Sensatie in Engeland: Manchester City kampioen zonder zelf te spelen

Sensatie in Engeland: Manchester City kampioen zonder zelf te spelen

zondag 15 april 2018 om 19:21

Niet alleen in Nederland, maar ook in Engeland is de competitie beslist. Manchester City kwam zondagmiddag niet in actie, maar zag achtervolger en aartsrivaal Manchester United een sensationele thuisnederlaag boeken tegen West Bromwich Albion.

Wanneer Manchester United minimaal een punt zou pakken tegen de Premier League-hekkensluiter, zou het nog een theoretische kans hebben om de stadgenoot nog te achterhalen. The Mancunians lieten zich op het eigen Old Trafford echter compleet verrassen. Jay Rodriguez kopte een kwartier voor tijd uit een corner de enige treffer van de wedstrijd binnen.

Het dit seizoen oppermachtige Manchester City staat hierdoor zestien punten voor op de concurrent en is niet meer te achterhalen. The Citizens pakken hun derde Premier League-titel in de clubhistorie. De club heeft nog vijf wedstrijden om een fraai record te realiseren. Wanneer City nog drie wedstrijden wint, komt het op 96 punten en neemt het het puntenrecord van Chelsea (95 in het seizoen 2004/2005, red.) over. Bovendien kan men de eerste club in de Premier League-historie worden die meer dan 100 punten in één seizoen haalt.

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 19:23
Hebben ze expres gedaan hahaha
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:27
Inkoppertje
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:29
Zou Ajax het ook expres hebben gedaan. Vooraf grote mond en in de wedstrijd niets presteren om ten Hag weg te krijgen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:30
Weet jij het?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:32
Het zag er iedergeval niet uit wat Ajax deed.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:37
Het was al heel het seizoen ondermaats
Vind ik leuk
Zippy +3453
zondag 15 april 2018 om 19:37
Zou zeker kunnen.
De achterbaksheid is daar in overtreffende trap en die trap probeert men nog te overtreffen.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:38]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:20
Jaja gooi het er maar uit. Waar maak je je druk om trouwens, ga lekker feest vieren.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 20:21]
Vind ik leuk
power +3800
zondag 15 april 2018 om 19:32
Daar heb je clown Mourinho voor die zorg dat City kampioen wordt. zeker verdient City
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:43]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:19
Hij vergat on de spelersbus voor de goal te laten parkeren.
Vind ik leuk
power +3800
zondag 15 april 2018 om 20:31
ja precies..als je kijk hoeveel geld hij uitgegeven deze seizoen, niet eens normale
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:25
niet de manier waarop je wenst maar toch, fantastisch seizoen!! Gefeliciteerd City fans!!! #together
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:27
Wat ben ik blij dat psv niet op deze manier kampioen is geworden. City had het ook kunnen doen tegen de rivaal. Maar die hebben het nagelaten.
Vind ik leuk
2cents +44095
zondag 15 april 2018 om 19:28
Nieuw trucje van Mourinho? Als je kampioen wordt is niets vervelender dan dat te worden zonder te spelen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:28
Dit lijkt me toch 1 van de vervelendste manieren waarop je kampioen kunt worden.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15454
zondag 15 april 2018 om 19:34
Dikke anti climax
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:37
Dacht vanmiddag al "het zal toch niet" maar City is wel dik verdiend kampioen natuurlijk.
Vind ik leuk
Bayern FC +2045
zondag 15 april 2018 om 19:57
Proficiat met jouw cluppie en geniet ze
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:36
Leicester werd 2 seizoenen ook zo kampioen maar ik denk dat hun toen het niet zo erg vonden
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:33
Come on Manchester City ??
Vind ik leuk
Busk +1075
zondag 15 april 2018 om 19:34
Met beide ploegen uit Manchester heb ik niets.

Leicester city kampioen, dat was nog 'ns een sensatie.
Toen was het ook nog leuk de PL te volgen.
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
zondag 15 april 2018 om 19:34
Dit is pas echt een geweldig kampioenschap, de beste spelers, de beste resultaten en geweldig spel!
Vind ik leuk
Gu3rilla +15454
zondag 15 april 2018 om 19:34
Daar drinken en roken we nog ene op.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:34
Prachtig elftal, geweldige trainer en het hele jaar constant gepresteerd. Dik verdiend! Van harte!
Vind ik leuk
Psv1989 +793
zondag 15 april 2018 om 23:05
Behalve de CL
Vind ik leuk
Utca030 +5342
zondag 15 april 2018 om 19:38
Wat een mooi elfta is dit zeg,hij flikt het toch weer Joseph guardiola.
Vind ik leuk
derksen +8230
zondag 15 april 2018 om 19:39
Moudefhino moudefhino moudefhino
Tjongejonge thuis zo spelen tjongejonge
Vind ik leuk
Lubje +667
zondag 15 april 2018 om 19:40
Terechte kampioen. Alleen jammer dat je het op deze wijze wordt. Ik hoop dat Liverpool Man United nog passeert op de ranglijst.
Vind ik leuk
derksen +8230
zondag 15 april 2018 om 19:41
Die kukeleku ook zo geweldenaar voor 85 miljoen
Tjongejonge die kan er echt helemaal niks van!
Vind ik leuk
Ziggotje +1018
zondag 15 april 2018 om 20:19
kun je beter lacazette kopen is maar 50 miljoen en kan ook helemaal niks...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:59
Hahahahaha

Goed hoor United

Wat een gepruts
Gooi die Mourhino er toch uit
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:59
Ik ben heel blij natuurlijk maar dit is de geootste anticlimax ooit 2 weken geleden zat ik nog met de gedachte wou city wordt kanpioen tegen man utd in wigen huis en guardiola mag die trofee heisen voor mourinho zijn kut kop
Dan worden ze uit de champions league gespeeld en WINT man utd van ons en verliezen ze van nummer laatste

Nog nooit zo’n anticlimax gezien voor zo’n prachtig seizoen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:58
Nou ja dat city kampioen zou worden wist iedereen wel in engeland denk ik zo. Zelfs united moet dat toch wel gerealiseerd hebben. Vorige week nog die derby winnen maar nu zo falen. Dan vraag ik mij af. Wat zou erger geweest zijn voor united. City kampioen tegen jou of city kampioen dankzij jou.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sensatie in Engeland: Manchester City kampioen zonder zelf te spelen