Ik ben boos, moedeloos, van alles. Het is frustrerend en slopend

    "Ik ben boos, moedeloos, van alles. Het is frustrerend en slopend"

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 12:51ma 16-04-2018 om 12:51

    Oussama Assaidi zit in zak en as na de zoveelste nederlaag van FC Twente. Afgelopen weekend ging de hekkensluiter van de Eredivisie met 2-1 onderuit bij ADO Den Haag. Degradatie komt steeds dichterbij. "Alles zit tegen", aldus sterspeler Assaidi.

    "Er zijn twee trainers ontslagen. Ik ben boos, moedeloos, van alles. Het is frustrerend en slopend. Waar ligt het aan? We hebben drie trainers gehad", aldus de vleugelaanvaller in gesprek met Tubantia. 

    Hij voelt dat de achterban in Enschede veel van hem verwacht. Dat is zwaar. "Ik hoor steeds: Ous moet het doen, Ous moet het doen. Daar word ik moe van. Bij zo’n grote club als FC Twente kan het niet van één speler afhangen. Dan moeten er meer mannen opstaan en het verschil maken."

    Degradatie zou 'zuur' zijn. "Maar we moeten reëel zijn. Als het gebeurt, dan verdienen we het. Je staat waar je staat. Ik vraag me steeds af waarom het Roda en Sparta wel lukt en ons niet. Ik heb er geen antwoord op. Ik hoop dat God ons helpt."

    Poll

    Gaat FC Twente directe degradatie nog ontlopen?

    (5786 stemmen)

    Plaats een reactie

    J de Wit +1728
    maandag 16 april 2018 om 12:59
    Ondanks dat Twente 4 punten achter staat op play-offs. Hebben ze niet echt een heel moeilijk op het oog lijkend programma. Ik wil het nog allemaal wel zien. Het blijft spannend
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1914
    maandag 16 april 2018 om 13:17
    Niet moeilijk? Twente heeft al bijna een halve competitieronde niet gewonnen. En jij gaat uit van een "niet echt heel moeilijk programma"?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    maandag 16 april 2018 om 13:24
    Ja maar ze gaan nu zelfs God opstellen als ik Assaidi moet geloven dus misschien dat die nog wat kan forceren
    Vind ik leuk
    Aal +22588
    maandag 16 april 2018 om 14:53
    Ze degraderen en dat is de plaats waar ze horen. Jupiler in de Grolsch Veste!
    Vind ik leuk
    Ari as +291
    maandag 16 april 2018 om 15:43
    En allah
    Vind ik leuk
    vos199 +1220
    maandag 16 april 2018 om 15:44
    Hoop dat ie samen met zn zoon nog voor een wederopstanding kan zorgen...
    Vind ik leuk
    Spartan +7038
    maandag 16 april 2018 om 13:53
    twente;
    Pec (t)
    Vitesse (u)
    Nac (t)

    Sparta
    Nac (t)
    Feyenoord (u)
    Heracles (t)

    Twente en sparta verliezen sowieso hun uitwedstrijden tegen resp. Vitesse en feyenoord.

    In de thuiswedstrijden liggen mogelijkheden om punten te halen.

    Maar de achterstand van Twente bedraagt 4 punten.

    Bij 1 overwinning van Sparta op Nac of Heracles is het ontlopen van degradatie vrijwel onmogelijk voor Twente.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    maandag 16 april 2018 om 14:16
    Mee eens.
    Mijn club heeft gewoon de slechtste papieren.
    Ook nu uit tegen ADO zag het scenario van Utrecht gebeuren.
    1-0 voor, de wedstrijd in handen, 1 fout op het middenveld en pats boem in blessure tijd ineens 1-1.
    Toen wist ik dat er verloren zou worden en dan ook nog op zo'n lullige manier. (Doet niet af aan de schoonheid van het doelpunt zelf maar de manier hoe die tot stand kwam).
    Nee drie weken geleden zei ik al dat het gebeurd was.
    Uithuilen en opnieuw beginnen en proberen sterker terug te komen.
    Mits mijn club niet omvalt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:00
    Jij kan ook niet alles je bent een Held voor Twente jammer dat er niet meer spelers opstaan
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14262
    maandag 16 april 2018 om 13:00
    Zeldzaamheid: een topic die niet gaat over PSV - Ajax
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20000
    maandag 16 april 2018 om 13:00
    Wel ff lekker ja hehe
    Vind ik leuk
    Niels92 +30503
    maandag 16 april 2018 om 13:00
    De kampioen van 2010 en CL deelnemer gaat degraderen, wie had dat 8 jaar geleden kunnen voorspellen, ik dacht toen echt dat Twente wel eens kon gaan aansluiten bij de top.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14262
    maandag 16 april 2018 om 13:01
    Heb ook echt medelijden met die supporters: van de top van de Eredivisie naar de Jupiler League.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    maandag 16 april 2018 om 13:25
    Geen medelijden hebben. Enige juiste straf. Zuur voor de supporters maar Twente is zo weer terug.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    maandag 16 april 2018 om 14:18
    Hoezo juiste straf?
    Niet meegekregen dat Twente, waar nu blijkt, onterechte boetes, strafpunten en verbannen van europees voetbal?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    maandag 16 april 2018 om 14:32
    Te weinig in mijn ogen. Jarenlang bedrog wordt nu gestraft.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    dinsdag 17 april 2018 om 07:37
    Weet je wel welk bedrog dan?
    Volgens mij niet.
    Ja gesjoemeld met de boekhouding.
    Nou daar moet de doodstraf op staan!
    Had Nederland ook nog maar amper 10 milj inwoners gehad.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    maandag 16 april 2018 om 13:06
    Voor het mooie hadden ze er vorig jaar al uit moeten vliegen.
    Was mooi geweest voor Munsterman. De club die hij kapot wilde maken kampioen en zijn megalomaan "project" degraderen
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2983
    maandag 16 april 2018 om 13:25
    Jij moet niet denken, jij dacht ook dat Ajax nog kampioen ging worden.
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3843
    maandag 16 april 2018 om 13:02
    Veel plezier in de Juup Twente...
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3923
    maandag 16 april 2018 om 13:02
    Dus het ligt aan anderen en niet aan Ous? Hij is de gewezen vedette van deze ploeg; krijgt er waarschijnlijk ook voor betaald. En geeft nu niet thuis.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9303
    maandag 16 april 2018 om 13:19
    Dus alleen hij moet het doen? Tegen degradatie vechten moet je als team net als kampioen worden. Zie psv
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:03
    Het is nog niet gespeeld. Roda speelt tegen psv in feestmodus, nac moet nog tegen Sparta en Twente. Ik begin een beetje kriebels te krijgen dat het weleens mis kan gaan, en ook voor Twente; 4 punten is veel, maar niet onoverkomelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:07
    Verledenjaar jaar nog geweest bij Twente. Mooi stadion, geweldige supporters maar zeer slecht beleid de laatste jaren. Als ze niet snel terugkeren kan het wel eens einde oefening zijn daar.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2724
    maandag 16 april 2018 om 13:09
    Roda JC is al uit zicht voor Twente, het hangt allemaal af van Sparta. Ik denk dat alleen wanneer Sparta nu 3 keer verliest, Twente nog enige kans maakt op nacompetitie. Maar 4 punten uit 3 wedstrijden lijkt al haast onmogelijk.

    Het is een beetje het omgekeerde Leicester sprookje. Het onmogelijke wordt mogelijk. Twente degradeert op eigen kracht.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2540
    maandag 16 april 2018 om 13:59
    Als er al een god bestaat kan ie zich beter ontfermen over de slachtoffers van die gifgas-aanval in Syrie en de rest van de teringzooi overal en nergens in de wereld dan dat ie z'n godvergeten best gaat doen om Twente er in te houden... (met alle respect voor de gelovigen onder ons)
    Vind ik leuk
    Toppert +1792
    maandag 16 april 2018 om 14:57
    Hij geeft het antwoord zelf eigenlijk al... zolang je hoop gevestigd is op God, komt het natuurlijk niet goed he.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 16 april 2018 om 15:04
    Allereerst: Deze speler verdient alle respect, van mij heeft hij die. Hij slaat de spijker op zijn kop, geen enkele speler kan in zijn eentje het debâcle van een hele selectie toegerekend krijgen. Het zwalkend beleid dat uit hogere echelons van FC Twente neerdaalt op de ploeg, kan ook geen enkele speler toegerekend worden. Drie trainers in pakweg 10 maanden is gewoon teveel. Van mij mag hij komende zomer naar FC Utrecht komen, als aanvallende middenvelder zal hij een welkome aanvulling zijn, evt. als tweede spits.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34388
    maandag 16 april 2018 om 15:16
    Dan moet je maar lekker vertrekken of lekker mef twente de juup in gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws