen spelers wel wat verwijten. T is 'er op of er onder' nu
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5075
    zondag 15 april 2018 om 17:19
    Klopt, daarom vond ik t als supporter ook tegenvallen. Groningen is nooit makkelijk voor ons en had ook niet verwacht dat we wel ff zouden winnen, maar had wel meer strijd verwacht.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 17:43
    T is over en weer. Als FCG in Kerkrade komt, worden wíj zo afgejaagd. Dóm eigenlijk, t is puur wedstrijdmentaliteit. Hoe kom je daar? Om 'je tegenstander steeds het spel te laten maken' of, kom je iets halen?

    Maar dat is niet alleen bij RJC en FCG zo, dat zie je toch zó veel in Nederland vooral, die 'uit-mentaliteit'. 'Wij komen op bezoek, dus we laten de thuis-spelende club het initiatief nemen".
    Excuseer me voor mn deftig-franse accentje, maar wat is dat nu voor een waardeloze sch**tbakken instelling dan?
    Waar kom je voor? drie punten? Ja toch?
    Nou, kom ze maar HALEN dan ^^ je krijgt níks cadeau tegenwoordig.
    Had wel een stroever Roda verwacht iig. al berbloemd die 2-1 dat nog enigzins,... qua veldverhouding was bv 5-2 een betere afspiegeling geweest(onverdiend qua uitslag dan, zo goed waren beide teams niet, maar... naja ^^).

    Als Roda érgens voor kwam, hadden ze die intentie op het veld, meer moeten laten blijken.

    Maar ik dénk dat Roda de komende 3 potjes nog wel wat geks gaat doen, als ik eerlijk ben.
    Er zit wel een lijn in het spel van Roda, en duidelijke verbetering.
    Denk dat jullie volgende week een 'PSV-met-dikke kater' op bezoek krijgen, Graaf je gewoon in, parkeer die bus voor de goal. als je dat 45 minuten volhoudt, schiet de verzuring bij PSV wel weer in de benen, en kun je ze in slaap spelen :P
    Ja, doodsaai, maar als je op die manier effe vies een pisballetje ind e 89e minuut er in waggelt... dan heb je ze wel hé :)

    Denk dat het PSV om het even is, volgende week(Weet niet of je toevallig 1 vd vele livestreams zit te kijken, maar op het Eindhovense Stratumseid(de beruchte straat, niet de forumgebruiker hier, alhoewel die ook in een goede bui zal zijn nu), zit de sfeer er goed in.

    Op de tribunes in het Philips Stadion net zo, maar goed, dat is te verwachten, ook voor PSV is het natuurlijk super-uniek om zó, tegen Ajax, nb, niet eens één directe concurrent maar DE Directe concurrent, in éigen stadion, kampioen te kunnen worden....

    Die gaan vd week DRONKEN worden..
    En dát is vooral in jullie voordeel, volgend weekende!

    Ik zou haast zeggen: ga dr met een groepje mensen heen, en feest méé(om zeker te weten dat ze volgende week dus nóg dronken zijn! hahaha Nuttige investering toch? :P)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5075
    zondag 15 april 2018 om 17:54
    Goed plan, ik zal voor lozano wat tequila halen
    Vind ik leuk
    Rodajc +11135
    zondag 15 april 2018 om 16:25
    Gefeliciteerd Groningensupporters, terechte overwinning.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 17:49
    Bedankt, al hád ik Roda wel wat gegund,... tja, niet ten kóste van mn éigen cluppie natuurlijk. Voor FCG waren deze 3 punten ook érg belangrijk.(FCG trekt 'de streep' vanmiddag, samen met Willem II.

    Succes iig, volgende week tegen (een hopelijk nog feest-dronken) PSV. Ik schat de kans op een 'stuntje' eigenlijk best groot(wat nu stunt, PSV kom voor... ja wat eigenlijk, 'de eer van de volgende morgen'? Roda moet nog éventjes vol aan de bak, eigenlijk toch?

    Anders zeg ff tegen jullie coach dat het team deze week op het HOOFDveld traint!! lekker omploeteren tot een baggerbende(geef die Tinus-terreinknecht maar vast 2 kratjes Jupiler bv), daar hebben die kampioensheertjes van PSV, met hun nieuwe blitse kampioens-tenuetjes, alvast géén zin in :P Heb je die eerste slag al gewonnen bv ;P)

    Maar jullie moeten dr wel wat hárder op klappen dan vanmiddag. Dat viel me gewoon op eigenlijk, Roda is vooral 'afgeblufd' op felheid en gretigheid: T was wel duidelijk dat men voor een puntje kwam bv.

    Maar jullie zijn dr nog wel meer dan ééntje nodig, dat mag men op het veld ook wel laten zien dan!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:26
    Terechte en belangrijke overwinning :-) ! Forza grunn! Roda redt het wel in de play offs .
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    Toppert +1498
    zondag 15 april 2018 om 17:04
    Ergens moet Roda hopen dat Twente en NAC nog ergens voor spelen in de laatste wedstrijd. Ik had vandaag wel meer verwacht van Roda gezien de laatste drie overwinningen, maar het was niet best en pas bij de redelijk onverdiende 2-1 score van Roda begonnen ze er in te geloven.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 17:53
    Ga daar maar niet te veel van uit.
    Je hebt gezien toch wat Sparta voor een pak SLAAG heeft gehad in Arnhem, van t weekend?
    Die willen iig wat eerherstel volgende week. daar kun je geld op inzetten. Sparta zal volgende week bv níet verliezen van NAC.
    Reken maar dat men in Breda bv ook níet blij is met die enorme uitslag van Vitesse.

    Sparta is tot het bot gemotiveerd volgende week, die weten ook: Na NAC, krijgen ze Feyenoord-uit nog, en dan Heracles nog thuis.. Sparta wil ook nog boven die streep komen ,dus dan MOET er van NAC worden gewonnen volgende week hé.

    Twente is al gedegradeerd, de volgende drie speelrondes zijn een formaliteit.

    Roda moet van haar éigen kracht uitgaan, dan redden ze het wel(misschien nog wel zónder PO's!, Kijkend naar de dírecte confrontatie tussen de no's 15 en 17, volgende week, en de no16 krijgt dus een kersverse Kampioen op bezoek... Dat is... een héél aparte situatie hé?)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3757
    zondag 15 april 2018 om 17:46
    Ik hoop het ook. Voetbalde in de eerste helft aardig, werd alleen niet gevaarlijk

    Was weer typerend dat Faber niet ingrijpt wanneer sommige speler compleet leeg zijn zoals Hrustic en van Weert. Eerste niet-gedwongen wissel in de 89e minuut. Hij durft niet te wisselen. Serieus wat een ongelofelijk waardeloze trainer.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 17:56
    Heh eens, mar mbt Faber zou ik je statement een tikje herformuleren(kijkend naar wat Vitesse heeft gedaan)..

    Het is wel typerend dat Nijland bv niet ingrijpt, wanneer zijn coach duidelijk 'leeg' is, door spelers niet te wisselen als deze er doorheen zijn, en deze pas wat toe te passen voor tijdrekken. Er zit geen structuur meer in, en vooral, zoals je met je slotzin ook al iewat zachtjes uitdrukt; GEEN ENKEL STUKJE KLOTEN!!!

    Weet Fabertje wel dat hij een jongetje is? Laat iemand hem éven vertellen in zn onderbroek te kijken, en te tellen of ze dr nog zitten...

    (T is ergens jammer dat Bacuna geschorst was, dat was precies een speler geweest om Roda harder af te jagen, want dáár liet Roda het vooral op liggen; Initiatief, en gretigheid!)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3757
    zondag 15 april 2018 om 20:58
    Haha, je bent iets minder genuanceerd maar we zitten niet ver van elkaar. Het is echt een schande met die Faber. Het riekt naar sabotage. Qua (niet-)wisselbeleid nog erger dan Vd Looij... nooit gedacht dat ik dat zou zeggen...

    Wel een prima eerste uur gezien van Groningen. Vooral Doan en Abdesalem.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 23:42
    Enigste reden die ik me kan bedenken(simpele) dat Nijland niet doorpakt is; geld:

    Hij zal een afkoopsommetje(wellicht extra clausule) moeten betalen, én geld moeten vrijmaken voor een nieuwe(interim?) coach bv. De extra media-publiciteit, na het Mahi/idrissi akkefietje, en nu het gesodemieter met Veldwijk.. Nope...
    Na al die interne ellende, is een dergelijke 'shock', geen goed idee, en ergens heeft Nijland daar wel wat gelijk in, echter is het idd schrijnend hoe of deze Faber maar loopt te prútsen soms.

    Ergerlijk, vooral als 'Trouwe Groninger', in de thuiswedstrijden NB.. dan zó láfjes... Nee... Groningen onwaardig!
    En ja, in mijn ogen ook één grote reden dat men wegblijft!

    Groningers willen iig inzet en strijd zien!

    Om PSV-Ajax van vanmiddag als perfect voorbeeld te stellen dan; Ajax kwam daar met wát voor instelling?
    Juist een 'Faber-instelling' :P
    En het leek gewoon nérgens op. Er is wel wat wil, er is ook ergens wel een stukje overtuiging, en wat creativitiet, individueel vooral maar.. het lijkt gewoon nérgens op!

    Ajax-thuis... Hóe veel 'ongelooflijke k*tballen' mocht die Mahi door het stadion, of naar de maan, of via Mars naar Jupiter sturen zeg? Sta je tegen de no2, zó te spelen en.... dan doe je NIKS als coach!
    Klootloze viool...'Boneless Chicken!' ^^
    En ja, 'iets ongenuanceerder' idd :P

    Ik ben wel klaar met Faber!

    Hoop dat deze man ergens een mooi vervolg aan zijn loopbaan kan geven! Met waardigheid, eer, respect, en verdienste, maar...

    NOOIT meer in Groningen aub!! :)

    En ja, Doan: Heeft Nijland die optie al gelicht en afgetikt? 2Mil of niet, dat is Doan, nú al wel 5 tot 10x waard in deze 'wat de gek dr voor geeft' voetbalmarkt!.
    Nu 2M naar Japan overmaken. Misschie nkan Nijland en, voor September al doorverkopen met... 500..1000% winst :P

    Absalem, Ja! Dat wordt ook wel wat!
    Ondanks het sóbere seizoen, zijn Doan, Bacuna, maar vooral Absalem toch wel de lichtpuntjes.
    Sportief gezien, heeft Groningen een stap achteruit gemaakt ,maar in dat opzicht is 'De Trots van het Noorden' nog wel degelijk een voetbalbolwerk waar talent gescout wordt, en jeugd doorbreekt!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:29
    he jammer nou voor Roda,
    Vind ik leuk
    Grimes +645
    zondag 15 april 2018 om 16:44
    Zonde, pas de laatste 25 minuten begint Roda te voetballen. Terechte overwinning van Groningen. Nu wordt het nog 3 wedstrijden bibberen, zorgen dat je in ieder geval die laatste plaats ontloopt .
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    zondag 15 april 2018 om 23:49
    K zei het ook al tegen RodaJC en Rodapaus;

    Doe je club een lol, en feest flínk mee met lokale PSVérs. en houdt die gasten dronken!

    Zeker na de vernédering tegen Ajax vandaag, hebben die lui, álle reden tot doorzakken!

    Zeg die coach van jullie, om de hele week op een ZEIKnat hoofdveld te trainen. Geef jullie terreinknecht vast een paar kratjes Jupiler, en...
    Naja, Wacht die 'kersverse kampioenskereltjes maar op, op een omgeploegd bággerveld!'.. Wedden dat Roda kan 'stunten'?

    Roda mag eerst, en láter op de avond(eigenlijk als Roda-PSV is afgelopen.. gezien de belangen, zeg ik ergens: Pure competitievervalsing namens Fox en hun kijkcijfers dat juist déze wedstrijden op verschillende tijdstippen beginnen! Als Roda bv wint, zou Sparta bv kunnen besluiten hun krachten te sparen, 'nipt van NAC' te verliezen welicht. Twente-Pec is de dag er voor, dus díe uitslag is al beslist dan!.... Nee..dát is dan wél weer erg toevallig als je het mij vraagt)...

    We zullen zien vd week .

    * Eigenlijk zou Roda moeten aankaarten bij de KNVB dat hun wedstrijd tegen PSV, en de pot tussen Sparta en NAC: das de no's 15-16 en 17 in actie, met de uitslag van de no18 tegne de no7 al bekend! Goede kans dat PEC em wint bv, en dat Twente dan als kansloos is!)
    Dat is een beinvloedende factor:
    Roda-PSV, en Sparta-NAC, zou gelijktijdig moeten worden afgetrapt op i ndie zin, de sportieve belangen, eerlijk te houden!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:29]
    Vind ik leuk
    Grimes +645
    maandag 16 april 2018 om 00:15
    Jammer alleen dat we kunstgras hebben ;-).
    Tja en de verschillende tijden weet je van tevoren. Daar is helaas niets tegen te doen.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    maandag 16 april 2018 om 00:33
    "daar is niets tegen te doen" :P
    Als je dr twee tellen over nadenk, díkke onzin toch eigenlijk? ^^

    Is hier níks aan te doen? jawel hoor.. heel envoudig zelfs, maar om uiteindelijk 1 reden DOET men het gewoon niet :)

    Al die sportieve belangen, en competitie-gedachtes etc etc, allemaal wel leuk enzo.. maar...

    het GELD wat FOX hiermee verdient, dmv kijkcijfers, dát is toch echt prioriteit!

    Mensjes als jij en ik, die al járen het voetbal volgen etc, die zijn het 'ondergeschikte product' geworden van dít soort monopolisten en corpocraten.

    'Er is niks tegen te doen' :P hehe ^^ Geloofden mínder mensen, díe dómme leugen eens wat minder.
    Vind ik leuk
    Grimes +645
    maandag 16 april 2018 om 10:46
    Pfff wat een lappen tekst schrijf je telkens weer ;). Er is inderdaad iets tegen te doen als collectief. Als mensen massaal gaan protesteren. Maar eerlijk gezegd ik kijk graag voetbal en vind het heerlijk als ik meerdere wedstrijden per speelronde kan kijken. Soms werkt het programma tegen je en de andere keer voor je. Als je het echt eerlijk wilt doen dan ga je terug de tijd in. 9 wedstrijden zondag om half 3. Dat is twee keer per jaar. En dat vind ik de vervelendste rondes van het jaar.
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    maandag 16 april 2018 om 15:59
    "terug in de tijd' vind k een beetje raar argument. Wat goed was, kan goed blijven toch?
    T is gewoon veels te duidelijk te vernemen dat FOX een dikke vinger in de pap heeft bij de speelschemas. En dat is een slechte zaak vind ik.

    Men kan alles wel op die TV gelden gooien, maar wát zend men nu uit dan?
    Gaat het nu om datgene wat wordt uitgezonden, of om het uitzenden?

    Met gelijktijdig aftrappen, heb je toch véél meer spanning in die wedstrijden?

    En nee, dit hoeft idd niet het hele seizoen door, maar zoals nu, wanneer de beslissingen vallen. Ja, natuurlijk!

    Stel, Roda wint met n lucky goal met 1-0 van PSV.

    Dan heeft Sparta dus zga niks meer om nog voor te spelen, laten die pot tegen NAC lopen. NAC wint met 1-6 ofzo.. Qua punten dan niet meer te achterhalen door Roda!

    Ik vind dat éigenlijk pure manipulatie ván de competitie. Juist dát soort wedstrijden moeten tegelijk gespeeld worden omdát soort 'belangenverstrengeling' tegen te gaan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Grimes +645
    maandag 16 april 2018 om 16:46
    Op het einde heb je inderdaad gelijk. Misschien de laatste 4 wedstrijden op hetzelfde moment laten spelen. Lappen tekst was trouwens niet negatief bedoeld. Ik hou zelf wel van inhoudelijke discussie. Ik vind je lange argumentatie daarin alleen maar goed vandaar ook de smiley.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    maandag 16 april 2018 om 19:22
    okido!, heb tot nu toe vaak négatieve reacties gehad omdat ik een paar woorden meer gebruik om iets voldoende uit te drukken. Schijnbaar kan de meerderheid een duideljk uitgeschreven beredenatie dus niet waarderen ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    maandag 16 april 2018 om 16:02
    ps:
    'lappen tekst', Ipv te argumenteren in een zgn 'open telegram stijl'wat dus ook open te interpreteren is, voeg ik liever wat details toe aan mijn argumentatie, opdat men dat dus ook minder makkelijk 'anders kan interpreteren' ^^
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 17:20
    Terecht gewonnen . !!!!!! Forza GRUNN
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:04
    Top kerel gefeliciteerd en ik hoop dat jullie volgend seizoen een beter seizoen draaien.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 17:27
    Vond Absalem en Doan de besten bij de FC.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3757
    zondag 15 april 2018 om 17:47
    Volledig mee eens
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:17
    Klopt
    Vind ik leuk
    Farmer +10147
    maandag 16 april 2018 om 16:03
    Heeft Hansie die Doan nu al afgetikt in Japan?

    En Absalem wordt wel wat idd! Ook niet de eerste pot dat hij goed stond te spelen! Gaan we ook nog wel plezier aan beleven de komende seizoenen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 17:49
    Wie is allemaal geschorst bij roda komende woensdag? Nog al wat gele prenten gekregen, zie ik.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5075
    zondag 15 april 2018 om 20:19
    Avdijaj en schahin volgens mij...
    Vind ik leuk
    Grimes +645
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    Dubbel. Mag weg.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Groningen slaat toe in cruciaal treffen en speelt zich nagenoeg veilig