De Ligt na pijnlijke nederlaag: Verschil is dat zij de eerste kans afmaken

    De Ligt na pijnlijke nederlaag: "Verschil is dat zij de eerste kans afmaken"

    zondag 15 april 2018 om 20:56

    Ajax kwam naar Eindhoven om de titelstrijd nog enigszins spannend te maken, maar is daar niet in geslaagd. Na de 3-0 nederlaag ging de kampioensschaal naar PSV en Matthijs de Ligt spreekt van een pijnlijke middag. Hij toonde zich echter ook een waardig verliezer.

    "Ja, dit doet heel veel pijn natuurlijk. We zijn hier met één missie heen gekomen en als je de directe concurrent de titel tegen jou ziet pakken, is dat heel pijnlijk", aldus De Ligt tegenover de camera's van de NOS. "We waren vandaag gewoon niet goed genoeg. PSV heeft daar optimaal gebruik van gemaakt en pakken hier de titel verdiend, denk ik."

    "Ik denk dat het de eerste helft redelijk gelijkwaardig is. Het verschil is dat zij de eerste kans die ze krijgen afmaken en wij missen 'm. Dan loop je eigenlijk de hele tijd achter de feiten aan en dan krijg je net voor rust de 2-0 tegen", beschrijft de verdediger de situatie van Ajax. "Wij zijn nog wel de rust in gegaan met het idee van: we moeten er alles aan doen om te zorgen dat zij geen kampioen worden. Maar de tweede helft lopen ze uit naar 3-0 en dan ziet het er toch wel heel pijnlijk uit."

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8534
    zondag 15 april 2018 om 20:59
    Een stuk sportiever dan Ziyech. Die kraamde net toch een partij onzin uit.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:00]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1520
    zondag 15 april 2018 om 21:16
    De Ligt is een topgozer, hij komt er echt wel.
    Vind ik leuk
    Stranger +4579
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Ik denk dat hij alweer thuis is.
    Vind ik leuk
    Chimi Pipo +102
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Die Ziyech denkt dat ie het helemasl is ... is geen topper en zal het nooit woorden.. met een paar leuke paasjes kon je niet ver want hij verkloot 95% waardoor ajax toch punten heeft verloren
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:40]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:00
    DAAAAAANKUWEL voor de medewerking vandaag:)
    Vind ik leuk
    Cazzy +1635
    zondag 15 april 2018 om 21:00
    KAMPIEOENENENENENNE
    Vind ik leuk
    Muscles +715
    zondag 15 april 2018 om 21:01
    De Ligt lichtend voorbeeld. Geen smoesjes maar realisme. Nu nog bij de rest knop om
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42728
    zondag 15 april 2018 om 21:08
    De 1e kans was de bal bij de 1e paal van Luuk de Jong.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88902
    zondag 15 april 2018 om 21:01
    Die komt er wel, zo snel mogelijk naar de subtop in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3607
    zondag 15 april 2018 om 21:02
    Psv overklast Ajax dat bedoeld van der ligt te zeggen.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    zondag 15 april 2018 om 21:03
    Even opgezocht Wikipedia, en jahoor vermoeden kwam uit.... de Ligt is geen Amsterdammer. Vandaar dat deze jongen nooit te betrappen is op arrogante uitspraken. Goed ventje kom er wel.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:03
    De enige objectieve Ajacied
    Vind ik leuk
    DEWEE +2132
    zondag 15 april 2018 om 21:04
    het verschil is ook dat ze het achterin dichthouden.

    De Ligt moet echt niet denken dat hij goed genoeg is voor een stap naar het buitenland.hij is nog te vaak op een cruciale fout te betrappen en hij is nog te druk met zichzelf bezig om de gehele verdediging op zich te nemen. Weet je wie pas echtklaar waren voor een stap hogerop, bijvoorbeeld vertonghen, chivu en sanchez.

    Jij mannetje bent er nog lang niet!
    Vind ik leuk
    Marco S +4257
    zondag 15 april 2018 om 21:13
    Gewoon prima teksten van een enorm goede voetballer
    Vind ik leuk
    DEWEE +2132
    zondag 15 april 2018 om 21:22
    Dankjewel
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 22:06
    Zegt zelf dat hij er klaar voor is of de media? Laatste volgens mij
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:07]
    Vind ik leuk
    DEWEE +2132
    zondag 15 april 2018 om 22:14
    Hij weet niet waar hij volgend jaar speelt. Dat zegt ie zelf. Minimaal nog 2 jaar eredivisie.
    Vind ik leuk
    alaaf +731
    zondag 15 april 2018 om 21:10
    Ziyech: zo kan het ook! Maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn want dan is je eer gekrenkt
    Vind ik leuk
    Axim +778
    zondag 15 april 2018 om 21:11
    ji bent toch DE verdediger ..... "te ligt" dus....
    Vind ik leuk
    Marco S +4257
    zondag 15 april 2018 om 21:12
    Ligt is volwassener dan ten Hak
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +523
    zondag 15 april 2018 om 21:25
    Het verschil is dat PSV 3 klassen beter is, druiloor.
    Vind ik leuk
    |ens1999 +72
    zondag 15 april 2018 om 21:26
    De jongens hebben alles gegeven maar het heeft helaas niet zo mogen zijn. Je kunt niet beter doen dan je best. Ik ben trots op Ajax. Voor mij zijn ze de terechte kampioen en zijn ze dat ook!
    Vind ik leuk
    100%PSV +2984
    zondag 15 april 2018 om 21:44
    Het grote verschil is dat wij wel gretig waren in onze duels en de absolute wil hadden de winst te pakken. Jullie waren zoals al het gehele seizoen, los zand en een stelletje watjes. Ga vooral zo door!
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    Wat is die gozer slecht maar in 020 zien ze dat niet
    Vind ik leuk
    Stranger +4579
    zondag 15 april 2018 om 21:49
    Alle normale psv supporters proficiat.
    Voor alle Ajax supporters die positief zijn na regen komt er weer zonneschijn dus kom op.
    En alle gewone Feyenoord supporters tot volgende week in de kuip.

    En je moet maar zo denken " het is maar een spelletje;-)"
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1758
    zondag 15 april 2018 om 22:25
    Dat was niet het enige verschil De Ligt, het grootste verschil was dat PSV vanaf seconde 1 liet zien om ECHT te willen winnen.
    Zij wilden deze unieke kans om uitgerekend tegen de grootste concurrent kampioen te worden niet laten liggen, jullie als Ajax zijnde toonden juist geen enkel geloof meer.
    De echte wil om het feestje even uit te stellen ontbrak, de over mijn lijk mentaliteit zoals thuis tegen PSV was er helemaal niet.
    Natuurlijk zou PSV anders wel kampioen zijn geworden, daarvoor was het gat al te groot.
    Maar ik had van de Ajax-spelers wel verwacht dat zij zo voor de dag zouden verschijnen dat het tegen hun niet zou gebeuren.
    PSV was feller en kreeg ook alle ruimte om kansen te creëren, daarin ben ik enorm teleurgesteld omdat die felheid en strijdlust er niet was.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1088
    zondag 15 april 2018 om 22:29
    Huntelaar en Siem de Jong kan gewoon niet meer als je prijzen wil pakken.
    Wie is nu de topspits bij Ajax??
    Ik moet nog zien of Dolberg onder deze trainer gaat presteren.
    Die hele trainerswissel is een grote flop, waar we nog minimaal 1 seizoen aan vastzetten.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1727
    zondag 15 april 2018 om 22:38
    PSV maakte als eerste een kans af. Niet de eerste de beste kans. PSV was vandaag oppermachtig. Ajax had ook wel kansen, maar PSV meer en betere. PSV terecht gewonnen en terecht kampioen.
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    maandag 16 april 2018 om 02:28
    Als je vrouwe Fortuna maar aan je zijde hebt...
    Ajax had inderdaad niet het geluk vandaag.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29552
    maandag 16 april 2018 om 06:30
    Denk je? Psv heeft dit seizoen geen enkele concurrentie gehad behalve zichzelf. Dan word je ook terecht kampioen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt na pijnlijke nederlaag: "Verschil is dat zij de eerste kans afmaken"