De Ligt na pijnlijke nederlaag: Verschil is dat zij de eerste kans afmaken

De Ligt na pijnlijke nederlaag: "Verschil is dat zij de eerste kans afmaken"

zondag 15 april 2018 om 20:56

Ajax kwam naar Eindhoven om de titelstrijd nog enigszins spannend te maken, maar is daar niet in geslaagd. Na de 3-0 nederlaag ging de kampioensschaal naar PSV en Matthijs de Ligt spreekt van een pijnlijke middag. Hij toonde zich echter ook een waardig verliezer.

"Ja, dit doet heel veel pijn natuurlijk. We zijn hier met één missie heen gekomen en als je de directe concurrent de titel tegen jou ziet pakken, is dat heel pijnlijk", aldus De Ligt tegenover de camera's van de NOS. "We waren vandaag gewoon niet goed genoeg. PSV heeft daar optimaal gebruik van gemaakt en pakken hier de titel verdiend, denk ik."

"Ik denk dat het de eerste helft redelijk gelijkwaardig is. Het verschil is dat zij de eerste kans die ze krijgen afmaken en wij missen 'm. Dan loop je eigenlijk de hele tijd achter de feiten aan en dan krijg je net voor rust de 2-0 tegen", beschrijft de verdediger de situatie van Ajax. "Wij zijn nog wel de rust in gegaan met het idee van: we moeten er alles aan doen om te zorgen dat zij geen kampioen worden. Maar de tweede helft lopen ze uit naar 3-0 en dan ziet het er toch wel heel pijnlijk uit."

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 20:59
Een stuk sportiever dan Ziyech. Die kraamde net toch een partij onzin uit.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:04
De reactie van Ziyech is DE reden dat Ajax de punten niet pakt die PSV wel pakt!

De Ligt is het lichtpunt bij dit Ajax, hij heeft een langdurig contract, Ajax heeft naar mijn mening voldoende geld om een miljoenenbod te weigeren, ze moeten er dan ook alles aan doen hem te behouden voor nog een jaar of twee.

Benieuwd of de directie weer voor het grote geld kiest of voor de sport!
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:10]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:25
Als De Ligt zelf de stap wil maken naar de club die het meest biedt is hij eigenlijk niet te houden vrees ik.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:28
Dat is onzin. Ajax beslist en De Ligt is een verstandige jongen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:45
Het is DE reden.

Van mij mogen overigens een aantal mensen en spelers wel vertrekken om te beginnen bij de trainer. Neem verdomme qua spel een voorbeeld aan RB Salzburg. Technisch niet eens echt top maar die geven elke pot 100% en gaan voor elkaar door het vuur. 9/10 tegenstanders maken fouten onder druk.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zondag 15 april 2018 om 23:44
Technisch zijn er een aantal echt wel heel goed daar hoor, paar pareltjes zitten erbij. Hebben gewoon zo'n jaar als Ajax vorig jaar, het kan verkeren.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:16
De Ligt is een topgozer, hij komt er echt wel.
Vind ik leuk
Stranger +3254
zondag 15 april 2018 om 21:47
Ik denk dat hij alweer thuis is.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:39
Die Ziyech denkt dat ie het helemasl is ... is geen topper en zal het nooit woorden.. met een paar leuke paasjes kon je niet ver want hij verkloot 95% waardoor ajax toch punten heeft verloren
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:40]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:00
DAAAAAANKUWEL voor de medewerking vandaag:)
Vind ik leuk
feyeniels +22785
zondag 15 april 2018 om 21:03
Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:03
straks moet ik nog 100000 keer danku gaan zeggen vandaag haha

heerlijkjkkkkkkkkkkkkkk
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:10
Nog gefeliciteerd hè
Vind ik leuk
:O +1555
zondag 15 april 2018 om 21:11
Feliciteerd man. Ik vat er een pilsje op
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:23
Ja voor iemand die geen Nederlands kan schrijven wel een knappe prestatie
Vind ik leuk
Cazzy +960
zondag 15 april 2018 om 21:00
KAMPIEOENENENENENNE
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:01
De Ligt lichtend voorbeeld. Geen smoesjes maar realisme. Nu nog bij de rest knop om
Vind ik leuk
jaja_PSV +32021
zondag 15 april 2018 om 21:08
De 1e kans was de bal bij de 1e paal van Luuk de Jong.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:01
Die komt er wel, zo snel mogelijk naar de subtop in het buitenland.
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
zondag 15 april 2018 om 21:02
Psv overklast Ajax dat bedoeld van der ligt te zeggen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:03
Even opgezocht Wikipedia, en jahoor vermoeden kwam uit.... de Ligt is geen Amsterdammer. Vandaar dat deze jongen nooit te betrappen is op arrogante uitspraken. Goed ventje kom er wel.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:03
De enige objectieve Ajacied
Vind ik leuk
feyeniels +22785
zondag 15 april 2018 om 21:04
Prima analyse van De Ligt. Hij is heel reëel in zijn commentaar. Zit een goede kop op die jongen.
Vind ik leuk
DEWEE +1913
zondag 15 april 2018 om 21:04
het verschil is ook dat ze het achterin dichthouden.

De Ligt moet echt niet denken dat hij goed genoeg is voor een stap naar het buitenland.hij is nog te vaak op een cruciale fout te betrappen en hij is nog te druk met zichzelf bezig om de gehele verdediging op zich te nemen. Weet je wie pas echtklaar waren voor een stap hogerop, bijvoorbeeld vertonghen, chivu en sanchez.

Jij mannetje bent er nog lang niet!
Vind ik leuk
Marco S +3169
zondag 15 april 2018 om 21:13
Gewoon prima teksten van een enorm goede voetballer
Vind ik leuk
DEWEE +1913
zondag 15 april 2018 om 21:22
Dankjewel
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:06
Zegt zelf dat hij er klaar voor is of de media? Laatste volgens mij
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:07]
Vind ik leuk
DEWEE +1913
zondag 15 april 2018 om 22:14
Hij weet niet waar hij volgend jaar speelt. Dat zegt ie zelf. Minimaal nog 2 jaar eredivisie.
Vind ik leuk
Dicky +13567
zondag 15 april 2018 om 21:09
Verschil is dat zij beter zijn. Misschien niet individueel. Maar het is wel de beste ploeg.
Vind ik leuk
alaaf +71
zondag 15 april 2018 om 21:10
Ziyech: zo kan het ook! Maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn want dan is je eer gekrenkt
Vind ik leuk
Axim +399
zondag 15 april 2018 om 21:11
ji bent toch DE verdediger ..... "te ligt" dus....
Vind ik leuk
Marco S +3169
zondag 15 april 2018 om 21:12
Ligt is volwassener dan ten Hak
Vind ik leuk
Phoxy75 +358
zondag 15 april 2018 om 21:25
Het verschil is dat PSV 3 klassen beter is, druiloor.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:26
De jongens hebben alles gegeven maar het heeft helaas niet zo mogen zijn. Je kunt niet beter doen dan je best. Ik ben trots op Ajax. Voor mij zijn ze de terechte kampioen en zijn ze dat ook!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:39
Verschil is dat je bent weggespeeld. Je verdedigt als pakweg Willem 2, Barcelona de Ligt. Is nog heel ver weg.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:00
'Je verdedigt als pakweg Willem 2'

Als ze dat eens deden, heb je misschien nog kans om te winnen van PSV...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:41
Volgens Ziyech is Ajax gewoon de beste. Kan iemand aan die idioot vertellen dat de wedstrijd is afgelopen en 3-0 verloren.
Vind ik leuk
100%PSV +1390
zondag 15 april 2018 om 21:44
Het grote verschil is dat wij wel gretig waren in onze duels en de absolute wil hadden de winst te pakken. Jullie waren zoals al het gehele seizoen, los zand en een stelletje watjes. Ga vooral zo door!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:45
Wat is die gozer slecht maar in 020 zien ze dat niet
Vind ik leuk
Stranger +3254
zondag 15 april 2018 om 21:49
Alle normale psv supporters proficiat.
Voor alle Ajax supporters die positief zijn na regen komt er weer zonneschijn dus kom op.
En alle gewone Feyenoord supporters tot volgende week in de kuip.

En je moet maar zo denken " het is maar een spelletje;-)"
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:25
Dat was niet het enige verschil De Ligt, het grootste verschil was dat PSV vanaf seconde 1 liet zien om ECHT te willen winnen.
Zij wilden deze unieke kans om uitgerekend tegen de grootste concurrent kampioen te worden niet laten liggen, jullie als Ajax zijnde toonden juist geen enkel geloof meer.
De echte wil om het feestje even uit te stellen ontbrak, de over mijn lijk mentaliteit zoals thuis tegen PSV was er helemaal niet.
Natuurlijk zou PSV anders wel kampioen zijn geworden, daarvoor was het gat al te groot.
Maar ik had van de Ajax-spelers wel verwacht dat zij zo voor de dag zouden verschijnen dat het tegen hun niet zou gebeuren.
PSV was feller en kreeg ook alle ruimte om kansen te creëren, daarin ben ik enorm teleurgesteld omdat die felheid en strijdlust er niet was.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:29
Huntelaar en Siem de Jong kan gewoon niet meer als je prijzen wil pakken.
Wie is nu de topspits bij Ajax??
Ik moet nog zien of Dolberg onder deze trainer gaat presteren.
Die hele trainerswissel is een grote flop, waar we nog minimaal 1 seizoen aan vastzetten.
Vind ik leuk
JoeyC +479
zondag 15 april 2018 om 22:38
PSV maakte als eerste een kans af. Niet de eerste de beste kans. PSV was vandaag oppermachtig. Ajax had ook wel kansen, maar PSV meer en betere. PSV terecht gewonnen en terecht kampioen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 02:28
Als je vrouwe Fortuna maar aan je zijde hebt...
Ajax had inderdaad niet het geluk vandaag.
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
maandag 16 april 2018 om 06:30
Denk je? Psv heeft dit seizoen geen enkele concurrentie gehad behalve zichzelf. Dan word je ook terecht kampioen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt na pijnlijke nederlaag: "Verschil is dat zij de eerste kans afmaken"