Nijhuis afgebrand: 'Dan zegt hij: naar mij luisteren, ik ben de baas. Hoezo?'

Nijhuis afgebrand: 'Dan zegt hij: naar mij luisteren, ik ben de baas. Hoezo?'

zondag 15 april 2018 om 17:34

FC Utrecht-middenvelder Yassin Ayoub had na afloop van de uitwedstrijd tegen Feyenoord geen goed woord over voor arbiter Bas Nijhuis. De Tukker had volgens Ayoub totaal geen grip op de wedstrijd.

"Ik houd normaal gesproken niet van dit soort excuses, maar hij floot gewoon zijn eigen wedstrijd. Daar heb ik me zo aan geërgerd", aldus de toekomstig Feyenoorder na afloop in gesprek met FOX Sports. "Bij de tweede goal pakte Vilhena de bal met twee handen vast, maar laat hij gewoon doorspelen. Later geeft hij Zakaria Labyad een gele kaart na een heel normaal duel. Dat soort dingen snap ik dan niet."

Ayoub vindt het vooral vreemd dat hij Nijhuis niet van repliek mocht dienen. "Dan krijg je te horen: gewoon naar mij luisteren, ik ben de baas. Hoezo ik ben de baas? Wij als spelers mogen toch best iets tegen je zeggen? Wij hebben ook een eigen mening."

Poll

Ben jij voor- of tegenstander van het fluiten van Nijhuis?

(2144 stemmen)

Plaats een reactie

BassieN +10948
zondag 15 april 2018 om 17:36
Niet zo zeiken als je zo'n doelpunt goedgekeurd krijgt, Nijhuis viel echt wel mee vandaag hoor.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:38
Haha, gaan zeuren nadat een buitenspeldoelpunt wordt goedgekeurd je moet het maar durven.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:42
Heb je de 2-1 ook gezien? Daar ging een flinke overtreding aan vooraf en Nijhuis liet gewoon weer doorspelen..

Bij de 1-1 kon Nijhuis het niet goed zien vanuit zijn positie. Een grensrechter stond op 1 lijn..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:47
Zeker, en van Persie maakt hands, maar Utrecht heeft geen seconde de indruk gemaakt dat ze de wedstrijd zouden kunnen winnen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:57
Eens. Daarvoor was de opbouw te rommelig en Utrecht ging niet goed om met de kansen en mogelijkheden.
Vind ik leuk
JJD +261
zondag 15 april 2018 om 18:15
Rot toch op met je hands daar is Van Persie veel te slim voor.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:49
Maar ik hoop toch ook wel dat je het ermee eens bent dat Utrecht had gewonnen als Nijhuis geen fouten had gemaakt?

Volgens mij hadden wij bij 1-0 ook een strafschop kunnen krijgen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:53
Na een goal die 2 meter buitenspel was goedgekeurd zien worden iets durven te zeggen over de arbitrage is echt bijzonder.
En praten over Utrecht had kunnen winnen,man man man,een fan zijn is prima ,maar wel een beetje realistisch blijven.
Op een kwartier na in de eerste helft heeft dat er nooit ingezeten.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:56
Voor de gelijkmaker miste Utrecht 2 grote kansen. In de 2e helft waren er ook zat mogelijkheden. Feyenoord speelde naar mijn idee ook niet volle bak en in bepaalde fases met de handrem erop. Zo leek het althans. Het gaat mij er meer om dat Nijhuis zijn eigen wedstrijden fluit. Mannelijk voetbal is uiteraard geen probleem maar de spelers weten bij hem nooit waar ze aan toe zijn.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:14
Oke dan volg ik je weer. Je lijkt me namelijk niet zo iemand die naar de scheids alleen gaat wijzen als excuus.

Maar nu snap ik je reactie wat beter. :)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:42
Hahaha, dit is pure cabaret! Utrecht heeft never een kans gehad. De fouten die Nijhuis en co maakt was die buitenspelgoal en Feyenoord geen pingel geven.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:47
Teletekst bekeken en niet de wedstrijd?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:52
Hahaha, jij bent Tineke Schouten!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:21
Ben ik volledig met je eens wat is dat een lul van een scheidsrechter.
Vind ik leuk
Dedan002 +1993
zondag 15 april 2018 om 17:37
Nijhuis fluit ook voor zichzelf. Wilt graag laten zien dat hij de baas is in het veld.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
zondag 15 april 2018 om 17:54
Hij wenst ook aangesproken te worden met Herr Nijhuis waarschijnlijk. Maar met gestrekte rechter arm kaarten uitdelen daar overdrijft hij dan weer mee.
Vind ik leuk
Dorzon +3486
zondag 15 april 2018 om 17:37
dat wordt een schorsing
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:38
Hij floot goed op die buitenspel goal na maar dat zag die kale grens niet
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:45
Een overwinning tast je gezichtsvermogen blijkbaar aan.
Vind ik leuk
power +3743
zondag 15 april 2018 om 17:39
Bas Nijhuis matige scheids
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:39
Wordt tijd dat de Baas van de KNVB dat eens zegt en die flapdrol de laan uit stuurt
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:49
Dan kan die baas iedere scheids er uitgooien het zijn allemaal slechte fluiters
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:44
Veel wel ja maar die hebben in ieder geval niet hun eigen spelregelboekje.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:19
Liever eerst Kuipers alstublieft, bij voorkeur nog voor de bekerfinale!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:15
Nijhuis is een prima scheidsrechter. Het voetbal van tegenwoordig is totaal niet hard of mannelijk. Bij de amateurs krijg je 10 harde schoppen per wedstrijd en daar zie je ook niemand rollen en piepen.
Het voetbal mag wel wat harder en met nijhuis heb je tenminste een echte pot
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:46
En hiervoor heb je een account aangemaakt Bas?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:39
Nijhuis is ook de baas, jammer Ayoub dat jij dat nog uitgelegd moet krijgen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:39
We gingen overal gewoon te slap in en dan ga je niet winnen van Feyenoord. Nijhuis laat veel doorgaan en dat weet iedereen dus gewoon compenseren met meer inzet. Gefeliciteerd Feyenoorders en succes met de beker, wij moeten maar gaan focussen op die 5e plek en de play-offs winnen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:42
Nijhuis is juist mijn favoriete scheidsrechter
Klinkt misschien vreemd maar het is en blijft een contact sport

Die gasten zijn gewoon niks gewend
Vind ik leuk
Berbr +319
zondag 15 april 2018 om 17:40
Beetje frustratie van Ayoub. Maar Nijhuis blijft een irritante egotripper.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:40
Foutjes maakt iedereen.
In Engeland lachen ze zich rot om de gele kaarten hier, het lijkt wel of de knvb er hier een wijfensport van willen maken.
Ik ben een grote voorstander van in ieder geval de visie van Nijhuis.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:41
Huilie huilie doen....

Ga lekker balletten of begin met curling of zo

Die gasten van tegenwoordig kunnen echt nergens meer tegen
Je blaast er tegen en ze rollen het halve veld over

Ayoub moet niet zo jammeren

Vind ik leuk
Nick Kools +12571
zondag 15 april 2018 om 17:42
Over die buitnspelgoal hoor ik m niet :)
Vind ik leuk
Dedan002 +1993
zondag 15 april 2018 om 17:46
Maar dat was niet de fout van Nijhuis, maar die kale met die vlag :)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:42
Alle spelers doen net alsof ze achterlijk zijn. Ik hoor ze alleen maar huilen dat ze het niet meer weten wat wel mag en niet (bij verschillende scheidsrechters). Joh je trainer verzint toch ook verschillende tactieken waarom kunnen die profs dat niet bij een scheids?! Nijhuis laat lekker doorgaan dus mag je wat harder, bij makkelie andersom.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:45
Nijhuis is top lekker doorspelen zijn geen mietjes hoor
Vind ik leuk
Utca030 +5307
zondag 15 april 2018 om 17:47
Ja yassin je moet je achterhoede aanpakken, die hebben he weggegeven.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:47
Yassin jankbal Ayoub aan het woord hoor.
Zout een eind op gast

Volgend jaar bij Feyenoord wordt je misschien op de training al harder aangepakt dan dit

Mietje
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:21
In de wedstrijd kon hij al niet door een deur met Toornstra, dat word dus een extra deur in de kuip.
Vind ik leuk
mcmodd +17675
zondag 15 april 2018 om 17:47
Feyenoord, van harte gefeliciteerd met de overwinning. Eindelijk laat je zien dat je een hele wedstrijd kunt opstomen. Dan verdien je de overwinning. Dat er nu twee dubieuze doelpunten inzaten, daar kan Feyenoord en zelfs Nijhuis niets aan doen. De boldhead die langs de lijn de assistent van dienst was, had zijn dag niet en zo te zien had hij zelfs zijn week niet. Wat een slaaphoofd zeg.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:50
Een van de weinige goed scheids!!!!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +9631
zondag 15 april 2018 om 17:53
Nijhuis loopt werkelijk niks te doen op een voetbalveld, wat een pannekoek.
Vind ik leuk
hassel +232
zondag 15 april 2018 om 18:00
Gewoon luisteren. Wat was die ayoub slecht, wat moeten we daarmee?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:02
Nijhuis was kloten en die kale blinde grens helemaal.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:10
Als je geen aanvoerder bent moet je je stil houden tegen de scheidsrechter
Vind ik leuk
rinirat +1417
zondag 15 april 2018 om 18:16
Echt klote scheids ,niet alleen om dit duel.
Wat een arrogante lul
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:23
Raar, ik vind hem juist de beste scheidsrechter die we hebben, maar ja smaken verschillen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:18
Geen enkel respect voor welke autoriteit dan ook. Naar karaktertrekje. Slecht voorbeeld voor de jeugd ook.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:50
"Wij als spelers mogen toch best iets tegen je zeggen? Wij hebben ook een eigen mening."

Het feit dat je een mening hebt betekent nog niet dat anderen daarnaar moeten luisteren, en al helemaal niet dat je mening enige betekenis heeft.
Vind ik leuk
Busk +1065
zondag 15 april 2018 om 19:20
Ayoub speelde gewoon geen beste wedstrijd. Kon z'n stempel niet drukken. Komt gefrustreerd over.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
zondag 15 april 2018 om 21:24
Het is een mooi voorbeeld hoe hypocriet Nijhuis denkt.
Accepteert zelf de richtlijnen van de KNVB niet en zegt dat ook tegen Uilenberg, maar accepteert datzelfde gedrag niet van de spelers......
Vrijheid, blijheid dus, geldt wel voor Nijhuis, maar voor niemand anders.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 05:38
Goed gezegd van Nijhuis. Als hij moet luisteren naar iedereen die een mening heeft is er geen tijd meer over om te voetballen in een volle kuip.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nijhuis afgebrand: 'Dan zegt hij: naar mij luisteren, ik ben de baas. Hoezo?'