VP's Elftal van de Week: heersend PSV viert kampioenschap met vijf spelers

VP's Elftal van de Week: heersend PSV viert kampioenschap met vijf spelers

maandag 16 april 2018 om 10:00

De Eredivisie is beslist: PSV kleineerde zondag Ajax in het Philips Stadion en pakte de 24ste landstitel in de clubgeschiedenis. Het levert de Eindhovenaren vijf plekken op in VP's Elftal van de Week.

Jeroen Zoet (PSV)
Moest precies één keer ingrijpen bij een grote kans van Ajax. Dat deed hij zo goed, dat Zoet zich in VP's Elftal van de Week heeft gekeept. De doelman van PSV, die een uitstekend seizoen achter de rug heeft, hield Klaas-Jan Huntelaar van scoren af.

Daniel Schwaab (PSV)
Een loepzuivere hattrick voor Schwaab, die voor de derde (!) week op rij in VP's Elftal van de Week staat. Was tegen Ajax op geen foutje te betrappen en was vooral in de lucht niet te kloppen.

Angelino (NAC Breda)
De Brabantse burenruzie tegen Willem II ging verloren, maar niet voor het eerst dit seizoen was Angelino één van de beste spelers op het veld. Niet geheel ontoevallig leverde hij de assist voor de NAC-goal.

Joshua Brenet (PSV)
Is al een paar weken uitstekend op dreef in het kampioenselftal van PSV. Mooie statistiek: Brenet gaf in 2018 meer assists in de Eredivisie (2) dan zijn directe tegenstander van zondag, David Neres (1).

Ben Rienstra (Willem II)
Met twee doelpunten maakte Rienstra zich onsterfelijk in de derby tegen NAC. Opende na zeven minuten de score door te profiteren van een fout aan NAC-zijde en was op slag van rust ook goed voor de 1-2.

Jorrit Hendrix (PSV)
Na de gewonnen kampioenswedstrijd van PSV tegen Ajax kreeg Hendrix uit alle hoeken lof toegezwaaid. Terecht, want de middenvelder is  in een sobere rol van grote waarde voor de ploeg van Phillip Cocu.

Thulani Serero (Vitesse)
Vitesse haalde zaterdagavond ongenadig hard uit tegen Sparta (7-0) en Serero had daar een groot aandeel in. Na 70 seconden opende de Zuid-Afrikaan de score en in de 89 minuten daarna bleef hij heersen op het middenveld.

Bryan Linssen (Vitesse)
Overal waar Linssen komt, groeit hij uit tot de beste speler van zijn team. Dat was bij VVV, Heracles, FC Groningen en nu ook bij Vitesse zo. Scoorde twee keer tegen Sparta en staat nu op dertien competitiegoals.

Björn Johnsen (ADO Den Haag)
Wat zou Johnsen zaterdag voor de thuiswedstrijd tegen FC Twente hebben gegeten? De Noorse spits was zo scherp als een mes en maakte twee schitterende doelpunten, waarmee hij ADO de zege schonk.

Luuk de Jong (PSV)
Zet De Jong neer in een kampioenswedstrijd en je bent verzekerd van een doelpunt. Dat was zondag tegen Ajax niet anders. Was goud waard voor ploeg, totdat hij na een uur gewisseld moest worden door een handblessure.

Robin van Persie (Feyenoord)
Van zijn laatste zeven schoten op doel, vlogen er liefst zes tegen de touwen. Het zijn statistieken die alles zeggen over Van Persie, die in fitte toestand één van de beste, zo niet dé beste speler van de Eredivisie is.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(1384 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 10:01
KAMPIOENEN
Vind ik leuk
power +3705
maandag 16 april 2018 om 10:05
zeker verdient kampioen PSV
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:06
Zijn 6 PSV'ers te weinig;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:51
Gefelicteerd! Ben maar blij dat vd looi het hele seizoen verknald heeft anders hadden wij daar gestaan ;) ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:54
Gefeliciteerd !
Terechte kampioen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:56
Thanks luizenvader leuke naam ga je ver mee schoppen ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:05
Word ik er ook rijk van?
Vind ik leuk
:O +1511
maandag 16 april 2018 om 11:36
Vlooientheater wel ja.
Vind ik leuk
power +3705
maandag 16 april 2018 om 10:02
Belangrijk voor PSV supporters deze kampioenschap
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:04]
Vind ik leuk
jaja_PSV +31888
maandag 16 april 2018 om 10:20
Elk kampioenschap is belangrijk voor PSV.
Daarom hebben we ook de meeste schalen gewonnen in dit millenium.
We willen snel een heel pakket om te kunnen kwartetten.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:22]
Vind ik leuk
power +3705
maandag 16 april 2018 om 10:31
Ik hoop voortaan voor meer schalen voor jullie
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:02
Waar zijn de AZ'ers in dit elftal? Speelden werkelijk fantastisch afgelopen vrijdag. Dat Zoet in het elftal van de week staat is lachwekkend. Die kreeg gister niks te doen. Heb niet alle wedstrijden gekeken dit weekend maar kan me niet voorstellen dat er geen keepers was die meer uitblonk. Zelfs Bizot was beter met een gestopte pingel.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:04
Dan heb je wss niet gekeken
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:04
Waar maak je je druk om, 't gaat toch prima daar. Derde plek nog een puntje nodig. Beker finale.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1541
maandag 16 april 2018 om 10:06
Ik ben psv fan en idd ik vind dat zoet hier ook niet in hoorde deze week. Geweldige keeper natuurlijk, maar deze wedstrijd had die niets te doen. Onana had het een stuk drukker en had veel mooie reddingen.
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 10:44
2 kansen die ajax kreeg redde hij goed. Dus kan er gewoon in staan
Vind ik leuk
:O +1511
maandag 16 april 2018 om 11:38
Verdacht stil hier. Heb jij toevallig wat riooldeksels dichtgelast.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1541
maandag 16 april 2018 om 11:47
Beste :O, ik heb alle riooldeksels dicht gelast ja. Weinig rioolratten meer te bekennen he..
Vind ik leuk
:O +1511
maandag 16 april 2018 om 11:59
Mooi zo. Kan ik weer rustig op straat lopen zonder lastig gevallen te worden door rioolratten.
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 11:37
Wie?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:06
Magic johnsen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:15
Die kerel is misschien nog wel beter dan Fran Sol.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:22
Zou zo maar kunnen alles veranderd in goud haha
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:56
Johnsen heeft alles wat een spits nodig heeft. Lengte, fysiek, snelheid en behendigheid kortom alles ingrediënten in huis om een topper te worden.
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 11:38
ik zat in het stadion, kon goed op Johnsen letten maar die jongen kan mij wel bekoren
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:39
Waar zat je in het stadion?
Werkt zich ook een slag in de rondte voor het team. Echt een prima spits waar we hoop ik nog volgend seizoen van kunnen genieten of er moet een club komen die flink in de buidel wil tasten.
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 13:33
Zat op BCL. Zeker een prima spits waar je nog mee vooruit kan. Den haag heeft een leuk team en dat mag ook eens gezegd worden
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:56
Leuk man en bedankt voor je support. Jij gefeliciteerd nog met het behalen van de landstitel. Top!
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 13:58
thnx maat! jullie succes om toch nog even de play offs te behalen ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 14:11
Thanks maat! Blijf het wel vreemd vinden om van een ras echte Hagenees te moeten horen JULLIE-;)
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 14:22
i know ;-)
je kan er van vinden wat je wilt maar het zit in je hart he...
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:22]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 14:30
Zolang je maar onze Haagse trots niet vergeet vind ik het best-:)
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 14:46
tuurlijk niet ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:19
Cool man.
Vind ik leuk
Cazzy +895
maandag 16 april 2018 om 10:10
BOEREEEEEEEN
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:12
Ben Rienstra!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:13
De wedstrijd van vrijdag telt niet mee?
Vind ik leuk
SjeH +261
maandag 16 april 2018 om 10:20
Waar blijft Sjaak Swart?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:24
PSV
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:36
Gefeliciteerd met het kampioenschap PSV! Hopelijk volgend jaar zijn wij aan de beurt mits Overmars en Ten Hag vertrekken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:38
had Bergwijn en Onana er graag in gezien
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:00
Zie geen briljantjes uit 020
Vind ik leuk
Korm +27392
maandag 16 april 2018 om 11:38
#nietnodig
Vind ik leuk
allround +1404
maandag 16 april 2018 om 11:42
GEFELICITEERD PSV AANHANGERS. Gisteren lekker onderuit gezakt naar de afslachting gekeken. Moest ik even denken aan de "wijze" woorden van een ene S.Swart. "Ajax zou zondag iets moeten laten zien, wat zij het afgelopen jaar nog niet hebben laten zien". Nou dat klopt meneer Swart. dat hebben ze zeker gedaan en als toetje ook nog even laten zien dat het erg slechte verliezers zijn. En de aanhang -sucks - om eigen spelers aan te pakken. Wat een heerlijk weekend heb ik gehad. ps. wat een schitterende spandoek bij ADO "Twexit".
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
Cappie +6443
maandag 16 april 2018 om 11:43
Hier hadden natuurlijk ook gewoon 11 PSV-ers mogen staan. Jammer VP.
Vind ik leuk
Dicky +13157
maandag 16 april 2018 om 12:29
Of elf Vitesse spelers. 7-0 pik, wat dacht je dat dat niet even iets van aandacht verdient.
Vind ik leuk
Cappie +6443
maandag 16 april 2018 om 13:04
Hahahaha... was een klein beetje een grapje. Vitesse heeft het goed gedaan tegen een zeer zwak Sparta. PSV speelde de kampioenswedstrijd tegen volgens velen veruit de beste ploeg van Nederland en won deze afgetekend met 3-0...
Vind ik leuk
Dicky +13157
maandag 16 april 2018 om 13:24
Ja daar hebben wij 2 keer van gewonnen dus zoveel stelt dat niet voor ;)
Vind ik leuk
Cappie +6443
maandag 16 april 2018 om 15:15
Hahahaha... klopt. Dank nog daarvoor! :)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:03
als hendrix al op de lijst staat , is het wel heel slecht met ,het voetbal, bij pisvee kunnen ze er helemaal niets van , de laaste 3wedstijden kropen , ze iets naar voren , de rest allemaal achter de bal , ook tegen de kleine ploegen , wat slecht waren zij , zwakke kampioen
Vind ik leuk
Dicky +13157
maandag 16 april 2018 om 12:27
Linssen was weer erg goed Zaterdag.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:38
AZ vergeten?
Vind ik leuk