Wanhoop in Ajax-kamp: Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt. Zó pijnlijk

    Wanhoop in Ajax-kamp: "Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt. Zó pijnlijk"

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 07:20ma 16-04-2018 om 07:20

    De spelers van Ajax waren ontredderd na afloop van de met 3-0 verloren kampioenswedstrijd in het Philips Stadion. Waar ze vooraf verkondigden dat ze graag het kampioensfeest van PSV wilden verpesten, kwam daar in de praktijk niets van terecht.

    "Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt. Zó pijnlijk. Na die 3-0 hoop je eigenlijk dat het zo snel mogelijk voorbij is", verklaarde een onthutste Donny van de Beek na afloop in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Zo'n vernedering doet gewoon veel pijn. Iedereen zit er volledig doorheen. We hebben als team totaal niet thuis gegeven."

    Routinier Lasse Schöne laat zich in soortgelijke bewoordingen uit. "We hebben gefaald met elkaar. Ik werd er moedeloos van. Natuurlijk komt er dan frustratie in de ploeg." De Deen vindt de afstraffing in Eindhoven echter net iets minder pijnlijk dan het gelijkspel bij De Graafschap in 2016, toen Ajax een opgelegde kans op de titel aan zich voorbij liet gaan. "Toen zat ik op de bank, maar dat was toen nog erger omdat we het kampioenschap in eigen hand hadden."

    Poll

    Stelling: Ajax heeft dit seizoen op alle fronten gefaald

    (4525 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jur74 +9116
    maandag 16 april 2018 om 07:24
    Heeft Lasse niet gezegd dat het nog mogelijk was?
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 07:37
    Ja, maar wel met een grijns op zijn gezicht dat hij het compleet niet meende
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:25
    Ten hag, Ziyech, schone en Veltman moeten oprotten. Van de sar hou je aan je woord en ga lekker keepers trainen ofzo.
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    maandag 16 april 2018 om 07:29
    Gewoon voortaan je bek houden en presteren, in plaats van blaten als een geit en daarna janken als een baby!
    Vind ik leuk
    Farmer +12751
    maandag 16 april 2018 om 07:36
    Hele week dapper praten en dan nu zo slapjes met dit commentaar komen... nah.

    Laten ze eens beginnen als selectie even flink met de pet rond te gaan ,en via de SV< iig de meegereisde fans hun geld terug betalen.

    zaten gewoon 2.5k meegereisde fans in een uitverkocht uitvak toch?

    Die 2e geel voor 'fico was dom genoeg(geel op zak, kom je zó roekeloos inzetten...). De Jong was gewoon vies, en even later Neres net zo: die is met mazzel met geel weggekomen(denk dat Makkelie dr in een 81e minuut niet aan wou beginnen om dan een 3e rode te noteren, en Ajax bv een reglementaire 5-0 aan de kont te geven wegens zwaar onsportief spel - ik meende dat dat een regel was. normaal tomen béide teams wel wat in als er één Rode kaart is uitgedeeld bv)
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 07:38
    Fans? Die mafkezen gooide fakkels naar het psv vak. Dan zit er een flinke steekje los..
    Vind ik leuk
    Senn +7160
    maandag 16 april 2018 om 07:52
    Heb geen fakkel voorbij zien komen. Ze probeerden het vak in de fik te steken. Maar de stoeltjes wilde niet branden
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 08:22
    die zijn echt wel in het vak beland :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:46
    Ik zat naast het uivak en twee fakkels gingen naar beneden
    Vind ik leuk
    Senn +7160
    maandag 16 april 2018 om 09:11
    Ik zat ook naast het uitvak en heb het niet gezien. En hoe krijg je die fakkels door het net?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:21
    Geen idee maar is ze wel gelukt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:53
    Niet allemaal toch?? Dat zou echt heel slecht van de beveiliging zijn geweest als er 2500 man met vuurwerk het stadion binnenkomen... Die paar die het gedaan hebben voor het leven schorsen, optyfen!!
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 08:30
    klopt, niet allemaal lijkt mij... ben het verder helemaal met je eens :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:08
    Beetje domme opmerking van je Korm, ben je alweer vergeten hoe het in Amsterdam ging?

    Dat noemen ze karma...
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 08:31
    Is er in amsterdam fout gegaan? kan me niet voorstellen dat ik mij daar niet negatief over heb uitgelaten want ik vind dat niet thuis horen!
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    maandag 16 april 2018 om 08:27
    Zoals ik dus zeg, je focust je op die paar waar je je maar wat graag op focust, of wil je beweren dat er 2,5 duizend fakkels gegooid zijn????
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 08:32
    Ik vind het niet normaal dat zoiets gebeurd... Ook de security treft blaam in deze
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    maandag 16 april 2018 om 14:15
    Security begint voor het instappen in de trein
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 14:21
    hmmm ook maar gaan doen voor binnenkomst stadion
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27574
    maandag 16 april 2018 om 08:17
    Die 'fans' kunnen beter zelf met de pet rond om de boete te betalen voor het gooien van vuurwerk in een familievak.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:30
    Doe mij maar nog een doosje paracetamol aub ...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:34
    Is het falen of is het gewoon relativeren dat Ajax ondanks al het gehype toch minder goed is dan dat ze zelf vinden.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    maandag 16 april 2018 om 07:39
    Weet ik niet... persoonlijk vind ik ajax ook de sterkste selectie hebben op papier... praktijk blijkt het toch anders te zijn en dat verbaas mij wel
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10272
    maandag 16 april 2018 om 07:57
    En dat is al zo sinds de Boer / Bergkamp, die zelfs na jaren met dezelfde groep te hebben getrained ook dachten een "wereld team" te hebben....werden ze toch afgedroogd Internationaal.... ( en later door de Graafschap pfhhhhh )
    Het is gewoon kinderlijke overmoed van naive ex voetballers met beperkte cognitieve vermogens die denken, "dat doen wij wel even..."
    Ze, de Directie, ruïneren de carrière van hun spelers en de reputatie van Ajax.
    Vind ik leuk
    Nistel +3580
    maandag 16 april 2018 om 07:35
    Geduld Lasse, PSV zal zeker nog wel punten verspelen. Dan moeten jullie er staan.
    Vind ik leuk
    lebonton +807
    maandag 16 april 2018 om 07:51
    Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Ajax heeft gefaald. Onder aan de streep halen ze dit seizoen een puntentotaal dat vergelijkbaar is met dat van de vier kampioensjaren. Dit is gewoon het niveau van Ajax momenteel en PSV was dit seizoen beter.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:08
    Als Ajax geen kampioen wordt hebben ze gefaald. Doelstelling is kampioen worden.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    maandag 16 april 2018 om 14:16
    Met de hoogste begroting geen kampioen worden is falen
    Vind ik leuk
    aartstyle +1696
    maandag 16 april 2018 om 07:52
    Heerlijke wedstrijd gisteren. De overwinning was nog veel zoeter door inderdaad die grote praatjes vooraf van de heren Schone en Kluivert. Wanneer leren zou nou eens in a'dam (niet allemaal overigens) om gewoon de bluf/arrogantie achterwege te laten en gewoon te zeggen vooraf dat ze alles gaan proberen om het feestje te verpesten.

    En meneer Kluivertje moet maar eens rustig bij ajax blijven de komende seizoenen en kijken of hij dan klaar is voor een volgende stap. In een mannen wedstrijd zoals gisteren komt hij er absoluut niet aan. Het is nog gewoon een jongetje en heeft niks in de premier league of primera division te zoeken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:00
    Ik hoop dat het WZAWZDB nu even voor lange tijd van de forums is verdwenen....
    Vind ik leuk
    Onderkan +258
    maandag 16 april 2018 om 10:33
    Wordt vervangen door: WZAWWDB......lang geleden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:09
    Als Cocu onder alle omstandigheden op zijn spelers kan overdragen dat ze net zo efficient gaan spelen naar hun mogelijkheden als hij ooit zelf kon, komt er een nieuwe topcoach aan.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:27
    Ten Hag en vd Sar eruit.
    Is niks en wordt niks.
    Vind ik leuk
    10Wijnaldum +1020
    maandag 16 april 2018 om 08:50
    Hey Schöne. Misschien kan het nog. Zeg nog even dat het mogelijk is. Kom jonguh nog een beetje druk op die ketel. Misschien is hij wel tekenend voor heel het elftal. Die vrije trap die je kon vangen op de tweede ring. Tsjonge jonge.
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    maandag 16 april 2018 om 08:59
    Nu 18 droge jaren voor de Godenzonen! Volgend seizoen Feyenoord weer kampioen!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:04
    hallo Ten Hag Is de verkeerde keuze Hij is geen AJAX man! Schip halen! Let op het zou mij niet verbazen als AJAX ook de tweede plaats nog verspeeld! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Blindsy +13847
    maandag 16 april 2018 om 09:22
    Tja, jou gun ik deze vernedering wel. Schöne, hipster-Viking met praatjes.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6276
    maandag 16 april 2018 om 09:37
    het lijkt wel of sinds de komst van Ten Hag. er geen team maar staat, maar allemaal los zand

    begrijp weinig van de keuzes van Ten haag . dan Zet je in de 2de helft Ziych op rechts buiten. en Neres achter de spits

    Vind ik leuk
    SjeH +305
    maandag 16 april 2018 om 09:41
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    N-wijk +13
    maandag 16 april 2018 om 09:46
    Hellaas zeggen ze teveel,we laten het zondag zien,we zullen dit we willen dat,er komt al een poos niks van terrecht,er moet wel het een en het ander gaan gebeuren,anders zie ik het somber in voor de toekomst,want als een echte Ajaxcied verbijt ik me toch al een poos aan het spel,mentaliteit enz enz😪
    Vind ik leuk
    hassel +812
    maandag 16 april 2018 om 09:54
    Mondjes gesnoerd. 4 jaar helemaal niets, en alleen maar gehypte spelers.
    Vind ik leuk
    Retweet +572
    maandag 16 april 2018 om 10:03
    Dank voor het figureren bij ons kampioensfeestje!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:04
    De prijs voor de kampioen van het slap lullen gaat wederom naar Amsterdam dit jaar. Huldiging vanavond op het Leidscheplein
    Vind ik leuk
    Axim +841
    maandag 16 april 2018 om 10:32
    nou.....wie is nu de beste van Nederland....lijkt me nu wel echt duidelijk ;-)
    Vind ik leuk
    Nick_115 +113
    maandag 16 april 2018 om 11:05
    Het mooiste aan dit alles is eigenlijk dat sommige Ajax spelers er stiekem nog in geloofde.

    Kluivert lag te slapen onder zijn sprookjes dekbed en geloofde daadwerkelijk dat Ajax het Psv nog "lastig" ging maken.

    Donny gelooft alles wat tegen hem wordt gezegd. Die gelooft nog in sinterklaas...

    Die kopjes naar afloop. Priceless.

    Vooral Onana die met passie in zijn doel de spelers naar voren stuurde. Alleen niet alle spelers geloofde erin..
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +333
    maandag 16 april 2018 om 11:07
    Lasse jij bent echt de grootste domste mafklapper die week in week uit met kussens gooit
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:24
    Lasse, dit seizoen was toch al verloren. Op 8 mei 2016 liet Ajax na vol voor het kampioenschap te willen gaan. Gisteren lieten ze zich op mentaal en fysiek vlak volledig aftroeven door een ontketend PSV waarvan de spelers alleen extra gemotiveerd raakten door hooghartige uitspraken van Ajax spelers afgelopen week.
    Vind ik leuk
    Dekkie +58
    maandag 16 april 2018 om 12:20
    Welk kampioenswedstrijd? Ajax kan toch geen kampioen worden dit jaar?!! Dus spreek dan niet van een kampioenswedstrijd in de veronderstelling dat ajax kampioen zou worden. Spreek dan van DE kampioenswedstrijd van PSV
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws