Amsterdammer pakt schaal met PSV: Mooier kan niet, tegen mijn oude club

    Amsterdammer pakt schaal met PSV: "Mooier kan niet, tegen mijn oude club"

    zondag 15 april 2018 om 21:34

    Steven Bergwijn maakte de 3-0 voor PSV tegen Ajax en vanaf dat moment twijfelde niemand meer aan de afloop. De aanvaller was er bij de vorige twee kampioenschappen ook al bij, maar had toen een bijrol. Deze titel voelt voor hem dan ook specialer.

    "Tegen m'n oude club, hier in het stadion. Het kan niet mooier", zegt Bergwijn (20) in gesprek met FOX Sports. Hoewel er druk stond op het beladen duel met Ajax, is hij niet heel nerveus geweest. "Er was best wel wat spanning in de groep, maar dat is normaal. Maar ik stond vanmorgen op met een goed gevoel. Ik zei dat ik zou scoren en dat we zouden winnen; je ziet het!"

    "Je bent toch een paar keer belangrijk geweest, een paar goals gemaakt. Deze voelt wel echt als de mijne", beschrijft Bergwijn zijn aandeel in de 24ste titel van PSV. "Ik denk dat we als team altijd voor elkaar door het vuur zijn gegaan. Dan win je het kampioenschap. We hebben heel veel kritiek gehad, maar we zijn gewoon dicht bij elkaar gebleven. Volgend jaar de Champions League winnen? Daar gaan we voor", besluit hij met een knipoog.

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 21:36
    Treble incoming ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8409
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    Volgens mij zit de beker er niet in hoor dit jaar:)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    Europees ook niet hoor, volgend jaar eerder ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8409
    zondag 15 april 2018 om 21:48
    Ik dacht laat ik (nog) maar met de makkelijkste beginnen:)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:49
    Dubbeltje PSV en Feyenoord de beker vind ik ook oke hoor ;)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:54
    Santi, gefeliciteerd gozer. :)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:58
    :)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:36
    Onverzettelijkheid. Saamhorigheid. Veerkracht. Dodelijke efficiëntie. Onvoorwaardelijke cameraderie. Bloedstollend effectief. Stabiel. Degelijk. Zelfverzekerd. Solide collectief. Voetbalintelligentie. Realisme.

    Het kampioenschap van PSV samengevat.

    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:38
    Eendracht maakt macht.
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    zondag 15 april 2018 om 21:41
    En schijtbakken voetbal...compleet!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8409
    zondag 15 april 2018 om 21:42
    Nee ik snap je niet!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:46
    Dit cliché heeft uiteraard al haar zeggingskracht verloren op de dag dat het de media werd ingeslingerd en wordt uitsluitend gebezigd door slaafse primeurlemmingen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:47]
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    zondag 15 april 2018 om 21:55
    Zegt de slaafse primeur lemming...kansloos.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 22:02
    Aldus je kleuterretoriek in de beste traditie van 'wat je zegt ben jezelf'. Hoe buitensporig kinderachtig.

    Only true winners are glorious in defeat.

    Fijne avond nog, knul!
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    zondag 15 april 2018 om 22:07
    Jij ook beste kerel! Whahaahahaaahaa
    Vind ik leuk
    :O +4194
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Vernedering van Ajax...compleet!
    Vind ik leuk
    masterpsv +15396
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Dat hebben jullie vandaag laten zien!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:52
    HAha nogal zacht uitgedrukt ;)

    Gefeliciteerd man. Verdiend kampioen.

    Ooit heb ik gelezen nadat ik een paar keer had gevraagd waar Fc United was gebleven, dat iemand zei dat jij dat bent, is dat zo?
    Vind ik leuk
    masterpsv +15396
    zondag 15 april 2018 om 21:59
    Ja thanks man!

    Nee hoor ben niet fc united!
    Fc united is al tijdje zoek hier klopt.

    Hopelijk pakt Feyenoord de beker
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 22:19
    Jammer, zou wel willen weten of het goed met die gozer gaat.

    En jij ook bedankt!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:51
    Welnee. Gelukkig geen lamlendigheids voetbal. Ben geen PSV er maar je had uit boosheid beter een fakkel kunnen gooien. Wat een sneue figuur. Je kan ook gewoon feliciteren he.
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    zondag 15 april 2018 om 21:57
    En Cocu uitkotsen rond november... vooral niet vergeten suc6 supporters.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    maandag 16 april 2018 om 06:29
    Jullie moeten vooral niet vergeten dat jullie de beste zijn, de beste spelers hebben en de beste selectie. Zorg dat je dit bij elkaar houd, zijn jullie volgend seizoen weer de beste!

    Snap je?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 06:30]
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    dinsdag 17 april 2018 om 02:57
    Ja ajax blijft de beste, vervelend he? Tenzij er wereldbekers gewonnen gaan worden in niemandsland. You again.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    dinsdag 17 april 2018 om 21:04
    Keizer werd uitgekotst en eruit getrapt. De volgende trainer komt maar word ook al weer uitgekotst. Het gaat bij jullie niet om de mensen maar om de resultaten. Maar Ajax boeit het geen flikker, ze willen alleen geld verdienen en doen af en toe eens iets voor wat de fans graag willen. Ze trappen een trainer eruit of doen ineens een paniek aankoop zoals Ziyech, gewoon om de achterban tevreden te houden.

    Snapje?
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    dinsdag 17 april 2018 om 23:37
    Wordt eerst maar eens een grote club dan krijg je dezelfde moeilijke beslissingen als een club als Ajax.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    woensdag 18 april 2018 om 06:38
    Hou toch op, Ajax steld in Europa al jaren geen donder meer voor. Er zijn zoveel grotere clubs dan dat clubje uit Adam. Wat zullen die clubs dan een problemen moeten hebben.

    Het probleem bij Ajax is dat er van die oude voetballers zitten die niks geleerd hebben en nu een bedrijf moeten gaan runnen. Daarbij heeft Ajax met aandeelhouders te maken en moeten ze elk jaar winst draaien en dat is belangrijker dan prijzen pakken.
    Vind ik leuk
    Snapje? +5077
    woensdag 18 april 2018 om 11:20
    Omdat ajax 4 jaar geen kampioen is geworden denk je dat je gelijk hebt met je ongenuanceerde onzin. Alleen een blinde ziet niet dat het beleid bij Ajax tot prijzen gaat leiden... geniet nog maar even van je euforie... straks mag je met Feyenoord weer elk jaar om plek 2 strijden. Zoals altijd.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29551
    zondag 15 april 2018 om 22:08
    En ook heel veel geluk :).
    Vind ik leuk
    PRICE +32310
    zondag 15 april 2018 om 22:57
    Kortom psv champignons
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:37
    Bergwijn heeft echt een goede groei door gemaakt het ken alleen maar beter gaan ben blij hoe hij zichzelf heeft verbeterd had kritiek op zijn wisselvallig spel, maar daar is verandering in gekomen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Positief verrast van 'm! Dacht dat het niks was maar hij draait sinds de winterstop uitstekend. Vandaag ook een prachtige goal. Doodleggen, hoek schieten, boem, raak, pats
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:40
    Veel talent heeft hij wel dat is wel duidelijk snelheid techniek dribbels goed in de kleien ruimte.
    Vind ik leuk
    Niels92 +22594
    zondag 15 april 2018 om 21:42
    Is Bergwijn zo goed in kleien? Wat maakt hij graag, Vazen, Asbakken of gewoon beeldjes?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:44
    Schalen :)
    Vind ik leuk
    Niels92 +22594
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    Kan Bergwijn er voor mij een maken denk je?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:46
    Vast wel. Streepjespatroon goed?:)
    Vind ik leuk
    Niels92 +22594
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Gewoon eentje voor de meest vriendelijke Ajacied :)

    I
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:49
    Sorry maat maar ook daarin (typisch ajacieden ;))
    sta je daar op nummer 2 ;)
    Vind ik leuk
    :O +4194
    zondag 15 april 2018 om 21:52
    Het verschil is na PSV - Ajax nog maar 1 punt, let jij maar op. Ken jij deze nog?
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +6614
    zondag 15 april 2018 om 23:00
    Dat heb ik er meer horen zeggen......die nu van de aardbodem verdwenen zijn......ha,ha....losers
    Vind ik leuk
    :O +4194
    maandag 16 april 2018 om 05:32
    Velen van ze hebben andere accounts gemaakt om te trollen. Let maar eens op. Hopen nieuwe accounts. Wat een losers die Ajax supporters. Gefeliciteerd man met een dik verdiende kampioenschap.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Zijn matties van Ajax zouden hem uit lachen jaja heerlijk
    Vind ik leuk
    R2 +4985
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    De laatste media optredens van Ajacieden voor de wedstrijd met PSV, heb ik met veel verbazing naar gekeken. "PSV is bang" "PSV wordt echt geen kampioen tegen ons, no way".

    Werkelijk onvoorstelbaar.

    Realiteitszin was mijlen ver te zoeken. Daarvoor zijn ze vandaag hard gestraft.
    Vind ik leuk
    100%PSV +2984
    zondag 15 april 2018 om 21:41
    Bergwijn heeft een mooie stijgende lijn in zijn prestatiecurve. Als hij dit weet vast te houden, gaat Bergwijn een zeer mooie toekomst tegemoet.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    je ziet het haa achter af
    Vind ik leuk
    100%PSV +2984
    zondag 15 april 2018 om 21:48
    Nog iets zinnigs te melden, Calimero Louis? Vanmiddag had je nog volop praatjes over je A’damse clubje. Sta je nu eindelijk weer met je beide Spaanse voetjes terug op de grond?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:51
    ja ik was niet onder de in druk, van alle 2 niet , ajax probeerde ,en psv voor hun eigen doel , wat ik vewachte
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    zondag 15 april 2018 om 21:56
    Domme gans neus voor je ogen
    Vind ik leuk
    Axim +776
    zondag 15 april 2018 om 21:45
    bergwijntjuhhhhhhhhhh :-))))
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:47
    Bergwijn is beter dan Neres en Kluivert samen!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13372
    zondag 15 april 2018 om 21:58
    Klopt en psv is kapitaal krachtiger dan Ajax.
    Vind ik leuk
    tannat +12181
    zondag 15 april 2018 om 23:55
    Bij PSV staat het kapitaal op hert veld
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:53
    5 klasse beter dan grote mond Kluivert.
    Vind ik leuk
    Gein +385
    zondag 15 april 2018 om 22:13
    Heeft wel minder talent.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1726
    zondag 15 april 2018 om 22:59
    Misschien, maar hij werkt wel harder.
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    zondag 15 april 2018 om 21:56
    Stevie wees blij dat je daar weg bent en daar hebben ze er heel veel spijt van want die tuinkabouter Kluivert kan er totaal geen ruk van
    Vind ik leuk
    R94 +1792
    zondag 15 april 2018 om 21:57
    Ik wil alle sportieve Ajacieden bedanken voor de felicitaties en mijn mede supporters feliciteren, wat een middag! Even een speciale vermelding voor onze carnavals kleuter, vast een van die droevige vuurwerk gooiers. En de rest van de grote jongens ook natuurlijk, KAMPIOENUH!!
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    zondag 15 april 2018 om 21:58
    Weet niet waarom die wegging maar het was geen slechte beslissing, Psv komt over als een warmere club dan Ajax .
    Vind ik leuk
    FCU10 +691
    zondag 15 april 2018 om 22:01
    Sjaak Zwart ook toeteren door de straat vol van vreugde!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +6614
    zondag 15 april 2018 om 23:04
    Ja Sjakie denkt dat Ajax kampioen is......ha,ha
    Vind ik leuk
    Blac-ca +376
    zondag 15 april 2018 om 22:04
    Kampioenennnnnnnnnnnnnnheerlijk dit toch notabene tegen AJAX hahahahaha
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2772
    zondag 15 april 2018 om 22:11
    Zie je eerst maar voor het kampioenenb te plaatsen via de voorrondes. Zie ik Ajax ook niet doen trouwens
    Vind ik leuk
    Blac-ca +376
    maandag 16 april 2018 om 12:10
    Time wil tell de wonderen zijn de wereld nog niet uit zolang je erin blijft geloven ,hoofdscout00 . Biertjeeeeeeeee
    Vind ik leuk
    Gein +385
    zondag 15 april 2018 om 22:12
    Judas
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    maandag 16 april 2018 om 02:30
    Deze Bergwijn is heel goed.
    Dit jaar was zijn doorbraak.
    Er gloort hoop voor het NL elftal!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Amsterdammer pakt schaal met PSV: "Mooier kan niet, tegen mijn oude club"