'Irritaties bij Ajax door Ten Hag: enkele medespelers adviseren De Ligt transfer'

    'Irritaties bij Ajax door Ten Hag: enkele medespelers adviseren De Ligt transfer'

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 06:45ma 16-04-2018 om 06:45

    Een dag na de totale ontmaskering van Ajax in Eindhoven valt er in De Telegraaf een kritische analyse te lezen over Erik ten Hag en algemeen directeur Edwin van der Sar. De trainer zou zich niet populair hebben gemaakt in de spelersgroep.

    Maandag kopt De Telegraaf dat Van der Sar 'de knoop moet doorhakken'. Daarnaast wordt Ten Hag op het rooster gelegd. De Ajax-trainer, die in de winterstop instapte, zorgt met zijn werkwijze naar verluidt voor irritaties binnen de selectie. Zo moesten de spelers al vanaf woensdag elf-tegen-elf spelen. Die partijtjes werden om de haverklap stilgelegd, 'omdat een looplijntje een metertje te veel naar links of rechts werd gevolgd'.

    De onvrede binnen de Ajax-selectie kan volgens De Telegraaf niet los worden gezien van het feit dat Hakim Ziyech vrijdag duidelijk aangaf te willen vertrekken. Sommige medespelers zouden Matthijs de Ligt zelfs hebben geadviseerd om in de zomer al een stap te maken. Ten Hag wordt aangerekend dat hij geen typische Ajax-trainer is en veel te veel kijkt naar de zwaktes van de tegenstander. Wel wordt verwacht dat hij volgend seizoen nog steeds trainer van Ajax is.

    Van der Sar
    Over de toekomst van Van der Sar zijn meer twijfels. De Ajax-directeur heeft volgens De Telegraaf 'heel wat uit te leggen' binnen de club, nu er voor het vierde seizoen op rij geen prijs wordt gepakt. 'En als hij thuis in de spiegel kijkt, kan er eigenlijk maar één conclusie volgen: gefaald', schrijft de ochtendkrant. 'Als Van der Sar (in deze functie) de eer niet aan zichzelf houdt, is het de vraag hoe daar binnen de club op wordt gereageerd.'

    Poll

    Moet Ajax vasthouden aan Ten Hag?

    (15966 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3452
    maandag 16 april 2018 om 06:48
    Alles en iedereen eruit,zijn allemaal gefaald,en PSV gefeliciteerd met het verdiende kampioenschap.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 06:49]
    Vind ik leuk
    Bertus +6139
    maandag 16 april 2018 om 07:01
    Nette reactie, zo kan het dus ook. Bij PSV is de rust bewaren al jaren het credo. Niet gelijk in paniek schieten maar vertrouwen kweken.
    Misschien komt het omdat wij als achterban ook daar aan zijn gewend geraakt en dus niet gelijk op de barricades klimmen als het even tegen zit.
    Een club als ajax mag natuurlijk nooit 4 jaar op rij geen titel pakken.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7510
    maandag 16 april 2018 om 07:50
    Mjah, daar ben ik het dan niet helemaal mee eens, ja, bij psv is er meer rust maar dat komt ook doordat heel de media alles bij Ajax uitvergroot.

    Ik heb zat mensen ook in het begin van dit seizoen nog zien roepen om het hoofd van Cocu met bijbehorende hashtags. Neemt niet weg dat Ajax ook naar mijn smaak te veel FC Hollywood is af en toe maar als je eerlijk bent, VP was vooral afgelopen halfjaar op missie om elke scheet van Ajax uit te vergroten en in tienen op te knippen.
    Vind ik leuk
    markus040 +2164
    maandag 16 april 2018 om 07:57
    dat betekent dus dat er binnen de club meer rust is
    in het eerste seizoen van cocu stond psv 9e met de winterstop
    met iets meer punten achterstand op de koploper dan keizer
    bij psv bleef brands rustig en liet cocu gewoon zitten
    bij ajax raakt iedereen in paniek en gooit de trainer buiten
    cocu vierde gisteren zijn 3e kampioenschap in 5 jaar
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10249
    maandag 16 april 2018 om 08:14
    Dat vind zijn oorzaak in de verdeeldheid bij de Ajax Directie, het gebrek aan kennis en ervaring bij die leiding, inclusief de Trainer, een laffe RVC en de stoorzender het TH / Bergkamp o.a., destijds.
    Dat losse zand zie je terug bij het team.

    Bij PSV is men eensgezind, ervaren en competent en ook dat heeft een reflectie naar het eerste elftal maar dan in positieve zin.

    Dat is "oorzaak en gevolg" en het verschil tussen Ajax en PSV..
    Vind ik leuk
    markus040 +2164
    maandag 16 april 2018 om 08:17
    niks aan toe te voegen rpaulp50
    prijzen winnen begint bij rust in het bestuur
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    maandag 16 april 2018 om 10:44
    Het is ook niet erg slim dat spelers en staf constant roepen dat je de beste bent terwijl je niet bovenaan staat.dan kan je de deksel op de neus krijgen.
    Vind ik leuk
    Axim +842
    maandag 16 april 2018 om 11:00
    klopt idd , toen het ff niet liep was Cocu in een keer degene die eruit moest , triest. Maar het is nou eenmaal een feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is en dat de aandeelhouders graag centen zien. Dus halen en verkopen en de fans gefrustreerd in het stadion. Ik denk echt dat dat het beleid is wat niet uitgesproken wordt maar wel gevolgd wordt!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:32
    Hoge bomen vangen veel wind...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:30
    Patrickj3 Respect gozer hoe jii dit neerzet. Hoop voor jou dat je gelijk krijgt
    Vind ik leuk
    020west +361
    maandag 16 april 2018 om 07:38
    Wat een klinkklare onzin. Misschien kunnen we eens stoppen in Amsterdam met iedereen elk half jaar de tent uit te vechten en voorbeeld nemen aan wat stabiliteit PSV (Cocu op hakblok na Osijek) en Fey (Gio verloor 7 keer op een rij) hebben gebracht. Wellicht van der sar meer in een commerciële rol (wat hij erg goed doet) en een nieuwe algemeen directeur aantrekken die structuur aanbrengt. Als we het alleen overlaten aan oud-voetballers vechten die elkaar toch weer de tent uit. Oh en dat bioscoop publiek bij ons dat nu al weer roepen om ten hag eruit is ook echt belachelijk. Ben je ook nog tevreden dat Keizer weg is? Of vorig jaar eerste seizoenshelft zat je ook met de witte zakdoekjes voor Bosz? Geen wonder dat meerdere spelers liever uit dan thuis spelen (Onana gaf dit aan), dan in een stadion waar pispaaltjes als Ziyech en Blind worden uitgefloten.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46611
    maandag 16 april 2018 om 07:45
    Wat je schrijft geeft aan dat er wat structureel mis is Amsterdam...op veler vlak.
    In het bestuur maar ook bij de fans.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    Axim +842
    maandag 16 april 2018 om 10:47
    dank je :-)
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    maandag 16 april 2018 om 06:50
    Nou de rapen zijn gaar, daar gaan we weer..
    Vind ik leuk
    Carl +4036
    maandag 16 april 2018 om 06:59
    Het zal dat in Amsterdam de rapen gaar zijn. Maar het is toch te bizar voor woorden dat als PSV kampioen wordt je hier meer artikelen leest over Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:07
    Haha, ja. Jullie denken na wat titels de grootste te zijn.
    Dat is niet het geval.
    Vind ik leuk
    markus040 +2164
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    haha jullie denken dat je na wat prijzen uit een ver verleden nog wat voorstellen
    heel nederland geniet hiervan en lacht jullie uit
    WIJ zijn op dit moment de beste , JULLIE stellen op dit moment niks voor
    volgend seizoen kan alles weer anders zijn
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:11
    Naja het is een nieuws site. En bij Ajax is er op dit moment meer nieuws. PSV is kampioen en het enige nieuws wat er verder kan komen is filmpjes van blije teamspelers en reacties hoe ze het beleven. Bij Ajax staat er zoals gewoonlijk weer eens alles te gebeuren...

    Wel gefeliciteerd aan PSV fans. Terecht kampioenschap!
    Maakt het er niet minder kut om.
    Vind ik leuk
    chicken +11821
    maandag 16 april 2018 om 06:53
    Geen kampioen worden betekent gedonder..en daar hadden we nog wat van..


    Psv ers....Gefeliciteerd...
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    maandag 16 april 2018 om 06:55
    En Marc dan? Is al langer (mede) verantwoordelijk voor het samenstellen van de selectie en ondanks al het geld wat uitgegeven is wordt er niks gewonnen!

    Veel te veel jochies, sommige zelfs met een veel te grote bek, en veel te weinig kwaliteit!

    Ik roep het al jaren, kap eens met die kleuterklassen iedere keer, talenten moet je omringen met kwaliteit!!
    Vind ik leuk
    pietprecies +7510
    maandag 16 april 2018 om 07:52
    Maar je vergeet voor het gemak dat Overmars pas sinds kort daadwerkelijk geld uit mag geven.
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    maandag 16 april 2018 om 08:21
    Is dus niet waar, Sinkgraven was ook duur, Gudelj iets minder duur maar nog steeds ruim 6 miljoen, Neres en Ziyech zijn anderhalf jaar en 2 jaar geleden gehaald.

    Het is gewoon teveel jeugd, ook nu weer met Bande en die knul van Fortuna, moeten die ons dan wel kampioen maken volgend jaar?

    Haar op de zak, dat moeten de spelers hebben die ons kampioen gaan maken, we hebben al genoeg jochies bij wie de ballen ps net zijn ingedaalt!
    Vind ik leuk
    pietprecies +7510
    maandag 16 april 2018 om 08:28
    Mij hoor je nergens zeggen dat we dat niet nodig hebben, zeg ik ook zo vaak maar je kan niet ontkennen dat er sinds afgelopen tijd ineens het dubbele uitgegeven wordt van de bedragen die jij noemt, ik vind dan net als jij dat ze daar meer behaarde ballen voor moeten halen.

    Iemand met de mentaliteit van Klaassen ofzo? Die wel een aanvoerdersband verdient ipv Veltman.

    En een paar slopers a la Sanchez waar je een paar blokjes voor omgaat.
    Vind ik leuk
    Stoetel +92
    maandag 16 april 2018 om 19:10
    Haar op de zak, en ziekte van Rupke, zeg maar een soort Stam, voor de trainer hoeft niet zo nodig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    maandag 16 april 2018 om 11:13
    Toch kan ik mij herinneren dat de oh zo kritische Foebele ineens meeging in de malaise. Jij was sinds de aanstelling van ten Hag niet meer kritisch en ging ook ineens overdrijven.
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    maandag 16 april 2018 om 11:37
    Nee ik had er een beter gevoel over, omdat ze eindelijk oudere spelers gingen scouten en halen en omdat Keizer gewoon de klus niet kon klaren, daarbij speelde PSV in die periode zo armoedig slecht en wonnen ze met de hakken over de sloot waardoor het weer mogelijk leek.

    Ik heb wel altijd gezegd dat ze de lijn deze zomer moeten doortrekken, omdat de basis nog steeds te mager is met alleen Tafliafico erbij.

    Had dus niet zoveel met Ten Hag te maken, ik heb nooit beweerd dat we met hem kampioen zouden worden, het was vooral het ingrijpen en corrigeren van de gemaakte fouten afgelopen zomer wat hoop gaf, maar het was zo is gebleken niet voldoende, omdat we veel te veel jochies hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:36
    Nou, dat probleem los je op om a la Real Madrid van Nederland te worden. Geld is er toch...
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    maandag 16 april 2018 om 06:56
    De A’damse balans wordt opgemaakt en er zullen koppen gaan rollen. Overmars zal komende weken nog dieper in de buidel moeten gaan tasten om de morrende achterban enigszins “tevreden” te houden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    maandag 16 april 2018 om 07:33
    Overmars heeft genoeg middelmaat gekocht nu. Weg met hem.
    Vind ik leuk
    zomer +1299
    maandag 16 april 2018 om 06:58
    niemand wil de Boer terug ivm. tikkie terug maar is wel de laatste trainer die campioen werd, zelfs 4x achter elkaar. Alles daar op volgend heeft het qua prestaties veel minder gedaan. Zelfs Bosz ondanks de finale plaats in de EL, iedereen weet dat, dat ook veel verbloemt.
    Al moet ik wel zeggen dat ik zelf ook meer van Ten Hag had verwacht.
    Maar gezien de resultaten en de cijfers kan en moet je, je conclusies trekken, want Keizer is met betere cijfers en met beter voetbal ook geslachtofferd. by by Ten Hag
    Vind ik leuk
    pietprecies +7510
    maandag 16 april 2018 om 07:54
    De 4 kampioenschappen onder FdB verbloemden een hoop hoor, leg het eindtotaal qua punten maar eens naast elkaar van die 4 seizoenen en het seizoen onder Bosz
    Vind ik leuk
    Stoetel +92
    maandag 16 april 2018 om 19:34
    FdB had Ziyech en vooral Sanchez niet, er kon niks, ja, buitenkansjes als Zimling en Duarte, totaal geen vergelijk met wat Keizer en vooral ten Hag (Tagliafico) ter beschikking hadden.
    Frenkie de Jong was een verademing als inschuivende centrale verdediger, let wel, voor Eredivisie-begrippen, zal wat foutjes hebben gemaakt, maar er zat wel schwung in, nu zie je een Wöber
    veel grotere fouten maken, heeft ook met groeiproces te maken.
    Wat mij verbaast van FdB tot en met EtH is toch dat het middenveld ook tegen 'de kleintjes' bij tijd en wijle regelmatig overklast wordt.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7510
    maandag 16 april 2018 om 19:58
    Idd, Frenkie wordt ook behoorlijk gemist momenteel, het was een soort “noodverband” na het vertrek van Sanchez maar deed het tot nu toe behoorlijk goed, brengt veel meer opbouw van achteruit.

    Tagliafico is leuk begonnen maar vooral degelijk en niet top. Dat heeft trouwens ook te maken met de aanval die effectief uit twee man bestaat (kluivert en neres) die alleen maar naar binnen willen trekken en vergeten dat er ook nog een spits rondloopt die wat kan.

    Dat het middenveld bij Ajax overklast werd had vooral te maken met Ziyech die 1 op de 15 a 20 ballen daadwerkelijk geniaal geeft en Schone die het op die positie niet kan belopen en er alleen staat voor als de bal aangelegd mag worden van tussen de 17 en 32 meter en hij hem direct op goal mag schieten.
    Vind ik leuk
    Jajaja +364
    maandag 16 april 2018 om 07:00
    Blijkbaar hebben veltman en wober niets geleerd van de looplijnen, die lopen structureel een metertje te ver van hun tegenstanders.
    Vind ik leuk
    Cappie +7399
    maandag 16 april 2018 om 07:01
    Ik denk dat Ajax iemand als brands nodig heeft ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57827
    maandag 16 april 2018 om 07:05
    Ten Hag is alweer klaar.
    Vind ik leuk
    Nistel +3574
    maandag 16 april 2018 om 07:08
    Dat wordt een leegloop.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    maandag 16 april 2018 om 07:12
    Ten Hag daar was toch zo goed over nagedacht , de vernieuwende trainer , de trainer van de toekomst , ligt het aan de trainer , of zijn de spelers verwend en arrogant , of ligt het aan de heren die alles aanstellen, of is het misschien zo slecht nog niet maar was PSV dit jaar gewoon beter , het begint gênant te worden dat zelfs nu PSV kampioen is er meer stukjes over het falen van Ajax onder de aandacht komen dan over het kampioenschap van PSV , dat is precies dat arrogante geurtje wat over die Amsterdamse club heen hangt , PSV gefeliciteerd, wordt maar lekker lazerus vandaag , jullie hebben het kampioenschap verdiend , wij pakken de beker wel is de buit weer verdeeld
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:10
    als ik zo vrij mag zijn; het is voor de media commerciëler veel interessanter om de kranten te vullen met Ajax nieuws omdat ze nou eenmaal daarmee het grootste bereik hebben voor de adverteerders i.p.v. nieuws over andere clubs. Om Ajax daarom een arrogante club te noemen is misschien wel een beetje kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    maandag 16 april 2018 om 08:32
    Ik heb niet gezegd dat de club arrogant is, wel vindt ik dat van wat mensen die er om heen hangen , ik ben misschien een van de weinige Feyenoorders die niet die blinde haat heeft naar jullie, want als we een keer in de paar jaar van jullie winnen dan win ik liever van een goed Ajax dan van een middelmatig Ajax , ik vindt het wel bizar dat er met zoveel poen op de bank er toch niet goed gepresteerd wordt en trainers niet de tijd krijgen en dat degene die ze aanstellen maar kunnen blijven zitten , ik vindt het apart allemaal
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19149
    maandag 16 april 2018 om 08:33
    Ik begrijp de PSV'ers wel hoor, maar je hebt gelijk, er wordt gewoon meer geklikt op Ajax "nieuws" en dus is daar meer aan te verdienen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:15
    Ten hag doet het op alle fronten slechter dan Keizer! Die man moet vandaag nog weg!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    maandag 16 april 2018 om 07:16
    Duidelijk verhaal. Er zal echt wat moeten gebeuren bij Ajax.
    Zoveel titels mislopen kan natuurlijk niet als Ajax zijnde.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:22
    En als er was gewonnen door Ajax dan was het een geweldige prestatie geweest met een geweldige technische staf natuurlijk! Ze hebben gewoon verloren en PSV is kampioen geworden! Klaar, punt!!!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:08
    Nee hoor. Onvrede is er al heel het jaar. Dit was de druppel.
    Vind ik leuk
    Stoetel +92
    maandag 16 april 2018 om 19:47
    Tuurlijk, begint al bij de eerste beste wedstrijd, Heracles uit, dan Utrecht en Vitesse, 4x verliezen, ongehoord, dromerig of onderschatting, vooral de eerste 30 minuten ben je blij dat je nog niet achterstaat...
    Ado, Groningen, zaadpartijen, Ajax onwaardig.
    Vind ik leuk
    Retweet +568
    maandag 16 april 2018 om 07:29
    Was maar bij Utrecht gebleven....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    maandag 16 april 2018 om 07:32
    Overmars is de ergste.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5157
    maandag 16 april 2018 om 07:38
    Ik heb niet het hele stuk gelezen, want dit zal een knipsel zijn.
    Heb alleen moeit met de tekst:

    "Die partijtjes werden om de haverklap stilgelegd, 'omdat een looplijntje een metertje te veel naar links of rechts werd gevolg"'.

    Als je iets wil leren, dan zul je daar op moeten hameren en blijven trainen. Ik denk niet dat Guardiola altijd alles maar laat lopen en aan de zijlijn staat toe te kijken. Het lijkt erop dat de heertjes in NL maar te vrijblijvend willen trainen.

    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10162
    maandag 16 april 2018 om 08:43
    Inderdaad elke trainer is anders .
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:51
    Het zijn verwende jongetjes. Dat is schrikken een trainer die constant met je bezig is. De hele dag op de club moet zijn en niet 's middags achter je playstation. Waarom werkte het wel bij FC Utrecht? omdat dat 1 team is. Je moet wel voor mekaar door het vuur.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27503
    maandag 16 april 2018 om 08:07
    Bij Utrecht werkte het mede omdat hij vanaf dag 1 mocht beginnen. Niets is zo lastig als halverwege instappen bij een andere club. Je kunt ten Hag pad echt beoordelen vanaf komend seizoen. Bij Utrecht was er ook weerstand in het begin. De resultaten kwamen iets later en de selectie ging met hem mee. Utrecht schakelde bijna Zenit uit in de EL door tactische zetten van ten Hag. Hij is op zijn best als hij kan reageren op de tegenstander. Terwijl Ajax altijd het spel maakt. Daar wringt de schoen ook..
    Vind ik leuk
    Stoetel +92
    maandag 16 april 2018 om 19:51
    Utrecht-PSV vergeten?
    zo'n tactisch brein is het dus niet, tegen Ajax achter de bal, tegen PSV ervoor, en de instelling was ook anders.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27503
    maandag 16 april 2018 om 19:59
    Nee, niet vergeten. Uitslag zeer geflatteerd. Utrecht had na 1e helft voor moeten staan. 2r helft zakte Utrecht in elkaar. Vreemde wedstrijd. Kan weleens gebeuren bij Utrecht. Schieten wij niet van in de stress ;-)
    Vind ik leuk
    Stoetel +92
    maandag 16 april 2018 om 20:17
    klopt, tegen PSV niet, tegen Ajax wel.
    Hoewel ik Utrecht een leuke club vind, daarom is het ook aan een Ajax om een strijdplan neer te zetten tegen clubs die dolgraag willen winnen van Ajax, maar dat is er meestal niet...
    Verkeerde instelling van gastjes die niet weten wat er speelt.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7510
    maandag 16 april 2018 om 08:16
    Ook dat inderdaad. Ik vind het te makkelijk om Ten Hag nu overal de schuld van te geven.

    Ik vind het eerder duidelijk maken dat Ajax leiders in het team mist.

    Veltman is ook geen aanvoerder, Klaassen was dat wel.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21409
    maandag 16 april 2018 om 07:59
    Vd Sar uitgooien is een optie. Wie wordt dan zijn opvolger ?
    Vind ik leuk
    Patje41 +918
    maandag 16 april 2018 om 08:17
    Tjeu la Ling, die werd door Johan al voorgedragen als directeur. En dan Jordi Cruyff naast Overmars en Bosz weer als trainer
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:00
    Ik ben de laatste die Keizer gaat afvallen maar eerlijk toegegeven in 2 maanden uit 3 toernooien gezet dus snap ik het ergens wel. Ten Hag gaat m gewoon niet worden dus ik weet het ook niet. Groeten van een Brabander die groot fan van Ajax is...maar al 4 jaar zn meerdere moet erkennen! Psv supporters proficiat!
    Vind ik leuk
    0343 +442
    maandag 16 april 2018 om 08:04
    Gaat prima zo!
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    maandag 16 april 2018 om 08:14
    Goedemorgen allemaal. Ik ben net bij positieven. Nu op naar het werk. Gisteren iets te veel gedronken op stratum.
    Ik was bij hart van nederland te zien. Uitzending gemist. De fan in het rode shirt. Niet de 1e fan ;-)haha groetjes nederbelg
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1169
    maandag 16 april 2018 om 08:15
    Ten Hag past totaal niet bij Ajax. Dat kan een blinde nog zien. Het wordt tijd dat overmars en sar hun biezen pakken. Zij zijn hier volledig verantwoordelijk voor en we kunnen inmiddels tevens stellen dat zij bewezen onsuccesvol zijn. Het plan ‘cruijff’ heeft dus niet gewerkt. Zo eerlijk moeten we zijn.

    Iemand die goed kon keepen en iemand die heel hard kon rennen, blijken toch geen goede bestuurders te zijn. Verassend.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2368
    maandag 16 april 2018 om 08:19
    op straat zetten die te hag dat hij nie bij ajax past wisten ze voor zijn komst ook dus overmars en vd sar ook weg
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3909
    maandag 16 april 2018 om 08:22
    Alle luchtkastelen en luchtfietserij in Amsterdam worden duidelijk...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:32
    Ten Hag oprotten, moest je al niet toen je kwam en nu nog minder.
    En neem die Kale Alfred ook mee.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:46
    wat ajax mist is iemand als bobby harmsen hard maar eerlijk dat is wat voetballers beter maakt...............en psv gefeliciteerd goed geprofiteerd van de zwakte bij ajax
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:51
    hallo vriendjes politiek bij AJAX! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Hakbal +1004
    maandag 16 april 2018 om 09:15
    Iedereen er uit bij Ajax en bosz terug halen en Cruijff technisch man
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    maandag 16 april 2018 om 09:19
    De Ajax leiding had Keizer moeten laten afmaken, hebben ze niet gedaan en dit is het resultaat. Wanbeleid gewoon.

    PSV gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:29
    Ten Hag er uit en Van Gaal er in, of Peter Bosz terug halen.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    maandag 16 april 2018 om 09:31
    Als Ajax nou even goed had gekeken naar FC Utrecht voor ze ten Hag haalden dan hadden ze geweten dat dit is hoe ten Hag werkt. Het lijkt wel of ze geen idee hadden.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6276
    maandag 16 april 2018 om 09:33
    Ten hag er uit. en van het Schip of van de Brom halen.

    dat zin meer ajax trainers. of stap er overheen en haal Peter Bosz terug
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:33
    Allemaal speculaties vanuit de media. Belachelijk
    Vind ik leuk
    Eltigras +46
    maandag 16 april 2018 om 09:35
    Psv was gewoon duidelijk beter en heeft laten zien wat het moest doen. Na die 5-0 nederlaag tegen willem ll zijn ze niet in paniek geraakt en gewoon de volgende wedstrijd weer beter gedaan. Terechte kampioen en zolang bij ajax geen rust is intern zal volgend jaar de titel ook lastig worden. Zekers als spelers als onana ziyech en de ligt wellicht weg gaan. Ajax had voor de wedstrijd ook nuchter moeten blijven in plaats van arrogant zeggen dat psv bang is voor ze. In plaats van dat te zeggen voor de wedstrijd geef ze een reden om bang te zijn. Met goed spel. We hebben deze week al in champions league en Europa League gezien dat je nooit ervan uit moet gaan dat je al gewonnen hebt zelf met een riante voorsrpong. Dat zullen barca real en lazio kunnen bevestigen.
    Vind ik leuk
    peinke +2119
    maandag 16 april 2018 om 09:39
    Leuke poll, als er nog iemand had gedacht dat er nog een behoorlijk percentage JA uit zou komen! Frustraties alom!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:48
    Hoi met wim, een echte Ajax supporter staat achter zijn club
    winnen of verliezen dat hoort bij voetbal en bij sport algemeen
    maar dit zijn geen echte Ajax supporters want die kunnen tegen verlies
    maar deze "supporters" zijn alleen maar om in belangstelling te staan
    En ik zeg gewoon volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen...!!!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:49
    Ajac haf nopit matcel keyzer weg moeten stutemy
    Vind ik leuk
    JJD +297
    zondag 22 april 2018 om 15:01
    haf nopit matcel stutemy???
    Vind ik leuk
    thierryer +1778
    maandag 16 april 2018 om 09:56
    Een meer dan verdiend kampioenschap van onze rivalen uit Eindhoven.
    Hulde aan Cocu en zn mannen.

    Bij Ajax, moet er veel veranderen dat lijkt me een duidelijk verhaal. Ten Haag was de verkeerde keuze en zeker op het verkeerde moment, met Keizer was Ajax geen kampioen geworden, maar hadden ze vermoedelijk wel tot het einde mee gedaan.

    Van der Sar moet hand in eigen boezem steken, maar dat gaat hij ook zeker doen, ik denk dat Overmars nog wel even blijft, maar dat er wel een Ajax man voor de groep moet komen staan. John van t Schip samen met Groenendijk bijvoorbeeld ( al is groenendijk niet echt een ajaxman)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:57
    Enkele matige spelers adviseren de Ligt. Nou daar moet je dan vooral naar luisteren want die hebben wel al wat laten zien....
    Vind ik leuk
    Toppert +1794
    maandag 16 april 2018 om 10:07
    Ten Hag doet gewoon waar hij goed in is. Bij utrecht was er ook weerstand in de spelersgroep, dit werd vakkundig de kop in gedrukt door de bepalende spelers. Daarna begon het steeds beter te draaien. Er zijn bij Ajax gewoon te veel kampen. Het maakt geen zak uit wie je voor de groep zet, als de neuzen niet dezelfde kant op staan, word je nooit kampioen. Ten Hag is in staat om er bij Ajax een dominant spelende machine van te maken die opereert als Team. Dat wat Bosz lukte, kan Ten Hag nog veel beter. Ten Hag heeft namelijk wel een plan B. Daarnaast is Ten Hag als geen ander in staat om de zwakte van een tegenstander uit te buiten.

    Spelers die nu weglopen omdat ze niet met Ten Hag kunnen werken, zullen nooit slagen bij een Europese topclub. De Klopps en Guardiola's van deze wereld zijn nog veel strikter en dwingender.
    Vind ik leuk
    freek1958 +138
    maandag 16 april 2018 om 10:17
    ten hag kan naar twente toe hihihi
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10249
    maandag 16 april 2018 om 10:19
    Als....de spelers het niet meer zien zitten, er is geen goede klik met ten Hag, dan is het onbegonnen werk om met ten Hag door te gaan.
    Bovendien valt hij z'n spelers af publiekelijk en dat is stom.
    Volgens mij is er totaal geen respect, sympathie voor ten Hag terwijl er die er wel was voor Keizer. Ze doen zelfs een beetje lacherig over hem....
    Er is werkelijk niet 1 speler die er een traan om laat als ten Hag toch nog opstapt. ( wat niet gebeurt )
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    maandag 16 april 2018 om 10:23
    als PSV 2de was geëindigd dan kon Cocu er niks van, nu is het Ten Hag of Keizer die er niks van kunnen....en de uitleg is heel simpel.....PSV heeft een veel beter uitgebalanceerd team met op de juiste plaatsen...ervaring...jeugd...en routine.......de enige plaats waar we gelijke tred houden is in het doel...het geld staat daar op het veld....PSV kan een wedstrijd die tegen zit doen kantelen, Ajax niet....conclusie, dik verdiende kampioen...hoeveel weken is het geleden dat Kluivert of Neres nog eens deftig gespeeld hebben?? geef mij dan maar Younes.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    maandag 16 april 2018 om 10:26
    Oprotten! En Marcel terug ! Wat een K..- club ook. Ha ha :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:35
    Als er nu al onvrede binnen de selectie is dan kan men beter nu al gelijk afscheid nemen anders maak je volgend jaar geen nieuwe start, het kan toch altijd wel eens zo zijn dat het gewoon niet klikt, verkeerde keuze helaas.
    Had Feyenoord ook met Verbeek.
    Denk dat Ajax moet kiezen, anders lopen dadelijk spelers onnodig weg.
    VD Sar heeft duidelijk bewezen dat hij het niet in zich heeft.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +727
    maandag 16 april 2018 om 10:41
    Psv is verdiend kampioen geworden omdat het niet de beste spelers heeft maar wel het beste team.
    Bij ajax missen wij al langer een echte goede centrum spits en dat is precies waarom psv ieder keer kampioen word zij hebben betere centrum spitsen met de jong en eventueel pereiro
    Vind ik leuk
    isnake +2538
    maandag 16 april 2018 om 11:33
    Ik denk dat de opmerking dat Brenet meer assists heeft dan Neres ook wel veel zegt. Zeker als je ziet om welke aantallen het gaat. Hoe moet een centrum spits dan gaan renderen? Ze worden niet aangespeeld zoals vroeger door de vleugels. Het spel is zo ontzettend veranderd. Er wordt veel meer gevraagd van een centrum spits dan alleen maar scoren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:53
    En neem Marc ook mee. Ex top-voetballers die denken zonder enige kennis van zaken een club te kunnen runnen.
    Vind ik leuk
    Andyking +83
    maandag 16 april 2018 om 10:54
    Natuurlijk moet het seizoen geëvalueerd worden bij Ajax. Kritisch zijn naar jezelf. Maar Vd Sar hoeft m.i. niet op te stappen. Eerste klas stokerij van De Telegraaf. Zoals gewoonlijk...
    Vind ik leuk
    isnake +2538
    maandag 16 april 2018 om 11:29
    Ten Hag er nu uit gaat het probleem niet oplossen. Je kan wel snel trainers verslijten maar dat gaat geen structurele problemen oplossen. Het feit dat spelers geïrriteerd raken omdat ze niet even lekker een partijtje kunnen spelen maar telkens onderbroken worden... ze zijn daar toch aan het werk en niet aan het spelen? Ze zijn daar toch ook om te leren?
    Er is duidelijk wat anders mis. Het er uit gooien van Keizer was niet slim, en ten Hag heeft het duidelijk niet beter gedaan. Maar nu gewoon ten Hag er uit gooien is volgens mij ook niet de oplossing. Al hoewel ik wel zou begrijpen als het zou gebeuren.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +510
    maandag 16 april 2018 om 11:44
    Bij psv is na de komst van toon gerbrands bestuurlijk rust en ervaring gekomen. Marcel brands werd ook regelmatig afgebrand. Daar gaat het bij ajax mis. Bestuurlijk mist van der sar de ervaring ddeze slangenkuil te leiden en te managen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:48
    omdat ik vind dat het geen trainer is, volgens mij kan hij, aan zijn stem te horen, beter in de tuin gaan staan als heester, dat zal hem goed doen en misschien komt hij dan ook tot rust.
    Vind ik leuk
    debacle +487
    maandag 16 april 2018 om 12:05
    Als je dit verhaal goed leest.. willen bepaalde spelers dus niet de partijvorm van ten hag oefenen en gaan daarom elkaar adviseren om maar weg te gaan en ziyech roept dit dan het hardst.! joh...erg vreemd dat de woede op hem gericht is.... je ziet ook dat spelers aan hakim hangen omdat hij beledigd is.. zo verspreid het gif steeds verder in je selectie.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:44
    Zie je wel. Het is een controlfreak. Had Van Der Sar kunnen weten. Had Keizer lekker laten zitten. Als dit bij mijn club Feyenoord was gebeurd, dan ligt 'ie er geheid uit. Kijk maar wat er met Gert-Jan Verbeek is gebeurd. Verder prima kerel, maar ook zo'n controlfreak.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:19
    opheffen die club
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:29
    Soms zijn die journalisten niet te volgen: bij PSV wordt de leiding geroemd omdat ze niet ingreep toen het even slecht ging en nu bij Ajax worden ze voor hetzelfde geroosterd.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 15:48
    Wat is een typische Ajax-trainer dan? Wat voor typerends is er aan Ajax?
    Het is een hele gewone ploeg, leuke linksback, prima spits, goede midvelder en de rest eromheen is bleekjes.
    Als Ajax niet een keer echt in de spiegel kijkt wordt 't nooit wat.
    Aanschouw je tekortkoming... dan kan je het verbeteren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:50
    Centerback?
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 18:21
    Mmmm... die was gister niet aanwezig volgens mij.
    Wober krijgt hier de schuld maar de Ligt viel in negatieve zin op.
    Hij reageert maar voorziet niks.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:57
    Hij kreeg geen steun genoeg, met een dramtische tagliafico, veltman en wöber
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 20:12
    Hij is CV moet toch leiding geven?
    Iedereen staat te kijken tot Bergwijn gaat schieten.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:08
    De ligt kopt de bal juist weg, en bergwijn is de man van veltman en niet van de ligt volgens mij?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 21:08]
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 17 april 2018 om 21:15
    Hij moet de leiding nemen, laten we zeggen dat er genoeg voor stonden maar niemand wist dat schot te blokken.
    Das vaak wel de tick bij Ajax, ze staan te kijken maar grijpen niet in.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:59
    Vraag Frank de Boer terug. Echte Ajacied en goede coach.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 18:23
    Frank gaat naar H'veen. Hij wil een jaar rust.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:15
    Ajax verdient zulke trainers, het publiek daar zeker.....


    Een rood-witte groet, maar dan één uit
    ROTTERDAM, KEH JE DAH NIE HORE DAN ??
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 18:25
    Nee, niks gehoord, had 't geluid uitstaan.
    En maar goed ook want je schreeuwt nogal.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    maandag 16 april 2018 om 17:37
    En ik verwacht dat ten hag in de zomer wat aan die stem gaat laten doen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 20:08
    Mag ie wel opschieten zomer is kort.
    Volgens mij zei hij;
    It Eindhover Til is sofa.
    Geen idee wat hij ermee bedoelt,
    de FBI werkt aan de decodering van zijn boodschap.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    peewee +57
    maandag 16 april 2018 om 19:59
    misschien eens een voorbeeld nemen aan de speelwijze van PETER BOSZ????
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 16 april 2018 om 20:10
    Je bedoelt op de helft vd tegenstander?
    Hebben net het gat achterin dicht.
    Vind ik leuk
    peewee +57
    maandag 16 april 2018 om 20:11
    PSV is dit seizoen gewoon terecht de kampioen, ze hebben het meest constant gespresteerd! Wat mij verontrust is het feit dat elke club in Nederland gewoon tegen Ajax is. Dat zie je ook duidelijk in de speelwijze tegen Ajax (alles blijft massaal voor het eigen doel hangen en speelt countervoetbal tegen Ajax). Alles is er uitsluitend op gericht geen doelpunt tegen te krijgen (ga er maar aanstaan, je loopt constant tegen een muur van spelers op). Tegen PSV anderzijds heb ik dit seizoen deze speelwijze zelden of nooit waargenomen ...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:42
    Opzouten met die krakende ketser!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 00:31
    Geen 020 coach
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws