VP's Elftal van de Week: heersend PSV viert kampioenschap met vijf spelers

    VP's Elftal van de Week: heersend PSV viert kampioenschap met vijf spelers

    maandag 16 april 2018 om 10:00

    De Eredivisie is beslist: PSV kleineerde zondag Ajax in het Philips Stadion en pakte de 24ste landstitel in de clubgeschiedenis. Het levert de Eindhovenaren vijf plekken op in VP's Elftal van de Week.

    Jeroen Zoet (PSV)
    Moest precies één keer ingrijpen bij een grote kans van Ajax. Dat deed hij zo goed, dat Zoet zich in VP's Elftal van de Week heeft gekeept. De doelman van PSV, die een uitstekend seizoen achter de rug heeft, hield Klaas-Jan Huntelaar van scoren af.

    Daniel Schwaab (PSV)
    Een loepzuivere hattrick voor Schwaab, die voor de derde (!) week op rij in VP's Elftal van de Week staat. Was tegen Ajax op geen foutje te betrappen en was vooral in de lucht niet te kloppen.

    Angelino (NAC Breda)
    De Brabantse burenruzie tegen Willem II ging verloren, maar niet voor het eerst dit seizoen was Angelino één van de beste spelers op het veld. Niet geheel ontoevallig leverde hij de assist voor de NAC-goal.

    Joshua Brenet (PSV)
    Is al een paar weken uitstekend op dreef in het kampioenselftal van PSV. Mooie statistiek: Brenet gaf in 2018 meer assists in de Eredivisie (2) dan zijn directe tegenstander van zondag, David Neres (1).

    Ben Rienstra (Willem II)
    Met twee doelpunten maakte Rienstra zich onsterfelijk in de derby tegen NAC. Opende na zeven minuten de score door te profiteren van een fout aan NAC-zijde en was op slag van rust ook goed voor de 1-2.

    Jorrit Hendrix (PSV)
    Na de gewonnen kampioenswedstrijd van PSV tegen Ajax kreeg Hendrix uit alle hoeken lof toegezwaaid. Terecht, want de middenvelder is  in een sobere rol van grote waarde voor de ploeg van Phillip Cocu.

    Thulani Serero (Vitesse)
    Vitesse haalde zaterdagavond ongenadig hard uit tegen Sparta (7-0) en Serero had daar een groot aandeel in. Na 70 seconden opende de Zuid-Afrikaan de score en in de 89 minuten daarna bleef hij heersen op het middenveld.

    Bryan Linssen (Vitesse)
    Overal waar Linssen komt, groeit hij uit tot de beste speler van zijn team. Dat was bij VVV, Heracles, FC Groningen en nu ook bij Vitesse zo. Scoorde twee keer tegen Sparta en staat nu op dertien competitiegoals.

    Björn Johnsen (ADO Den Haag)
    Wat zou Johnsen zaterdag voor de thuiswedstrijd tegen FC Twente hebben gegeten? De Noorse spits was zo scherp als een mes en maakte twee schitterende doelpunten, waarmee hij ADO de zege schonk.

    Luuk de Jong (PSV)
    Zet De Jong neer in een kampioenswedstrijd en je bent verzekerd van een doelpunt. Dat was zondag tegen Ajax niet anders. Was goud waard voor ploeg, totdat hij na een uur gewisseld moest worden door een handblessure.

    Robin van Persie (Feyenoord)
    Van zijn laatste zeven schoten op doel, vlogen er liefst zes tegen de touwen. Het zijn statistieken die alles zeggen over Van Persie, die in fitte toestand één van de beste, zo niet dé beste speler van de Eredivisie is.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1388 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 10:01
    KAMPIOENEN
    Vind ik leuk
    power +5640
    maandag 16 april 2018 om 10:05
    zeker verdient kampioen PSV
    Vind ik leuk
    Always PSV +11273
    maandag 16 april 2018 om 10:06
    Zijn 6 PSV'ers te weinig;)
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    maandag 16 april 2018 om 10:51
    Gefelicteerd! Ben maar blij dat vd looi het hele seizoen verknald heeft anders hadden wij daar gestaan ;) ;)
    Vind ik leuk
    power +5640
    maandag 16 april 2018 om 10:02
    Belangrijk voor PSV supporters deze kampioenschap
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45066
    maandag 16 april 2018 om 10:20
    Elk kampioenschap is belangrijk voor PSV.
    Daarom hebben we ook de meeste schalen gewonnen in dit millenium.
    We willen snel een heel pakket om te kunnen kwartetten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    power +5640
    maandag 16 april 2018 om 10:31
    Ik hoop voortaan voor meer schalen voor jullie
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +380
    maandag 16 april 2018 om 10:02
    Waar zijn de AZ'ers in dit elftal? Speelden werkelijk fantastisch afgelopen vrijdag. Dat Zoet in het elftal van de week staat is lachwekkend. Die kreeg gister niks te doen. Heb niet alle wedstrijden gekeken dit weekend maar kan me niet voorstellen dat er geen keepers was die meer uitblonk. Zelfs Bizot was beter met een gestopte pingel.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3708
    maandag 16 april 2018 om 10:04
    Dan heb je wss niet gekeken
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 11:37
    Wie?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:06
    Magic johnsen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:15
    Die kerel is misschien nog wel beter dan Fran Sol.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:22
    Zou zo maar kunnen alles veranderd in goud haha
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    maandag 16 april 2018 om 10:56
    Johnsen heeft alles wat een spits nodig heeft. Lengte, fysiek, snelheid en behendigheid kortom alles ingrediënten in huis om een topper te worden.
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 11:38
    ik zat in het stadion, kon goed op Johnsen letten maar die jongen kan mij wel bekoren
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    maandag 16 april 2018 om 12:39
    Waar zat je in het stadion?
    Werkt zich ook een slag in de rondte voor het team. Echt een prima spits waar we hoop ik nog volgend seizoen van kunnen genieten of er moet een club komen die flink in de buidel wil tasten.
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 13:33
    Zat op BCL. Zeker een prima spits waar je nog mee vooruit kan. Den haag heeft een leuk team en dat mag ook eens gezegd worden
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    maandag 16 april 2018 om 13:56
    Leuk man en bedankt voor je support. Jij gefeliciteerd nog met het behalen van de landstitel. Top!
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 13:58
    thnx maat! jullie succes om toch nog even de play offs te behalen ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    maandag 16 april 2018 om 14:11
    Thanks maat! Blijf het wel vreemd vinden om van een ras echte Hagenees te moeten horen JULLIE-;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:29]
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 14:22
    i know ;-)
    je kan er van vinden wat je wilt maar het zit in je hart he...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    maandag 16 april 2018 om 14:30
    Zolang je maar onze Haagse trots niet vergeet vind ik het best-:)
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 14:46
    tuurlijk niet ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    maandag 16 april 2018 om 17:19
    Cool man.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1746
    maandag 16 april 2018 om 10:10
    BOEREEEEEEEN
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15654
    maandag 16 april 2018 om 10:12
    Ben Rienstra!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2967
    maandag 16 april 2018 om 10:13
    De wedstrijd van vrijdag telt niet mee?
    Vind ik leuk
    SjeH +292
    maandag 16 april 2018 om 10:20
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    Onderkan +243
    maandag 16 april 2018 om 10:24
    PSV
    Vind ik leuk
    |ens1999 +72
    maandag 16 april 2018 om 10:36
    Gefeliciteerd met het kampioenschap PSV! Hopelijk volgend jaar zijn wij aan de beurt mits Overmars en Ten Hag vertrekken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:38
    had Bergwijn en Onana er graag in gezien
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    maandag 16 april 2018 om 11:00
    Zie geen briljantjes uit 020
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 16 april 2018 om 11:38
    #nietnodig
    Vind ik leuk
    allround +1620
    maandag 16 april 2018 om 11:42
    GEFELICITEERD PSV AANHANGERS. Gisteren lekker onderuit gezakt naar de afslachting gekeken. Moest ik even denken aan de "wijze" woorden van een ene S.Swart. "Ajax zou zondag iets moeten laten zien, wat zij het afgelopen jaar nog niet hebben laten zien". Nou dat klopt meneer Swart. dat hebben ze zeker gedaan en als toetje ook nog even laten zien dat het erg slechte verliezers zijn. En de aanhang -sucks - om eigen spelers aan te pakken. Wat een heerlijk weekend heb ik gehad. ps. wat een schitterende spandoek bij ADO "Twexit".
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    Cappie +7371
    maandag 16 april 2018 om 11:43
    Hier hadden natuurlijk ook gewoon 11 PSV-ers mogen staan. Jammer VP.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:03
    als hendrix al op de lijst staat , is het wel heel slecht met ,het voetbal, bij pisvee kunnen ze er helemaal niets van , de laaste 3wedstijden kropen , ze iets naar voren , de rest allemaal achter de bal , ook tegen de kleine ploegen , wat slecht waren zij , zwakke kampioen
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +121