'Toen de kleine Kluivert tjilpte dat Ajax beter voetbalt dan PSV, kreeg ik jeuk'

    'Toen de kleine Kluivert tjilpte dat Ajax beter voetbalt dan PSV, kreeg ik jeuk'

    maandag 16 april 2018 om 07:00

    Algemeen Dagblad-columnist Hugo Borst kan er prima mee leven dat de landstitel naar PSV is gegaan dit seizoen. De Eindhovenaren roepen bij Borst meer sympathie op dan Ajax, de tegenstander in de kampioenswedstrijd.

    De Rotterdammer leefde aanvankelijk mee met Ajax, dat diep getroffen werd door de tragische gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri, maar veranderde tijdens het seizoen van standpunt. 'Al gauw begon het gezeik over de onervaren trainer, een vuige machtsstrijd tussen Overmars en Bergkamp. Het mondde uit in het ontslag van Marcel Keizer. Zijn opvolger, Erik ten Hag, deed, doet het geen haar beter.'

    Ook het uitfluiten van Hakim Ziyech stuitte de columnist tegen de borst. 'Stuitend was dit seizoen de houding van een deel van het Ajax-publiek ten opzichte van de mooiste voetballer, Hakim Ziyech. Ach, wat zullen ze zijn brille missen volgend jaar.' Datzelfde gold voor de teksten vanuit Amsterdam in aanloop naar de kraker in Eindhoven: trainer Erik ten Hag dacht dat PSV bang zou zijn voor Ajax. 'Wie dat uitkraamt met zeven punten achterstand, is natuurlijk compleet geschuffeld. En toen kleine Kluivert tjilpte dat Ajax toch beter voetbalt dan PSV, of zoiets, kreeg ik jeuk.'

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Is PSV de terechte kampioen?

    (6048 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 07:05
    Kluivertje heeft een veel te grote bek, lekker verkopen komende zomer, hij wil ogenschijnlijk zelf ook niet bijtekenen dus lekker wieberen met die snotneus!
    Vind ik leuk
    Korm +35630
    maandag 16 april 2018 om 07:24
    Een beetje zoals de gemiddelde ajax supporter
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 07:26
    Jammer zo’n opmerking, er bestaan duidelijk ook slechte winnaars...
    Vind ik leuk
    Korm +35630
    maandag 16 april 2018 om 07:29
    Mag jij vinden foebele, weet niet of je afgelopen weken onder een steen heb gelegen maar de meeste ajacieden hierzo beweerde wel ff dag ajax psv zou oprollen.
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 07:31
    Ik lig alles behalve onder een steen, ben gewoon drukker met belangrijkere zaken.

    Verandert niets aan het feit dat je opmerking vrij zielig is, ga gewoon genieten en feest vieren man.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:32
    Ben jij er ook weer Foebele welkom terug ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35630
    maandag 16 april 2018 om 07:32
    Zoals ik al zei, mag jij vinden. Het was van mij kant gewoon een constatering waar ik mij de afgelopen weken aan gestort heb..
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 08:25
    Je stoort je aan dingen die je zelf wil,je kunt je ook op andere dingen focussen en die paar waar jij op doelt negeren, want er zijn er zat die niet blaten of een beetje een dolletje maken...
    Vind ik leuk
    Korm +35630
    maandag 16 april 2018 om 08:33
    zoals ik aan gaf scheer ik niet iedereen, maar dat het de meerderheid was kan je niet ontkennen :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:13
    Er blaten er toch wel veel op deze site. Desalniettemin heb je helemaal gelijk. Je moet je niet druk maken om kleinzielige mensen of onbelangrijke dingen. Er zijn veel belangrijker dingen om aan te denken.
    Vind ik leuk
    Guust +5591
    maandag 16 april 2018 om 08:34
    Dan was je niet de enige, ik als Ajacied ook. Minder grote bek en je plaats weten, zijn allemaal toch even op het nummertje gezet. Bij Ajax kan de helft van de jochies nog wel een jaartje bij jong Ajax ervaring opdoen en dan gewoon weer eens mannen die willen opstellen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:26
    Oprollen is misschien een wat groot woord, maar de meeste mede ajax supporters zijn hier inderdaad niet gestoeld van enige realiteit. Ook die gasten die dan de spelersbus opwachten. Ga je schamen man. Dit seizoen was al verloren voordat het uberhaupt begonnen was.
    Vind ik leuk
    Korm +35630
    maandag 16 april 2018 om 08:34
    inderdaad, seizoen was al verloren voordat hij begon
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:21
    En jij een slechte verliezer... een jonge jongen de schuld geven.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:20
    Hou toch op Justin stapte tenminste de bus uit als eerste.. de enigste mensen die moeten vertrekken zijn ten hag, van de sar, overmars, Ziyech, schone en Veltman. En Ajax moet van gaal per direct binnen halen. Nu Cruijff dr niet meer is om zijn plannen goed te laten uitvoeren is van gaal de man.
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 09:34
    Onzin, als ik me niet vergis kwam Veltman als eerste de bus uit en dat zegt verder niks over het feit dat het een prestatieloze praatjesmaker is!

    En van Gaal is een top trainer, maar totaal geen beleidsmaker, die gare jeugdopleiding die we hadden was gebaseerd op zijn ideeen, namelijk het opleiden van teams en niet individuen, net als zijn masterplan bij de KNVB niks opgeleverd heeft, behalve een duikeling in het algehele niveau van Nederland!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:37
    Oja die ene seconden tuurlijk maar waar was ten hag de verlosser met zijn vriendjes Edwin en Marc? Je schuift de schuld in de schoenen van een jochie terwijl Ajax al 4 jaar niks pakt.

    Trouwens hoe kom je dr bij dat van gaal dat is? Hij heeft meermaals laten zien een team te kunnen bouwen met jongespelers.. het TH is al 8 jaar aan het aankloten. Het is dat tijdperk jol zo slecht was anders hadden ze nooit zo lang kunnen blijven zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:39]
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 09:41
    Lul nou niet zo dom kerel, ik geef hem nergens de schuld van, het falen de laatste 4 jaar staat helemaal los van mijn kritiek op dit over het paard getilde ventje, ik zeg gewoon waar het op staat als het aankomt op zijn gedrag, hij praat en blaat, maar is alles behalve bepalend voor Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:42
    Ja tuurlijk ga lekker huilen.. kluivert is meer Ajacied dan jij ooit zal zijn!
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 09:43
    Wie huilt er hier nou? Kleuter!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:44
    Ik niet pik jij zit hier een jonge jongen af te zeiken clown
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    Foebele +55158
    maandag 16 april 2018 om 09:42
    Een team bouwen als TRAINER ja, dat is heel wat anders als beleid maken om een club mee te runnen!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:43
    Hahahaha ja tuurlijk ga lekker de schoenen van ten hag en Edwin poetsen
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 16 april 2018 om 12:06
    Dus Locadia had toch gelijk toen hij hem snotneus noemde.
    Vind ik leuk
    Marco S +4405
    maandag 16 april 2018 om 07:06
    Jij zult wel vaker jeuk hebben met dat ongewassen haar van je.. maar je hebt gelijk; grote bek is nergens op gebaseerd. Achterlijke directie en staf bij een voormalig topclub. Logo terug en weer opnieuw beginnen..
    Vind ik leuk
    dezink +1175
    maandag 16 april 2018 om 07:07
    Bart ? Bart ? Bartje Pisvee , waar ben je ??
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    maandag 16 april 2018 om 07:10
    Kleine Kluivert loopt al jaren naast zijn schoenen. In wedstrijden dat ‘t er echt omgaat, zie je ‘m niet. En dit geldt voor meerdere zgn. A’damse talenten.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4389
    maandag 16 april 2018 om 07:17
    Als je de Ajacieden mag geloven loopt de toekomstige wereldtop in het huidige Ajax rond....
    kan je zien dat arrogantie en domheid dicht tegen elkaar aan liggen
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    maandag 16 april 2018 om 07:19
    Zolang ze daar zelf nog steeds in geloven, zal er weinig veranderen. De Ligt is de enige positieve uitzondering hierop en die gaat vertrekken.
    Vind ik leuk
    Guust +5591
    maandag 16 april 2018 om 08:38
    Dat doet hoofdzakelijk de pers, staat ergens weer een stuk over de Ligt en de Jong met Barcelona, dus het is de pers.
    Vind ik leuk
    Mauritz +1283
    maandag 16 april 2018 om 07:17
    Heerlijk om wakker te worden en te beseffen dat ook dit jaar er alweer helemaal NIETS is bij ajax, wat een vernedering gisteren van dat achterbakse arrogante zooitje.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:01
    Je moeder zal trots op je zijn! Wat een opmerking weer waar het niveau van af straalt
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:55
    En op jouw dan???? Jij wenst de gebroeders kerkhof een kist om in te liggen!!!!!! Hoe triest ben je dan om iemand anders terecht te wijzen nu. Doe normaal en geniet van het leuke "spelletje"
    Vind ik leuk
    Leozao +1467
    maandag 16 april 2018 om 07:18
    Wanneer dit heerschap de kans krijgt Ajax af te zeiken....
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:21
    Ik kreeg het hele seizoen al jeuk van ze
    Vind ik leuk
    Korm +35630
    maandag 16 april 2018 om 07:23
    Tja de uitspraken van kluivert en ten hag is natuurlijk lachwekkend. Schone reken ik niet mee omdat hij het zelf ook niet serieus neemt
    Vind ik leuk
    Retweet +404
    maandag 16 april 2018 om 07:31
    Calimero tjilpt ook hè...
    Vind ik leuk
    Pvm9 +820
    maandag 16 april 2018 om 07:32
    Ik hoop dat sparta degradeert
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 16 april 2018 om 07:38
    kluivertje, schone, tenhag, veltman, geen daden, alleen woorden, slap gezever, totaal ongeschikt voor een wannabee topclup.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:45
    Als je 3 wedstrijden voor het einde 10 punten voor staat ben je de terechte kampioen. Verwar dit echter niet met dat je dan GOED bent. Want goed voetbal heb ik dit seizoen in de eredivisie maar weinig gezien van welke club dan ook.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1133
    maandag 16 april 2018 om 08:01
    Nouri stond/staat voor alles wat het huidige Ajax mist. Een sympathieke vrolijke bescheiden jongen van allochtoonse afkomst en gezegend met een prachtige techniek. En zover ik weet zonder enige vorm van arrogantie.

    Of hij ooit de wereldtop zou halen of uberhaupt een basisplek bij ajax 1 zullen we nooit weten. Maar vergeleken met Kluivertje (en sommige andere spelers) is het gemis van Nouri nog een veel grotere aderlating op persoonlijk vlak dan op zijn voetballende kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Mari +8626
    maandag 16 april 2018 om 08:37
    De media is er schuldig aan dat de houding van Zyech is wat het is.
    Hij wordt de hemel ingeprezen. Hij is goed, maar niet exceptioneel.
    Voor iedereen is het beter als hij gaat.
    Zijn we ook van het gelul af: hij is trots enz.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:54
    Leuke opmerking: Ten Hag doet, deed het geen haar beter dan Keizer. Welk haar?
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    maandag 16 april 2018 om 08:57
    Kluivert kan er niets van net als auto rijden ook geen sterke punt van de fam
    Vind ik leuk
    035 +5582
    maandag 16 april 2018 om 23:45
    Sneue opmerking...
    Vind ik leuk
    SjeH +292
    maandag 16 april 2018 om 09:57
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    hassel +839
    maandag 16 april 2018 om 10:02
    Kluivertje is nivootje Biseswar of lager.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11266
    maandag 16 april 2018 om 10:49
    Mooi heh. Ajax, de rode lap voor elke voetbalstier in Nederland :-)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 16 april 2018 om 14:36
    Hugo; klasse man!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws