'Elke Eredivisie-speler zou eens naar Van Persie moeten kijken. Zó briljant!'

    'Elke Eredivisie-speler zou eens naar Van Persie moeten kijken. Zó briljant!'

    maandag 16 april 2018 om 08:57

    Analist Arnold Bruggink heeft zondagmiddag volop genoten van Robin van Persie. De Feyenoord-routinier liet tegen FC Utrecht zijn klasse zien en kwam met een schitterende subtiele inzet van buiten het strafschopgebied tot scoren.

    "Eigenlijk zou je als Eredivisie-speler, als collega, eens moeten kijken naar wat Van Persie allemaal doet", stelt Bruggink zondagavond bij Dit was het Weekend op FOX Sports. "Zijn niveau is zo hoog. Alles wat hij doet, doet hij met een idee. Zijn passes zijn precies in de loop, zodat iedereen het tempo erin kan houden. Hij kijkt constant om zich heen en maakt het spel zo eenvoudig, puur omdat hij de situatie kent."

    Ook over het doelpunt van de Oranje-topscorer aller tijden raakt Bruggink niet uitgepraat. "Wat ik het mooiste vond, was het afwerken", aldus de voormalig PSV-middenvelder, die het schot van Van Persie vergelijkt met een tennisslag. "Hij moet naar beneden trappen, maar geeft een soort voorwaartse 'topspinbal'. Voor hem waarschijnlijk supereenvoudig, maar zó fijn en zó briljant!"

    Poll

    Moet Feyenoord door met Van Persie?

    (6660 stemmen)

    Plaats een reactie

    Blindsy +7744
    maandag 16 april 2018 om 08:59
    En zo leg ut. Tot volgend seizoen, Robin!
    Vind ik leuk
    ronnieb +352
    maandag 16 april 2018 om 09:00
    Wat nog mooier was, was die afgekeurde goal met buitenkant links in de kruising. Oh wat was die lekker!
    Vind ik leuk
    Korm +29552
    maandag 16 april 2018 om 09:28
    kruizing kon ik me niet herinneren maar was zeker een mooi doelpunt buitenkant voet
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:35
    Ja mee eens, maar ik moet er ff voor zitten hoe hij die 'volly' nou raakt als voetballer zou je hier van kunnen leren..maar hoe. Lijkt wel tennis inderdaad of biljart
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2593
    maandag 16 april 2018 om 09:00
    van Persie is fysiek eigenlijk op, maar tactisch en technisch van zo een hoog niveau dat hij nog steeds mee kan draaien in Nederland en prima wek verricht.

    Ik zou lekker doorgaan!
    Vind ik leuk
    Kramertje +772
    maandag 16 april 2018 om 10:16
    komt wel goed (dalijk van de zomer vanaf het begin meedoen met de voorbereidingen dat maak h'm zoveel sterker)
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    maandag 16 april 2018 om 09:01
    Mooiste is nog het uitleggen van die goal bij Kraay jr.
    "Pasjes tellen"
    Alles wat Van Persie doet, is over nagedacht. En op het veld kan hij dat net even beter en sneller dan de rest van de eredivisie.
    Daarom ook iedere 60 minuten een goal sinds zijn terugkeer.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:06
    Precies en daarom is het ook goed dat hij terug is in Nederland (bij Feyenoord). Hij gaat straks in de jeugd werken. Je zal hem dan maar als (spitsen) trainer hebben. Dan komen er wel waarschijnlijk goede spitsen bij. Hij hoeft alleen uit te leggen en voordoen wat hij altijd geleerd heeft.
    Vind ik leuk
    Metal +2378
    maandag 16 april 2018 om 09:35
    Het kunnen uitleggen en voordoen is natuurlijk heel mooi, maar het moet door die jonkies ook maar uit te voeren zijn. Van Persie heeft ook jaren op een hoog niveau hard moeten werken om dit te bereiken, dat je bijna niet kunt verwachten dat hij zomaar even topspitsen aflevert. Het lukt Makaay ook niet en dat was ook geen slechte spits.

    De aanname van een Van Persie en een Robben is zo extreem goed dat ze meteen klaar zijn voor de vervolgactie. Of dat een pass of een schot is, door de aanname zijn ze er klaar voor en zijn ze zo weinig tijd nodig dat het lastig te verdedigen is. Het overzicht van deze jongens is daarbij ook van een ongekend niveau, dat briljante passes of loopacties vaak niet eens worden begrepen.
    Ik had gisteren het gevoel dat Van Persie topfit en afgetraind was, hij oogde scherper en sterker dan in zijn eerste wedstrijden. Het is dan wel een prachtige speler om te zien. Van Persie moet je enkel opstellen mits 100% fit lijkt het wel, is hij dit niet dan kun je hem beter op de bank zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:02
    Ben er bang voor maar hoop wel dat hij doorgaat
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    maandag 16 april 2018 om 09:04
    Alleen maar mooi toch? Toch fijn dat er ook vedettes zijn die niet alleen aan geld denken
    Vind ik leuk
    pos +7812
    maandag 16 april 2018 om 09:06
    De gemiddelde eredivisiespeler kan ook wel kijken naar Messi of Ronaldo. Je schiet er alleen verder weinig mee op.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3305
    maandag 16 april 2018 om 09:09
    Overal iets negatiefs uit halen is ook een gave.
    Vind ik leuk
    pos +7812
    maandag 16 april 2018 om 09:15
    Ja ben ik zo negatief altijd en overal ?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3305
    maandag 16 april 2018 om 09:21
    Weet ik niet maar waarom zou je hier een negatieve kanttekening bijzetten? Bruggink geeft alleen een goede tip om te kijken naar 1 vd beste spelers die Nederland ooit heeft gezien. Wat triggert je dan om er weer een nutteloze reactie bij te maken. Ik snap dat echt niet.
    Vind ik leuk
    pos +7812
    maandag 16 april 2018 om 09:30
    Nou zo negatief is het niet bedoeld hoor. Juist omdat ik Van Persie van een totaal ander niveau vindt lijkt het me voor de gemiddelde eredivisiespeler iets te hoog gegrepen om te bestuderen wat en hoe hij dat allemaal wel niet doet.
    Maar je hebt gelijk hoor. Van kijken naar betere spelers wordt je niet slechter uiteraard.

    Maar nutteloze reacties blijf ik wel plaatsen hoor zo nu en dan. Anders wordt het een saaie boel hier.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    maandag 16 april 2018 om 09:24
    De goal van Dessers was mooier, zo snel dat de grensrechter hem niet eens zag!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    Korm +29552
    maandag 16 april 2018 om 09:24
    ik vond het weer triest om te horen dat de commentator zowat klaar kwam alleen omdat hij speelde... werd weer erg groot gemaakt terwijl er nog geen rede voor was. De 2 goals die hij scoorde, waarvan 1 afgekeurd, was wel van grote schoonheid. Daar kan je wel lovend over zijn!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:26
    Alles wat hij doet is zo perfect dat het gewoon heerlijk is om naar te kijken. Als ik zie hij in de basis begint dan wrijf ik al in mijn handjes.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:41
    Nou Frankie is echt niet zo'n Van Persie fan en het kwam op mij met die weet als sarcasme over...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:29
    Ja de Eredivisiespelers moeten heel goed naar Van Persie kijken, en naar Messi en Ronaldo en Higuain! Dat gaat hardstikke werken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:37
    Heb genoten weer van hem gisteren. Wat een topspeler.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:44
    Hij is een versterking voor Feyenoord, een mentor voor de jeugd en een aanwinst voor de eredivisie , het zou mooi zijn als meerdere spelers eerder terug zouden keren naar de Eredivisie, voor zo iemand ga je naar het stadion.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    maandag 16 april 2018 om 10:49
    RVP is zijn hele carriere al van een ander niveau dan normaal.jammer dat in Nederland het gebruik is dat je iedereen moet afbranden als het even niet loopt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:27
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:52]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:28
    Zou je je bericht voortaan eens over willen lezen om eventuele spelfouten te corrigeren? Nu zeg ik niet dat iedereen perfect nederlands zou moeten schrijven maar dit slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:05
    Dit is nou wat ik vaak mis. Met beeld materiaal laten zien hoe speler ( dit geval Van Persie ) nou voetballen. Om deze redenen was Van Persie ook voor coaches als Wenger en Ferguson maar ook in oranje onbespreekbaar basis speler. Ook op het wk 2010 waar naar mij mening (zeg het nog maar weer eens ) beste speler bij oranje was. Hij maakt andere beter met zijn slimme spel en het 'simpel' voetballen. Hij zal nooit een ruimte dichtlopen voor een ander en was het voor Robben zo heerlijk voetballen met iemand die doorbeweegt en anticipeert op zijn acties.

    Ten eerste is het bijna niet te zien hoe simpel voetballen soms het verschil kan maken. Laat staan hoe hij die twee goals maakt waarvan naar mijn mening de eerste echt bizar is hoe hij die bal zo kan raken. Het zijn inderdaad niet alleen de balaannames en controles, maar ook de slimheid en hoe hij altijd ballen klaar legt voor een pass, schot of dribbel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:09
    Moet Frank nou altijd maar over Ajax hebben. Hij weet in alles altijd weer Ajax te betrekken...al gaat het over schaken zou hij voor elkaar krijgen Ajax te betrekken in het verhaal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Elke Eredivisie-speler zou eens naar Van Persie moeten kijken. Zó briljant!'