Amsterdammer pakt schaal met PSV: Mooier kan niet, tegen mijn oude club

    Amsterdammer pakt schaal met PSV: "Mooier kan niet, tegen mijn oude club"

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 21:34zo 15-04-2018 om 21:34

    Steven Bergwijn maakte de 3-0 voor PSV tegen Ajax en vanaf dat moment twijfelde niemand meer aan de afloop. De aanvaller was er bij de vorige twee kampioenschappen ook al bij, maar had toen een bijrol. Deze titel voelt voor hem dan ook specialer.

    "Tegen m'n oude club, hier in het stadion. Het kan niet mooier", zegt Bergwijn (20) in gesprek met FOX Sports. Hoewel er druk stond op het beladen duel met Ajax, is hij niet heel nerveus geweest. "Er was best wel wat spanning in de groep, maar dat is normaal. Maar ik stond vanmorgen op met een goed gevoel. Ik zei dat ik zou scoren en dat we zouden winnen; je ziet het!"

    "Je bent toch een paar keer belangrijk geweest, een paar goals gemaakt. Deze voelt wel echt als de mijne", beschrijft Bergwijn zijn aandeel in de 24ste titel van PSV. "Ik denk dat we als team altijd voor elkaar door het vuur zijn gegaan. Dan win je het kampioenschap. We hebben heel veel kritiek gehad, maar we zijn gewoon dicht bij elkaar gebleven. Volgend jaar de Champions League winnen? Daar gaan we voor", besluit hij met een knipoog.

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:36
    Treble incoming ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9368
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    Volgens mij zit de beker er niet in hoor dit jaar:)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    Europees ook niet hoor, volgend jaar eerder ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9368
    zondag 15 april 2018 om 21:48
    Ik dacht laat ik (nog) maar met de makkelijkste beginnen:)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:49
    Dubbeltje PSV en Feyenoord de beker vind ik ook oke hoor ;)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:54
    Santi, gefeliciteerd gozer. :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:58
    :)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:37
    Bergwijn heeft echt een goede groei door gemaakt het ken alleen maar beter gaan ben blij hoe hij zichzelf heeft verbeterd had kritiek op zijn wisselvallig spel, maar daar is verandering in gekomen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Positief verrast van 'm! Dacht dat het niks was maar hij draait sinds de winterstop uitstekend. Vandaag ook een prachtige goal. Doodleggen, hoek schieten, boem, raak, pats
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:40
    Veel talent heeft hij wel dat is wel duidelijk snelheid techniek dribbels goed in de kleien ruimte.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30503
    zondag 15 april 2018 om 21:42
    Is Bergwijn zo goed in kleien? Wat maakt hij graag, Vazen, Asbakken of gewoon beeldjes?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:44
    Schalen :)
    Vind ik leuk
    Niels92 +30503
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    Kan Bergwijn er voor mij een maken denk je?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:46
    Vast wel. Streepjespatroon goed?:)
    Vind ik leuk
    Niels92 +30503
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Gewoon eentje voor de meest vriendelijke Ajacied :)

    I
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    zondag 15 april 2018 om 21:49
    Sorry maat maar ook daarin (typisch ajacieden ;))
    sta je daar op nummer 2 ;)
    Vind ik leuk
    :O +5084
    zondag 15 april 2018 om 21:52
    Het verschil is na PSV - Ajax nog maar 1 punt, let jij maar op. Ken jij deze nog?
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8090
    zondag 15 april 2018 om 23:00
    Dat heb ik er meer horen zeggen......die nu van de aardbodem verdwenen zijn......ha,ha....losers
    Vind ik leuk
    :O +5084
    maandag 16 april 2018 om 05:32
    Velen van ze hebben andere accounts gemaakt om te trollen. Let maar eens op. Hopen nieuwe accounts. Wat een losers die Ajax supporters. Gefeliciteerd man met een dik verdiende kampioenschap.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Zijn matties van Ajax zouden hem uit lachen jaja heerlijk
    Vind ik leuk
    R2 +5090
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    De laatste media optredens van Ajacieden voor de wedstrijd met PSV, heb ik met veel verbazing naar gekeken. "PSV is bang" "PSV wordt echt geen kampioen tegen ons, no way".

    Werkelijk onvoorstelbaar.

    Realiteitszin was mijlen ver te zoeken. Daarvoor zijn ze vandaag hard gestraft.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 15 april 2018 om 21:41
    Bergwijn heeft een mooie stijgende lijn in zijn prestatiecurve. Als hij dit weet vast te houden, gaat Bergwijn een zeer mooie toekomst tegemoet.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    je ziet het haa achter af
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 15 april 2018 om 21:48
    Nog iets zinnigs te melden, Calimero Louis? Vanmiddag had je nog volop praatjes over je A’damse clubje. Sta je nu eindelijk weer met je beide Spaanse voetjes terug op de grond?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:51
    ja ik was niet onder de in druk, van alle 2 niet , ajax probeerde ,en psv voor hun eigen doel , wat ik vewachte
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +333
    zondag 15 april 2018 om 21:56
    Domme gans neus voor je ogen
    Vind ik leuk
    Axim +841
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    bergwijntjuhhhhhhhhhh :-))))
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Bergwijn is beter dan Neres en Kluivert samen!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15456
    zondag 15 april 2018 om 21:58
    Klopt en psv is kapitaal krachtiger dan Ajax.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    zondag 15 april 2018 om 23:55
    Bij PSV staat het kapitaal op hert veld
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:53
    5 klasse beter dan grote mond Kluivert.
    Vind ik leuk
    Gein +447
    zondag 15 april 2018 om 22:13
    Heeft wel minder talent.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2923
    zondag 15 april 2018 om 22:59
    Misschien, maar hij werkt wel harder.
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +333
    zondag 15 april 2018 om 21:56
    Stevie wees blij dat je daar weg bent en daar hebben ze er heel veel spijt van want die tuinkabouter Kluivert kan er totaal geen ruk van
    Vind ik leuk
    R94 +1997
    zondag 15 april 2018 om 21:57
    Ik wil alle sportieve Ajacieden bedanken voor de felicitaties en mijn mede supporters feliciteren, wat een middag! Even een speciale vermelding voor onze carnavals kleuter, vast een van die droevige vuurwerk gooiers. En de rest van de grote jongens ook natuurlijk, KAMPIOENUH!!
    Vind ik leuk
    5by5 +1341
    zondag 15 april 2018 om 21:58
    Weet niet waarom die wegging maar het was geen slechte beslissing, Psv komt over als een warmere club dan Ajax .
    Vind ik leuk
    FCU10 +676
    zondag 15 april 2018 om 22:01
    Sjaak Zwart ook toeteren door de straat vol van vreugde!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8090
    zondag 15 april 2018 om 23:04
    Ja Sjakie denkt dat Ajax kampioen is......ha,ha
    Vind ik leuk
    Blac-ca +445
    zondag 15 april 2018 om 22:04
    Kampioenennnnnnnnnnnnnnheerlijk dit toch notabene tegen AJAX hahahahaha
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2806
    zondag 15 april 2018 om 22:11
    Zie je eerst maar voor het kampioenenb te plaatsen via de voorrondes. Zie ik Ajax ook niet doen trouwens
    Vind ik leuk
    Blac-ca +445
    maandag 16 april 2018 om 12:10
    Time wil tell de wonderen zijn de wereld nog niet uit zolang je erin blijft geloven ,hoofdscout00 . Biertjeeeeeeeee
    Vind ik leuk
    Gein +447
    zondag 15 april 2018 om 22:12
    Judas
    Vind ik leuk
    Hansi H +105
    maandag 16 april 2018 om 02:30
    Deze Bergwijn is heel goed.
    Dit jaar was zijn doorbraak.
    Er gloort hoop voor het NL elftal!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws