Amsterdammer pakt schaal met PSV: Mooier kan niet, tegen mijn oude club

Amsterdammer pakt schaal met PSV: "Mooier kan niet, tegen mijn oude club"

Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 21:34zo 15-04-2018 om 21:34

Steven Bergwijn maakte de 3-0 voor PSV tegen Ajax en vanaf dat moment twijfelde niemand meer aan de afloop. De aanvaller was er bij de vorige twee kampioenschappen ook al bij, maar had toen een bijrol. Deze titel voelt voor hem dan ook specialer.

"Tegen m'n oude club, hier in het stadion. Het kan niet mooier", zegt Bergwijn (20) in gesprek met FOX Sports. Hoewel er druk stond op het beladen duel met Ajax, is hij niet heel nerveus geweest. "Er was best wel wat spanning in de groep, maar dat is normaal. Maar ik stond vanmorgen op met een goed gevoel. Ik zei dat ik zou scoren en dat we zouden winnen; je ziet het!"

"Je bent toch een paar keer belangrijk geweest, een paar goals gemaakt. Deze voelt wel echt als de mijne", beschrijft Bergwijn zijn aandeel in de 24ste titel van PSV. "Ik denk dat we als team altijd voor elkaar door het vuur zijn gegaan. Dan win je het kampioenschap. We hebben heel veel kritiek gehad, maar we zijn gewoon dicht bij elkaar gebleven. Volgend jaar de Champions League winnen? Daar gaan we voor", besluit hij met een knipoog.

Plaats een reactie

★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:36
Treble incoming ;)
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
zondag 15 april 2018 om 21:43
Volgens mij zit de beker er niet in hoor dit jaar:)
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:45
Europees ook niet hoor, volgend jaar eerder ;)
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
zondag 15 april 2018 om 21:48
Ik dacht laat ik (nog) maar met de makkelijkste beginnen:)
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:49
Dubbeltje PSV en Feyenoord de beker vind ik ook oke hoor ;)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:54
Santi, gefeliciteerd gozer. :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:58
:)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:37
Bergwijn heeft echt een goede groei door gemaakt het ken alleen maar beter gaan ben blij hoe hij zichzelf heeft verbeterd had kritiek op zijn wisselvallig spel, maar daar is verandering in gekomen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:39
Positief verrast van 'm! Dacht dat het niks was maar hij draait sinds de winterstop uitstekend. Vandaag ook een prachtige goal. Doodleggen, hoek schieten, boem, raak, pats
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:40
Veel talent heeft hij wel dat is wel duidelijk snelheid techniek dribbels goed in de kleien ruimte.
Vind ik leuk
Niels92 +36631
zondag 15 april 2018 om 21:42
Is Bergwijn zo goed in kleien? Wat maakt hij graag, Vazen, Asbakken of gewoon beeldjes?
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:44
Schalen :)
Vind ik leuk
Niels92 +36631
zondag 15 april 2018 om 21:45
Kan Bergwijn er voor mij een maken denk je?
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:46
Vast wel. Streepjespatroon goed?:)
Vind ik leuk
Niels92 +36631
zondag 15 april 2018 om 21:47
Gewoon eentje voor de meest vriendelijke Ajacied :)

I
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
zondag 15 april 2018 om 21:49
Sorry maat maar ook daarin (typisch ajacieden ;))
sta je daar op nummer 2 ;)
Vind ik leuk
:O +5147
zondag 15 april 2018 om 21:52
Het verschil is na PSV - Ajax nog maar 1 punt, let jij maar op. Ken jij deze nog?
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zondag 15 april 2018 om 23:00
Dat heb ik er meer horen zeggen......die nu van de aardbodem verdwenen zijn......ha,ha....losers
Vind ik leuk
:O +5147
maandag 16 april 2018 om 05:32
Velen van ze hebben andere accounts gemaakt om te trollen. Let maar eens op. Hopen nieuwe accounts. Wat een losers die Ajax supporters. Gefeliciteerd man met een dik verdiende kampioenschap.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:39
Zijn matties van Ajax zouden hem uit lachen jaja heerlijk
Vind ik leuk
R2 +5324
zondag 15 april 2018 om 21:43
De laatste media optredens van Ajacieden voor de wedstrijd met PSV, heb ik met veel verbazing naar gekeken. "PSV is bang" "PSV wordt echt geen kampioen tegen ons, no way".

Werkelijk onvoorstelbaar.

Realiteitszin was mijlen ver te zoeken. Daarvoor zijn ze vandaag hard gestraft.
Vind ik leuk
100%PSV +3248
zondag 15 april 2018 om 21:41
Bergwijn heeft een mooie stijgende lijn in zijn prestatiecurve. Als hij dit weet vast te houden, gaat Bergwijn een zeer mooie toekomst tegemoet.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:43
je ziet het haa achter af
Vind ik leuk
100%PSV +3248
zondag 15 april 2018 om 21:48
Nog iets zinnigs te melden, Calimero Louis? Vanmiddag had je nog volop praatjes over je A’damse clubje. Sta je nu eindelijk weer met je beide Spaanse voetjes terug op de grond?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:51
ja ik was niet onder de in druk, van alle 2 niet , ajax probeerde ,en psv voor hun eigen doel , wat ik vewachte
Vind ik leuk
Eindje1913 +332
zondag 15 april 2018 om 21:56
Domme gans neus voor je ogen
Vind ik leuk
Axim +907
zondag 15 april 2018 om 21:45
bergwijntjuhhhhhhhhhh :-))))
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:47
Bergwijn is beter dan Neres en Kluivert samen!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 15 april 2018 om 21:58
Klopt en psv is kapitaal krachtiger dan Ajax.
Vind ik leuk
tannat +16556
zondag 15 april 2018 om 23:55
Bij PSV staat het kapitaal op hert veld
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:53
5 klasse beter dan grote mond Kluivert.
Vind ik leuk
Gein +481
zondag 15 april 2018 om 22:13
Heeft wel minder talent.
Vind ik leuk
JoeyC +4036
zondag 15 april 2018 om 22:59
Misschien, maar hij werkt wel harder.
Vind ik leuk
Eindje1913 +332
zondag 15 april 2018 om 21:56
Stevie wees blij dat je daar weg bent en daar hebben ze er heel veel spijt van want die tuinkabouter Kluivert kan er totaal geen ruk van
Vind ik leuk
R94 +2045
zondag 15 april 2018 om 21:57
Ik wil alle sportieve Ajacieden bedanken voor de felicitaties en mijn mede supporters feliciteren, wat een middag! Even een speciale vermelding voor onze carnavals kleuter, vast een van die droevige vuurwerk gooiers. En de rest van de grote jongens ook natuurlijk, KAMPIOENUH!!
Vind ik leuk
5by5 +1343
zondag 15 april 2018 om 21:58
Weet niet waarom die wegging maar het was geen slechte beslissing, Psv komt over als een warmere club dan Ajax .
Vind ik leuk
FCU10 +671
zondag 15 april 2018 om 22:01
Sjaak Zwart ook toeteren door de straat vol van vreugde!
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zondag 15 april 2018 om 23:04
Ja Sjakie denkt dat Ajax kampioen is......ha,ha
Vind ik leuk
Blac-ca +563
zondag 15 april 2018 om 22:04
Kampioenennnnnnnnnnnnnnheerlijk dit toch notabene tegen AJAX hahahahaha
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3434
zondag 15 april 2018 om 22:11
Zie je eerst maar voor het kampioenenb te plaatsen via de voorrondes. Zie ik Ajax ook niet doen trouwens
Vind ik leuk
Blac-ca +563
maandag 16 april 2018 om 12:10
Time wil tell de wonderen zijn de wereld nog niet uit zolang je erin blijft geloven ,hoofdscout00 . Biertjeeeeeeeee
Vind ik leuk
Gein +481
zondag 15 april 2018 om 22:12
Judas
Vind ik leuk
Hansi H +103
maandag 16 april 2018 om 02:30
Deze Bergwijn is heel goed.
Dit jaar was zijn doorbraak.
Er gloort hoop voor het NL elftal!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws