PSV bezorgt negental van Ajax complete afgang en pakt titel nummer 24

    PSV bezorgt negental van Ajax complete afgang en pakt titel nummer 24

    zondag 15 april 2018 om 18:32

    PSV heeft zich zondagmiddag verzekerd van de vierentwintigste landstitel in de clubgeschiedenis. De Eindhovenaren moesten in het eigen Philips Stadion winnen van naaste belager Ajax en deden dat met opvallend groot gemak.

    Ajax had wel vaak de bal in de eerste helft, maar wist weinig doelgevaar te stichten. PSV speelde doortastender en kwam na 25 minuten op voorsprong. Gastón Pereiro tikte van dichtbij binnen nadat Matthijs de Ligt een inzet van Hirving Lozano van de lijn haalde. Klaas-Jan Huntelaar kreeg een opgelegde kans op de 1-1, maar stuitte op de uitstekend uitgekomen Jeroen Zoet.

    Op slag van rust besliste PSV de wedstrijd. Hakim Ziyech leverde de bal in, waarna Joshua Brenet de bal panklaar op het hoofd van Luuk de Jong legde. Ajax-trainer Erik ten Hag besloot halverwege om risico's te nemen en Siem de Jong in te brengen voor Max Wöber. Het duurde echter niet lang voordat de Amsterdammers het deksel op de neus kregen. Steven Bergwijn kon de bal controleren in het strafschopgebied en verschalkte André Onana met een schuiver: 3-0.

    Hoewel er in de score geen verandering kwam, werd de afgang voor Ajax. Eerst legde Danny Makkelie de wedstrijd stil nadat er vuurwerk werd gegooid door de meegereisde Ajax-fans. In de slotfase kreeg Nicolas Tagliafico zijn tweede gele kaart na een charge op Lozano. Siem de Jong maakte het nog bonter en mocht direct inrukken nadat hij zijn noppen op het been van Santiago Arias plantte. Nadat doelman Zoet een applauswissel kreeg, kon het feest in Eindhoven losbarsten.

    Poll

    Is PSV de terechte kampioen?

    (6048 stemmen)

    Plaats een reactie

    elmagico070 +20468
    zondag 15 april 2018 om 18:33
    Afgang van jelweste gezien vandaag.

    Dik verdiende overwinning en kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Hyena +28339
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Een schande is het, Ajax-onwaardig sinds de komst van Ten Hag. Opdonderen en neem vooral de nodige spelers mee. Opnieuw gaan bouwen met een andere trainer, zonder ongemotiveerde spelers als Ziyech en zonder middelmaat als Veltman.

    Schaam je kapot. Gefeliciteerd PSV.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    schaam je ajax!!! schaam je diep!!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42569
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Ajax was...zwakjes
    Hahahaha. Kampioenuhhh!!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:42
    Gefeliciteerd met jullie kampioenschap,dik verdiend!
    Vind ik leuk
    richard37 +1290
    zondag 15 april 2018 om 18:45
    Eens, maar Ziyech was nog de beste. Echt kansloos om alleen hen te noemen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Ja, hier zal blijken wie de successupporters zijn. De hele week lopen roepen dat deze wedstrijd door Ajax gewonnen zou worden, ‘een makkie’ las ik ergens, en dan blijkt Ajax gewoon een ordinaire schopclub te zijn dat totaal niet kon meevoetballen. Als je gedachten constant bezig zijn met het blesseren van je tegenstanders, dan blijft er geen tijd over om te voetballen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1255
    zondag 15 april 2018 om 19:26
    Heeft toch niet veel te maken met successupporters maat? Ik noem dat strijdbaarheid. Waar ze overigens niks van hebben laten zien sinds ten hag aant roer staat! Al met al is psv terecht kampioen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zondag 15 april 2018 om 23:25
    Aan de strijdbaarheid van de Ajaxspelers mankeerde vanalles. Kwamen, al of niet expres, overal te laat.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1255
    maandag 16 april 2018 om 00:17
    Ja zal wel maar je had het over de successupporters, biet over de spelers. Ik ga niet bij voorbaat roepen dat iets kansloos is. Ajax heeft ook vaak genoeg bewezen, ook recent, zoals vorig seizoen in de EL, dat ze overal KUNNEN winnen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 09:10
    Successupporters zijn in mijn ogen de supporters die zich altijd lekker voelen als alles goed gaat. Als het verkeerd gaat ligt het altijd aan het bestuur, de trainer. Spelers worden uitgefloten, spelers moeten absoluut weg enz. Het zijn de mensen die om het hardst roepen dat hun club de beste is, maar waar het om het kampioenschap gaat, hoor je ze na een tegengoal totaal niet om de spelers aan te moedigen. Inmiddels is dit al het vierde jaar dat er in Amsterdam niks te vieren valt en volgend jaar zie je precies hetzelfde. Nu al hoor je weer pochen over al dat geld, ze zullen die wel halen en ook die goede speler en ga zo maar door. intussen verdwijnen de betere spelers en geen supporter die roept dat je de spelers juist moet houden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1255
    maandag 16 april 2018 om 11:27
    Mee eens maar ik roep het al jaren. Wil je ooit van de naam opleidingsclub/land afkomen moet je je poot stijf gaan houden. Maar in mijn ogen is ajax de enige die dat zou kunnen omdat ze geld niet nodig hebben...
    Maar het is niet genoeg zolang we in een mickey mouse comp blijven waar goeie spelers komen om een stap hogerop te kunnen maken, kijk maar naar sanchez. Ik had mijn poot stijf gehouden en m niet zo laten vertrekken. Dan maar naar het tweede of de tribune als je “het niet meer op kan brengen”. Maar ja, aan de andere kant komen dat soort spelers helemaal niet meer. Is dus een beetje een visueuze cirkel helaas
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 12:12
    Ik vind dit een heerlijke reactie. Juist Ajax moet van zijn status een opleidingsclub te zijn profiteren. Ze leiden uitstekend op, technisch stuk voor stuk heel goed. Maar mentaal moeten ze nog wat toevoegen aan de spelers. Van “wij zijn de beste” zou je moeten maken: “Als we vol overgave knokken kunnen we van iedereen winnen”. En dan vooral elke aanslag op het lijf van een tegenstander bestraffen: “wie dat doet staat een wedstrijd buitenspel en zelfs mag hij tijdens die wedstrijd niet in het stadion zijn”. Zo krijg je, naast de technische opleiding, ook de mentale kant in orde. Daar kan Ajax zo’n jaar of vijf mee bezig zijn schat ik.
    En dan de klapper: jeugdspelers worden niet verkocht. Als ze niet voldoen, laat ze gratis naar andere clubs vertrekken. Evt. een opleidingsvergoeding en dat is het dan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    zondag 15 april 2018 om 18:55
    Hyena eerlijk is eerlijk. Bedankt, maar Ziyech legde bij een 0-0 stand 3 ballen panklaar.
    Weet niet of ongemotiveerd het woord is. Soms wordt er door Neres en met name Kluivert ook gwwoon te weinig mee gedaan.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zondag 15 april 2018 om 19:30
    Ook nog spelers weg? En ze hadden de beste spelers en beste selectie?
    Vind ik leuk
    Hyena +28339
    zondag 15 april 2018 om 19:39
    Dat vinden ze binnen Ajax vooral. De sterspeler heeft geen ruggengraat en verder zijn spelers als Veltman, Kristensen, Wöber, Siem en de huidige KJH pure middelmaat.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zondag 15 april 2018 om 19:47
    Zonder Huntelaar is het helemaal niks. Huntelaar nog wel wat punten gepakt voor de club (helaas).
    Vind ik leuk
    hantayo +993
    maandag 16 april 2018 om 16:56
    haha, in een notendop, maar daar komt het op neer.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18371
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Gefeliciteerd heel PSV.

    Verdiend!
    Vind ik leuk
    Always PSV +10497
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Hopppaaaaaa!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Feest in Nederland, behalve een heel kleintje plekje dan.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1543
    zondag 15 april 2018 om 18:45
    In heel Nederland? Iets met arrogantie... maar gefeliciteerd...
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18368
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    PSV over het hele jaar niet spectaculair maar wel de beste.
    Maar nu wel.

    Ajax was ook echt een drama
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zondag 15 april 2018 om 19:50
    Ajax een drama? Wat een onzin, zo spelen ze het hele jaar al.
    Vind ik leuk
    Verratti +1888
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Door de media is dit AJAX zo opgeblazen. Scouts op de tribunes voor het talent. Voor Kluivert, De Ligt of wie dan ook. Als het al waar is zullen ze nu wel genezen zijn. Wat een armoede.


    PSV strijdt, spelen met een plan en is de terechte winnaar. 3-0 Is nog maar een slappe afspiegeling. Proficiat PSV, weer de terechte kampioen.

    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +676
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    WZAWZDB, elke keer lezen dat PSV wel punten (uit Feyenoord, uit AZ) zou laten liggen, zelf slecht voetbal spelen (met Groningen uit als dieptepunt), willekeur van de KNVB (lees: elleboog Neres niet bestraft, Huntelaar en Veltman die aan de lopende band overtredingen mogen maken), “Zo lang als ik bij Ajax speel, wint PSV niet van ons”, Onana als beste man aan Ajaxzijde dit seizoen (dat zegt genoeg)!

    Ook komend seizoen zullen ze weer roepen dat ze de beste selectie hebben, des te mooier is het dat PSV het thuis heeft afgemaakt tegen deze club. De terechte kampioen, gefeliciteerd allemaal! In de afgelopen 4 jaar 3x kampioen, dat is een prachtige prestatie. Geniet van deze mooie dag allemaal, proost..
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:43
    En Ajax 4x op rij plekkie 2
    Vind ik leuk
    Sanuk +3188
    zondag 15 april 2018 om 18:45
    een top prestatie
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20528
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    jullie kunnen erop hoor !
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20468
    zondag 15 april 2018 om 18:44
    Lekkahhh hoaah:p

    Van harte gefeliciteerd man!
    Vind ik leuk
    :O +4197
    zondag 15 april 2018 om 19:53
    Mooi zo. Gaan we zeker doen. Bedankt.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4601
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    PSV ers gefeliciteerd..WEL VERDIEND!!

    De ligt en Kluivert moeten niet eens denken aan een transfer... belachelijk zwak vooral Kluivert..

    Schone En veltman.. daar heb ik geen eens woorden voor veltman nooit meer oproepen voor oranje..

    Wober slecht.. vd beek Slordig.. de enige die wat forceerde waren ziyech neres en onana..

    "PSV was niet zo goed dit zijn seizoen" werd er gezegd.. bla bla bla als dat zo is.. terwijl zij toch kampioen worden HOE SLECHT IS AJAX DAN...? Belachelijk!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:47
    10 punten voorsprong
    Vind ik leuk
    Garinsha +4601
    zondag 15 april 2018 om 18:52
    Waar de fuck heb jij het over? Ik heb het hier over Ajax.. ik zeg helemaal niets over PSV.. LEES eerst goed voor je grappig wilt reageren. Sukkeltje
    Vind ik leuk
    :O +4197
    zondag 15 april 2018 om 19:37
    Vernedering compleet
    Vind ik leuk
    2cents +53645
    zondag 15 april 2018 om 18:33
    Gefeliciteerd PSVers, dik verdiend!

    Benieuwd naar het verhaal van Ten Hag. Of eigenlijk ook niet want ik vrees weer beschamende woorden.

    Net zo beschamend als de rode kaart van Siem de Jong. Waarom doe je zoiets? Je zet je club voor lul door deze wedstrijd met 9 te eindigen.

    Helemaal niets in Amsterdam. Met dank aan Van Der Sar en Overmars en hun idiote trainerswissel. Sindsdien wordt het met de week slechter.

    Komende zomer weer opnieuw beginnen. Mag Ten Hag laten zien wat je zo vaak hoort als zalvende woorden: “geef Ten Hag een hele voorbereiding...”

    Ik geloof er geen zak van.

    En buiten dat, als hij een hele voorbereiding nodig heeft dan had Ajax hem die moeten en hem niet midden in het seizoen aan te stellen.

    Nogmaals, wat een idiote trainerswissel.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10497
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Dik verdiend kampioen. Thx mate!
    Vind ik leuk
    2cents +53645
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Geniet van jullie feestje.
    Vind ik leuk
    3Bier +7603
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Dit is gewoon klote. Een heel seizoen verpakt in deze wedstrijd. Te weinig strijd, geen geloof, dramatisch afwerken, naïef verdedigen.
    Trainerswissel heeft echt dramatisch uitgepakt. Geen enkele verbetering gezien ten opzichte van voor de winterstop.

    Weer een degelijke pot van PSV. En meest constante ploeg in NL. Terechte kampioen.
    PSV'ers gefeliciteerd.
    Het leedvermaak zal groot zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:43
    Ze luisterden naar het publiek met die trainerswissel
    Vind ik leuk
    2cents +53645
    zondag 15 april 2018 om 18:45
    Nee
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20465
    zondag 15 april 2018 om 18:55
    Ten Hag moet gewoon lekker wegwezen. De man is gewoon een schande voor Ajax.
    Vind ik leuk
    BassieN +11232
    zondag 15 april 2018 om 18:33
    Heerlijk, de grote muilen zijn weer eens gesnoerd!
    Ten Hag: PSV is bang voor ons.
    Kluivert: Zolang ik bij Ajax speel verliezen we niet meer van PSV of Feyenoord.
    En dan de rest van de roedel die het allemaal nog wel goed zagen komen.
    Helemaal niets!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20468
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Met schaamrood van het veld aflopen. Wel mooi hoe die arrogantie weer afgestraft wordt.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    En hoeveel punten staat jouw clubje achter PSV?
    Vind ik leuk
    BassieN +11232
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Genoeg, gaat het om mijn club nu dan? Wij staan in de bekerfinale :)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Omdat jij weer over ‘helemaal niks’ zit te brallen. Er is inderdaad helemaal niks in Amsterdam, net zoals dat er (tot nu toe) ook niks is in Rotterdam.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    BassieN +11232
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Meer kans dan bij jullie, niet? Ik snap je frustratie hoor, jullie zijn al jaren niet zo dicht bij een schaal geweest als nu
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zondag 15 april 2018 om 18:33
    Schitterende vernedering, heb genoten!
    Vind ik leuk
    luccerd +3006
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Nu maar hopen dat die spelers van PSV woensdag nog stomdronken op het veld staan!
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Ga woensdag rond 16:30 als de bus aankomt wel wat Brandjes uitdelen als cadeautje ;-)
    Vind ik leuk
    luccerd +3006
    zondag 15 april 2018 om 19:25
    Ik kom je wel ff helpen haha
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    PSV’ers.

    Gefeliciteerd.
    Maak er een mooi & veilig feestje van!

    Ik ben blij dat ik waar ik zit ik geen tv kan kijken, wordt ik in ieder geval niet gebombardeerd met al het kampioensnieuws...

    Adios!
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +973
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Zit je op de maan dan?....of onder een steen?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    zondag 15 april 2018 om 18:54
    In Duitsland zijn ze niet echt geïnteresseerd in de kampioen van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18368
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Van harte! Verdiende kampioen!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14926
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Gefeliciteerd PSV'ers. Kusje.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Gefeliciteerd PSV’ers!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    PSV verdiend kampioen! Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    robertus +1891
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Kan Ajax zich tenminste richten op wat echt belangrijk is. De Jupiler League!

    En gefeliciteerd PSV!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88848
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    PSV gefeliciteerd met het kampioenschap.

    Zeer en zeer terecht de winnaar van de eredivisie.
    Ajax is vandaag te kijk gezet, zeer en zeer zwak optreden ajax. Bij vlagen PSV, ''heer en meester''.

    Supporters van ajax (niet allemaal) hebben vandaag bewezen dat het tokkies zijn. Alweer!

    PSV-ers geniet van het feestje!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Onnodige reactie, jullie hebben minstens net zo veel tokkies. Wat veel erger is eigenlijk, aangezien de supportersgroep van Ajax vele malen groter is dan die van jouw club.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20468
    zondag 15 april 2018 om 18:53
    Wat ben jij toch een kansloze TOKKIE, neem voorbeeld aan bepaalde Ajacieden hier man.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:57
    Als je goed kijkt zie je dat ik gewoon de PSV’ers feliciteer, zoals het hoort. Waar ik me aan irriteer is de supportertjes van andere clubjes die allemaal onder Ajax staan en allemaal brullen over ‘helemaal niks’, terwijl ze zelf net zo goed niks hebben.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20468
    zondag 15 april 2018 om 18:59
    Die anderen zogenaamde clubjes zijn niet zo arrogant daarom misschien.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 19:01
    Clubjes is misschien niet respectvol, laat ik mezelf verbeteren: clubs.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 07:50
    in feite deed jij het nog steeds erger afgelopen week Doe dan! Lees je berichten even terug en ondanks waarschuwingen die je van verschillenden hier kreeg, Ajax kon niets overkomen. Nu krijgt iedereen de schuld want al die individuele voetballers waren beter dan die van PSV. Laat ik je dit zeggen: zolang je in de ED nog van iedereen kan verliezen, wordt je geen kampioen. Slechte aanloop was dat van jou.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 11:27
    En PSV kan niet van iedereen verliezen? Kijk tegen Ajax (1x), SC Heerenveen (1x en een gelijkspel), tegen FC Groningen (gelijkspel) en natuurlijk die afstraffing tegen Willem 2.

    PSV kan net zo goed van iedereen verliezen, alleen die hebben dat dit seizoen minder vaak gedaan dan de rest. Zo simpel is het.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 11:59
    En net zo simpel blijkt nu dat iedereen van iedereen kan verliezen, daar ben ik het roerend met je eens. Dit betekent dat ook niemand ECHT de beste is, dat kun je hooguit per wedstrijd zeggen. De winnaar is op dat moment de beste geweest, een week later kan het weer anders zijn (of nog even hetzelfde, dat weet je niet).
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 12:04
    Eens, al was PSV wel echt de beste dit seizoen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88848
    zondag 15 april 2018 om 19:03
    Dat kan je zeggen als er weer een topic over DH is. Dit gaat niet over DH!

    Incasseringsvermogen van een dropveter.

    (zeg er nog specifiek bij, niet allemaal)
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 19:07
    Het is een onnodige toevoeging aan je bericht, dat kan je net zo goed weglaten. Dat soort lui heb je bij elke club. Bovendien zie ik hier geen Ajacied iets negatiefs of iets dergelijks zeggen, dus waar je opmerking vandaan komt is me een raadsel.

    Onnodige opmerking en ook niet een opmerking die bij jou past.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 12:28
    Wat krijgen we hier? Komt de toevoeging, waar je het mee eens bent, je ineens niet goed uit? Dat je hier geen Ajacied iets negatiefs hoort zeggen is gewoon het gevolg van de verloren wedstrijd van gisteren. Hun mond is gesnoerd, maar dat hebben we vaker gezien. En deze opmerking past heel goed bij me, denk niet dat ik hier met dezelfde intenties als jij mijn opmerkingen plaats. Ik ‘strijd graag met open vizier’, en daar moet ook jij het gewoon mee doen, net zo goed als dat ik respect heb voor jou die in een week 180 graden draait.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 12:30
    In welk opzicht draait mijn mening voor 180 graden?
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 12:34
    Vergelijk je berichten van vorige week met deze opmerkingen. Spiegelbeeldig noem ik dat. Omgekeerd evenredig noemden we dat vroeger en daarvoor hadden ze nog geen mening over voetbal, toen was het nog niet uitgevonden.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 13:34
    Omdat ik na gister meer overtuigd ben van het wel of niet kampioenswaardig zijn van PSV. Tot gister heeft PSV me vaak teleurgesteld, maar gister zag ik een echte kampioen. PSV heeft mij gister eigenlijk voor het eerst echt heel erg overtuigd.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 13:46
    Nou, je hebt in ieder geval nu een goed argument en dat siert je. Maar het valt meteen op dat je met wat minder inzicht de dagen voor de wedstrijd nogal overtuigd was van de afloop van deze partij. Ajax voetbalde gisteren precies als de hele competitie, dus niet vanaf Ten Hag maar ook vanaf Keizer. De kwaliteit is dat ze er nog knap tweede mee worden, indien ze nog wat punten blijven halen, maar met tien punten verschil PSV kampioen zien worden en dit was tevoren heel goed in te schatten, maakt dat je toch iets niet goed hebt gedaan als club.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 16:13
    Ajax zal gister misschien precies zo als de hele competitie hebben gespeeld, maar PSV niet. In 70/80% van de wedstrijden was het spel matig tot slecht. Ook in de Arena werden ze compleet overklast, hadden niks te vertellen. Dat gecombineerd met het feit dat Ajax meer kwaliteit heeft maakt het dat ik dat dacht. En natuurlijk de kampioensspanning die bijna elke club in hun kampioenswedstrijd heeft.

    Helaas heeft het niet zo mogen zijn, PSV speelde erg goed tot geweldig en Ajax erg matig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:14]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88848
    zondag 15 april 2018 om 19:05
    Jullie hebben meer supporters, dus ook meer tokkies.
    Dat is dan ook logisch!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 19:08
    Ga jij ze tellen? Feit is dat beide clubs genoeg (eigenlijk te veel) tokkies heeft.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88848
    zondag 15 april 2018 om 19:10
    Daar ben ik het weer mee eens.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 19:11
    Uiteindelijk is iedereen het met me eens hoor
    ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    NorthSide +884
    zondag 15 april 2018 om 19:15
    @ Doe dan!

    Waarom zit jij bepaalde leden uit hun tent te lokken? Er zijn net al heel wat reacties verwijderd waar jij de aanstichter van was, hoe verklaar je dat dan?
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 12:30
    Oooee NorthSide, wat wordt het nu ineens stil hè?
    Vind ik leuk
    NorthSide +884
    dinsdag 17 april 2018 om 11:35
    Erg stil zelfs. Hij lokt overal reacties uit en komt nooit met feiten. Blaaskaak 1e klas die @Doe dan

    Doe dan is een asociale tokkie die geen idee heeft waar ie mee bezig is.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2772
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Schaam je KAPOT!!!!!! Gefeliciteerd PSV.

    Ajax kan inpakken zonder te douchen en oprotten naar huis! Stelletje lapzwansen!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 12:33
    Nou Hoofdscout, ze hoeven zich van mij niet te schamen hoor. Gewoon beter gaan voetballen, dan komt het vast een keer goed.
    Vind ik leuk
    Nosje +1504
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Dames en heren, vanavond bij Studio Voetbal: een hele aflevering over Ajax. Waarom zijn ze weer geen kampioen geworden!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Haha, waarschijnlijk wel ja ;)
    Vind ik leuk
    klick +744
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Deze komt hard aan in Amsterdam!!!!!
    Vind ik leuk
    cj_fey +4230
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Alle PSV-ERS, gefeliciteerd!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Gefeliciteerd PSV supporters. Het is jullie gegund. Ajax ga je kapot schamen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    FCU10 +691
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Erik Ten Erehag!
    Vind ik leuk
    BassieN +11232
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Ajax gefeliciteerd met 67% balbezit!
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Ongekend. De terechte en verdiende kampioen. Teamprestatie! Gefeliciteerd PSV'ers!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:34
    Gaat vd Sar nu zijn belofte inlossen? En neem uitstralingloze Ten Hag mee aub. PSV kampioen zat er al maanden in, maar de manier waarop...
    Vind ik leuk
    Quareck +7011
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    En terecht, jammer dat de Ajax spelers en supporters zich zo lieten kennen..
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    En nu graag 3 dagen alleen maar zuipen, het is jullie gegund PSV, Gefeliciteerd vanuit Limburg! Vandaag duidelijk onderstreept dat het kampioenschap meer dan terecht is!
    Vind ik leuk
    Grimes +673
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Daar hoop ik stiekem ook op. Dat ze woensdag geen idee hebben wat rechts of links is ;-).
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    PROFICIAT PSV SUPPORTERS

    Lang op kop gestaan en de titel is jullie verdienste

    Ga feesten en PROOST
    Vind ik leuk
    pos +8660
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Gelukkig ging Sjakie wat leuks doen vandaag.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1261
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Geen woorden maar daden. TOP
    Vind ik leuk
    SimonSays +5853
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Jaaa kampioenen!! Meer dan terecht, de competitie overheerst en nu ook Ajax totaal overklast!

    Gefeliciteerd mede PSV'ers! Een goed feest gewenst!

    Edit: van sommige forumleden hier is het mondje nu echt helemaal gesnoerd, en persoonlijk vind ik dat heerlijk. PSV zou deze wedstrijd niet gaan winnen, maar we hebben ze helemaal van de mat geveegd. Ik wil me dus nog even verlagen tot een klein uithaaltje naar die bewuste lieden: lekker voor je!

    PSV terecht kampioen en de beste van Nederland!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Gefeliciteerd voor alle PSV'ers. Terechte kampioen. Veel plezier en maak er groot feest van.
    Tot volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2556
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Gefeliciteerd PSV!
    Helaas volgend jaar graag ook meer in Europa laten zien ;)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    Gefeliciteerd Eindhoven . AJAX heeft geen recht van spreken en hebben hun vandaag van de aller zwakste kant laten zien
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2554
    zondag 15 april 2018 om 18:35
    kampioenen!!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3972
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Prachtige middag, wat een wilskracht en teamgeest. Ontroerend hoe de goals zo intens gevierd werden inclusief de fans. Wat de rest van Nederland ook vindt, hier staat de terechte nieuwe kampioen van Nederland: PSV.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5151
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Jaaaaaaaaa gefeliciteerd allemaal!! De champagne vloeit hier!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Gefeliciteerd PSV.
    In tegenstelling tot een paar slechte verliezers in de poll, de terechte kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Gefeliciteerd psv-fans, de terechte kampioen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88848
    zondag 15 april 2018 om 18:36
    Erehaagje zou netjes zijn.
    Vind ik leuk
    Bergwag +725
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Waar moet je die doen joh, psv viert feest met haar supporters.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    24 pas???
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Tijd voor een revolutie. Meer aandacht voor de jeugdopleiding. Ex-topspelers van Ajax op alle stafposities. Individuele begeleiding van de megatalenten door ex-topspelers van Ajax. Misschien iets proberen als een Technisch Hart. Misschien ook eens 4-3-3 proberen. En elke speler die een goede wedstrijd speelt meteen uitroepen tot wereldster, te goed voor Barcelona... dat ze dan ook een beetje te horen krijgen hoe goed ze zijn.
    Vind ik leuk
    Grimes +673
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Gefeliciteerd psv. De terechte kampioen. Het is jullie van harte gegund.
    Vind ik leuk
    gustare +599
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Gefeliciteerd Eindhoven. Terechte kampioen. Ajax was dit seizoen beschamend slecht. Saneren, uithuilen en opnieuw beginnen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3156
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Gefeliciteerd psv-ers. Dit seizoen veruit de beste. Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen.
    Vind ik leuk
    ja_daarom +183
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Proficiat PSV en supporters.
    Vind ik leuk
    Adamas +79
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Wat een demasqué. Gefeliciteerd PSV!
    Vind ik leuk
    Bergwag +725
    zondag 15 april 2018 om 18:37
    Ajax, wat heb je me teleurgesteld vandaag. Ordinair schoppen hoort niet bij ons.

    Dik verdient PSV! Van harte aan alle PSV'ers
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Ajax had wel veel passes dit seizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    En de looplijnen zijn onder ten hag sterk verbeterd.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Gefeliciteerd psv'ers geniet ervan zuip je lazerus en meld je morgen maar ziek :)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kampioenen kampioen we hebben Ajax afgeslacht.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    2x rood, 3-0 verloren en PSV kan gewoon Zoet een publiekswissel geven, tja vernederd zo voelt het. PSV gefeliciteerd en maak er een mooi feest van.
    Vind ik leuk
    rober2704 +772
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Gefeliciteerd PSV'ers. Helaas werd het een vernedering voor Ajax maar "so it be". Maak er een spetterend feest van.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Siem de Jong is echt een lul
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3057
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Alle Psvérs van harte gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Geweldig! Namens Feyenoordsupporter van harte gefeliciteerd PSV!

    En voor Amsterdam: Weer helemaal niets, maar dat is tegenwoordig geen uitzondering meer :)

    Maar nu gaat het feestje over PSV.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Gefeliciteerd psv super :-)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:38
    Lampioenen!!
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1275
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Wie goedschiks of kwaadschiks zet alles en iedereen af bij Ajax. Cruijff bedankt he voor je revolutie we zijn naar de tieves
    Vind ik leuk
    wolfie +561
    zondag 15 april 2018 om 18:44
    Triest dat je Johan Cruyff erbij haalt.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1275
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    Hij heeft dit veroorzaakt hij wilde oud voetballers in een pak. Nou Overmars en van der Sar en eerder Bergkamp hebben deze club naar de tieves geholpen en hun zijn daar geposteerd door Cruijff. En het heeft op vorig jaar een El finale niets opgeleverd. Omdat toen zijn lieveling Bergkamp bosz tegenwerkte. En dus Bosz eruit heeft gewerkt. En zijn andere lieveling Overmars heeft ten Hag binnengehaald die er niets van kan
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20465
    zondag 15 april 2018 om 18:59
    Tieves? Serieus?
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1275
    zondag 15 april 2018 om 19:04
    Ja dan ben ik nog netjes het liefst wordt het hele bestuur gemarteld tot ze god om vergeving vragen. Als shaktar Adriano Willian Bernard etc uit Brazilië kan kopen waarom lukt Ajax dat verdomme niet
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Kampioenen, kampioenen..........
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Jezus is voor psv.
    Boeruhhhhhhhhhhh
    Vind ik leuk
    wolfie +561
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    PSV en Eindhoven gefeliciteerd, terecht de kampioen van Nederland, Ajax vandaag diep triest zowel in het veld als in het uitvak.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Dik verdiend dit kampioenschap.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:39
    Gefeliciteerd jongens geweldig gespeeld
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Gefeliciteerd PSV'ers..maak er een mooi feestje van.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1709
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Gefeliciteerd PSV'ers!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Gefeliciteerd PSV. Volkomen terecht!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Ik was als 1 van de eerste en weinige Ajacieden die al aangaf dat PSV dit seizoen kampioen zou worden.

    PSV heeft dit verdiend!

    Beste PSV'ers gefeliciteerd met het kampioenschap!

    Bij Ajax veel misgegaan dit seizoen. Er zullen conclusies moeten worden getrokken.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Gefeliciteerd PSV heerlijk Ajax zo to overklassen YES Cocu top.
    Vind ik leuk
    Piet44 +340
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Gefeliciteerd PSV , gewoon verdiend !
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Psv en supporters, allemaal gefeliciteerd met het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20465
    zondag 15 april 2018 om 19:00
    Proost Bizzy, geniet ervan.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    zondag 15 april 2018 om 19:30
    Dank je wel kerel.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +971
    zondag 15 april 2018 om 18:40
    Al mijn psv vrienden deze is voor jullie! Dit hebben jullie verdiend! Geniet er van jongens en dit wilde ik al heel lang zeggen maar ik heb mr rustig gehouden. Amsterdamse flow, Turkse Nederlander, jakeisback al die gasten die een hele grote mond hadden en alleen maar ruzie aan het zoeken waren voor jullie hoop ik dat je er van leert en probeert in het leven jezelf bescheidener op te stellen. STA OP VOOR DE KAMPIOEN! STA OP VOOR DE KAMPIOEN!
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Had je Keizer nog dan was het 3-0 in je voordeel, jammer dus.

    Proficiat aan alle psv'ers. Hoop dat het volgend seizoen spannender wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Hahaha nu denken ze dat ze de beste zijn komop zeg, volgend seizoen hebben ze weer niks in te brengen of word het weer lucky PSV met behulp van de arbitrage? Arrogantie straalt er van af
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:42
    Hou je smoel man. Onzin.
    Vind ik leuk
    Renelas +175
    zondag 15 april 2018 om 18:43
    Jahoor, en jou bericht straalt niet van arrogantie? Volgens seizoen is volgend seizoen maat.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    Volgens mij ben jij een beetje dronken?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20465
    zondag 15 april 2018 om 19:01
    Maak je er serieus een account voor aan?
    Vind ik leuk
    Onderkan +177
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Laat die erehaag van Ajax maar komen. KAMPIOENEN
    Vind ik leuk
    Renelas +175
    zondag 15 april 2018 om 18:41
    Wat een afgang voor Ajax. Goed leer moment voor sommige. PSV gefeliciteerd, maak er een goed feest van. Helemaal verdiend.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:42
    De gifbeker van dit jaar dat begon met de tragedie van Nouri, en alles wat daarna volgende is bijna leeg. Nu alleen nog de tweede plek kwijtraken aan AZ en dan is hij leeg. Hier moesten we gewoon doorheen. Psv gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    zondag 15 april 2018 om 18:43
    Alle respect maar ga dít nu even niet lafjes verschuilen achter Nouri hey...

    Die 2(drie! Neres had em ook moeten krijgen ipv geel) rode kaarten, in zón wedstrijd.. sorry, maar dan moet je je even wijselijk stil houden, en je schamen in een hoekje van vergetelheid.

    Schandalige vertoning van Ajax vanmiddag...

    En eigenlijk ook schandalig dat jij de naam van die arme Nouri hier zo aan dúrft te verbinden.. bah
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, was een uitleg van alles wat er gebeurd is. Dus je regeert nu te heftig.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    zondag 15 april 2018 om 19:17
    Excuus voor mijn felheid dan, maar de néderlaag van vanmiddag, en het uiterst magere seizoen, heeft weinig te maken met Nouri natuurlijk.

    Vééls te zuinig en laks beleid; Zó veel geld te besteden, maar er steeds niks voor weerkopen, je wel elke keer laten leegkopen, en maar leunen op je jeugdopleiding. Ja dat heeft Ajax al aardig wat duiten opgeleverd, maar meer ook niet.

    Dit seizoen valt er genoeg aan te merken op,, naja, zga álles bij Ajax-wat níet met Nouri te maken heeft- , Dat staat hier toch even los van?

    Noem dáár dan iets over, ipv 'barmhartig de lafheid van het eerste elftal vanmiddag' zo verschuilen achter die tragedie.

    Sorry als t mij dan even in het verkeerde keepgat schiet, maar van álles wat je kúnt noemen, is dát toch wel het minst 'relevante' in déze context (ik haal het aan, natuurlijk is Nouri's tragedie relevant!, maar even niet in verhouding tot deze wedstrijd natuurlijk. Heeft er niks mee te maken).

    Zeg dáár bv iets over dan ^^ He leek mij n beetje té makkelijk dáárop gegooid... NB, begin van t seizoen klopte men zich nog nobel op de borst, het víerendertigste kampioenschap te willen halen, en dan te éren aan Nouri's rugnummer 34 bv?...

    En dan laten ze dít zien?

    Nee, met dát in het achterhoofd, heb ik toch wel een tíkje grondslag om een beetje verontwaardiging te tonen?

    Want als je dus idd Nouri hier bij zóu halen, dan is de wedstrijdmentaliteit van Ajax, nóg schandaliger zelfs!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:37
    Ik ga het niet blijven verdedigen want jij wilt alleen maar klagen. Natuurlijk ligt het niet aan dat, het is maar hoe je het wilt interpreteren, dus zegt het meer over jou dan over mij.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    zondag 15 april 2018 om 20:04
    Ik kijk met een kritisch oog, jij probeert dit iewat luchtig onder de tragedie van Nouri te schuiven zo.

    Van álles waar je dit onder kunt schuiven, vind ik dat nog wel het meest smakeloze.
    Durf dan ook échte objectieve kritiek te hebben ipv dit zó zwak af te schrijven op deze manier.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:50
    Nee lul dat doe ik niet, ik geef dat niet als reden op, het was het eerste dat er gebeurde, dat ze zo slecht hebben gepresteerd is door al die andere dingen. Maar ik wilde Nouri niet als excuus gebruiken. Nooit. Er zijn persoonlijke en sportieve tegenslagen geweest. Maar alleen de sportieve tegenslagen hebben gezorgd voor dit gênante seizoen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    zondag 15 april 2018 om 18:42
    Gefeliciteerd Eindhoven en PSV'ers. Terechte overwinning, en... sorry maar wát een afgang voor Ajax vandaag. Vooral die rode kaarten, schandalig(Neres had ook rood moeten hebben ipv geel, Makkelie dúrfde, of wílde het eigenlijk niet zo bont maken. Ajax kan daar iig niks op Makkelie aanmerken.).

    Die Ziyech moet je gelijk wegtrappen, die liet na 5 minuten al met een paar gelaten schouders en een gezichtsuitdrukking van 'nah, laat maar ok?' Nee dan zn 'vrije trap in de 74': schiet m zó slapjes in Zoet zn handen, Waar zelfs de Ligt nog mee naar voren kwam voor desnoods een eretreffer oid... iets..?..... En zo strijd je voor je laatste kans? Schrijnend... slécht gewoon.

    PSV deed wat het moest doen. Op zich niet eens 'groots', maar als Ajax het zó laat afweten, tja, dan is het voor 'de terechte kampioen' ook een koud kunstje om er toch een terechte uitslag neerzet die er niet om liegt.

    Veel plezier met dronken worden en feest vieren PSV.

    Ajax: ga je schamen, je wonden likken. Geen gezeur over lucky PSV. Ajax heeft zich wel érg laten kennen vanmiddag.
    Slechte verliezer! Bah.

    En nogmaals: Proficiat PSV! Terechte Landskampioen 2017-2018.
    Vind ik leuk
    Just-me +4
    zondag 15 april 2018 om 18:42
    Gvd... gefeliciteerd psv...
    mn ajax hart huilt...
    zo'n vertoning vandaag om het 'jullie' lastig te maken... ik schaam me diep
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Leef ook nog wel met je mee kerel... Als Niet-Ajacied(Grunn hé :P) kan ik me prima voorstellen dat je enórm teleurgesteld bent in de 'tegenpartij' die Ajax vandaag bood. Leek ábsoluut nergens naar.

    Of ten Hag houdt deze week een zwaar trainigns(straf!)kamp oid.. hij houdt de eer aan zichzelf bv... iets in die geest, iets.. aardig ernstigs iig. Dr moeten eens met wat vuisten o pdie dikke directietafel geslagen worden daar in Amsterdam.

    Die hópeloze uitdrukking van Ziyech tijdens de wedstrijd.. sorry hoor, maar... wat is dat dan?...

    Om over die rode kaarten maar te zwijgen.. Zelfs ik zeg dan; Dat is '' Ajax-onwaardig'.

    Afgang, Schertsvertoning, misschien wel dé zwartste pagina van dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Just-me +4
    zondag 15 april 2018 om 18:57
    Tsja... Heb er wel meer vrede mee dat psv kampioen is geworden na deze vertoning...

    Rode kaarten idd.. eerste kan, tweede helemaal terrecht. Dan dat vuurwerk van die tokkies...

    Seizoen snel vergeten, verliezen nemen en op naar het nieuwe seizoen!! Wellicht met een goeie bezem door de selectie...

    Succes met "grunn" :p hoopte dat die 3-3 wel wat los had gemaakt bij onze jongens! :)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:42
    Ik ben in tranen jongens... Schitterend om dit mee te mogen maken
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:44
    Okee dan, niet gelukt deze keer maar WEL ZES KEER kampioen in twintig jaar. Superknap met zo'n bescheiden budget.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20465
    zondag 15 april 2018 om 18:45
    Terechte kampioen. Ajax heeft niets gebracht. Maak er een mooi feest van.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29429
    zondag 15 april 2018 om 18:45
    Gefeliciteerd stratje!
    Vind ik leuk
    Raptor +88
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Proficiat PSV.
    Vind ik leuk
    berwi +435
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    waar blijft sjaak
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Gefeliciteerd PSV'ers! Welverdiend.

    Wat gedroeg Ajax zich met dat rood als een triest calimeroclubje zeg. Vandaag is in ieder geval gebleken dat PSV echt op elk denkbaar vlak de terechte kampioen is dit jaar.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Heerlijke pot. Terechte kampioen. Als ik ajax was zou ik ten hag er gewoon uitgooien. Of denken jullie dat hij het volgend seizoen beter neerzet? Hopen dat wij volgend jaar weer mee kunnen doen met de andere 2. Dit jaar deed eigenlijk niemand echt mee, alleen ajax een beetje net als vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Snake +184
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Psv en supporters gefeliciteerd. Geniet van jullie feest. Proost jongens. Ik drink nog rustig 1 en dan deze dag afsluiten.
    Vind ik leuk
    Lubje +732
    zondag 15 april 2018 om 18:47
    Dik en dik verdiend! Conclusie: ook de trainerswissel bij Ajax heeft niets opgeleverd. Ajax is eerder slechter dan beter geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:47
    Voor Rood-Wit gezongen
    Vol man'lijke kracht
    Een lied met ons allen
    want eendracht maakt macht
    Wij trekken ten strijde
    Een strijd vol van vree
    Vooruit nu Rood-Witten
    Vooruit PSV #PSVAJA
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    De aankopen van AJAX Ten Hag, Schreuder, Wöber, Kristensen, Orejuela, Siem de Jong en Huntelaar, blijken niet bij te dragen aan een kampioenschap. Ten Hag en Schreuder, Sjok Sjok Siem de Jong, Sjok Sjok Lasse Schöne en Sjok Sjok Joël Veltman gaan dat volgend seizoen ook niet doen. AZ gaat dit team volgende week slachten, of er moet iemand voor de groep komen staan die begrijpt wat AJAX voetbal is.... Nee niet de AJAX bankrekening, maar AJAX voetbal!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3129
    zondag 15 april 2018 om 18:51
    Gefeliciteerd PSV! Jullie waren dit seizoen voetballen absoluut niet top, maar hebben wel telkens weer als een hecht team gestreden elke wedstrijd weer. Ik heb jullie vaak genoeg de huid vol gescholden, omdat jullie de wedstrijd weer onverdiend en/of in de laatste minuut wonnen. Maar uiteindelijk zijn jullie wel de terechte kampioen dit seizoen.. Helaas..

    Het is geen reden dat we verloren hebben, maar ik heb me wel ongelooflijk geïrriteerd aan onze “vriend” Makkelie. Wat heeft hij weer ongelooflijk slecht gefloten.. De kleinste dingetjes floot hij voor. En die rode kaarten voor Siem en Nico sloegen werkelijk waar nergens op.. Ergste is nog dat hij straks nog een halve finale CL of EL mag fluiten ook nog...

    Maar nogmaals, dit wil ik absoluut niet als excuus gebruiken dat wij deze wedstrijd verloren hebben en geen kampioen geworden zijn. Want dat is PSV gewoon terecht geworden. Dus nogmaals; gefeliciteerd PSV’ers!

    Groeten,
    Een gefrustreerde Ajacied
    Vind ik leuk
    Onderkan +177
    zondag 15 april 2018 om 20:17
    Makkelie was niet de boosdoener hoor. Een lamlendig Ajax wel. Rode kaart Siem niet terecht? Kijk eens naar de herhalingen. Hopelijk gaat er snel wat veranderen bij jou Club. Verdedigend komt Ajax echt te kort. Bedankt voor de felicitatie’s.
    Vind ik leuk
    100%PSV +2984
    zondag 15 april 2018 om 18:53
    KAMPIOENEN! PSV de terechte kampioen van NL. Een hele lange neus naar alle criticasters die voor en tijdens het seizoen ONS PSV geen schijn van kans gaven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +653
    zondag 15 april 2018 om 18:53
    Verdient! Gefeliciteerd Psv en supporters! Ben er ziek van maar had mij geen illusies gemaakt. Nogmaals gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:56
    Het koude oorlog voeren van vele Ajacieden en vele die Ajax een warm hart toedichten heeft zijn uitwerking volledig gemist. Sterker nog het was niet PSV maar Ajax dat deze wedstrijd met angst speelde. Als het al nodig was hebben al deze opmerkingen de PSV spelers nog meer opgeladen voor dit duel. PSV en je supporters PROFICIAT. Nu moet Ajax nog hopen dat ze 2e blijven. AZ is weer dichterbij geslopen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:57
    Nu ben ik heel erg benieuwd wat zij gaan bereiken in de Champions League, waarschijnlijk weer een afgang jewelste.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    zondag 15 april 2018 om 18:57
    Van de Sar;

    OUT— klaar wegwezen !
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1687
    zondag 15 april 2018 om 18:58
    Vanuit Alkmaar feliciteer ik PSV. De afgang van Ajax is de verdienste van PSV geweest. Ik hoop dat AZ de 2e plek ook nog overneemt om het helemaal af te maken. Nogmaals van harte PSV.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:00
    gefrustreerde mannetjes uit Amsterdam!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:02
    Plek 2 voor Ajax nog lang niet zeker !
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:06
    It ain’t over till it’s over toch? HAHAHA boereeeeeee boereeee
    Vind ik leuk
    Hammie +1099
    zondag 15 april 2018 om 19:09
    Waar is kluivert nu met z’n grote bek

    Ik verlies geen wedstrijden van de top clubs

    De lul
    Vind ik leuk
    Zitterd +146
    zondag 15 april 2018 om 19:10
    Heb niks met ajax en niks met psv, had het wel leuk gevonden voor de spanning als Ajax zou winnen. Maar wat een afgang vor Ajax, zo vernederd en je dan zo laten kennen op het einde! Het ooit zo grote Ajax zo klein geworden
    Vind ik leuk
    NorthSide +884
    zondag 15 april 2018 om 19:20
    Gefeliciteerd PSV!
    Vind ik leuk
    Het Brein +3846
    zondag 15 april 2018 om 19:27
    In Nederland kun je kampioen worden zonder linksback! Psv proficiat!
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    zondag 15 april 2018 om 19:28
    Feli PSV. Goed gespeeld verdient gewonnen in eigen huis, jammer van de onsportieve neuzen die geen erehaag vormen. Supporters laten zich wederom kennen, kut neuzen.
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    zondag 15 april 2018 om 19:35
    Waarom zou je een erehaag moeten vormen?
    Dat staat nergens in de regels hoor,en omdat ze toevallig 3 wedstrijden lekker hebben gevoetbald.Als je het hele seizoen laat zien dat je het beste voetbal speelt dan hadden ze de erehaag verdient.Nu niet.Nu zou AZ de erehaag moeten krijgen,die spelen het leukste voetbal.
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    zondag 15 april 2018 om 19:42
    Ben benieuwd of we die dan straks krijgen in de arena
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    zondag 15 april 2018 om 19:30
    Degene die bovenaan staat na 34 wedstrijden is de kampioen.Tis alleen jammer dat ze daar maar 3 wedstrijden goed voor hoeven te spelen.De rest van de wedstrijden was niet om aan te zien.Maar dat geeft tevens het belabberde niveau van Nederland aan.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1471
    zondag 15 april 2018 om 19:51
    Beetje overdreven. Verdediging is sterk en de basis voor kampioenschap .. Ajax (wellicht) betere selectie maar geen samenhang; halverwege trainerswissel, spelers die aangeven te vertrekken, foto s in Barca.

    Veel respect voor schone, s de jong en huntelaar maar is klaar.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zondag 15 april 2018 om 19:30
    Gefeliciteerd PSV en PSV-ers. We hebben het weer geflikt!!
    Vind ik leuk
    glenn +1037
    zondag 15 april 2018 om 19:32
    DIK EN DUBBEL VERDIEND, zeg ik trouwens al 5 weken....Ajax verliest de titel niet in Eindhoven hé gasten.
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    zondag 15 april 2018 om 19:32
    . . en kunnen ze voetballen daar, justin ??, . . . maar volgend jaar, he lasse, dan . . !?, vlgns mij zag ik ze al zenuwachtig worden in eindhoven ??
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1471
    zondag 15 april 2018 om 19:44
    Gefeliciteerd PSV
    Vind ik leuk
    mo26 +420
    zondag 15 april 2018 om 19:50
    Kan iemand even checken of SJAAK nog leeft?
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1471
    zondag 15 april 2018 om 19:54
    Geniet lekker Mo, het is verdiend..laat 'het zuigen ' achterwege svp
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 09:09
    Sjaak was al klinisch dood...
    Vind ik leuk
    Shenzen +302
    zondag 15 april 2018 om 19:50
    Gefeliciteerd PSV supporters!
    puike wedstrijd gespeeld vandaag.
    Vind ik leuk
    Wally g +478
    zondag 15 april 2018 om 19:58
    Gefeliciteerd PSV !
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:09
    Wat een vernedering! Totaal zoek gespeeld! Helemaal de vernieling op!
    Vind ik leuk
    JoeyC +1721
    zondag 15 april 2018 om 21:10
    Akward!!!
    Volledig terechte overwinning en landskampioenschap voor PSV. Even laten zien wie de beste van Nederland is. Ajax was te bang om te verliezen en kreeg hun welverdiende loon. Twee rode kaarten ook nog. Een totale vernedering.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:10]
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Mis een aantal grote snavels die dachten dat 020 even ging winnen of zijn ze in hun holletje gekropen
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:39
    @Garinsha,sukkeltje( ik ben 51) zeg je maar tegen je klote zootje mafkut,ga mij nou niet uitschelden,ik zeg het vaker op VP,ik scheld nooit iemand uit dus begin niet met mij met je schuilnaam,Garinsha.By the way,ze staan toch 10punten achter.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 09:08
    Proficiat aan alles en iedereen van en rond PSV. En hier op VP speciaal voor stratumseind. Dik verdiend dit kampioenschap als je vanaf 27 september 2017 onafgebroken bovenaan staat denk ik dat je mag zeggen dat de titel méér dan verdiend is!
    Vind ik leuk
    tremere +635
    maandag 16 april 2018 om 10:37
    Felicitaties aan PSV
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV bezorgt negental van Ajax complete afgang en pakt titel nummer 24