Kieft begrijpt PSV-houding niet: Dat is allang nergens meer voor nodig

Kieft begrijpt PSV-houding niet: "Dat is allang nergens meer voor nodig"

Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 07:43ma 16-04-2018 om 07:43

Wim Kieft begrijpt niets van het minderwaardigheidscomplex dat PSV in zijn ogen heeft ten opzichte van Ajax. De Ziggo Sport-analist stelt dat de Eindhovenaren minimaal op gelijke hoogte staan met Ajax.

"Of ze in Eindhoven altijd tegen de Randstad op moeten boksen? Nou, zo voelt het toch wel. Als er dan zo'n wedstrijd als PSV-Ajax is, proef je toch zoiets van: wij worden niet voor vol aangezien", stelt de ouds-spits van Ajax én PSV zondagavond in Rondo. "In mijn tijd was dat ook al een beetje het geval."

De Eindhovenaren doen zichzelf echter tekort met deze houding, vindt Kieft. "Dat is allang nergens meer voor nodig. Het is ongelofelijk wat die club gepresteerd heeft de afgelopen jaren", doelt de voormalig Europees topscorer op de negen landstitels die PSV deze eeuw al binnen heeft gesleept, tegenover zes kampioenschappen voor Ajax.

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is PSV de terechte kampioen?

(6050 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 07:45
Het Calimero-virus is hardnekkig mr. Kieft. Ben het met volkomen met hem eens.. nergens voor nodig .
Vind ik leuk
2cents +61663
maandag 16 april 2018 om 08:02
Gek genoeg maken ze daarmee zelf Ajax juist groter.

Om dan te zeggen dat Ajax zich groter waant dan het is.

Blijft een grappig fenomeen.
Vind ik leuk
100%PSV +3248
maandag 16 april 2018 om 10:07
De grootste Calimero moet vandaag nog spreken. Kijk nu al uit naar de bijdrage van Huilie-Huilie-Sjakie! In de slimste regio van Europa laten wij ons niet gek maken door het A’damse gebral.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21060
maandag 16 april 2018 om 07:50
PSV is dus de beste clubs van Nederland deze eeuw.... petje af
Vind ik leuk
rpaulp50 +13478
maandag 16 april 2018 om 08:36
De eeuw is nog niet afgelopen........de eerste 18 jaar is slechts een klein gedeelte.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
maandag 16 april 2018 om 09:32
En Twente veruit de slechtste....
Vind ik leuk
kladblok +599
maandag 16 april 2018 om 07:50
Wordt inderdaad tijd dat we in Eindhoven dit soort wedstrijdjes tegen Ajax als normale wedstrijden gaan beschouwen. ik voel een bayern-munchen achtige heerschappij opkomen voor PSV in de eredivisie.
Vind ik leuk
dhrwobo +43955
maandag 16 april 2018 om 07:54
Ondanks dat Ajax niet het grote Ajax meer is, blijft het leuk dat we zulke sfeerwedstrijden nog hebben.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
maandag 16 april 2018 om 08:06
Gelukkig moet jij nog door het ontnuchteringsproces:)
Vind ik leuk
kladblok +599
maandag 16 april 2018 om 08:10
Zeker waar, maar wanneer het woensdag is en dit proces zich voltrokken heeft, denk ik er nog steeds zo over. 3 x kampioen in 4 jaar tijd, voetbalhoofdstad van Nederland zonder twijfel
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:12
Ajax 4x in 4 jaar...
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 08:22
he pieterje oude trekvogel
dat heeft psv ook gehaald hoor , zoek maar ff op
maar alleen het heden telt
WIJ ZIJN KAMPIOEN EN JIJ LEKKER WEER NIET PIEPERTJE
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:25
Heujj Markus, stumpertje van me.

Jij bent zo een egoïst dat je je eigen regeltjes maakt?

Maar goed, ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand!

Daarbij komt ook nog eens dat het mij vrij weinig doet hoor, ik heb belangrijkere dingen in het leven dan supportertjes van andere voetbalclubs af te zeiken! Maar ga zo door hoor, je moeder zal trots op je zijn
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 09:08
piepertje , jij doet hier niks anders dan afzeiken pannekoek
en ik ga jou helemaal gek maken hier tot augustes vieze gefrustreerde stumperd
weken lang heb jij al een grote bek hier , nou maak ik gehakt van kleuter pietertje
Vind ik leuk
Bullet +3353
maandag 16 april 2018 om 08:38
Reageer dan ook zo op kladblokje, die praat over 2 kampioenschappen voor dat Feijenoord kampioen werd. Maar alleen het heden telt zeg je net. Nou, proficiat! Jullie zijn kampioen.
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 09:12
kladblokje loopt hier niet al weken te huilen en te janken over het feit dat psv bovenaan stond
pietertje trapt hier al weken psv de grond in
er zijn hier ook genoeg ajacieden met respect , dus die behandel ik ook respect
pietertje heeft 0 respect , die weet niet wat het woord betekent waarschijnlijk
dus pietertje stamp ik lekker de grond in , zodat zijn psv fobie nog erger word als dat die al was
dat heeft ie zelf verdient met zijn zielige gefrustreerde reacties
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:32
hahahaha huili huili huil , ajax is groot en pisvee is klein , en dat is niet eerlijk, , psv had een jeugd trainer ,die spelertjes mis bruik te , psv staat voor , pedo sport vereneging pisvee
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 10:48
piepkuiken kollee is wakker
en met die misselijke praat die jij hier neerzet moeten ze jou heel vlug het land uitzetten
oprotten naar je eigen land jij
wij in nederland zijn er niet van gedient dat een buitenlands varken zo praat
dus terug in je roeiboot en opkankeren
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:21
ga weg met je pedo clup
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 11:26
en ga jij terug naar je eigen kut land
iedere buitenlander is welkom voor mij hier
behalve van dat vies kansloos teringvolk zoals louis kollee
bah bah vieze uitzuiger
terug naar je derde wereldland als je niet normaal kunt praten
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:26]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:28
ik heb je helemaal tuk , met gemak op de kast, nu is het huili huili huili
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:35
zo wilders , moet aan het werk, jou uitkering verdienen , en betalen , fijne dag
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 11:37
succes , maar ik heb niks van jou nodig gelukkig
ik wil niet dat zo'n viezerik als jij iets voor mij doet
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 16 april 2018 om 14:56
Kollee is een Nederlandse naam
Vind ik leuk
yuuup +10835
maandag 16 april 2018 om 08:57
De afgelopen 4 jaar is net zo goed verleden als de 4 jaar daarvoor.
Vind ik leuk
jochempje +4177
maandag 16 april 2018 om 12:29
Ik vraag me echt af hoe oud jij bent.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 16 april 2018 om 08:47
hebben wij ook als eerste bereik dus wat wil je zeggen?

of bedoel je 4x niks in 4 jaar? ;-)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:54
En waar basseer je dat op ? Denk dat er bij ajax en Feyenoord veel meer potentie zit
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:10
Psv stroopt de mouwen omhoog en vliegt erop. Ajax denkt dat ze de beste zijn daarom word Ajax geen kampioen
Vind ik leuk
pos +9738
maandag 16 april 2018 om 08:22
Zou beeldvorming in de media er iets mee te maken hebben wellicht ?
Vind ik leuk
Shelbourne +5968
maandag 16 april 2018 om 08:32
Nou als er een club de laatste tijd zich gedraagt als Calimero zijn het wel die Diemense blagen. Beschamend hoe die alles afsteken op geluk eb scheidsrechterlijke beslissingen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:39
Wat heeft hij weer in zijn neus gestopt? Wat een domme praat. Ik heb liever dat je met beide benen op de grond blijft staan en op het veld laat zien dan dat altijd domme geschreeuw en als een gorrila op de borst slaan dat je de beste bent en het o.a. de laatste 4 jaar niet laat zien op het veld. Laat ze maar in Amsterdam dromen dat ze de beste zijn, als Eindhoven maar toont wie de beste is.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:49
Je kunt wel horen dat Kieft al heel lang niet meer op de hertgang is geweest.
In Eindhoven lachen ze om Ajax.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:59
In Amsterdam denkt men dat alles om Amsterdam draait en de rest van Nederland er maar bij hangt en er niet toe doet. Met de misplaatste arrogantie waarop men bij Ajax PSV bejegend heeft dit seizoen, maar met name de laatste weken, is gewoonweg zielig en meelijwekkend. Alsof PSV bang was voor dit Ajax wat de laatste 2 wedstrijden tegen FC Groningen en Heracles louter en alleen gewonnen had door scheidsrechterlijke dwalingen. De selectie van PSV doet niets onder ten op zichte die van Ajax, ook al ziet men dit bij de NV in Amsterdam helemaal anders. Vier jaar op rij geen prijs winnen, zegt meer dan genoeg (voor geheel Nederland).
Vind ik leuk
Blindsy +18803
maandag 16 april 2018 om 09:03
Zelfs San Marco neemt mijn stelling al over. Eindhovenaren , u heeft de afgelopen 50 jaar meer titels gewonnen dan Ajax. De echte Calimero's lopen tegenwoordig in Amsterdam rond, het is tijd om de bescheidenheid af te werpen en die '1' op de stropdas te gaan claimen! :-)
Vind ik leuk
Axim +907
maandag 16 april 2018 om 10:26
weet je wat het is ....hoe groter je bek , des te harder dat je valt , kijk maar naar ajax. Altijd die eeuwige schreeuwers die niks presteren.Je moet dan toch wel een draadje los hebben zitten er erg moedeloos van jezelf worden hahahaha .Dan maar niet zo hard van de toren blazen en gewoon weer met de titel er vandoor gaan terwijl je voor de start van de competitie allang dood en begraven was :-)))
Vind ik leuk
kees ee +923
maandag 16 april 2018 om 11:04
kieft lult maar lekker een eind weg !? psv heeft geen moeite met amsterdam maar met de opinie van de sportpers, en waar hebben ze dat niet in nederland ??, de pers, die ajax verdedigt tot het laatst en daarna snel kiest voor de winnaar. zie hiervoor ook bv weer dat stuk van die nare man van borst (amsterdams dagblad), over de tjilp van kleine kluivert, . . die hij anders zo geweldig vond !?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:24
een jeugd trainer, bij pisvee, heeft jeugd spelers misbruikt , warme club zeg , psv staat dan ook voor pedo sport vereneging ,
Vind ik leuk
kees ee +923
maandag 16 april 2018 om 23:07
. . . pardon ??
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:05
------------------------------------voor willem
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:18
Ik vind Ajax eerder Calimero gedrag vertonen. Sjakie met zijn uitspraken (ligt altijd aan tegenstander of scheids), spelers die door arrogante uitspraken hun tekort proberen te camoufleren, uitspraken dat PSV altijd geluk heeft etc
Vind ik leuk
coci +325
maandag 16 april 2018 om 13:04
titels
in
afgelopen PSV AJAX
10 jaar 3 4
20 jaar 10 6
30 jaar 14 11
40 jaar 17 16
50 jaar 20 20
60 jaar 21 24
62 jaar 21 25

even overzicht van eredivisietitels Kieft heeft gelijk trend is in voordeel PSV
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:04]
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
maandag 16 april 2018 om 15:01
Wim Kieft; klasse man! Scherpe analist, hou ervan. En ‘88 Wim je bent onvergetelijk dankjewe!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:03]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws