Kieft begrijpt PSV-houding niet: Dat is allang nergens meer voor nodig

    Kieft begrijpt PSV-houding niet: "Dat is allang nergens meer voor nodig"

    maandag 16 april 2018 om 07:43

    Wim Kieft begrijpt niets van het minderwaardigheidscomplex dat PSV in zijn ogen heeft ten opzichte van Ajax. De Ziggo Sport-analist stelt dat de Eindhovenaren minimaal op gelijke hoogte staan met Ajax.

    "Of ze in Eindhoven altijd tegen de Randstad op moeten boksen? Nou, zo voelt het toch wel. Als er dan zo'n wedstrijd als PSV-Ajax is, proef je toch zoiets van: wij worden niet voor vol aangezien", stelt de ouds-spits van Ajax én PSV zondagavond in Rondo. "In mijn tijd was dat ook al een beetje het geval."

    De Eindhovenaren doen zichzelf echter tekort met deze houding, vindt Kieft. "Dat is allang nergens meer voor nodig. Het is ongelofelijk wat die club gepresteerd heeft de afgelopen jaren", doelt de voormalig Europees topscorer op de negen landstitels die PSV deze eeuw al binnen heeft gesleept, tegenover zes kampioenschappen voor Ajax.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is PSV de terechte kampioen?

    (6044 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 07:45
    Het Calimero-virus is hardnekkig mr. Kieft. Ben het met volkomen met hem eens.. nergens voor nodig .
    Vind ik leuk
    PRICE +17594
    maandag 16 april 2018 om 07:52
    Wij zijn de beste,van EINDHOVEN,Amsterdam,Rotterdam,Arnhem,wij zijn de beste :-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:53]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:04
    Arnhem is specifiek haha. Je kan nog 13 steden opnoemen toch?
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2427
    maandag 16 april 2018 om 13:56
    Maastricht is ook mooi :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:06
    Inderdaad.. nu er zelf in gaan geloven zodat dat calimerogedoe achterwege kan blijven!! ;)
    Vind ik leuk
    2cents +49137
    maandag 16 april 2018 om 08:02
    Gek genoeg maken ze daarmee zelf Ajax juist groter.

    Om dan te zeggen dat Ajax zich groter waant dan het is.

    Blijft een grappig fenomeen.
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    maandag 16 april 2018 om 08:13
    Zegt de naam Sjaak Swart je iets? Die is geboren met een eierdopje op zn kop
    Vind ik leuk
    FSCeara +7829
    maandag 16 april 2018 om 08:16
    Wat heeft Sjaak je nu weer gedaan.een beetje respect en medeleven graag.die zit van gisteren aan de hartbewaking na het vertoonde spel van Ajax.ik mag hopen dat jong Ajax het vanavond beter gaat doen
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    maandag 16 april 2018 om 08:26
    Ik wacht vandaag met smart op de nieuwe “ dat was sjakie “
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10930
    maandag 16 april 2018 om 10:14
    Sjaak zegt gewoon dat psv verdiend kampioen is geworden en dat Ajax er niks van bakte! Zo is Sjaak nl ook nog wel. Maar dat had je ook geweten als je wat meer naar zijn filmpjes kijkt. Hij kraakt Ajax echt wel af als ze slecht hadden gevoetbald.

    Meeste hier hebben totaal geen respect voor de voetballers die Nederland op de kaart hebben gezet als voetballand!

    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:20
    Waarschijnlijk dat de het gisteren een wanprestatie was van Ajax en dat PSV verdiend heeft gewonnen. Hij zal waarschijnlijk toch wel weer refereren naar alle gelukswedstrijden en dat Ajax toch het aan zichzelf te danken heeft. Oh ja, PSV is kampioen van de Armoede. Denk dat hij op deze wijze het intervieuw zal geven.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:04
    Leer eens lezen.. ik zeg juist dat het nergens voor nodig is.. wat voor een klein kind ben jij?
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    dinsdag 17 april 2018 om 19:35
    Jij impliceert dat dat gevoel er uberhaupt is. Dat klopt niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 20:29
    Hahaha... niet dat ik voor Feyenoord of Ajax ben ofzo.. maar kijk hier eens naar de reacties van je medesupporters...
    als je dan nog tot die conclusie kom, weet ik het ook niet meer. Dan zit je duidelijk in ontkenning!!
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    dinsdag 17 april 2018 om 21:08
    Een paar supporters op een voetbalforum lijkt mij niet representatief voor alle PSV supporters..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 13:44
    Lijkt mij wel.. ik denk dat er in Amsterdam geen enkel persoon met calimero-trekjes rondloopt...

    Die zijn allemaal arrogant toch? Of zijn dat er ook maar een paar op een voetbalforum?
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    woensdag 18 april 2018 om 15:03
    Als je continu zegt dat je grootste concurrent alleen maar geluk heeft en dat ajax altijd pech heeft dan noem
    ik dat geen arrogantie maar dat noem ik het chronisch calimero complex.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 15:23
    Mooie poging.. nogmaals, ik ben geen Ajax-supporter.

    Duidelijk in de ontkenning. Er zit namelijk een kern van waarheid in de Amsterdamse arrogantie en het calimerogedrag in Eindhoven. Als je dat niet ziet, zit je nog in de ontkenningsfase.

    Jammer dat ik je niet kan taggen hier, anders zou ik je bij iedere calimeroreactie van psv-zijde even noemen.

    Geniet van de zon!!
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    woensdag 18 april 2018 om 18:45
    In “je” bedoel ik jou niet maar ajax supporters over het algemeen. Ik denk niet dat je hele groepen over 1 kam kunt scheren.
    Vind ik leuk
    100%PSV +2526
    maandag 16 april 2018 om 10:07
    De grootste Calimero moet vandaag nog spreken. Kijk nu al uit naar de bijdrage van Huilie-Huilie-Sjakie! In de slimste regio van Europa laten wij ons niet gek maken door het A’damse gebral.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16044
    maandag 16 april 2018 om 07:50
    PSV is dus de beste clubs van Nederland deze eeuw.... petje af
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7199
    maandag 16 april 2018 om 08:36
    De eeuw is nog niet afgelopen........de eerste 18 jaar is slechts een klein gedeelte.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1956
    maandag 16 april 2018 om 09:32
    En Twente veruit de slechtste....
    Vind ik leuk
    kladblok +617
    maandag 16 april 2018 om 07:50
    Wordt inderdaad tijd dat we in Eindhoven dit soort wedstrijdjes tegen Ajax als normale wedstrijden gaan beschouwen. ik voel een bayern-munchen achtige heerschappij opkomen voor PSV in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19738
    maandag 16 april 2018 om 07:54
    Ondanks dat Ajax niet het grote Ajax meer is, blijft het leuk dat we zulke sfeerwedstrijden nog hebben.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7592
    maandag 16 april 2018 om 08:06
    Gelukkig moet jij nog door het ontnuchteringsproces:)
    Vind ik leuk
    kladblok +617
    maandag 16 april 2018 om 08:10
    Zeker waar, maar wanneer het woensdag is en dit proces zich voltrokken heeft, denk ik er nog steeds zo over. 3 x kampioen in 4 jaar tijd, voetbalhoofdstad van Nederland zonder twijfel
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:12
    Ajax 4x in 4 jaar...
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 08:22
    he pieterje oude trekvogel
    dat heeft psv ook gehaald hoor , zoek maar ff op
    maar alleen het heden telt
    WIJ ZIJN KAMPIOEN EN JIJ LEKKER WEER NIET PIEPERTJE
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:25
    Heujj Markus, stumpertje van me.

    Jij bent zo een egoïst dat je je eigen regeltjes maakt?

    Maar goed, ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand!

    Daarbij komt ook nog eens dat het mij vrij weinig doet hoor, ik heb belangrijkere dingen in het leven dan supportertjes van andere voetbalclubs af te zeiken! Maar ga zo door hoor, je moeder zal trots op je zijn
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 09:08
    piepertje , jij doet hier niks anders dan afzeiken pannekoek
    en ik ga jou helemaal gek maken hier tot augustes vieze gefrustreerde stumperd
    weken lang heb jij al een grote bek hier , nou maak ik gehakt van kleuter pietertje
    Vind ik leuk
    Bullet +2621
    maandag 16 april 2018 om 08:38
    Reageer dan ook zo op kladblokje, die praat over 2 kampioenschappen voor dat Feijenoord kampioen werd. Maar alleen het heden telt zeg je net. Nou, proficiat! Jullie zijn kampioen.
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 09:12
    kladblokje loopt hier niet al weken te huilen en te janken over het feit dat psv bovenaan stond
    pietertje trapt hier al weken psv de grond in
    er zijn hier ook genoeg ajacieden met respect , dus die behandel ik ook respect
    pietertje heeft 0 respect , die weet niet wat het woord betekent waarschijnlijk
    dus pietertje stamp ik lekker de grond in , zodat zijn psv fobie nog erger word als dat die al was
    dat heeft ie zelf verdient met zijn zielige gefrustreerde reacties
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:32
    hahahaha huili huili huil , ajax is groot en pisvee is klein , en dat is niet eerlijk, , psv had een jeugd trainer ,die spelertjes mis bruik te , psv staat voor , pedo sport vereneging pisvee
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 10:48
    piepkuiken kollee is wakker
    en met die misselijke praat die jij hier neerzet moeten ze jou heel vlug het land uitzetten
    oprotten naar je eigen land jij
    wij in nederland zijn er niet van gedient dat een buitenlands varken zo praat
    dus terug in je roeiboot en opkankeren
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:21
    ga weg met je pedo clup
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 11:26
    en ga jij terug naar je eigen kut land
    iedere buitenlander is welkom voor mij hier
    behalve van dat vies kansloos teringvolk zoals louis kollee
    bah bah vieze uitzuiger
    terug naar je derde wereldland als je niet normaal kunt praten
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:28
    ik heb je helemaal tuk , met gemak op de kast, nu is het huili huili huili
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:35
    zo wilders , moet aan het werk, jou uitkering verdienen , en betalen , fijne dag
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 11:37
    succes , maar ik heb niks van jou nodig gelukkig
    ik wil niet dat zo'n viezerik als jij iets voor mij doet
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1458
    maandag 16 april 2018 om 14:56
    Kollee is een Nederlandse naam
    Vind ik leuk
    yuuup +8555
    maandag 16 april 2018 om 08:57
    De afgelopen 4 jaar is net zo goed verleden als de 4 jaar daarvoor.
    Vind ik leuk
    jochempje +2233
    maandag 16 april 2018 om 12:29
    Ik vraag me echt af hoe oud jij bent.
    Vind ik leuk
    Korm +29431
    maandag 16 april 2018 om 08:47
    hebben wij ook als eerste bereik dus wat wil je zeggen?

    of bedoel je 4x niks in 4 jaar? ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:54
    En waar basseer je dat op ? Denk dat er bij ajax en Feyenoord veel meer potentie zit
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:10
    Psv stroopt de mouwen omhoog en vliegt erop. Ajax denkt dat ze de beste zijn daarom word Ajax geen kampioen
    Vind ik leuk
    pos +7773
    maandag 16 april 2018 om 08:22
    Zou beeldvorming in de media er iets mee te maken hebben wellicht ?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    maandag 16 april 2018 om 08:32
    Nou als er een club de laatste tijd zich gedraagt als Calimero zijn het wel die Diemense blagen. Beschamend hoe die alles afsteken op geluk eb scheidsrechterlijke beslissingen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:39
    Wat heeft hij weer in zijn neus gestopt? Wat een domme praat. Ik heb liever dat je met beide benen op de grond blijft staan en op het veld laat zien dan dat altijd domme geschreeuw en als een gorrila op de borst slaan dat je de beste bent en het o.a. de laatste 4 jaar niet laat zien op het veld. Laat ze maar in Amsterdam dromen dat ze de beste zijn, als Eindhoven maar toont wie de beste is.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:49
    Je kunt wel horen dat Kieft al heel lang niet meer op de hertgang is geweest.
    In Eindhoven lachen ze om Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:59
    In Amsterdam denkt men dat alles om Amsterdam draait en de rest van Nederland er maar bij hangt en er niet toe doet. Met de misplaatste arrogantie waarop men bij Ajax PSV bejegend heeft dit seizoen, maar met name de laatste weken, is gewoonweg zielig en meelijwekkend. Alsof PSV bang was voor dit Ajax wat de laatste 2 wedstrijden tegen FC Groningen en Heracles louter en alleen gewonnen had door scheidsrechterlijke dwalingen. De selectie van PSV doet niets onder ten op zichte die van Ajax, ook al ziet men dit bij de NV in Amsterdam helemaal anders. Vier jaar op rij geen prijs winnen, zegt meer dan genoeg (voor geheel Nederland).
    Vind ik leuk
    Blindsy +7726
    maandag 16 april 2018 om 09:03
    Zelfs San Marco neemt mijn stelling al over. Eindhovenaren , u heeft de afgelopen 50 jaar meer titels gewonnen dan Ajax. De echte Calimero's lopen tegenwoordig in Amsterdam rond, het is tijd om de bescheidenheid af te werpen en die '1' op de stropdas te gaan claimen! :-)
    Vind ik leuk
    Leozao +226
    maandag 16 april 2018 om 09:10
    Kieft met zijn Ajax frustratie.... (Van Basten was nu eenmaal een stuk beter, dus Wim kon gaan). Om een waardige analist te zijn zou het dat eens achterwege moeten laten.
    Vind ik leuk
    Grappenman +153
    maandag 16 april 2018 om 09:13
    Dat krijg je als je een eierdop op je kop heb!
    Vind ik leuk
    Axim +564
    maandag 16 april 2018 om 10:26
    weet je wat het is ....hoe groter je bek , des te harder dat je valt , kijk maar naar ajax. Altijd die eeuwige schreeuwers die niks presteren.Je moet dan toch wel een draadje los hebben zitten er erg moedeloos van jezelf worden hahahaha .Dan maar niet zo hard van de toren blazen en gewoon weer met de titel er vandoor gaan terwijl je voor de start van de competitie allang dood en begraven was :-)))
    Vind ik leuk
    kees ee +478
    maandag 16 april 2018 om 11:04
    kieft lult maar lekker een eind weg !? psv heeft geen moeite met amsterdam maar met de opinie van de sportpers, en waar hebben ze dat niet in nederland ??, de pers, die ajax verdedigt tot het laatst en daarna snel kiest voor de winnaar. zie hiervoor ook bv weer dat stuk van die nare man van borst (amsterdams dagblad), over de tjilp van kleine kluivert, . . die hij anders zo geweldig vond !?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:24
    een jeugd trainer, bij pisvee, heeft jeugd spelers misbruikt , warme club zeg , psv staat dan ook voor pedo sport vereneging ,
    Vind ik leuk
    kees ee +478
    maandag 16 april 2018 om 23:07
    . . . pardon ??
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:05
    ------------------------------------voor willem
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:18
    Ik vind Ajax eerder Calimero gedrag vertonen. Sjakie met zijn uitspraken (ligt altijd aan tegenstander of scheids), spelers die door arrogante uitspraken hun tekort proberen te camoufleren, uitspraken dat PSV altijd geluk heeft etc
    Vind ik leuk
    coci +311
    maandag 16 april 2018 om 13:04
    titels
    in
    afgelopen PSV AJAX
    10 jaar 3 4
    20 jaar 10 6
    30 jaar 14 11
    40 jaar 17 16
    50 jaar 20 20
    60 jaar 21 24
    62 jaar 21 25

    even overzicht van eredivisietitels Kieft heeft gelijk trend is in voordeel PSV
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +937
    maandag 16 april 2018 om 15:01
    Wim Kieft; klasse man! Scherpe analist, hou ervan. En ‘88 Wim je bent onvergetelijk dankjewe!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kieft begrijpt PSV-houding niet: "Dat is allang nergens meer voor nodig"