Van der Meyde hekelt Ajax-fans: 'Misschien willen spelers de bal niet meer'

    Van der Meyde hekelt Ajax-fans: 'Misschien willen spelers de bal niet meer'

    maandag 16 april 2018 om 14:55

    Andy van der Meyde hekelt Ajax-fans die zondagavond verhaal kwamen halen na de nederlaag bij PSV en daarbij spelers van Ajax hebben belaagd. Hakim Ziyech kreeg een duw van één boze supporter, werd maandag bekend. 

    "Ik heb gehoord dat er wat geduwd werd, maar ik heb niet gehoord dat er ook is geslagen of geschopt. Dat moeten ze ook niet doen, ze moeten van die spelers afblijven", aldus de voormalig rechtsbuiten van Ajax in gesprek met Ajax Showtime"Ik weet dat het moeilijk is, maar die jongens willen niet expres verliezen."

    Het uitfluiten van eigen spelers snapt Van der Meyde niet. "Het lijkt erop dat het dit seizoen erger is geworden. Zijn er jongens teruggekomen die een stadionverbod hadden? Die nu de boel lopen te verzieken? Daar lijkt het nu wel op. Als je geen zin hebt om te komen, kom dan niet en ga thuis zitten fluiten."

    "Het uitfluiten is altijd wel gebeurd, maar het is nu wel heel erg. Er hangt een te negatieve sfeer in het stadion. Als je niet wil en je hebt een slechte zin, ga thuis de boel verzieken, maar niet in het stadion. Niemand wordt er beter van. Ze gaan er minder door voetballen. Misschien willen sommigen de bal niet eens meer."

    Lees ook: Ziyech inderdaad geduwd door woedende Ajax-fans: "Van spelers blijf je af"

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Eens met Van der Meyde?

    (1247 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 15:05
    We kunnen het hier moeilijk oneens zijn met Andy.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4661
    maandag 16 april 2018 om 15:07
    ze hebben toch alle reden om te fluiten en ontevreden te zijn?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +14335
    maandag 16 april 2018 om 15:09
    Dat hebben ze ook, alleen daar moet het bij blijven.
    Dat gajes wat de bus op staat te wachten mag je geen supporters noemen.
    Vind ik leuk
    VVVke +2138
    maandag 16 april 2018 om 15:19
    Als ik in de bioscoop loop te fluiten omdat ik het niet met de film eens ben pleuren ze me toch ook buiten.

    Klantenkaart inleveren die handel.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4661
    maandag 16 april 2018 om 15:32
    Als een film net zo waardeloos is als het voetbal van Ajax, krijg je gewoon je geld terug hoor.
    Vind ik leuk
    Cookee +8555
    maandag 16 april 2018 om 17:37
    Ik baal altijd als op TV de wielen van een auto achteruit draaien.
    En toch gedraag ik me dan, hoe knap is dat?

    Er zijn 3 clubs die kampioen kunnen worden, dus dan eisen ze bijna die schaal, wat wel weer grappig is.
    Vind ik leuk
    VVVke +2138
    maandag 16 april 2018 om 17:45
    Cookee, wat de wielen van de auto aangaat is de oplossing heel simpel. Draai de tv om en de wielen draaien weer vooruit.

    Wat die 3 clubs aangaat ligt de zaak wat complexer.
    Ik haak even af anders krijg in 3 supportersgroepen in mijn nek (nou ja nek is dan weer nix voor jou, toch?)
    Vind ik leuk
    Cookee +8555
    maandag 16 april 2018 om 18:18
    Heb de TV omgedraaid maar nu zit ik naar die zwarte bak te kijken. :)

    Bedoel je NEC, niks mis met NEC, al heb ik een lichte voorkeur voor Vitesse.
    Ik zeg alles over elke tobclub, ik kan over elkeen posi-, dan wel negatief zijn... ik word elke week een aantal keer voor A F of P supporter uitgemaakt... en nog blijf ik heel kalm.
    Vind ik leuk
    VVVke +2138
    maandag 16 april 2018 om 19:08
    Heel stiekem naar de andere kant van de tv sluipen
    Opletten dat het beeldscherm je niet ziet.
    En hoppa de wielen draaien de goede kant op
    Vind ik leuk
    Cookee +8555
    maandag 16 april 2018 om 19:48
    Goh... ik leer zoveel van je VVVke.

    Kwam mijn Sinterklaas costuum toch nog van pas, denk niet dat beeldscherm me zag.

    Je hebt gelijk maar mijn nek doet nu zeer.
    Krijg ik morgen tips om dat op te lossen?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +2822
    maandag 16 april 2018 om 15:06
    Allemaal leuk en aardig Andy maar waar is Sjakie?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:07
    Sjaakie zit in een hoekie te janken
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +2822
    maandag 16 april 2018 om 15:12
    Leuk en aardig maar wij willen Sjakie
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:15
    Net zo'n betweeter als jou Shelbourne ;)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +2822
    maandag 16 april 2018 om 15:20
    Dat is waar maar er is maar een Sjakie. Ik zit al de hele middag te f5’en. We wachten uiteindelijk toch allemaal op Sjakie.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:21
    Sjaakie en de wonder sloffen (not)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +2822
    maandag 16 april 2018 om 15:22
    #waarissjakie
    Vind ik leuk
    Bizzy +14939
    maandag 16 april 2018 om 15:13
    Sjaak is vanavond in Eindhoven. Zou een stunt zijn. Samen met de Gebr Kerkhof een biertje drinken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:20
    Sjaak zou dat wel kunnen net zoals hij gewoon met Feyenoorders hun lied zingt.
    Man met hart op zijn tong naar wel een gouden hartje. Daar haatdragende is voornamelijk naar hem toe omdat hij door een Ajaxbril kijkt. En terecht, net zoals Kerkhofjes dat ook doen voor hun clubje.
    Vind ik leuk
    Bizzy +14939
    maandag 16 april 2018 om 15:35
    Ik zou het wel waarderen als Sjaak vanavond in Eindhoven is.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:14
    Sjakie heeft zich gisteren voor de tv per abuis helemaal ondergescheten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:16
    Lol kan niet had pampers om
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +387
    maandag 16 april 2018 om 15:18
    Sjakie is er vandoor gegaan op zijn wondersloffen...
    Vind ik leuk
    Frits1913 +393
    maandag 16 april 2018 om 15:27
    WIJ WILLEN SJAAKIE!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +8555
    maandag 16 april 2018 om 18:27
    Ajax en Andy... schoonmakers dan is Swart de Sjaak.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:06
    Die zoiets doen zijn ajax supporters niet waardig!!!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:07
    Mooi dat Ajacied Van Der Meyde het hard afkeurt ! Niet zo als op VP is gebeurt dat paar leden het misdragingen van Ajax supporters bagatelliseren, of zelfs de PSV supporters erbij te halen om aandacht af te leiden van haar eigen fans.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4661
    maandag 16 april 2018 om 15:08
    probeer het nog eens
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:11
    Jij bent zeker nog dronken van gisteren 😂😂. Nu haal jij psv supporters erbij wat niet nodig is bruur
    Vind ik leuk
    Spiegel +7195
    maandag 16 april 2018 om 22:57
    Bruur, abi, ik gister blij.

    Tuuteren onderweg naar huis. Tuuteren!

    Maar je hebt gelijk. Al mag vp zelf ook eens wat strenger zijn voor bepaalde personen hier.

    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:10
    zo vanavond , kijken naar vi,, stuf en snuitje derksen
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1586
    maandag 16 april 2018 om 15:10
    Alleen negatieve dingen over Ajax
    Schrijf eens hoe geweldig PSV dit seizoen was
    en hoe de supporters een geweldig feest hebben gevierd zonder vernielingen en vechtpartijen
    en hoe kansloos die geweldige kluivertje was in de broekzak van Arias
    en Neres geen schim voor Swaab
    maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn voor VP
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:11
    Ja zelfs geen livemeepraten ????
    Vind ik leuk
    Jur74 +6071
    maandag 16 april 2018 om 15:19
    Niet jokken, 17 arrestaties wegens openlijke geweldpleging en illegaal vuurwerk.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1586
    maandag 16 april 2018 om 15:25
    ja Ajax fans
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8752
    maandag 16 april 2018 om 15:28
    Wat is dat nou voor onzin, en maak je niet zo druk om alles wat met Ajax te maken heeft joh, PSV is kampioen!
    Wees vrolijk en drink een biertje ipv azijn.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8752
    maandag 16 april 2018 om 15:25
    Sorry, staat hierboven al..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    VVVke +2138
    maandag 16 april 2018 om 15:14
    100 punten Andy
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4732
    maandag 16 april 2018 om 15:14
    Elke club heeft van die hooligans erbij zitten. Die moet je niet zoveel aandacht geven.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +217
    maandag 16 april 2018 om 15:16
    Nogmaals; DAT zijn GEEN fan’s!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:38
    Als jij okk maar half wist hoeveel geld en tijd die gasten in de club steken, had je deze reactie niet geplaatst.
    Je mag manier van supporteren idioot en dom vinden. Deels mee eens. Maar deze gasten zijn gewoon Ajax-supporters.
    Zoveel Meer dan deze figuren hier die tijdens wedstrijden op Vp zitten ..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +217
    maandag 16 april 2018 om 16:27
    Jij bepaald niet wat ik wel of niet plaats. Verhaal halen bij selectie prima, spelers gaan duwen dan ga je te ver.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 01:13
    Zeg ook niet dat je zo niet mag reageren.
    Maar dat je anders zou reageren, als je er meer van afwist.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7195
    maandag 16 april 2018 om 23:05
    Want omdat ze geld uitgeven zijn ze supporters.

    Allemaal leuk en aardig dat je verhaal komt halen. Je brengt anderen in gevaar, met dat vuurwerk en met petjes en capuchon op op een bus lopen rammen. Rot toch op dat je dan een supporter bent omdat je wekelijks je hele ww aan de club uitgeeft.

    Gewoon normaal doen en met respect behandelen.

    En al helemaal geen vuurwerk lopen gooien naar het vak van anderen.

    Gooi je met oud en nieuw vuurwerk naar iemand anders kan je voor poging tot doodslag worden aangeklaagd, dus een stadionverbodje is het minste wat er mag komen.

    Maar ik heb een gezin, wat ik graag onderhoud, verdien aardig maar geen bergen, wil dat mijn vrouw en zoon niks te kort komen.
    Heb dus het geld er niet voor over om een seizoenskaart + consumpties te nemen. Ik kijk sowieso liever in mijn eentje (los van gisteren dan) en op tv zodat ik alles terug kan zien etc.

    Wil je mij nou vertellen dat ik dan minder supporter ben dan die idioten achter de goal?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 01:12
    "Want omdat ze geld uitgeven zijn ze supporters.:

    Ja tuurlijk, zoveel tijd en geld erin stoppen doe je alleen als je wat met de club hebt.

    "Allemaal leuk en aardig dat je verhaal komt halen. Je brengt anderen in gevaar, met dat vuurwerk en met petjes en capuchon op op een bus lopen rammen. Rot toch op dat je dan een supporter bent omdat je wekelijks je hele ww aan de club uitgeeft."

    Laat uiterlijk even achterwege, dat is een standpunt van niks.
    Wat ik al zei, slaan ze door in hun gedrag ja, maakt ze dat minder supporter? Nee.
    Ze hebben alleen een bepaalde manier van supporteren wat ook niet de mijne is.
    Dat je WW gebruikt, zegt genoeg over jou.
    Lekker generaliseren, hoop dat je je kinderen niet zo opvoed.

    "Gewoon normaal doen en met respect behandelen.
    En al helemaal geen vuurwerk lopen gooien naar het vak van anderen."

    Gooi je met oud en nieuw vuurwerk naar iemand anders kan je voor poging tot doodslag worden aangeklaagd, dus een stadionverbodje is het minste wat er mag komen."

    Eens.

    "Maar ik heb een gezin, wat ik graag onderhoud, verdien aardig maar geen bergen, wil dat mijn vrouw en zoon niks te kort komen.
    Heb dus het geld er niet voor over om een seizoenskaart + consumpties te nemen. Ik kijk sowieso liever in mijn eentje (los van gisteren dan) en op tv zodat ik alles terug kan zien etc. "

    Prima, jouw keuze.

    "Wil je mij nou vertellen dat ik dan minder supporter ben dan die idioten achter de goal?"

    Nouja, ze hebben iig meer over voor de club.
    Misschien wel te veel.
    Ze zijn iig niet minder.
    Vind ik leuk
    RedNas +2482
    maandag 16 april 2018 om 15:42
    Nogmaals: die jongens zijn meer fan dan 95% van de internethooligans die hier dagelijks posten maar nooit in een stadion zitten.
    Misdragingen moeten aangepakt worden, je gaat niet aan je eigen spelers zitten. Ook niet aan andere spelers trouwens. Fluiten ben ik ook geen fan van, maar dat moet wat mij betreft wel kunnen. Bij Ajax worden spelers goed betaald en mag er ook iets voor terug verwacht worden. Op zijn minst inzet en vechtlust.
    En over die fakkels: het zijn donkere tijden voor Ajax, het is toch helemaal niet gek dat ze dan proberen een paar lampjes aan te steken?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +217
    maandag 16 april 2018 om 16:31
    Vuurwerk naar ander vak gooien dan spoor je niet en ben je geen supporter maar een relschopper. Internethooligans die nooit in een stadion zijn; wat weet jij daar nou van wijsneus.
    Vind ik leuk
    RedNas +2482
    maandag 16 april 2018 om 16:54
    Hoe kunnen ze nou lampjes aansteken als ze de fakkels in het Ajax-vak houden?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +217
    maandag 16 april 2018 om 17:04
    Tsja,.. dat jij da niet begrijpt zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    RtdDub +7093
    maandag 16 april 2018 om 15:25
    Generation Entitlement.

    Als je je zin niet krijgt ga je lopen janken want je hebt er toch recht op?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4541
    maandag 16 april 2018 om 15:25
    Stadionverbod voor eeuwig en een meldingsplicht. Kansloze figuren.
    Vind ik leuk
    SjeH +267
    maandag 16 april 2018 om 15:32
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Begin me nu echt zorgen te maken....
    Vind ik leuk
    Gein +364
    maandag 16 april 2018 om 15:34
    Klopt wat hij zegt, er hangt het hele seizoen al een beetje een cynische sfeer in het stadion. In alle opzichte een klote seizoen voor de club.
    Vind ik leuk
    Padason +654
    maandag 16 april 2018 om 15:41
    Van spelers afblijven heeft van der meyde gelijk, maar niet mogen fluiten is natuurlijk onzin. In de grote mensen wereld als je een foutje maakt op je werk krijg je dat ook te horen. 50.000 man kan niet zeggen Ziyech geef nou niet van de saus passen. Fluiten is daar een vervanging van, fluiten betekend dat wat ze nu laten zien ondermaats is.

    Ajax heeft dit seizoen een wanprestatie geleverd door zowel geen Europees te spelen, als geen beker en geen kampioenschap. Wanprestatie en dan mogen supporters hun onvrede niet uiten, je weet wel de jan alleman die klauwen vol met geld betalen om een leuke middag te hebben en dan krijg je een saus wedstrijd voor geschoteld door overbetaalde jochies die geen inzet tonen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    maandag 16 april 2018 om 15:45
    Het blijft een sukkel maar ben het eens met zijn analyse.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1022
    maandag 16 april 2018 om 15:53
    van der Sar heeft gewoon een veeeeeeel slechtere trainer aan getrokken
    Vind ik leuk
    edje2307 +303
    maandag 16 april 2018 om 16:11
    Er zit geen voetbalpubliek daar!!!!
    Vind ik leuk
    Kramertje +763
    maandag 16 april 2018 om 16:20
    waren alle spelers wel speelgerechtigd !!!!! anders nog even overnieuw
    Vind ik leuk
    Mari +4676
    maandag 16 april 2018 om 16:54
    "Als je niet wil en je hebt een slechte zin, ga thuis de boel verzieken, maar niet in het stadion"

    Nee,doe dat niet. Doe het dan maar in het stadion.
    Zonder spelers.
    Gewoon de hooligans tegen elkaar.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:56
    Wie?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Meyde hekelt Ajax-fans: 'Misschien willen spelers de bal niet meer'